Alspf je het alleen maar 'goed' zou kunnen doen, door shows te lopen enz.little-wolf schreef:aah, het was dus teveel moeite om het goed te doenPaulala schreef:Waarom?Valerie schreef:Als de ouders wel een stamboom hebben is het grote onzin dat ze het niet voor de pups hebben aangevraagd, zo duur is dat echt niet. Dit roept bij mij het gevoel van broodfokker op.Paulala schreef:Blauw kwam niet veel voor, maar tegenwoordig wordt er erg veel mee gefokt.
Er worden ook belachelijke prijzen gevraagd alleen maar om de kleur, omdat er ineens erg veel vraag naar is.
Daarom hebben deze mensen de pup gekocht bij iemand die geen stambomen bij de pups had, deze waren dus een stuk goedkoper.
Maar de ouderdieren zijn wel heel zorgvuldig uitgekozen.
De eigenaar van de teef is geloof ik een aardig eindje wezen reizen voor de juiste reu die passend was.
Voor een Blauwe pup betaal je tegenwoordig al zo'n 1500 euro bij veel fokkers, ik vind het belachelijk.
En als ik de buren was geweest had ik ook voor een pup uit zo'n nest gekozen waarbij de ouderdieren zorgvuldig zijn uitgekozen en een stamboom hebben zodat ik wel de achtergrond weet, maar geen jaren hoef te sparen.
Ze willen toch niet fokken, en ook niet showen.
Maar de pup ziet er wel super schattig en eigewijs uit
Bij de Amstaff moeten de ouders nog altijd eerst een MAG-test doen en show gelopen hebben met minimaal 2 x ZG als ik me niet vergis.
En dat hebben ze dus niet gewild, shows lopen en MAG-test doen.
Zomaar alleen even stambomen aanvragen gaat bij de Amstaff helaas niet op.![]()
en als je een nestje op de wereld zet, fok je
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blauw Stafford pupje
Moderator: moderatorteam
- Chione
- Zeer actief
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
jeeeeeeeeeeeeemig wat een gezeik om een stukje papier..
als beide ouderhonden getest zijn en gezond verklaard zijn.. wat is dan in vredensnaam het probleem??
je word verliefd op een pup.. niet op stamboom!
een stamboom is ook geen zekerheid op een 100% gezonde goede pup..
als beide ouderhonden getest zijn en gezond verklaard zijn.. wat is dan in vredensnaam het probleem??

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
- little-wolf
- Zeer actief
waar zeg ik dat?Chione schreef:Alspf je het alleen maar 'goed' zou kunnen doen, door shows te lopen enz.little-wolf schreef:aah, het was dus teveel moeite om het goed te doenPaulala schreef:Waarom?Valerie schreef: Als de ouders wel een stamboom hebben is het grote onzin dat ze het niet voor de pups hebben aangevraagd, zo duur is dat echt niet. Dit roept bij mij het gevoel van broodfokker op.
Maar de pup ziet er wel super schattig en eigewijs uit
Bij de Amstaff moeten de ouders nog altijd eerst een MAG-test doen en show gelopen hebben met minimaal 2 x ZG als ik me niet vergis.
- little-wolf
- Zeer actief
das maar de vraag of ze getest zijn...Anne Panne schreef:jeeeeeeeeeeeeemig wat een gezeik om een stukje papier..![]()
- Chione
- Zeer actief
Dat haal ik uit je reactie, je reageerd met 'niet goed' toch op het niet shows lopen/MAG test doen? Correct me if i/m wrong.little-wolf schreef:waar zeg ik dat?Chione schreef:Alspf je het alleen maar 'goed' zou kunnen doen, door shows te lopen enz.little-wolf schreef:aah, het was dus teveel moeite om het goed te doenPaulala schreef: Waarom?
~

~
~

~
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
nee je moet het omdraaien, waarom geen papier? de kosten zijn niet de stamboom hoor, het verhaaltje: pups hebben geen papier, ouders wel, maar om de kosten te drukken is het zo, is een lul verhaal, dit pupje ziet er onwijs leuk uit, vind ik ook, maar het hele geen papier verhaal ruikt naar fokken om centjes en zo weinig mogelijk moeite daarvoor doen, 2 x zg en de mag test is niet zo moeilijk hoor, of het moet een zeer ontypische teef met een erg lastig karakter zijn, tja dan moet je er ook niet mee fokken.Anne Panne schreef:jeeeeeeeeeeeeemig wat een gezeik om een stukje papier..![]()
een fokker van am. stafs, die weet waar hij/zij mee bezig is, zal nooit puppen zonder boom verkopen, een ieder die dit wel doet is imo geen juiste fokker en verteld mooie verhaaltjes die niet kloppen, dat de TS er ook via via intrapt, tja... jammer weer
en annepanne, heb jij bewijs dat de ouderdieren getest zijn? dat is nl niet zo.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
gelukkig dat het weer mag he, met de afschaffing van de oude radPaulala schreef:Blauw kwam niet veel voor, maar tegenwoordig wordt er erg veel mee gefokt.
Er worden ook belachelijke prijzen gevraagd alleen maar om de kleur, omdat er ineens erg veel vraag naar is.
Daarom hebben deze mensen de pup gekocht bij iemand die geen stambomen bij de pups had, deze waren dus een stuk goedkoper.
Maar de ouderdieren zijn wel heel zorgvuldig uitgekozen.
De eigenaar van de teef is geloof ik een aardig eindje wezen reizen voor de juiste reu die passend was.
Voor een Blauwe pup betaal je tegenwoordig al zo'n 1500 euro bij veel fokkers, ik vind het belachelijk.
En als ik de buren was geweest had ik ook voor een pup uit zo'n nest gekozen waarbij de ouderdieren zorgvuldig zijn uitgekozen en een stamboom hebben zodat ik wel de achtergrond weet, maar geen jaren hoef te sparen.
Ze willen toch niet fokken, en ook niet showen.

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Dat was ook het eerste wat ik dachtHutsje schreef:gelukkig dat het weer mag he, met de afschaffing van de oude rad
Lekker ongecontroleerd grote amstafs op de wereld zetten en voor een klein prijsje verkopen :N:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Chione
- Zeer actief
Ja, want dat gebeurde nog niet, he. Alleen werden ze toen bij bosjes vermoord en nu niet meer. Natuurlijk jammer voor de 'hondenvrienden' die de massa slachting schijnbaar wel prima vonden.tekkel schreef:Dat was ook het eerste wat ik dachtHutsje schreef:gelukkig dat het weer mag he, met de afschaffing van de oude rad![]()
Lekker ongecontroleerd grote amstafs op de wereld zetten en voor een klein prijsje verkopen :N:
~

~
~

~
- Limanade
- Zeer actief
nou idd...Chione schreef:Ja, want dat gebeurde nog niet, he. Alleen werden ze toen bij bosjes vermoord en nu niet meer. Natuurlijk jammer voor de 'hondenvrienden' die de massa slachting schijnbaar wel prima vonden.tekkel schreef:Dat was ook het eerste wat ik dachtHutsje schreef:gelukkig dat het weer mag he, met de afschaffing van de oude rad![]()
en waarom word er zo gereageerd als het om een stafford gaat..
en zitten genoeg boomloze hondjes hier op het forum.. en dan is het wel van: aaah wat schattig!

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ah gut nog even en ik wordt beschuldigd van discriminatie van boomloze honden al had ik er zelf eentje. Wat een onzin zeg. Ik zou zelf nooit op zo een manier een hond kopen, ik vind dit echt gemakzucht vanuit de fokker. Maar goed wat een ander verder doet boeit mij weinig, het belangrijkste is lijk mij dat de eigenaren gelukkig zijn met het hondje.
- pammetje
- Zeer actief
helaas is het dus wel zo bij de staffordScooby schreef:Wat een onzin. Hoe denk je anders dat de blauwe doggen gefokt worden? Dat is gewoon een al lang bestaande en één van de erkende kleurslagen bij de doggen.basisbrok schreef:ja tis toch een verdunning en twee keer blauw kan fouten geven maar wordt toch vaak gedaan om blauw gerantie te krijgen
maar we dwalen af van t mooie hondje
dat je geen blauw op blauw moet gooien (heb geen enkel verstand van andere rassen dus ik hou het op de staff)
pigment verdunning veroorzaakt overgevoeligheid voor eiwitten en huidproblemen

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Bijzonder, want dat is bij doggen dus niet zo. Daar mag blauw alleen maar met blauw gekruist worden.pammetje schreef:helaas is het dus wel zo bij de staffordScooby schreef:Wat een onzin. Hoe denk je anders dat de blauwe doggen gefokt worden? Dat is gewoon een al lang bestaande en één van de erkende kleurslagen bij de doggen.basisbrok schreef:ja tis toch een verdunning en twee keer blauw kan fouten geven maar wordt toch vaak gedaan om blauw gerantie te krijgen
maar we dwalen af van t mooie hondje
dat je geen blauw op blauw moet gooien (heb geen enkel verstand van andere rassen dus ik hou het op de staff)
pigment verdunning veroorzaakt overgevoeligheid voor eiwitten en huidproblemen
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- pammetje
- Zeer actief
als de beide ouders al een stamboom hebbenPaulala schreef:Misschien stomme vraag hoor, maar heb jij verstand van de Amstaff dan?doggy schreef:Uit welke lijn komt hij??
Ik zal eens vragen wat zijn voorouders zijn.
Beide ouders hebben nml een stamboom, maar het nestje pups niet.
dan heeft het helemaal niks meer met een mag test te maken
want die mag je gewoon weer opnieuw doen
en als ze er dubbel voor zakken
dan is het niet slim hier mee te fokken
dan is het gewoon een geld kwestie
Laatst gewijzigd door pammetje op 17 nov 2008 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- Valerie
- Zeer actief
Bij staffords wordt een blauwe hond vaak met een zwarte hond gekruist waar dan wel weer blauw voor zitScooby schreef:
Bijzonder, want dat is bij doggen dus niet zo. Daar mag blauw alleen maar met blauw gekruist worden.
- Limanade
- Zeer actief
misschien hebben de fokkers geen zin gehad in die papieren rompslomp van de rvb..?? en dat chippen.. en showuitslagen..yamie schreef:nee je moet het omdraaien, waarom geen papier? de kosten zijn niet de stamboom hoor, het verhaaltje: pups hebben geen papier, ouders wel, maar om de kosten te drukken is het zo, is een lul verhaal, dit pupje ziet er onwijs leuk uit, vind ik ook, maar het hele geen papier verhaal ruikt naar fokken om centjes en zo weinig mogelijk moeite daarvoor doen, 2 x zg en de mag test is niet zo moeilijk hoor, of het moet een zeer ontypische teef met een erg lastig karakter zijn, tja dan moet je er ook niet mee fokken.Anne Panne schreef:jeeeeeeeeeeeeemig wat een gezeik om een stukje papier..![]()
een fokker van am. stafs, die weet waar hij/zij mee bezig is, zal nooit puppen zonder boom verkopen, een ieder die dit wel doet is imo geen juiste fokker en verteld mooie verhaaltjes die niet kloppen, dat de TS er ook via via intrapt, tja... jammer weer
en dat gezond verklaard bedoel ik in het algemeen.. als alle 2 de ouderhonden getest zijn dan is er toch geen probleem?? of dat nou om stamboomhonden gaat of boomlozen..

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar zal dat dan niet aan de blauwe Stafford-lijnen liggen en niet aan de kleurslag zelf? Anders hadden die problemen toch ook bij de blauwe doggen voor moeten komen?Valerie schreef:Bij staffords wordt een blauwe hond vaak met een zwarte hond gekruist waar dan wel weer blauw voor zitScooby schreef:
Bijzonder, want dat is bij doggen dus niet zo. Daar mag blauw alleen maar met blauw gekruist worden.Om problemen te voorkomen. Je ziet bv bij blauwe staffords vaker allergieen en huidproblemen.(al zullen genoeg mensen dat ontkennen)
Groetjes, Karen
- Valerie
- Zeer actief
Tja hoe de genetica verder zit snap ik ook niet, het is alleen wel opvallend dat veel van dat soort gezondheidsproblemen dus echt bij de blauwe honden voorkomen en niet de rode en zwarte uit precies dezelfde lijn.Scooby schreef:Maar zal dat dan niet aan de blauwe Stafford-lijnen liggen en niet aan de kleurslag zelf? Anders hadden die problemen toch ook bij de blauwe doggen voor moeten komen?Valerie schreef:Bij staffords wordt een blauwe hond vaak met een zwarte hond gekruist waar dan wel weer blauw voor zitScooby schreef:
Bijzonder, want dat is bij doggen dus niet zo. Daar mag blauw alleen maar met blauw gekruist worden.Om problemen te voorkomen. Je ziet bv bij blauwe staffords vaker allergieen en huidproblemen.(al zullen genoeg mensen dat ontkennen)
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar mogen die rode en zwarte lijnen ook met de blauwe lijnen gekruist worden?Valerie schreef:Tja hoe de genetica verder zit snap ik ook niet, het is alleen wel opvallend dat veel van dat soort gezondheidsproblemen dus echt bij de blauwe honden voorkomen en niet de rode en zwarte uit precies dezelfde lijn.Scooby schreef:Maar zal dat dan niet aan de blauwe Stafford-lijnen liggen en niet aan de kleurslag zelf? Anders hadden die problemen toch ook bij de blauwe doggen voor moeten komen?Valerie schreef:Bij staffords wordt een blauwe hond vaak met een zwarte hond gekruist waar dan wel weer blauw voor zitScooby schreef:
Groetjes, Karen
- Valerie
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat lijkt het dus wel kleurgerelateerd, maar dan vind ik het nog steeds gek dat dergelijke problemen niet bij de blauwe doggen voorkomen?Valerie schreef:Ja, ze hebben geen kleurlijnen maar bloedlijnen en bij de amstaff worden dus zwart x blauw gedaan en absoluut geen blauw x blauw. Die hoeven ook niet meteen van een andere lijn te komen dus. Je kan in 1 nest al een bonte, een rode, een zwarte en een blauwe hebben. Een toverbal nestje dus
Groetjes, Karen
- Valerie
- Zeer actief
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Toch zijn er wel meer rassen waarbij je dat hoort hoor. Maar inderdaad niet alle.Scooby schreef:Dat lijkt het dus wel kleurgerelateerd, maar dan vind ik het nog steeds gek dat dergelijke problemen niet bij de blauwe doggen voorkomen?Valerie schreef:Ja, ze hebben geen kleurlijnen maar bloedlijnen en bij de amstaff worden dus zwart x blauw gedaan en absoluut geen blauw x blauw. Die hoeven ook niet meteen van een andere lijn te komen dus. Je kan in 1 nest al een bonte, een rode, een zwarte en een blauwe hebben. Een toverbal nestje dus
De Thai Ridgeback de Sharpei en de Chow Chow kennen ook die huidproblemen in blauw. Bij de Cane Corso en windhonden voorzover ik weet juist weer niet.
Misschien weet Marjoleine hier meer over ?
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ik weet niet hoe het nu zit hoor, maar Vroegah, waren er wel degelijk problemen met blauwe doggen, overgevoelig voor allergieen, kwam meer huidkanker voor...sirene schreef:Toch zijn er wel meer rassen waarbij je dat hoort hoor. Maar inderdaad niet alle.Scooby schreef:Dat lijkt het dus wel kleurgerelateerd, maar dan vind ik het nog steeds gek dat dergelijke problemen niet bij de blauwe doggen voorkomen?Valerie schreef:Ja, ze hebben geen kleurlijnen maar bloedlijnen en bij de amstaff worden dus zwart x blauw gedaan en absoluut geen blauw x blauw. Die hoeven ook niet meteen van een andere lijn te komen dus. Je kan in 1 nest al een bonte, een rode, een zwarte en een blauwe hebben. Een toverbal nestje dus
De Thai Ridgeback de Sharpei en de Chow Chow kennen ook die huidproblemen in blauw. Bij de Cane Corso en windhonden voorzover ik weet juist weer niet.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
Anne Panne schreef:misschien hebben de fokkers geen zin gehad in die papieren rompslomp van de rvb..?? en dat chippen.. en showuitslagen..yamie schreef:nee je moet het omdraaien, waarom geen papier? de kosten zijn niet de stamboom hoor, het verhaaltje: pups hebben geen papier, ouders wel, maar om de kosten te drukken is het zo, is een lul verhaal, dit pupje ziet er onwijs leuk uit, vind ik ook, maar het hele geen papier verhaal ruikt naar fokken om centjes en zo weinig mogelijk moeite daarvoor doen, 2 x zg en de mag test is niet zo moeilijk hoor, of het moet een zeer ontypische teef met een erg lastig karakter zijn, tja dan moet je er ook niet mee fokken.Anne Panne schreef:jeeeeeeeeeeeeemig wat een gezeik om een stukje papier..![]()
en dat gezond verklaard bedoel ik in het algemeen.. als alle 2 de ouderhonden getest zijn dan is er toch geen probleem?? of dat nou om stamboomhonden gaat of boomlozen..
ja nou wat een rompslomp
dat bedoel ik dus, het is helemaal niet zo'n rompslomp, als een fokkre je dat wil doen geloven is het imo een lul praatje, net zoals puppen honderden euro's goedkoper verkopen omdat er geen stamboom bij zit, omdat de stamboom de pup duur maakt.. gewoon onzin allemaal.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, die verhalen ken ik niet? Ik weet wel dat er vroeger (en dan praat ik echt over een jaar of dertig geleden) meer epilepsie in de blauwe lijnen voorkwam, maar zaken als allergieen en huidkanker zijn mij niet bekend en al helemaal niet specifiek bij blauwe doggen. Op dit moment is dat zeker niet het geval.yamie schreef:ik weet niet hoe het nu zit hoor, maar Vroegah, waren er wel degelijk problemen met blauwe doggen, overgevoelig voor allergieen, kwam meer huidkanker voor...sirene schreef:Toch zijn er wel meer rassen waarbij je dat hoort hoor. Maar inderdaad niet alle.Scooby schreef:Dat lijkt het dus wel kleurgerelateerd, maar dan vind ik het nog steeds gek dat dergelijke problemen niet bij de blauwe doggen voorkomen?Valerie schreef:Ja, ze hebben geen kleurlijnen maar bloedlijnen en bij de amstaff worden dus zwart x blauw gedaan en absoluut geen blauw x blauw. Die hoeven ook niet meteen van een andere lijn te komen dus. Je kan in 1 nest al een bonte, een rode, een zwarte en een blauwe hebben. Een toverbal nestje dus
Groetjes, Karen
- Chione
- Zeer actief
Alleen het showen zou mij al tegen staan, zeker daar ik helemaal niet in het hele show gebeuren geloof.yamie schreef:Anne Panne schreef:misschien hebben de fokkers geen zin gehad in die papieren rompslomp van de rvb..?? en dat chippen.. en showuitslagen..yamie schreef:nee je moet het omdraaien, waarom geen papier? de kosten zijn niet de stamboom hoor, het verhaaltje: pups hebben geen papier, ouders wel, maar om de kosten te drukken is het zo, is een lul verhaal, dit pupje ziet er onwijs leuk uit, vind ik ook, maar het hele geen papier verhaal ruikt naar fokken om centjes en zo weinig mogelijk moeite daarvoor doen, 2 x zg en de mag test is niet zo moeilijk hoor, of het moet een zeer ontypische teef met een erg lastig karakter zijn, tja dan moet je er ook niet mee fokken.Anne Panne schreef:jeeeeeeeeeeeeemig wat een gezeik om een stukje papier..![]()
ja nou wat een rompslomp
![]()
dat bedoel ik dus, het is helemaal niet zo'n rompslomp, als een fokkre je dat wil doen geloven is het imo een lul praatje, net zoals puppen honderden euro's goedkoper verkopen omdat er geen stamboom bij zit, omdat de stamboom de pup duur maakt.. gewoon onzin allemaal.
~

~
~

~
- Chione
- Zeer actief
Ik heb juist ooit eens vernomen van Cane Corso fokkers dat blauw voor o.a. huidproblemen leek te zorgen.sirene schreef:Toch zijn er wel meer rassen waarbij je dat hoort hoor. Maar inderdaad niet alle.Scooby schreef:Dat lijkt het dus wel kleurgerelateerd, maar dan vind ik het nog steeds gek dat dergelijke problemen niet bij de blauwe doggen voorkomen?Valerie schreef:Ja, ze hebben geen kleurlijnen maar bloedlijnen en bij de amstaff worden dus zwart x blauw gedaan en absoluut geen blauw x blauw. Die hoeven ook niet meteen van een andere lijn te komen dus. Je kan in 1 nest al een bonte, een rode, een zwarte en een blauwe hebben. Een toverbal nestje dus
~

~
~

~
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
wie bedoel je hier nu precies mee? want als dit een opmerking naar mij is dan wil ik nog wel even een discussie met je aan hoor.Chione schreef:Ja, want dat gebeurde nog niet, he. Alleen werden ze toen bij bosjes vermoord en nu niet meer. Natuurlijk jammer voor de 'hondenvrienden' die de massa slachting schijnbaar wel prima vonden.tekkel schreef:Dat was ook het eerste wat ik dachtHutsje schreef:gelukkig dat het weer mag he, met de afschaffing van de oude rad![]()

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
als 2 showtjes lopen en de mag test doen al teveel moeite is vrees ik voor alle gezondheidsonderzoeken :N:Anne Panne schreef:misschien hebben de fokkers geen zin gehad in die papieren rompslomp van de rvb..?? en dat chippen.. en showuitslagen..yamie schreef:nee je moet het omdraaien, waarom geen papier? de kosten zijn niet de stamboom hoor, het verhaaltje: pups hebben geen papier, ouders wel, maar om de kosten te drukken is het zo, is een lul verhaal, dit pupje ziet er onwijs leuk uit, vind ik ook, maar het hele geen papier verhaal ruikt naar fokken om centjes en zo weinig mogelijk moeite daarvoor doen, 2 x zg en de mag test is niet zo moeilijk hoor, of het moet een zeer ontypische teef met een erg lastig karakter zijn, tja dan moet je er ook niet mee fokken.Anne Panne schreef:jeeeeeeeeeeeeemig wat een gezeik om een stukje papier..![]()