Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poep opruimen, ja of nee??

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Keesjaap
Actief
Mijn ras(sen): Markiesjes
Aantal honden: 5
Locatie: Deventer. Baasje van Beauty, Sonja, Skila, Yazoo en Ayla.

Ongelezen bericht door Keesjaap »

Laat ik één ding duidelijk maken:
Als 1 van mijn honden ergens poept waar een ander er overlast van zou hebben ruim ik het gelijk op.
Maar het is zoals Doggy al zegt: Dan moeten de voorzieningen er wel zijn en daar mankeert het hier ook aan in Deventer.

Maar ik wordt gewoon simpel van het feit dat je tegenwoordig als hondenbezitter in hetzelfde verdomhoekje zit als roker :wink:

Hondenbelasting prima maar waarom geen kattenbelasting dan???
Wij hebben buren die hun kat gewoon naar buiten schoppen en die vervolgens de halve nacht zit te bléren onder ons slaapkamerraam; mag dat dan wel?
Of die vuilcontainer hier voor de deur waar iedereen alles maar zo neer kwakt? Mag dat wel dan?

We leven SAMEN in deze maatschappij laten we er dan SAMEN ook voorzorgen dat het leefbaar is en vooral blijft :wink:
Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Bij mij een dood normale zaak om de drollen van mijn 4 span mee te nemen naar huis. Heb altijd een rol pedaalemmerzakken bij me en gebruik die ook. Waag me niet aan boterhamzakjes :pffff: .
Jammer genoeg ben ik wel denk ik de enige hier in de wijk die dat doet.
De rest loop met een zakje aan hun riem/rollijn, wat zou ik toch graag een willen zien dat dat bewuste zakje ook eens gebruikt zou moeten worden.
Ik denk dat 't wel vol gaten en scheuren zal zijn 't hangt er al zo lang om de lijn te versieren.

Laatst nog hier in de buurt een mevr. die mij erop dacht te kunnen aanspreken dat ik met 4 honden wel een grote vervuiler ben. Gaat de deur ernaast open en stapt de bewoonster naar buiten en nam 't zomaar voor mij op :wink: Nee hoor ik zie haar 't altijd opruimen.
De eerste dame droop af en de volgende dag heel vriendelijk groeten toen ik langs kwam :mrgreen:

Ik zou zo graag willen dat ik niet meer zigzaggend en op hoge poten en met m'n ogen gefocusd op onze eigen drollen de rest moet ontwijken.
Al 't gelazer over hogere honden belasting zou echt een stuk minder kunnen zal iedereen gewoon z'n eigen stront mee naar huis zou nemen.

En als bij komstigheid weet ik precies wat er bij mijn honden uitvalt en hoe de substantie is. De rest nooit omdat die heel bewust de andere kant op kijken als hondlief zit te schijten.
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik ben er heel simpel en HEEL duidelijk in.

Ik woon nu in een dorp waar GEEN hondenbelasting is, wel opruimplicht. En ik ruim dus ook alles op, op die enkele keer in ZEER hoog gras (krijg je echt niks te pakken, en dat is dus ook een zeer afgelegen plekje) na.

In de stad waar mijn ouders wonen is WEL hondenbelasting. Daar ruim ik zowieso een eventuele drol op de stoep op (gebeurd praktisch nooit) of op een andere onprettige plek. Maar in het uitlaat-parkje op het gras? NEE. In de bosjes? NEE.
Die stad beweert om het hardst dat hondenbelasting voor honden zou worden gebruikt, maar daar is absoluut geen sprake van. En dan denk ik bij mijzelf; jullie melken de honden uit? Mooi, doe er dan ook maar eens wat voor terug!!!
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Nakisha schreef:En dan denk ik bij mijzelf; jullie melken de honden uit? Mooi, doe er dan ook maar eens wat voor terug!!!
En daarmee maak je meer kapot dan dat je bereikt. :19:
Afbeelding
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Ik ruim zelden tot nooit de poep van mijn hondjes op.

Op de stoep poepen doen ze niet, en op grasveldjes waar kinderen of iets dergelijks spelen mogen ze niet poepen van mij dus daar laat ik ze ook niet uit.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Zowel Dingo als Quinto poepen altijd met hun gat diep in de bosjes. Dat ruim ik niet op, heeft niemand last van. In het buitengebied(weilanden e.d) ruim ik het ook niet op, tenzij het zo ligt dat het last kan veroorzaken.

Plassen doen ze niet tegen auto's /otto's of andere persoonlijke goederen. Maar een beukenhaagje? geen probleem mee.

En kattenstront vind ik wel degelijk goor. Ik heb nog nooit iemand gehoord die me kan overtuigen van het feit wat de noodzaak is dat die beesten lopen te schijten in het wilde weg bij een ander in de tuin. :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Keesjaap schreef:Laat ik één ding duidelijk maken:
Als 1 van mijn honden ergens poept waar een ander er overlast van zou hebben ruim ik het gelijk op.
Maar het is zoals Doggy al zegt: Dan moeten de voorzieningen er wel zijn en daar mankeert het hier ook aan in Deventer.

Maar ik wordt gewoon simpel van het feit dat je tegenwoordig als hondenbezitter in hetzelfde verdomhoekje zit als roker :wink:

Hondenbelasting prima maar waarom geen kattenbelasting dan???
Wij hebben buren die hun kat gewoon naar buiten schoppen en die vervolgens de halve nacht zit te bléren onder ons slaapkamerraam; mag dat dan wel?
Of die vuilcontainer hier voor de deur waar iedereen alles maar zo neer kwakt? Mag dat wel dan?

We leven SAMEN in deze maatschappij laten we er dan SAMEN ook voorzorgen dat het leefbaar is en vooral blijft :wink:
Hier in ons dorp is het nou ook niet zo geweldig gesteld met het hondenbeleid, maar om dan direct te "protesteren" door de drollen lekker te laten liggen is nog steeds asociaal. Daarmee verander je namelijk niets aan het beleid, alleen dat het uiteindelijk nog erger wordt omdat er zoveel aso's hun hondendrollen laten liggen. :wink:

Kattenbelasting mag hier ook ingevoerd worden, en snel ook. Ik heb daar meer last van, dan van de hondenpoep. Maar om dan direct maar mijn hondendrollen te laten liggen helpt daar ook al niet voor.
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Dingo schreef:Zowel Dingo als Quinto poepen altijd met hun gat diep in de bosjes. Dat ruim ik niet op, heeft niemand last van. In het buitengebied(weilanden e.d) ruim ik het ook niet op, tenzij het zo ligt dat het last kan veroorzaken.

Plassen doen ze niet tegen auto's /otto's of andere persoonlijke goederen. Maar een beukenhaagje? geen probleem mee.

En kattenstront vind ik wel degelijk goor. Ik heb nog nooit iemand gehoord die me kan overtuigen van het feit wat de noodzaak is dat die beesten lopen te schijten in het wilde weg bij een ander in de tuin. :wink:

Als jij met een beukenhaagje bedoeld de heg die mensen, net als wij, om hun voortuintje hebben staan, vind ik dat net zo goed een persoonlijk goed. Ik kan me daar dus ook echt boos om maken.
Je kan een hond makkelijk leren om daar niet te plassen. heb 2 reuen en die proberen het niet eens.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
Muk

Sylvia 1980 schreef:
Dingo schreef:Zowel Dingo als Quinto poepen altijd met hun gat diep in de bosjes. Dat ruim ik niet op, heeft niemand last van. In het buitengebied(weilanden e.d) ruim ik het ook niet op, tenzij het zo ligt dat het last kan veroorzaken.

Als jij met een beukenhaagje bedoeld de heg die mensen, net als wij, om hun voortuintje hebben staan, vind ik dat net zo goed een persoonlijk goed. Ik kan me daar dus ook echt boos om maken.
Je kan een hond makkelijk leren om daar niet te plassen. heb 2 reuen en die proberen het niet eens.
Inderdaad! Wij hebben (net zoals de rest van onze wijk) verplicht! een soort van beukenhaag om onze tuinen staan. Vond de architect mooi en weghalen mag dus niet. Maar er zijn wel veel hondeneigenaren die die haagjes heel asociaal als toilet gebruiken voor hun reu. Als ik dat zou zien bij onze haag (gelukkig voor die hondenbezitters is dat nog nooit gebeurd) dan zal ik heel duidelijk maken dat ik met mijn hond hun tuin ook eens flink ga lopen volpiesen. Zo aso is dat.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Ik heb eigenlijk nooit poepzakjes bij me.
Tsuki poept altijd op het (uitgescheten) gras.
Mocht ze het op de stoep/weg doen dan zoek ik een stokje en duw het het gras op.
Afbeelding
Dingo
Zeer actief

Muk schreef:
Sylvia 1980 schreef:

Inderdaad! Wij hebben (net zoals de rest van onze wijk) verplicht! een soort van beukenhaag om onze tuinen staan. Vond de architect mooi en weghalen mag dus niet. Maar er zijn wel veel hondeneigenaren die die haagjes heel asociaal als toilet gebruiken voor hun reu. Als ik dat zou zien bij onze haag (gelukkig voor die hondenbezitters is dat nog nooit gebeurd) dan zal ik heel duidelijk maken dat ik met mijn hond hun tuin ook eens flink ga lopen volpiesen. Zo aso is dat.
Ik snap het niet zo hoor, d'r gaat geen 1.5 liter overheen of zo :denken:
Ze piesen eigenlijk nooit tegen een haagje of heg van tuinen, maar die 5x in het jaar dat het gebeurd kan ik niet echt als een misdaad zien :roll:
Hier word ook weleens tegen mijn buxus aangepiest. 1 regenbui en het is weg :19:
AfbeeldingAfbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Nog ff een aanvulling.
Ik heb een reu en die pist tegen de lantaarnpaal aan, gaat er tegenover een deur open en komt een kerel naar buiten die mij ff kwam vertellen dat hij de lantaarnpaal uit zou pissen :eek:

M'n bek viel open en nadat ik die weer opgetakeld had heb ik hem verteld dat mijn reu ook te huur is voor flitspalen :pffff:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Dingo schreef:
Muk schreef:
Sylvia 1980 schreef:

Ze piesen eigenlijk nooit tegen een haagje of heg van tuinen, maar die 5x in het jaar dat het gebeurd kan ik niet echt als een misdaad zien :roll:
Hier word ook weleens tegen mijn buxus aangepiest. 1 regenbui en het is weg :19:
Onze hele (eigen!!) heg is dorgepiest door onze eigen hond :mrgreen:
Afbeelding
Muk

De geur van die piesjes blijft hangen, waardoor andere reuen er ook weer tegenaan moeten gaan piesen (zelfs na een flinke regenbui). Bovendien kunnen niet alle planten ertegen en het is gewoon vies. Het is een kleine moeite om je hond niet tegen andermans planten / heggetjes te laten piesen lijkt mij. Kwestie van fatsoen ook.
Mit
Zeer actief

Oh, dat tegen andermans beplanting aan laten piesen, dat doen we niet. Onze heg is groot genoeg en er zijn voldoende plekken die niet van iemand zijn waar ie overheen kan zeiken.
Afbeelding
Dingo
Zeer actief

Muk schreef:De geur van die piesjes blijft hangen, waardoor andere reuen er ook weer tegenaan moeten gaan piesen (zelfs na een flinke regenbui). Bovendien kunnen niet alle planten ertegen en het is gewoon vies. Het is een kleine moeite om je hond niet tegen andermans planten / heggetjes te laten piesen lijkt mij. Kwestie van fatsoen ook.
Ik loop er ook altijd met bleek achteraan om de pieslucht uit te wissen :wink:

nee, even zonder gein, ik kan me daar niet druk over maken, ik heb hobby's
AfbeeldingAfbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Carma schreef:Als Luka ergens poept waar mensen er last van zouden kunnen hebben ruim ik het altijd op. Ik loop dan ook altijd met zakkies op zak. Meestal laat ik Luka echter uit in het bos of op de hei en hoef ik het dus niet op te ruimen :wink:
Ik doe even makkelijk :mrgreen: , hier net zo :wink:
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Die van mij mogen echt niet overal tegenaan piesen, ik loop vaak zelfs uit voorzorg zover mogelijk van gevels af zodat ze het niet in hun hoofd halen. Ik vind het smerig en niet nodig. Niet tegen gevels, niet tegen geveltuintjes, idd omdat de lucht blijft hangen.

Maar dan heb je van die lui die dan hun eigen tuinplantjes planten in openbaar groen en vervolgens dat groen claimen als 'eigen'. En dan heb ik wel zoiets van 'sterf!' (sorry), als iedereen dat gaat doen kun je straks geen kant meer op. Daar kan ik weer geen begrip voor opbrengen. Dat is en blijft openbaar groen.
Judith&Jayla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jayla: nova scotia duck tolling retriever, Masha en zaza : maltezers

Ongelezen bericht door Judith&Jayla »

bij ons in barneveld is er sinds kort het : hondenpoepbeleid :S

dit beleid is vooral gemaakt door mensen die GEEN honden hebben, zo blijkt uit de regels..

het is dus sinds kort niet meer toegestaan om je hond los te laten binnen de bebouwde kom

er zijn speciale honden uitlaat plaatsen (meestal 10 vierkante meter ofzo..) waar de honden wel los mogen (deze plaatsen liggen pal naast drukke wegen)
hier mogen de honden ook poepen en plassen, maar je moet het wel opruimen.

verder moet ja ALTIJD als je met je hond wandelt een poepzakje bij je hebben. er zijn controleurs die dit controleren, dus zelfs als je hond niet ergens heeft gepoept, maar ze vragen wel naar je poepzakje en die heb je niet, dan krijg je een boete van 50 euro.

in ruil voor deze aanpak zou de gemeente bij elke uitlaat plaats: prullenbakken plaatsen, hekken plaatsen, zodat de honden ook egt los kunnen, en heggen plaatsen.

toen de dag aankwam dat de regels begonnen, waren er nergens prullenbakken, heggen en hekken te vinden. maar de boetes werden dus wel degelijk uitgedeeld. je moest dus de hele wandeling met zo'n poepzakje wandelen. dit leidde dus weer tot veel protest van barneveldse hondenbezitters:D
om tegen de regel in te gaan, deden ze de poep wel in zakjes, maar gooide die dan op de uitlaat plekken, omdat er geen prullenbak was..

2 weken geleden heeft de gemeente dus toch maar besloten om prullenbakken te plaatsen, maar de hekken en heggen, komen niet, door geldgebrek.. ik zou zeggen: spaar de boetes op en koop daar heggen en hekken voor, want dan hebben ze nu al lang genoeg) maar daar kopen ze dus andere dingen voor...
ondertussen hebben de kattenbezitters het mooi makkelijk in barneveld, en moeten de hondenbezitters mega-veel betalen..
ik vind het nog steeds heel raar!!!!
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

juudjepuudje schreef:het is dus sinds kort niet meer toegestaan om je hond los te laten binnen de bebouwde kom

er zijn speciale honden uitlaat plaatsen (meestal 10 vierkante meter ofzo..) waar de honden wel los mogen (deze plaatsen liggen pal naast drukke wegen)
hier mogen de honden ook poepen en plassen, maar je moet het wel opruimen.

verder moet ja ALTIJD als je met je hond wandelt een poepzakje bij je hebben. er zijn controleurs die dit controleren, dus zelfs als je hond niet ergens heeft gepoept, maar ze vragen wel naar je poepzakje en die heb je niet, dan krijg je een boete van 50 euro.
Ochgerme wat heb jij het zwaar :knuffel:
:roll: :pffff:
Afbeelding
Judith&Jayla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jayla: nova scotia duck tolling retriever, Masha en zaza : maltezers

Ongelezen bericht door Judith&Jayla »

voor mij valt het gelukkig nog mee, ik woon aan de rand van de bebouwde kom, dus een poosje lopen en ik ben in het bos, en dus uit de bebouwde kom, maar er zijn veel mensen waarbij dat toch een eind lopen is...
ik vind het allen raar dat de gemeente nou weer zoiets heeft bedacht.. (en het zijn er meer, want bij de dierenarts hebben ze het er ook alleen maar over:D:D) allemaal van die boze hondenbazen:D
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

In de woonwijk ruim ik het altijd op, ook al is het in de goot of in de bosjes.
In een losloopgebied ruim ik het ook bijna altijd op, al helemaal als het in de weg ligt.
Hier om de hoek woont een man met 4 honden die zeer weinig uitgelaten worden.
Die honden lopen dus gewoon poepend en plassend over de stoep, en laten zo een heel goor spoor achter, dat vind ik dus echt niet kunnen!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ja ik ruim de poep van Tirsa op als het op 'n veldje is of bij 'n boomput vlak bij 'n voordeur. Ik ruim niet op in de struiken en rommelveldjes waar verder niet gespeeld wordt.

Ik vind het niet meer dan normaal dat je de hondenpoep opruimt of je nu wel of geen hondenbelasting betaald. Behalve dat het zo is gebeurd, is het ook gewoonweg vies als het overal ligt en broeiplaats voor ziektes.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

juudjepuudje schreef:voor mij valt het gelukkig nog mee, ik woon aan de rand van de bebouwde kom, dus een poosje lopen en ik ben in het bos, en dus uit de bebouwde kom, maar er zijn veel mensen waarbij dat toch een eind lopen is...
ik vind het allen raar dat de gemeente nou weer zoiets heeft bedacht.. (en het zijn er meer, want bij de dierenarts hebben ze het er ook alleen maar over:D:D) allemaal van die boze hondenbazen:D
Het is helemaal niet raar, want er is gewoon veel overlast van hondenpoep. Ze laten hier zelfs de hondendrollen liggen voor het poortje buiten het uitlaatveldje, of je ziet hondendrollen bij mensen in de voortuin. Door dat soort streken worden de regels strakker en strakker aangetrokken. Als iedereen de poep opruimt waar deze niet gewenst is dan hadden we nooit van dit soort rare regels gehad.
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Dingo schreef:
Muk schreef:
Sylvia 1980 schreef:

Bne het dus totaal niet met je eens. Hier is een heel gedeelte van de heg dorgepiest. Vind dat dus totaal niet nodig en zwaar asiocaal.
Ik zou niet willen dat iemand maar een beetje last heeft van mijn honden.
Mensen planten geen heg om hun voortuin om die door andere te laten bezeiken.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Ik ruim het altijd op. In de buurt zitten ze sowieso aan de riem, dus zo ver de bosjes in dat het geen overlast veroorzaakt is in de buurt niet aan de orde. Sophie is een keurige gootpoeper, maar ook die ruim ik op. Alleen als ze in het bos in de bosjes poepen laat ik het liggen. Ik moet wel zeggen dat het hondenbeleid van mijn gemeente mij ergens wel stimuleert om het goed op te ruimen. Hiervoor woonde ik in een nogal 'vervuilde' wijk, in een park dat altijd vol lag met barbecueresten, rotzooi en mensenkak. Daar ruimde ik de drollen altijd met frisse tegenzin op...en hier met plezier :wink:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

In de wijk ruim ik het zeker op. Ik zou het niet eens kunnen, dan gewoon doorlopen! Meestal heb ik maar 1 zakje bij me omdat het zelden voorkomt dat ze beiden ergens poepen waar het niet mag. Heel af en toe houd Nora het niet meer tot het poepveldje, dan loop ik gewoon terug om het op te ruimen na de wandeling.

Verder vind ik het wel degelijk net zo asociaal als je honden in tuinen of tegen bosjes van tuinen plassen. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets zo slecht te voorkomen is. Nilo doet het dus niet meer, heeft me nauwelijks moeite gekost om hem dat aan te leren. En als hij het wel doet, kan ik hem toch met 1 rukje aan de riem daar weg halen? :19: Ik merk wel dat wanneer we door de wijk komen, ik aan hem kan merken waar andere honden (of katten) hebben geplast. Daar blijft hij altijd snuffelen en heeft ook de neiging om te gaan plassen. Als ik zie hoe vaak dat voorkomt, asociaal dat mensen dat toelaten!
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik ruim erg veel op, niet in losloopgebieden, want daar kan ik het niet eens vinden wat van die van mij is.
ik erger me groen en geel aan de stront op de stoep en in de gemeente plantsoenen enz.
we betalen hier geen hondenbelasting ( maar, even voor de mensen die dat allemaal zo oneerlijk vinden, onze vuil ed belastingen zijn wel hoger dan in andere gemeentes, het heft elkaar leuk op hoor)

hoe dan ook, ik snap niet dat het zoveel moeite is, om een drol op te ruimen, een stokje pakken en het wegduwen heb ik ook wel eens gedaan, maar alleen als ik zonder een zakje zat en dat komt gelukkig weinig voor, ik ken die weg gerolde drollen nl, leuk spoor achter latend ( nee dat zal bij geen van de mensen die dat zo doen hier zo zijn hoor, nee nee... )

of je nou HB betaald of niet, ruim gewoon je zooi op.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Tegen hegjes vind ik ook aso.Het gaat stinken en nodigt andere reuen uit erover heen te piesen en de meeste hegjes kunnen er niet tegen.Leuk als je onkruid moet wieden of blad weghalen tussen je heg, dan mag je handschoenen en een wasknijper gebruiken.Ik heb om die reden alleen hekwerk maar af en toe ga ik al over mijn nek.
Ik begrijp echt niet dat iedereen maar vindt dat hij honden mag hebben ongeacht de woonomgeving en dat de gemeente dan maar moet zorgen dat alles opgeruimd wordt.
Maak dan een hondentoilet in je tuin als je het zelf niet vies vindt.
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door senna03 »

Ik ruim altijd de poep op, behalve in dichte struiken (waar ze meestal gaan zitten). Waar ik me aan erger is als ik maar in de buurt van een speelveldje kom, ik al met de nek word aangekeken. Terwijl ik er alleen maar langs loop. Bij mij achter is een grote zandbak die dus gretig gebruikt wordt door alle katten uit de buurt. En dat schijnt gewoon te kunnen.....
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”