miko schreef:Sonnie1983 schreef:Denk dat Miko bedoeld te zeggen dat een huishond met binnennvacht toch wel kou aan kan ivm het zwemmen in ijskoud water etc.
juist.
een huishond die in ijskoud water kan kan ook tegen stil staan/liggen/zitten in sneeuw, de mijne wel in ieder geval, dus zou niet weten waarom een andere huishond met ondervacht dat ook niet zou kunnen.
Tuurlijk

Maar niet uren en uren

. Mijn Jack Russell, binnenhond, kan prima buiten lopen, raggen, spelen en snuffelen, geen enkel probleem. Laat ik hem echter na het uitlaten, lekker achter thuis zitten met de huidige temperaturen dan gaat het goed mis met hem.
Mijn herders zitten buiten, 1 in de kennel, 1 los achter thuis met zijn eigen bungalow

. Die kunnen de hele dag én nacht buiten zitten, maar kunnen nu absoluut niet naar binnen, daar worden ze namelijk gek van de warmte met hun dikke vachten. Ze hebben beide een lekker dikke strolaag in hun hok, de mechel gaat er niet eens in die ligt lekker buiten in zijn mandje ook 's nachts met -15

. Dat kan dus prima, alleen hij kan nu niet naar binnen, het verschil is veel en veel te groot.
Sterker nog, als ik met hem aan het werk ben zit ik zelf te vernikkelen in de auto omdat ik de airco op low heb staan en de ramen open anders is het voor hem veel te warm in de auto. Tegen de tijd dat de verwarming thuis weer uit kan, kan mijn Duitser weer vrij in en uit lopen, dat vind ie dan ook heerlijk en dan is er geen probleem.
Maar nu....... Voor het welzijn van de hond moet je nu een keus maken, of er in, of eruit. Het verschil is te groot en dient absoluut niet het welzijn van de hond.