Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een sociale herder...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Kyra-
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

Je heb gelijk Dongo als ze dit wel doen zoeken ze het gezeur op
Si vis pacem, para bellum
estelle

Re: Een sociale herder...

Ongelezen bericht door estelle »

Kyra- schreef:
estelle schreef: Ja precies. Mijn honden moeten gewoon door het bos kunnen racen en doen. En als jij daar toevallig loopt met je asociale klote herder dan heb je gewoon maar pech. Dan hang je je hond maar fijn op in de lijn zodat hij mijn hond niks kan doen. Want mijn hond stuift ongevraagd op jouw hond af en ik vind dat gewoon prima want ze is sociaal en ze doet niks dus geen enkele reden waarom ik haar bij mij zou moeten roepen zeg.
Ik loop in het bos voor mezelf om te ontspannen enz dus neuh dan ga ik niet op mijn honden letten hoor....die gaan hun goddelijke gang maar.
Dan hebben de eigenaars die hun honden wel onder controle hebben en ze NIET zomaar op alles aflaten stuiven ook maling aan jou en je hond of hij nu lief of niet lief is ;) .. moet je ook achteraf niet zeiken over eventuele onkosten die vergoed moeten worden .. daar draai je automatisch ook voor op jou hond loopt los

Edit: Is trouwens leuke reactie wat doe jij als je met jou lieve honden die hun goddelijke gang maar mogen gaan en jij als eigenaar overal maar scheit aan heb en de wereld zich maar aan moet passen omdat JIJ je honden alles laat doen waar ze zin in hebben, een ander dier pakken. Ik heb even niet gekeken naar je woonplaats maar als je hier in Friesland (ongetwijfeld meer plaatsen) een wilt zwijn of een hert tegen kom .. denk je dan ook laat mijn schatjes maar gaan ???? je moet je na laten kijken
Het is dus sarcastisch bedoeld. :roll:
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door LaRep »

Dongo schreef:
Mijn honden moeten gewoon door het bos kunnen racen en doen. En als jij daar toevallig loopt met je asociale klote herder dan heb je gewoon maar pech. Dan hang je je hond maar fijn op in de lijn zodat hij mijn hond niks kan doen. Want mijn hond stuift ongevraagd op jouw hond af en ik vind dat gewoon prima want ze is sociaal en ze doet niks dus geen enkele reden waarom ik haar bij mij zou moeten roepen zeg.
Ik loop in het bos voor mezelf om te ontspannen enz dus neuh dan ga ik niet op mijn honden letten hoor....die gaan hun goddelijke gang maar.
ik denk dat estelle dit mega sarcastisch bedoelde :wink:

overigens laat ik in een losloopgebied dongo wel de vrije hand, want ik vind dat mensen met een niet sociale hond(lees: de hond kan niet los en moet absoluut nix hebben van andere honden) niet thuis horen in een losloopgebied...de hond mag toch niet los, dus die heeft er nix aan en kun je ongewenste situaties voorkomen...

het nadeel is dat er toch zo'n mensen rondlopen...

maargoed ik ga teveel offtopic :N:
Mijn hond kan heel goed los en heeft er net zo veel aan als die van jou :19: hij moet alleen niet "lastig" gevallen worden door die van jou!
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Gos schreef:Als ik daar liep met m'n bejaarde Max, die slecht ziet en slecht hoort en niet zo gesteld is op andere honden, dan had ik ook wel een probleem met het gedrag wat jij zo prima vindt van jouw hond. Gewoon omdat de mijne zich daar heel onprettig bij voelt. En dan ging ik jouw sociale hond echt niet bij mijn etterbakje laten komen hoor. Niet dat ik op afstand dan maar vast ging lopen schelden, maar ik zou je wel dringend vragen je hond bij de mijne weg te houden.
Ja en dan heb ik dat dus allang door en hou ik haar bij mij.
Nogmaals voor de honderdste keer (schijnbaar lezen mensen echt niet wat je schrijft): ze mag alleen naar honden toe waarvan de andere eigenaar duidelijk laat merken dat het goed is. Twijfel ik maar een seconde dan gaat ze er niet heen.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

LaRep schreef:Mijn hond kan heel goed los en heeft er net zo veel aan als die van jou :19: hij moet alleen niet "lastig" gevallen worden door die van jou!
Estelle heeft dit topic geopend. Dus waarom draai je het nu steeds zo dat de hele discussie om jou gaat en jouw issues? :wink: Open daar lekker een eigen topic over, en ga niet hier constant off topic en de aandacht lopen opeisen.
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel

Ongelezen bericht door LaRep »

christo schreef:
LaRep schreef:Mijn hond kan heel goed los en heeft er net zo veel aan als die van jou :19: hij moet alleen niet "lastig" gevallen worden door die van jou!
Estelle heeft dit topic geopend. Dus waarom draai je het nu steeds zo dat de hele discussie om jou gaat en jouw issues? :wink: Open daar lekker een eigen topic over, en ga niet hier constant off topic en de aandacht lopen opeisen.
Okay... jij je zin...

Jeetje Estelle ik begrijp dat je er soms helemaal niet goed van wordt. Wat vervelend allemaal! Zorg dat je leuke dingen blijft doen want als je niet uitkijkt zou je er zowat overspannen van kunnen raken.

:blah:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

christo schreef:
Zo langzamerhand draait elk topic uit op hetzelfde....

Maar goed, herders en hun eng zijn dus :mrgreen: Mijn ervaring is dat herders in groepjes nogal opjagerig van aard zijn. En veel hebben het soort baasjes van 'laat het ze maar onderling uitzoeken' of 'ze doen niks hoor'. Ik heb het geluk dat Bram geen opjaaghond is, maar ik kan me voorstellen dat andere honden dat wel zijn en dan is het niet fijn om zo'n groep herders tegen te komen.

Ook herders in hun eentje (met name Duitse en Mechelse) zijn vaak niet de allervriendelijkste in hun benadering. Het is niet dat ze al kwispelend aan komen lopen zeg maar :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Zoek stok! schreef:
christo schreef:

Maar goed, herders en hun eng zijn dus :mrgreen: Mijn ervaring is dat herders in groepjes nogal opjagerig van aard zijn. En veel hebben het soort baasjes van 'laat het ze maar onderling uitzoeken' of 'ze doen niks hoor'. Ik heb het geluk dat Bram geen opjaaghond is, maar ik kan me voorstellen dat andere honden dat wel zijn en dan is het niet fijn om zo'n groep herders tegen te komen.

Ook herders in hun eentje (met name Duitse en Mechelse) zijn vaak niet de allervriendelijkste in hun benadering. Het is niet dat ze al kwispelend aan komen lopen zeg maar :wink:
Gaia doet dat soms, niet vaak meer. Het herderen zo gezegt. Dat is nou een van de weinige dingen die ik haar maar niet afgeleerd krijg. Dus als ze het doet kijk ik naar de tegemoet komende hond of ze d'r bang van is of niet en dan roep ik haar naar gewenst weer terug. Tsja, ik weet dat andere mensen die soms niet doen. :19:
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ik kijk tegenwoordig toch ook wel uit voor herders , vooral met die kleintjes De herders die mijn doggen hebben aangevallen waren echte gluiperds. Bij alletwee de doggen vielen ze vanachter aan , Bodyguard die we toen hadden drukte de herder gelijk tegen de grond. Maar mijn meisje Domino liet zich verscheuren , was in shock en haar hele rug lag open :jank:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

LaRep schreef:
Dongo schreef:
Mijn honden moeten gewoon door het bos kunnen racen en doen. En als jij daar toevallig loopt met je asociale klote herder dan heb je gewoon maar pech. Dan hang je je hond maar fijn op in de lijn zodat hij mijn hond niks kan doen. Want mijn hond stuift ongevraagd op jouw hond af en ik vind dat gewoon prima want ze is sociaal en ze doet niks dus geen enkele reden waarom ik haar bij mij zou moeten roepen zeg.

overigens laat ik in een losloopgebied dongo wel de vrije hand, want ik vind dat mensen met een niet sociale hond(lees: de hond kan niet los en moet absoluut nix hebben van andere honden) niet thuis horen in een losloopgebied...de hond mag toch niet los, dus die heeft er nix aan en kun je ongewenste situaties voorkomen...

Mijn hond kan heel goed los en heeft er net zo veel aan als die van jou :19: hij moet alleen niet "lastig" gevallen worden door die van jou!
en jij leest weer eens niet goed :roll:

ontopic maar weer...
Kyra-
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

estelle schreef:Het is dus sarcastisch bedoeld. :roll:
oke ;) sorry voor mjn reactie dan..... maar ik word er niet goed van als mensen hun honden niet bij zich houden en mocht er dan ooit iets gebeuren zijn het altijd maar weer die herders dus je kan mss mijn reactie begrijpen :p
Si vis pacem, para bellum
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Toen Fellow een klein pupje was (hij wordt deze maand 2 jaar) is hij bang geworden voor Duitse herders omdat een Duitse herder uit de straat over hem heen walste (de duitse herder was een lieverd maar gewoon te wild voor een pup), na een paar keer die hond te zijn tegen gekomen was Fellow bang voor de Duitse herder. Dat vond ik erg jammer. Toen er ruim een half jaar geleden een Duitse herder pup in de straat kwam wonen heb ik juist elke keer als we die tegen kwamen contact gezocht, dus die heeft Fellow zien opgroeien en het klikt goed tussen die twee. En nu speelt Fellow zelfs met die ene Duitse herder waar hij eerst zo bang voor was :wink:
Als ik onbekende honden tegen kom die los lopen ga ik wel een andere kant op, maakt niet uit welk ras. Vorige week had Fellow nog ruzie met een onbekende hond die opeens naast ons stond, ik houd daar niet zo van.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Dongo schreef:

Toch loop ik vaak met een aangelijnde hond in een losloopgebied.Voordien omdat er een hond bij was die wél loskon en nu omdat de ingang van het bos tevens losloopgebied is.
Ik ga dan niet foeteren als er een hond aangedenderd komt als de andere kant dan maar niet gaat foeteren omdat Tomas dan soms uitvalt.
Gelukkig zijn de mensen in het zuiden behoorlijk vredelievend :wink:
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Ik snap estelle helemaal ook ik ken dit probleem wel.
Ivo is een zeer sociaal mannetje het enige wat hij wil is graag spelen.
Liz daarin tegen laat ik alleen los bij honden die ze al een paar keer eerder heeft ontmoet en het niet erg vinden zo nu en dan een snauw te krijgen, ze kan best wel leuk spelen op zn tijd zolang ze haar lekker dr gangetje laten gaan dus als ze wegloopt dat ze dr met rust laten.

De meesten die ik tegenkom beginnen altijd te zeuren over ivo of ik hem wel even bij me wil houden (de grote enge herder) maar liz mag ik wel even los doen want zij is nog schattig en klein. En als je ze dan uitlegt dat het beter andersom kan dan begrijpen ze je niet en ben je niet goed wijs. :boos:
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Miss_Liz schreef:Ik snap estelle helemaal ook ik ken dit probleem wel.
Ivo is een zeer sociaal mannetje het enige wat hij wil is graag spelen.
Liz daarin tegen laat ik alleen los bij honden die ze al een paar keer eerder heeft ontmoet en het niet erg vinden zo nu en dan een snauw te krijgen, ze kan best wel leuk spelen op zn tijd zolang ze haar lekker dr gangetje laten gaan dus als ze wegloopt dat ze dr met rust laten.

De meesten die ik tegenkom beginnen altijd te zeuren over ivo of ik hem wel even bij me wil houden (de grote enge herder) maar liz mag ik wel even los doen want zij is nog schattig en klein. En als je ze dan uitlegt dat het beter andersom kan dan begrijpen ze je niet en ben je niet goed wijs. :boos:
tja nou hoor herder behoren eng te zijn en dat is gewoon je straf als je een uitzondering hebt :pffff:
:mrgreen:
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Je krijgt inderdaad wel bijna het idee dat je moet bewijzen dat jouw herder goed luisterd en sociaal is.

Als ik een hond tegen kom die aangelijnd is gaat Diego ook aan de lijn. Meestal is het dan ook om een reden (goede) dat de ander ehond aan gelijnd is.

maar je ziet zoveel mensen denken en daarna zeggen dat ze snel hun hond aan lijnen en als je vooribj komt: ja je weet maar nooit he!

Diego zit echt helemaal geen kwaad in die vind alle mensen en alle honden leuk. Heeft de ander er genoeg van mag die gerust snauwen.

Op de club met een clubgenootje pas ook voor eerste keer samen onze honden los gelaten met het stukje uitlaten. Diego houd van achter na zitten (of achter na gezeten worden) deze hond vond het na 2 minuten niet meer leuk en Diego hield niet op, ook omdat die andere hond steeds wegrende en als Diego er weer bij was stopte paar keer piepte/snauwde en weer weg rende, en hebben we beide honden aangelijnd en zo de wandeling verder gemaakt. gewoon in overleg los gelaten etc.

maar een tijdje terug zagen we een ouder stel samen wandelen (zonder hond) en er kwam een vrouw aan met een lab en een herder aangelijnd, dus wij lijnen Diego ook alvast aan maar mevrouw draaide de andere kant op naar het oudere stel. En het was niet de herder maar de lab die bij de man naar de arm greep. Gelukkig was het geen geslaagde actie van de lab (geen jas kapot en geen blauwe plekken ofzo)
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Sonnie1983 schreef:Diego zit echt helemaal geen kwaad in die vind alle mensen en alle honden leuk. Heeft de ander er genoeg van mag die gerust snauwen.
Waarom zou een hond er genoeg van hebben als er geen kwaad in zit? :wink: Ik zeg het omdat ik genoeg Mechelaar reuen zie die flink aan het patsen en opdringen zijn op hun jonge leeftijd en de eigenaar vindt het 'leuk spelen'.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Zoek stok! schreef:
Sonnie1983 schreef:Diego zit echt helemaal geen kwaad in die vind alle mensen en alle honden leuk. Heeft de ander er genoeg van mag die gerust snauwen.
Waarom zou een hond er genoeg van hebben als er geen kwaad in zit? :wink: Ik zeg het omdat ik genoeg Mechelaar reuen zie die flink aan het patsen en opdringen zijn op hun jonge leeftijd en de eigenaar vindt het 'leuk spelen'.
ik ben in dit geval de eigenaar van de jonge mechelaarreu :)
De andere is een duitse teef. Je merkte aan het gedrag van deze hond dat ze het niet leuk vond dat Diego achter haar aan bleef zitten. Dat zag ik en de eigenaresse van de duitser. Je zag gewoon aan de hond dat ze het niet leuk vond dat Diego zo achter haar aan bleef zitten rennen.

Eigenaresse gaf wel aan dat het misschien lag dat haar hond niet gewend was om achterna gezeten te worden omdat haar hond normaal de andere hond achter na zit maar het draaide maar niet om (Diego bleef dus achter haar aan zitten) dus beide weer vast gedaan op dat moment in overleg samen. Als we weer samen uitlaten kunnen we eventueel weer proberen.
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Zoek stok! schreef: Ook herders in hun eentje (met name Duitse en Mechelse) zijn vaak niet de allervriendelijkste in hun benadering. Het is niet dat ze al kwispelend aan komen lopen zeg maar :wink:
Deze ervaring heb ik ook (met name over de mechelse herders).

Ik snap dat er ook wel sociale herders rondlopen, maar 'in het echt' ben ik erg op mijn hoede met herders. Veelal zijn ze minder tot niet sociaal, en ik geef eerlijk toe dat ik met herders meer op mijn hoede ben dan met bv de gemiddelde golden ofzo.

Ik vind ook dat sommige mensen ze nemen voor het stoere, net zoals bij staffords. En daar komen vaak gefrustreerde honden uit, als ze niet krijgen wat ze horen te krijgen kwa mentaal en fysieke uitdaging.

Nogmaals, ik snap dat er ook zat 'gewone' herders rondlopen hoor, maar die kom ik op één of andere manier een stuk minder tegen dan de asociale soort.
Laatst gewijzigd door Paddle op 09 mar 2009 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Weet je dat ik praktisch nooit een herder tegenkom :denken: .
Mijn Cento (Duitse Herder)is supersociaal, gaat uit zichzelf niet naar andere honden toe (heeft alleen een zwak voor zwarte labradors :mrgreen: ) en sluipt en fixeert niet. Probeert al tapdansend aanvallen van kleine hondjes te ontwijken en toch blijft het een enge hedder.
Tijdje terug nog een keer werd ie in z'n strot gebeten door een cocker. Man van de cocker heel geagiteerd tegen mij; Ja daar heb je 't al, alle herders beginnen een keer met bijten en dan houden ze nooit meer op :boos: . Arme ouwe Cento deed niet eens wat terug. :N:

Ach tegenwoordig roep ik hem altijd bij me als ik iemand in de verte zie naderen die ik niet ken. Als mensen dan laten blijken dat ze hem wel waarderen laat ik hem weer lopen en meldt ze dat ik er tegenwoordig op voorhand van uitga dat ze hem eng vinden.
Gr. Aniek

Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Budkes schreef:Weet je dat ik praktisch nooit een herder tegenkom :denken: .
Mijn Cento (Duitse Herder)is supersociaal, gaat uit zichzelf niet naar andere honden toe (heeft alleen een zwak voor zwarte labradors :mrgreen: ) en sluipt en fixeert niet. Probeert al tapdansend aanvallen van kleine hondjes te ontwijken en toch blijft het een enge hedder.
Tijdje terug nog een keer werd ie in z'n strot gebeten door een cocker. Man van de cocker heel geagiteerd tegen mij; Ja daar heb je 't al, alle herders beginnen een keer met bijten en dan houden ze nooit meer op :boos: . Arme ouwe Cento deed niet eens wat terug. :N:

Ach tegenwoordig roep ik hem altijd bij me als ik iemand in de verte zie naderen die ik niet ken. Als mensen dan laten blijken dat ze hem wel waarderen laat ik hem weer lopen en meldt ze dat ik er tegenwoordig op voorhand van uitga dat ze hem eng vinden.
Je kunt zo met Jaap en mij meelopen met uitlaten..loopt zijn kat ook nog mee :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik moet ook zeggen dat als ik soms mechelse/duitse herders zie ik de neiging krijg mn teefje in mn binnenzak te stoppen om haar te beschermen :mrgreen: Maar ze is ook zooo bang voor ze, door meerdere negatieve ervaringen.
Maar als er eentje gewoon relaxt op haar af kwam en het contact gaat goed zou ik alleen maar super blij zijn :ok: Een beetje hondeneigenaar moet toch wel kunnen zien als een hond gewoon relaxt op de jouwe afkomt.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Dingo schreef:[
Je kunt zo met Jaap en mij meelopen met uitlaten..loopt zijn kat ook nog mee :mrgreen:
Aaargh niet Boef :N: die's gevaarlijk :smile:
Gr. Aniek

Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

estelle schreef:
Als ik een hond zie lopen die naast zijn baas loopt gaat geen van mijn honden daar heen. Of die nu vast of los loopt.
Ik bekijk altijd eerst de reactie van de andere hondeneigenaar en als ik zeker weet dat het okay is mag Kimba gaan.
En dan nog, mocht Kimba onderweg zijn naar een hond waarvan de eigenaar ineens laat blijken dat het niet goed zal gaan dan is Kimba met 1 commendo direct weer terug bij mij.
Maar ik denk dat al die honden waarbij dat laatste niet geldt, het vooral verziekt hebben voor honden als Kimba. Een niet-luisterende herder die op je afkomt is toch een stuk bedreigender dan een niet-luisterende Ierse setter.

Als ik jou tegen zou komen (en niet wist dat jij het was :wink: ) zou ik mijn honden aanlijnen en vragen of je Kimba even bij je wilde houden. Als jij dan zegt dat Kimba heel sociaal is met andere honden blijf ik nog steeds wat huiverig, want mijn honden zijn niet altijd even gezellig naar herders. Er zijn wel herders waar ze het prima kunnen vinden, o.a. ook zo'n lieve ouwe teef, maar ik zou dus eerst wel even een uitgebreid praatje met je willen maken voor ik het aandurfde om eerst Jack, en als dat goed ging Lilo af te lijnen.

Kan me voorstellen dat het vervelend is als je altijd gedoe krijgt en zelfs van die hysterische mensen alleen maar omdat je met herders loopt. En voor Kimba is het ook knap lullig, want een hond die gewoon vriendelijk kennis wil maken met andere honden zou dat probleemloos moeten kunnen doen.

Maar ik kan me ook de andere kant voorstellen, ik loop in principe eerder om als ik een loslopende herder zie dan dat ik ga uitvinden of dat misschien een lieve is. Toch een beetje teveel negatieve ervaringen, vooral ook met bazen van herders. En ongetwijfeld zijn er meer domme bazen van kleine honden dan domme bazen van herders, maar bij een domme yorkshire-baas loop ik geen risico's. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Gos schreef:
estelle schreef:Mijn honden moeten gewoon door het bos kunnen racen en doen. En als jij daar toevallig loopt met je asociale klote herder dan heb je gewoon maar pech. Dan hang je je hond maar fijn op in de lijn zodat hij mijn hond niks kan doen. Want mijn hond stuift ongevraagd op jouw hond af en ik vind dat gewoon prima want ze is sociaal en ze doet niks dus geen enkele reden waarom ik haar bij mij zou moeten roepen zeg.
Is het bos soms van jou??? Ik heb even niet goed opgelet of dit om een losloopgebied gaat of niet, maar zo niet, dan vind ik dit nou niet zo'n sociale reactie. Ook niet slim, want ook al is jouw hond nog zo lief, wat als die ander daar niet van gediend is? Ben jij met alle loslopende honden die op jouw hond afstuiven, of dat nou met goede bedoelingen is of niet?

Als ik daar liep met m'n bejaarde Max, die slecht ziet en slecht hoort en niet zo gesteld is op andere honden, dan had ik ook wel een probleem met het gedrag wat jij zo prima vindt van jouw hond. Gewoon omdat de mijne zich daar heel onprettig bij voelt. En dan ging ik jouw sociale hond echt niet bij mijn etterbakje laten komen hoor. Niet dat ik op afstand dan maar vast ging lopen schelden, maar ik zou je wel dringend vragen je hond bij de mijne weg te houden.

Hetzelfde als ik er met Laika aangelijnd zou lopen. Hopelijk zou je hond dan zo slim zijn om afstand te houden, want anders zou ik daar voor moeten zorgen want ik wil niet dat zij de kans krijgt dat opdringerige gedoe zelf op te lossen. Met Noeska zou er geen enkel probleem zijn, maar goed, ook al is zij heel sociaal met vreemde honden, dan nog lijn ik haar in principe altijd weer even terug aan en laat haar pas vrij met andere honden als dat in overleg kan. Als dat al teveel moeite is.....
Sarcasme is blijkbaar niet aan iedereen besteed, Estelle. :mrgreen:
Hanneke2
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
christo schreef:

Helemaal eens, maar het blijft wel jammer voor zo'n bijna a-typische herder die graag en gezellig contact zoekt.

Tikje off-topic, maar het lijkt soms ook wel alsof herders volwassen worden geboren. :roll: Ik kom pups van alle rassen tegen, maar bijna nooit herderpups, en al helemaal geen herderpups die dan ongeveer op dezelfde tijden wandelen zodat mijn honden er lekker aan kunnen wennen voordat het een joekel van een hond is.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Hanneke2 schreef:Tikje off-topic, maar het lijkt soms ook wel alsof herders volwassen worden geboren. :roll: Ik kom pups van alle rassen tegen, maar bijna nooit herderpups, en al helemaal geen herderpups die dan ongeveer op dezelfde tijden wandelen zodat mijn honden er lekker aan kunnen wennen voordat het een joekel van een hond is.
Dat is mij ook opgevallen :ok:

Zouden ze daarom vaak zo asociaal zijn tegenover andere honden? Ik moet eerlijk zeggen dat van de 10 herders die ik tegenkom, er 8 -- laat ik het maar aardig zeggen :mrgreen: -- een beetje opdringerig zijn :N:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Hanneke2
Zeer actief

Valerie schreef:Ik moet ook zeggen dat als ik soms mechelse/duitse herders zie ik de neiging krijg mn teefje in mn binnenzak te stoppen om haar te beschermen :mrgreen: Maar ze is ook zooo bang voor ze, door meerdere negatieve ervaringen.
Maar als er eentje gewoon relaxt op haar af kwam en het contact gaat goed zou ik alleen maar super blij zijn :ok: Een beetje hondeneigenaar moet toch wel kunnen zien als een hond gewoon relaxt op de jouwe afkomt.
Ik zie het vaak niet op afstand bij een herder. Da's wel raar omdat ze alle attributen hebben voor een duidelijke lichaamstaal, maar ik zie het verschil niet goed tussen zelfverzekerd-vriendelijk en zelfverzekerd-minder vriendelijk. :roll: Dichterbij wordt het dan wel duidelijk, maar dan heb ik al lang geroepen van "Wil je hem even bij je roepen?"

Wat me bij herders soms opvalt is dat hun oren niet helemaal meepraten met de rest. Nou heb ik natuurlijk zelf honden die ongeveer een knoop in hun eigen oren kunnen leggen en wiens oren nooit lang stil staan, maar vooral in contacten tussen Jack en herders is het contrast groot. Bij Jack zitten er wel twintig gradaties tussen 'zelfverzekerd omhoog en naar voren' en 'onderdanig plat', en dat lijkt de gemiddelde herder niet te hebben. Misschien dat daar ook een deel van de communicatiestoornis zit.
Budkes
Zeer actief

Nanna schreef:Moet wel zeggen dat ik soms wel moe wordt van mensen die nijdig worden omdat anderen bang voor hun herder zijn.
Had dan een Golden Retriever genomen, had je die problemen niet gehad
.
:19:
Het is kiezen of delen.
Herders hebben de naam en nogal eens is dat niet ten onrechte ook, omdat ze nogal eens door het verkeerde volk (lees: mensen die beter een poedel hadden kunnen nemen) worden aangeschaft.
Er lopen dus best veel mensen rond die vervelende ervaringen met herders hebben.
Ik vind dat je daar best rekening mee mag houden.

Charles is een LUL met hoofdletters maar ik houd er altijd rekening mee dat er mensen zijn die bang zijn voor extreem grote honden. Als ik zie dat een tegenligger onrustig wordt dan houd ik hem gewoon even vast, zo'n moeite is dat toch niet?
Een dankbare blik is vaak mijn deel ;-)
Maar dat weet ik dus pas als ik een herder heb :19: Als ik mijn hele leven in katzwijm ben gevallen voor een herder omdat ik het prachtige, trouwe, geweldige honden vind heb ik ze dus nooit als zodanig gezien en kom ik daar dus pas achter als ik er zelf met één loop.
Dan mag ik daar (als ik dat zou willen) best eens over klagen zonder hem gelijk om te moeten ruilen voor een Golden.
En ja ook ik houdt mijn lieve sociale goedzak bij me voor de hysterisch "daar heb je weer zo'n enge heddur"schreeuwende goegemeente :roll: . Ondanks dat mijn lieve, goede, trouwe, geweldige én keurig opgevoede herder daar part nog deel aan heeft. :19:
Gr. Aniek

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Gaia schreef:
Nanna schreef:Moet wel zeggen dat ik soms wel moe wordt van mensen die nijdig worden omdat anderen bang voor hun herder zijn.
Had dan een Golden Retriever genomen, had je die problemen niet gehad.
:19:
Het is kiezen of delen.
Herders hebben de naam en nogal eens is dat niet ten onrechte ook, omdat ze nogal eens door het verkeerde volk (lees: mensen die beter een poedel hadden kunnen nemen) worden aangeschaft.
Er lopen dus best veel mensen rond die vervelende ervaringen met herders hebben.
Ik vind dat je daar best rekening mee mag houden.

Charles is een LUL met hoofdletters maar ik houd er altijd rekening mee dat er mensen zijn die bang zijn voor extreem grote honden. Als ik zie dat een tegenligger onrustig wordt dan houd ik hem gewoon even vast, zo'n moeite is dat toch niet?
Een dankbare blik is vaak mijn deel ;-)
Ook dat vind ik bullocks. De Duitse Herder staat als derde op de lijst van meest populaire honden in de VS (nederland kon ik zo snel niet vinden). Daarboven de Labrador op 1 en de Yorkie op 2.

Dat betekend dat er een stuk meer in omloop zijn dan andere rassen. Naar alle waarschijnlijkheid zullen het niet alleen aso's zijn die met name rond huppelen in hun campingsmokings op keuringen of gewapend de deur uit gaan. Ik denk dat daar ook nog wel andere mensensoorten tussen zullen zitten.
ik kom ze werkelijk bijna nooit tegen. Ik weet dat er hier in de buurt van het park een hele mooie duitser woont en een enorme mechelaar die mankt en dat zijn dan ook meteen de enigen... verder alleen maar onherleidbare mixjes, een aantal teckels, heel veel JR, en wat maltesers en yorkies en heel veel labjes...
Dit zelfde beeld geldt voor het bossen waar ik vaak loop.
De herders kom ik eigenlijk alleen op hondensportterreinen tegen en daar heb ik er al helemaal geen 'last' van.
Ligt misschien aan waar je loopt? geen idee dus....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”