Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenbelastingcontrole Almere

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Dingo schreef:
Frenk schreef:
malinois schreef:ze kunnen van mijn betaalde hondenbelasting voor de hele gemeente zo ongeveer poepzakjes halen... dat is toch te belachelijk voor woorden... :roll:
Maar het gaat toch niet om poepzakjes? Het gaat om het aanleggen en onderhouden van uitlaatgebieden (losloop en aanlijn), het plaatsen en legen van vuilnisbakken, het opruimen van achtergelaten hondenpoep. Dat soort zaken. :19:
En als dit niet gebeurd, of wat minder, kan de gemeenteraad nog mooi even een weekje op vakantie :ok:
Ach hou toch op... Alsof Nederland een bananenrepubliek is... :smile:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Dingo schreef:
Frenk schreef:
iones schreef:Nee, het is discriminatie, omdat één bepaalde groep wordt aangewezen om voor iedereen te betalen.
Nee, dat is nog steeds geen discriminatie. Immers, alle mensen met honden moeten betalen en alle mensen zonder honden niet.
Discriminatie zou zijn als een paar mensen met honden wel moesten betalen en anderen met hond weer niet. (Maar het is natuurlijk wel een verkeerd gebruik van de met hondenbelasting opgehaalde middelen :wink:)
Dat Nederland binnen Europa meer betaalt dan andere landen is ook geen discriminatie. Je kunt het wel oneerlijk en raar vinden. Of vinden dat we in ruil daarvoor meer zeggenschap zouden moeten krijgen :wink:

Het principe van een hondenbelasting an sich vind ik niet raar. Mits een gemeente daar dus ook de hondenvoorzieningen en benodigde schoonmaak van betaalt.
Ik denk dat Iones bedoeld dat het discriminatie is, omdat sommige gemeenten het wel heffen en anderen niet. Dan betalen wij dus voor de gemeentes die dit niet doen :wink:
Gaat ook niet op, aangezien gemeentes hun budgetten niet delen :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Frenk schreef: Immers, alle mensen met honden moeten betalen en alle mensen zonder honden niet.
iemand die aan de andere kant van het blauwe bordje met plaatsnaam woont 100 mtr. verderop hoeft dit niet te betalen... dus hoezo iedereen... het is alleen binnen bebouwde kom...
Ook mensen met geleide honden hoeven (volgens mij) geen hondenbelasting betalen.. dus dan klopt het toch niet?

Dan moet je OF overal en dan met dezelfde bedragen OF nergens moeten betalen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Frenk schreef:
Dingo schreef:
Frenk schreef:
malinois schreef:ze kunnen van mijn betaalde hondenbelasting voor de hele gemeente zo ongeveer poepzakjes halen... dat is toch te belachelijk voor woorden... :roll:
Maar het gaat toch niet om poepzakjes? Het gaat om het aanleggen en onderhouden van uitlaatgebieden (losloop en aanlijn), het plaatsen en legen van vuilnisbakken, het opruimen van achtergelaten hondenpoep. Dat soort zaken. :19:
En als dit niet gebeurd, of wat minder, kan de gemeenteraad nog mooi even een weekje op vakantie :ok:
beetje naief? Frenk:mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Frenk
Zeer actief

malinois schreef:
iones schreef:Er wordt van het belastinggeld gewoon niets besteedt voor honden, dat bedoelt ze.
En al het hondenbelastinggeld gaat naar algemene middelen waar andere groepen van kunnen profiteren. LEes hierboven maar, kinderspeeltuintjes bijvoorbeeld. Of misschien wel parkeerplaatsen, milieu etc.
precies... ik heb niks aan kinderspeeltuintjes of parkeerplaatsen... ik wil daadwerkelijk dan mijn geld aan honden besteedt zien worden. En dat gebeurd dus helemaal niet.
Dat kan allemaal zo zijn, dat weet ik niet.

Ik zeg dus ook dat ik voor hondenbelasting ben, MITS goed besteed :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
malinois schreef:
iones schreef:Er wordt van het belastinggeld gewoon niets besteedt voor honden, dat bedoelt ze.
En al het hondenbelastinggeld gaat naar algemene middelen waar andere groepen van kunnen profiteren. LEes hierboven maar, kinderspeeltuintjes bijvoorbeeld. Of misschien wel parkeerplaatsen, milieu etc.
precies... ik heb niks aan kinderspeeltuintjes of parkeerplaatsen... ik wil daadwerkelijk dan mijn geld aan honden besteedt zien worden. En dat gebeurd dus helemaal niet.

Maar het is al regelmatig genoemd hier... lees eens even terug bij hoeveel gemeentes dit wel gebeurd... ik denk dat het amper een 5 a 10 % zal zijn... dat is ook de meest gehoorde klacht in NL.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Frenk
Zeer actief

malinois schreef:
Frenk schreef: Immers, alle mensen met honden moeten betalen en alle mensen zonder honden niet.
iemand die aan de andere kant van het blauwe bordje met plaatsnaam woont 100 mtr. verderop hoeft dit niet te betalen... dus hoezo iedereen... het is alleen binnen bebouwde kom...
Ook mensen met geleide honden hoeven (volgens mij) geen hondenbelasting betalen.. dus dan klopt het toch niet?

Dan moet je OF overal en dan met dezelfde bedragen OF nergens moeten betalen.
Bij ons moet iedereen binnen de gemeente betalen, heeft niets met bebouwde kom te maken. Verder ben ik helemaal met je eens dat ze er een landelijke belasting van zouden moeten maken met 1 landelijk tarief. :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

malinois schreef:
Frenk schreef:
malinois schreef:

Maar het is al regelmatig genoemd hier... lees eens even terug bij hoeveel gemeentes dit wel gebeurd... ik denk dat het amper een 5 a 10 % zal zijn... dat is ook de meest gehoorde klacht in NL.
Ja, en dus. Dat is toch geen argument?
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Dingo schreef:
Frenk schreef:
Dingo schreef:En als dit niet gebeurd, of wat minder, kan de gemeenteraad nog mooi even een weekje op vakantie :ok:
beetje naief? Frenk :mrgreen:
Verre van :mrgreen:
Afbeelding
Dingo
Zeer actief

Frenk schreef:
Dingo schreef:
Frenk schreef:
Dingo schreef:En als dit niet gebeurd, of wat minder, kan de gemeenteraad nog mooi even een weekje op vakantie :ok:
:denken: ik heb een andere indruk :neenee:
AfbeeldingAfbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Dingo schreef:
Ik denk dat Iones bedoeld dat het discriminatie is, omdat sommige gemeenten het wel heffen en anderen niet. Dan betalen wij dus voor de gemeentes die dit niet doen :wink:
Nee, dat bedoel ik niet. En bovendien gaat de belasting altijd naar de gemeente die het heft, en niet naar andere gemeentes. Het is discriminatie.

Omdat een bepaalde groep gediscrimineerd wordt: die met honden. Die moet betalen voor heel de rest.
Als het géén discriminatie was, dan zou iedereen belasting betalen. En niet alleen degenen die honden hebben.
Immers: het wordt niet besteed aan honden. (behalve dan waar Frenk woont)
malinois schreef: iemand die aan de andere kant van het blauwe bordje met plaatsnaam woont 100 mtr. verderop hoeft dit niet te betalen... dus hoezo iedereen... het is alleen binnen bebouwde kom...
HIer buiten de bebouwde kom zijn wij de énigen die hun hond uitlaat. De rest laat hun hond nooit van het erf af. Zij maken geen gebruik van de openbare weg of wat dan ook.

Maar ja, dit valt natuurlijk niet te controleren, net zo min als bij katten. Dus moet het gewoon afgeschaft worden.

Dingo schreef:
Ik eigenlijk ook.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Frenk
Zeer actief

Dingo schreef:
Frenk schreef:
Dingo schreef:
Frenk schreef: Ach hou toch op... Alsof Nederland een bananenrepubliek is... :smile:
Dan ken je me niet goed genoeg :mrgreen: Heb gewoon een rustige onderbuik :F:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

iones schreef:Nee, dat bedoel ik niet. En bovendien gaat de belasting altijd naar de gemeente die het heft, en niet naar andere gemeentes. Het is discriminatie.

Omdat een bepaalde groep gediscrimineerd wordt: die met honden. Die moet betalen voor heel de rest.
Als het géén discriminatie was, dan zou iedereen belasting betalen. En niet alleen degenen die honden hebben.
Die betalen op hun beurt weer voor andere zaken belasting die jij niet betaalt. Het is geen discriminatie :mrgreen:
Maar ja, dit valt natuurlijk niet te controleren, net zo min als bij katten. Dus moet het gewoon afgeschaft worden.
Of gewoon voor elke hondenbaas laten gelden :ok:
Dingo schreef::denken: ik heb een andere indruk :neenee:
Ik eigenlijk ook.
En ik ook :ok:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Frenk schreef: Die betalen op hun beurt weer voor andere zaken belasting die jij niet betaalt. Het is geen discriminatie :mrgreen:
Ik zou werkelijk niets kunnen bedenken!
Frenk schreef: Of gewoon voor elke hondenbaas laten gelden :ok:
Nee, want hier wordt ook niets voor honden gedaan. Dus dan ook niet betalen. Ik woon overigens in Twente, en daar wordt ook geen hondenbelasting geheven, maar aangezien er niets voor gedaan wordt, is het fair.
Nee, dan moeten kattenmensen ook maar kattenbelasting gaan betalen want katten vallen iedereen lastig.
Frenk schreef: En ik ook :ok:
Oh, dus je vindt jezelf toch ook wel naief? :mrgreen:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Frenk
Zeer actief

iones schreef:
Frenk schreef: Of gewoon voor elke hondenbaas laten gelden :ok:
Nee, want hier wordt ook niets voor honden gedaan. Dus dan ook niet betalen. Ik woon overigens in Twente, en daar wordt ook geen hondenbelasting geheven, maar aangezien er niets voor gedaan wordt, is het fair.
Nee, dan moeten kattenmensen ook maar kattenbelasting gaan betalen want katten vallen iedereen lastig.
Ik word nooit lastiggevallen door katten en daar hoeven ook geen uitlaatplekken voor aangelegd of onderhouden te worden, geen vuilnisbakken geplaatst en geen straten schoon gemaakt :wink:
Ik zeg steeds, maar dan nog maar een keer: MITS goed besteed.
Frenk schreef: En ik ook :ok:
Oh, dus je vindt jezelf toch ook wel naief? :mrgreen:
Nee, ik vind jou erg militant :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:Ik word nooit lastiggevallen door katten en daar hoeven ook geen uitlaatplekken voor aangelegd of onderhouden te worden, geen vuilnisbakken geplaatst en geen straten schoon gemaakt :wink:
nee dat ligt hier in mn tuin... en ik heb geen katten :roll:
Ik heb meer overlast van katten dan van buurthonden...

Kwam gister trouwens een kamikaze kat tegen... :N: die viel gewoon 1 van mn honden aan terwijl ik hem gewoon aan het uitlaten was, netjes aan de flexi...
Dus je kunt wel zeker lastig gevallen worden... overigens is dit de eerste keer maar ik hoop voor hem de laatste keer... bij mn andere honden had hij het niet overleeft... :19: Ik had hem niet eens aan zien komen...
Afbeelding
Dingo
Zeer actief

Inderdaad, en de aangelegde speeltuin hier een paar straten verderop ligt ook regelmatig vol katteschijt :roll:
Ik heb het ook al eens gehad, dat een kat van onder een auto vandaan schoot, en Dingo wilde bespringen. Die ging net zo hard weer terug als dat hij kwam :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dingo schreef:Inderdaad, en de aangelegde speeltuin hier een paar straten verderop ligt ook regelmatig vol katteschijt :roll:
Ik heb het ook al eens gehad, dat een kat van onder een auto vandaan schoot, en Dingo wilde bespringen. Die ging net zo hard weer terug als dat hij kwam :mrgreen:
die van mij was zo beduusd dat hij ff niks deed... daarom geluk voor die kat dat deze het was... de rest handeld eerst en denkt daarna pas :N: Weet nog steeds niet waar ie nu vandaan kwam
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Frenk schreef: Discriminatie zou zijn als een paar mensen met honden wel moesten betalen en anderen met hond weer niet. (Maar het is natuurlijk wel een verkeerd gebruik van de met hondenbelasting opgehaalde middelen :wink:).

Daar komt het hier in deze gemeente wel op neer. Als je niet controleert dan zijn er een groot aantal mensen die de belasting gewoon ontduiken. Als er dan ook nog eens helemaal niks voor honden wordt gedaan dan is dat voor de mensen die wel braaf betalen heel zuur. Hier zijn geen uitlaatstroken, geen poepbakken, wel overal opruimplicht maar nauwelijks vuilnisbakken. Er zijn een paar plekken aangewezen als losloopplek maar die liggen zo afgelegen dat ik er met de auto naar toe moet.
De hondenbelasting is hier zo hoog om het nemen van honden te doen afschrikken, maar als je nooit controleert heeft dan weinig effect. In al de omliggende gemeentes is het goed geregeld, overal uitlaatstroken en afvalbakken en dat terwijl de belasting een stuk lager is of zelfs helemaal niet geheven wordt.
4 jaar geleden werd de hondenbelasting hier in 1x met 37% verhoogd, hadden ze eens met de afvalstoffenheffing moeten doen! Dan was heel Schiedam het gemeentehuis binnen gestormd. Maar hondenbezitters hadden het maar te slikken en te pikken. :evil:
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
iones
Zeer actief

Frenk schreef: Ik word nooit lastiggevallen door katten en daar hoeven ook geen uitlaatplekken voor aangelegd of onderhouden te worden, geen vuilnisbakken geplaatst en geen straten schoon gemaakt :wink:
JIj gaat echt alleen maar van jezelf uit he! Heb je wel eens in de gaten dat er nog meer mensen in de wereld zijn dan alleen Frenk?
Hoeveel mensen die ongewenst kattenbezoek in hun tuin krijgen, waar ze een zandbak voor de kids hebben, een moestuin die ondergescheten worden, of een volliere hebben die lastig gevallen wordt of een vijver met vissen?
Frenk schreef: Nee, ik vind jou erg militant :mrgreen:
Nee, ik kom op voor mijn rechten als ik het gevoel heb dat ik onrechtvaardig behandeld word.

Laatst werd mijn zus ook weer op kosten gejaagd: ze moest met haar hond naar de dierenarts omdat deze op straat was aangevallen door een kat, terwijl haar hond altijd aangelijnd is. Owee als het andersom was geweest!
Frenk
Zeer actief

iones schreef:
Frenk schreef: Ik word nooit lastiggevallen door katten en daar hoeven ook geen uitlaatplekken voor aangelegd of onderhouden te worden, geen vuilnisbakken geplaatst en geen straten schoon gemaakt :wink:
JIj gaat echt alleen maar van jezelf uit he!
Ik deel mijn ervaring die net zoveel waard is als die van jou of van anderen :wink: Maar het belangrijkste argument negeer je maar weer even voor het gemak :ok:
"daar hoeven ook geen uitlaatplekken voor aangelegd of onderhouden te worden, geen vuilnisbakken geplaatst en geen straten schoon gemaakt"
Frenk schreef: Nee, ik vind jou erg militant :mrgreen:
Nee, ik kom op voor mijn rechten als ik het gevoel heb dat ik onrechtvaardig behandeld word.

Laatst werd mijn zus ook weer op kosten gejaagd: ze moest met haar hond naar de dierenarts omdat deze op straat was aangevallen door een kat, terwijl haar hond altijd aangelijnd is. Owee als het andersom was geweest!
Dan was het baasje van de kat "op kosten gejaagd" :roll:

Dat de uitvoering van beleid verkeerd is, maakt het beleid an sich nog niet inherent verkeerd. :wink:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Hier gelukkig geen hondenbelasting maar wel heel veel voorzieningen voor de honden. Ze mogen op heel veel mooie grote plekken los lopen.
En er wordt heel veel gedoogd heb ik wel gemerkt.

Niks te klagen hier dus. :cheer:
iones
Zeer actief

Frenk schreef: Ik deel mijn ervaring die net zoveel waard is als die van jou of van anderen :wink: Maar het belangrijkste argument negeer je maar weer even voor het gemak :ok:
Je gaat er alleen wel even vanuit dat je vanuit het algemeen spreekt, zo lijkt het tenminste. Omdat jij geen last hebt, heeft niemand last van katten. Ik lees en hoor nogal veel klachten over katten.
Frenk schreef: "daar hoeven ook geen uitlaatplekken voor aangelegd of onderhouden te worden, geen vuilnisbakken geplaatst en geen straten schoon gemaakt"
Voor honden kennelijk óók niet, aangezien het in veel gemeentes niet gedaan wordt. Behalve in jouw gemeente natuurlijk. :wink:
Frenk schreef: Dan was het baasje van de kat "op kosten gejaagd" :roll:
Juist. EN werd er geroepen dat de hond afgemaakt moest worden. EN kreeg het baasje een boete. Dat vergeet je er even bij te melden.
Frenk schreef: Dat de uitvoering van beleid verkeerd is, maakt het beleid an sich nog niet inherent verkeerd. :wink:
Beleid is verkeerd als de uitvoering niet deugt. Het één is onlosmakelijk verbonden met het ander.
Frenk
Zeer actief

iones schreef:Je gaat er alleen wel even vanuit dat je vanuit het algemeen spreekt, zo lijkt het tenminste.
Er staat anders heel duidelijk "ik" :ok:
Frenk schreef: "daar hoeven ook geen uitlaatplekken voor aangelegd of onderhouden te worden, geen vuilnisbakken geplaatst en geen straten schoon gemaakt"
Voor honden kennelijk óók niet, aangezien het in veel gemeentes niet gedaan wordt.
En ik zeg enkel en alleen dat dat is waar het geld wat met hondenbelastign geind wordt ondermeer aan besteed zou moeten worden :wink:
Frenk schreef: Dat de uitvoering van beleid verkeerd is, maakt het beleid an sich nog niet inherent verkeerd. :wink:
Beleid is verkeerd als de uitvoering niet deugt. Het één is onlosmakelijk verbonden met het ander.
Nee.
Afbeelding
Szandor

Ongelezen bericht door Szandor »

Tot nu toe heb ik ze jaarlijks aan de deur gehad en meestal in het voorjaar.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik heb net even op de site gespiekt van de gem. gemert.
30 euro per hond per jaar.
Kennel 120 euro.
Vind ik best meevallen. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

wendy71 schreef:Ik heb net even op de site gespiekt van de gem. gemert.
30 euro per hond per jaar.
Kennel 120 euro.
Vind ik best meevallen. :wink:
Met andere woorden...die van jou heb je nooit opgegeven.... :mrgreen:
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Marjo
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Norwich terrier en staffordshire bull terrier

Ongelezen bericht door Marjo »

Hondenbelasting kost hier:

voor de eerste hond: 45 euro;
voor iedere hond boven het aantal van 1: 68 euro

En ik zie hier niets gebeuren van dat geld wat te maken heeft met de honden.
Wat wel zo hoort vind ik.
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Wellicht willen jullie jullie bevindingen ook nog even in een poll plaatsen? http://forum.hondenbond.nl/index.php?showtopic=270&hl=
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

bennie schreef:Wellicht willen jullie jullie bevindingen ook nog even in een poll plaatsen? http://forum.hondenbond.nl/index.php?showtopic=270&hl=
Gasten mogen niet stemmen :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”