Bazelen... Kijk even naar wat je zelf schrijft zeg...Anne Panne schreef:en wat bazel je nou over fraude? ze woont hier toch? ze logeert alleen elke avond bij haar vriend.. het is maar wat je fraude noemt ..Frenk schreef:Jij schrijft zelf:Fraude dusmaar zijn moeder woont wel ergens anders (samen met haar vriend)
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
krakershonden
Moderator: moderatorteam
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
Even on topic:
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/199754
Ik vind de muilkorfplicht terecht. Honden die, om wat voor reden dan ook, hokken van knaagdieren vernielen en alleen -dus niet uit honger de knaagdieren op-eten- doodbijten onaanvaardbaar. De honden van Mw. de kraakster komen er nog genadig vanaf.
Ik vind de muilkorfplicht terecht. Honden die, om wat voor reden dan ook, hokken van knaagdieren vernielen en alleen -dus niet uit honger de knaagdieren op-eten- doodbijten onaanvaardbaar. De honden van Mw. de kraakster komen er nog genadig vanaf.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Dat ben ik echt niet met je eens. Kijk eens naar onze grote vriend Amerika, als je daar arm bent word je juist nog meer leeggezogen, door het degressieve belastingsstelsel, en zal er geen haan naar kraaien als je op straat beland. Het is dat de grond daar op sommige plaatsen nog steeds zo gruwelijk goedkoop is, anders zaten er nog heel wat meer mensen zonder huis en eten. Ik ken verder weinig landen waar het beter geregeld is dan in NL, scandinavische landen misschien. Maar ik denk toch wel dat je systeem zwaar onderschat. Neemt verder niet weg dat er zoals eerder genoemt echt wel gaten in het systeem zitten, die ervoor zorgen dat er nog steeds op sommige vlakken problemen zijn. Maar ik denk dat je het als werkloze in NL toch nog wel redelijk treftChione schreef:Lijkt mij een prima maatregel, om he tnog maar even over de honden te hebben.
Wat de rest betreft, mensen die denken dat alles zo ontzettend goed geregeld is, hebben duidelijk weinig notie van de werkelijkheid. Dat het hier beter is dan in veel andere landen, neemt niet weg dat het hier nog veel ( 'verborgen' ) leed is.

En Ontopic

Ik vind er verder weinig schokkend aan, behalve dan dat de eigenaren dus kennelijk om het even plat te zeggen "schijt" hebben aan wat hun honden uitvreten. Opzich vind ik ook de maatregelen nog redelijk reeël. Volgende stap zou herplaatsen moeten zijn.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
daar heb je gelijk in,en dat is schrikbarend, maar hoe jij gekraakt hebt vind ik ook niet erg, je hebt het, zoals je zelf schreef hier, in overleg gedaan met de pandeigenaren, dat vind ik dan toch wel anders. ik keur het niet goed maar ook niet af, ik kan het in die omstandigheden zeker wel begrijpen, en nogmaals je hebt het netjes gedaanGollum schreef:Ga alleen maar eens kijken bij jeugdzorg. Weet je hoeveel kinderen er dakloos zijn? En weet je hoeveel mogelijkheden er voor hun zijn? En de wachtlijsten?twinkeltje schreef:laat maar Anne Panne sommige denken werkelijk dat alles goed geregeld is vandaar ook dat er toch zoveel daklozen zijn in Nederland dat zijn vast allemaal mensen die gebruiken of zelf al hun geld hebben uit gegeven en niet door omstandigheden dakloos zijn
Ik was ook dakloos op m'n 16e, voor kamertraining was er een wachtlijst van 2 jaar en dan zou ik al te oud zijn daarvoor. Helaas had ik geen psychiatrische stoornis zodat ik ergens opgenomen kon worden (en dan moet je nog wachten), ik was geen vluchteling en had ook geen kind dus zie je reet maar te redden.
En met mij nog tienduizenden

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wat zijn sommige mensen kortzichtig zeg, ongelooflijk,... :N: :N:
Natuurlijk vallen er mensen buiten het zog. sociale vangnet, én wat moeten zij dan, volgens sommige,......het lekker uitzoeken.....
Iedereen kan toch wel 300 tot 650 euro betalen, én als je niet kunt eten, dan is daar de voedselbank. Het is toch schandalig, dat er zoiets bestaat in "ONS" o zo sociale land...

Natuurlijk vallen er mensen buiten het zog. sociale vangnet, én wat moeten zij dan, volgens sommige,......het lekker uitzoeken.....
Iedereen kan toch wel 300 tot 650 euro betalen, én als je niet kunt eten, dan is daar de voedselbank. Het is toch schandalig, dat er zoiets bestaat in "ONS" o zo sociale land...

Eens je hebt het niet over een incident maar een lijst aan incidenten.Cleo schreef:Even on topic:
Kijk dat het je een keer overkomt dat kan ik begrijpen maar keer op keer dan ben je overduidelijk niet geinteresseerd wat je honden aanrichten bij andere mensen.
Muilkorfen vind ik een prima oplossing.
- Frenk
- Zeer actief
Als jij gewoon fulltime werkt, dan krijg je nooit minder dan het minimumloon en dat is 1100 euro netto. Daarvan kun je prima 300/400 euro aan een kamer uitgeven.thom schreef:Iedereen kan toch wel 300 tot 650 euro betalen, én als je niet kunt eten, dan is daar de voedselbank. Het is toch schandalig, dat er zoiets bestaat in "ONS" o zo sociale land...![]()
![]()
Als je niet zoveel kunt werken, dan is daar de steun van de staat. Zowel in inkomen, woonruimte en overige subsidies. Als je niet zoveel wilt werken... Dan heb je pech.

Als je vindt dat je te weinig krijgt voor je geld, dan geldt dat voor iedereen. Je kunt allemaal hetzelfde met 1 euro. Dus ook die vlieger gaat niet op als argument om dan een misdrijf goed te praten.
Als je niet op een studioflatje op driehoogachter wenst te wonen, maar je kunt meer niet betalen... Ja, helaas. Maar je bent niet dakloos en je kunt ook nog eten.
En je kunt je gezin niet betalen? Misschien zou je niet aan kinderen moeten beginnen als je er geen geld voor hebt (net als met een hond).
En als het anders is of je hebt echt hulp nodig, dan is die er. Mijn tante kwam met drie kinderen door heel vervelende omstandigheden in de bijstand terecht. En zoals iedereen denk ik wel weet is dat geen vetpot. Ze heeft het absoluut niet breed gehad, maar ze heeft drie geweldige kinderen opgevoed, ze heeft een opleiding gevolgd en ze is gaan werken. En het vergaat haar tegenwoordig prima. Ze werd gewoon heel creatief om er het beste van te maken. Ze ging bijvoorbeeld picknicken met de boterhammen met pindakaas om het extra leuk te maken voor de kleintjes. Dat soort dingen.
Je bent verantwoordelijk voor je eigen leven. Niet de staat.

- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
het is maar hoe je het opvat..Frenk schreef:Bazelen... Kijk even naar wat je zelf schrijft zeg...Anne Panne schreef:en wat bazel je nou over fraude? ze woont hier toch? ze logeert alleen elke avond bij haar vriend.. het is maar wat je fraude noemt ..Frenk schreef:Jij schrijft zelf:Fraude dusmaar zijn moeder woont wel ergens anders (samen met haar vriend)

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Nou en toen ik 16 was kraakte ik pandjes om in te wonen en werkte ik ook nog. Ik ben netjes terug naar school gegaan, heb alles zelf betaald en heb m'n diploma gehaald. Later had ik genoeg geld om een kamertje te huren en dat heb ik dan ook gedaan.Frenk schreef:Als jij gewoon fulltime werkt, dan krijg je nooit minder dan het minimumloon en dat is 1100 euro netto. Daarvan kun je prima 300/400 euro aan een kamer uitgeven.thom schreef:Iedereen kan toch wel 300 tot 650 euro betalen, én als je niet kunt eten, dan is daar de voedselbank. Het is toch schandalig, dat er zoiets bestaat in "ONS" o zo sociale land...![]()
![]()
Als je niet zoveel kunt werken, dan is daar de steun van de staat. Zowel in inkomen, woonruimte en overige subsidies. Als je niet zoveel wilt werken... Dan heb je pech.
Als je vindt dat je te weinig krijgt voor je geld, dan geldt dat voor iedereen. Je kunt allemaal hetzelfde met 1 euro. Dus ook die vlieger gaat niet op als argument om dan een misdrijf goed te praten.
Als je niet op een studioflatje op driehoogachter wenst te wonen, maar je kunt meer niet betalen... Ja, helaas. Maar je bent niet dakloos en je kunt ook nog eten.
En je kunt je gezin niet betalen? Misschien zou je niet aan kinderen moeten beginnen als je er geen geld voor hebt (net als met een hond).
En als het anders is of je hebt echt hulp nodig, dan is die er. Mijn tante kwam met drie kinderen door heel vervelende omstandigheden in de bijstand terecht. En zoals iedereen denk ik wel weet is dat geen vetpot. Ze heeft het absoluut niet breed gehad, maar ze heeft drie geweldige kinderen opgevoed, ze heeft een opleiding gevolgd en ze is gaan werken. En het vergaat haar tegenwoordig prima. Ze werd gewoon heel creatief om er het beste van te maken. Ze ging bijvoorbeeld picknicken met de boterhammen met pindakaas om het extra leuk te maken voor de kleintjes. Dat soort dingen.
Je bent verantwoordelijk voor je eigen leven. Niet de staat.
Wat had ik anders gemoeten? Op m'n 16e had ik 400 gulden in de maand. Hoe creatief je ook bent, daar kun je geen huis en eten van betalen

@Podenji; zoals ik kraakte kraakten de zaanse krakers altijd. Gewoon altijd de eigenaar informeren en kijken of er wat te regelen viel. De panden werden altijd heel netjes gehouden om onze eigen ruiten niet in te slaan, je kan beter verwelkomd worden dan weggeschopt. Daar zijn echt hele leuke culturele initiatieven uit ontstaan, de zaanstreek had eindelijk een skatepark! De jongeren waren van de straat, aan het skaten i.p.v. herrie schoppen. Het pandje waar het skatepark in zat stond op de lijst om gesloopt te worden maar de gemeente vond het zo'n goed initiatief dat ze de initiatiefnemers een andere ruimte hebben aangeboden.
Super toch?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Netto minimumloon:Frenk schreef:Flauwekul! Het is niet "allemaal zo ontzettend goed geregeld" hier, ik weet genoeg zaken die ik schrijnend vind. Ook uit eigen ervaring en/of directe omgeving. Maar dat neemt niet weg dat ik 650 euro per maand voor een studioflat op de keizersgracht in Amsterdam geen godsvermogen vind. En met een beetje basis inkomen kun je dat prima missen, ik weet het, want ik heb het gedaan.Chione schreef:mensen die denken dat alles zo ontzettend goed geregeld is, hebben duidelijk weinig notie van de werkelijkheid. Dat het hier beter is dan in veel andere landen, neemt niet weg dat het hier nog veel ( 'verborgen' ) leed is.
Laat staan de 300 euro die je gemiddeld voor een kamer kwijt bent.
Het minimumloon voor 23 en ouder ligt rond de 1100 euro netto. Dan kun je volgens de Nibud-norm 400 euro aan woonlasten uitgeven. Daar valt genoeg voor te vinden. En dan natuurlijk niet via Direct Wonen, maar gewoon via het particuliere circuit. Zo heb ik het jaren gedaan en zo doen mensen in mijn omgeving het ook al jaren en nog steeds.
Er is werk en woonruimte voor iedereen, maar misschien niet meteen het werk of de woonruimte die je voor jezelf in gedachten had...
@AnnePanne
Als je vriend daar al zijn hele leven woont, hoe kan hij dan niet lang genoeg ingeschreven staan? En zelfs als dat zo slecht geregeld zou zijn, dan nog vind ik dat jullie heel kwalijk bezig zijn door zo de boel te frauderen. Je kunt ook in de vrije sector huren namelijk.
23 jaar en ouder € 1.160
Huur - 650
Totaal te besteden € 510
Das nog een aardig bedrag voor een alleenstaande student.

Het wordt wat minder als je er een partner en kind van moet onderhouden.
En boven de 23 jaar kom je gauw in die situatie.
-Blijft wel even de vraag hou je een partner en kind in een éénkamerwoning stopt.-
Netto minimumloon:
18 jaar € 580
Huur - 650
Tja dat gaat dus niet lukken.

Het is natuurlijk leuk praten voor mensen met jouw of mijn inkomen, dat wat jij een min of meer normaal (modaal) inkomen noemt is voor veel mensen gewoon goed verdienen.
Hier in de omgeving heb je een eengezinswoning voor zo’n € 450,= tot € 600,=.
Uiteraard met huursubsidie mogelijkheid.
Wachttijd afhankelijk van het dorp van voorkeur 6 weken tot 18 maanden.
Alleen jammer dat er zo weinig banen zijn.
Dat er geen openbaar vervoer is.
Dat je voor bijna alle voorzieningen je dorp uit moet.
Natuurlijk is het een mogelijkheid, en ik vraag me heus wel eens af waarom niet meer mensen die kans grijpen.
Maar het is niet DE mogelijkheid voor iedereen.
Enne ... huren in dat particulieren circuit dat jij noemt is inderdaad mogelijk. Realiseer je dan wel dat je dan heel vaak illegaal onderhuurt en een woning (of een deel van een woning) onttrekt aan het sociale woningbouw circuit. Ik kan eerlijk gezegd nog minder waardering opbrengen voor dit soort illegale onderhuur dan voor krakers. (en ja, in mijn jonge jaren gebeurde dat al, mij werd ook een woning op het Javaplein aangeboden)
En collega's/vrienden van mijn oudste zoon doen het nu.
Goede salarissen in die wereld; maar een legale (ruime) huurwoning in Amsterdam zit er niet in.
Voorbeeld: woning in de staatsliedenbuurt.
Woning kost bij de woning bouw € 960,=
Wordt gehuurd door mensen die daar lang voor op de wachtlijst hebben gestaan en door hun weer verhuurd voor € 1.250,=
De tweede huurder verhuurd deze woning aan drie onder/onderhuurders voor bedragen rond de € 600,= per bewoner.
Mijn zoon heeft een tijdje één van die drie plaatsen opgevuld.
- Gollum
- Zeer actief
Dat is een heel leuk rekensommetje inderdaad. Maar ga je hier naar een makelaar of bemiddelingsbedrijf is dat salaris niet voldoende voor de huurprijs. De eis is namelijk dat je 4,5 keer de huurprijs per maand moet verdienen. Dat is bij een huur van 650 euro 2925 p/m. Dat bedoelde ik dus met het salaris van een directeurEnnath schreef:
Netto minimumloon:
23 jaar en ouder € 1.160
Huur - 650
Totaal te besteden € 510
Das nog een aardig bedrag voor een alleenstaande student.![]()
-Blijft wel even de vraag hou je een partner en kind in een éénkamerwoning stopt.-

Je moet je dan wel bewegen in de illigale sector van de onderhuur en dat soort gein. Aan een legale woning kom je erg moeilijk, of je moet heel veel mazzel hebben.
En ik neem aan dat het salaris wat je noemde bruto is? Dan heb je namelijk geen 510 euro te besteden hoor na aftrek huurprijs, eerder zo'n 300 euro. Daar gaat dan nog je ziektenkostenpremie vanaf en dan heb je nog 200 euro. En de rest van je vaste lasten... Enkeltje voedselbank?
edit; typo's
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
NettoGollum schreef:Dat is een heel leuk rekensommetje inderdaad. Maar ga je hier naar een makelaar of bemiddelingsbedrijf is dat salaris niet voldoende voor de huurprijs. De eis is namelijk dat je 4,5 keer de huurprijs per maand moet verdienen. Dat is bij een huur van 650 euro 2925 p/m. Dat bedoelde ik dus met het salaris van een directeurEnnath schreef:
Netto minimumloon:
23 jaar en ouder € 1.160
Huur - 650
Totaal te besteden € 510
![]()
Je moet je dan wel bewegen in de illigale sector van de onderhuur en dat soort gein. Aan een legale woning kom je erg moeilijk, of je moet heel veel mazzel hebben.
En ik neem aan dat het salaris wat je noemde bruto is? Dan heb je namelijk geen 510 euro te besteden hoor na aftrek huurprijs, eerder zo'n 300 euro. Daar gaat dan nog je ziektenkostenpremie vanaf en dan heb je nog 200 euro. En de rest van je vaste lasten... Enkeltje voedselbank?
edit; typo's

Ik heb trouwens verder helemaal geen moeite mee als mensen het ergens gaan zoeken waar het goedkoper is, ikzelf ken ook mensen die via een grote (krakers) organisatie een huisje heeft, voor een heel mooi prijsje. Maar ik vind dat er toch ietwat te zwart/wit word gekeken naar de Nederlandse verzorginsstaat.
- Frenk
- Zeer actief
Partner kan ook werken en niet aan een kind beginnen als je het niet kunt betalenEnnath schreef:Netto minimumloon:
23 jaar en ouder € 1.160
Huur - 650
Totaal te besteden € 510

Als je 18 bent, dan kun je toch ook nog naar school? Studiefinanciering, IBG-leningen etcetera. Overigens verdiende ik toen ik op mijn 20e, tijdens mijn studietijd, in een hotel werkte gewoon 450 gulden per maand naast mijn stufi.Netto minimumloon:
18 jaar € 580
Huur - 650
Dat mijn inkomen en leefsituatie bovenmodaal is, dat besef ik me heel goed. Daarom neem ik het minimumloon ook als voorbeeld.Het is natuurlijk leuk praten voor mensen met jouw of mijn inkomen, dat wat jij een min of meer normaal (modaal) inkomen noemt is voor veel mensen gewoon goed verdienen.
Ik heb nog nooit van mijn leven illegaal ondergehuurd en de mensen waar ik aan refereer doen dat ook niet. Die kunnen zich gewoon inschrijven op die adressen en dergelijke. Er zijn ook op de particuliere markt echt mogelijkheden. En dan heb ik het dus niet over de fraude zoals in jouw voorbeeld (die fraude houd het probleem overigens voor een groot deel in stand). Vriend van mij huurt een 3kamer flat in Amsterdam-Oost in een leuke straat voor ik geloof 750. Samen met een vriend van hem. Is goed te doen voor de jongens die net student-af zijn. Mijn zwager en zijn vriendin hebben net in arnhem-centrum een pracht van een huurwoning van de woningbouw gekregen. Zij hebben met z'n tweetjes een gigantische 5-kamerflat. Echt helemaal top!Enne ... huren in dat particulieren circuit dat jij noemt is inderdaad mogelijk. Realiseer je dan wel dat je dan heel vaak illegaal onderhuurt en een woning (of een deel van een woning) onttrekt aan het sociale woningbouw circuit. Ik kan eerlijk gezegd nog minder waardering opbrengen voor dit soort illegale onderhuur dan voor krakers. (en ja, in mijn jonge jaren gebeurde dat al, mij werd ook een woning op het Javaplein aangeboden)
Goede salarissen in die wereld; maar een legale (ruime) huurwoning in Amsterdam zit er niet in.
Wordt gehuurd door mensen die daar lang voor op de wachtlijst hebben gestaan en door hun weer verhuurd voor € 1.250,=
De tweede huurder verhuurd deze woning aan drie onder/onderhuurders voor bedragen rond de € 600,= per bewoner.

- Frenk
- Zeer actief
1160 euro p/mnd is netto minimumloon voor 23 jaar en ouder. En dat is exclusief eventuele subsidies en dat soort steun.Gollum schreef:Dat is een heel leuk rekensommetje inderdaad. Maar ga je hier naar een makelaar of bemiddelingsbedrijf is dat salaris niet voldoende voor de huurprijs. De eis is namelijk dat je 4,5 keer de huurprijs per maand moet verdienen. Dat is bij een huur van 650 euro 2925 p/m. Dat bedoelde ik dus met het salaris van een directeurEnnath schreef:
Netto minimumloon:
23 jaar en ouder € 1.160
Huur - 650
Totaal te besteden € 510
![]()
edit; typo's
Overigens heb ik nog nooit een inkomenseis gehad bij mijn legale, particulier gehuurde, woningen en ik heb het ook nog nooit bij anderen gehoord. Wel bij de sociale woningen natuurlijk.

-
- Zeer actief
Ik ben het met je eens hoor...Gollum schreef:Dat is een heel leuk rekensommetje inderdaad. Maar ga je hier naar een makelaar of bemiddelingsbedrijf is dat salaris niet voldoende voor de huurprijs. De eis is namelijk dat je 4,5 keer de huurprijs per maand moet verdienen. Dat is bij een huur van 650 euro 2925 p/m. Dat bedoelde ik dus met het salaris van een directeurEnnath schreef:
Netto minimumloon:
23 jaar en ouder € 1.160
Huur - 650
Totaal te besteden € 510
![]()
Met minimumloon kan je hier een woning via de sociale sector huren, van een woningbouwvereniging dus.
Dát is hier in Zeeland niet zo moeilijk.
In de Randstad wordt dat een stuk moeilijker.
Overigens is 2925 per maand geen directeurs salaris het is ongeveer modaal. Dat bedoelde ik ook met: "modaal is voor veel mensen gewoon goed verdienen".
Ik heb zelf een modaal inkomen mijn partner ook: en ik hoor om me heen dat heel veel mensen ons rijk vinden.
Minimumloon of net effe iets erboven is dan ook nog gewoon hier in het dorp. Bobo's wonen hier niet.
-
- Zeer actief
Nou ik wel...Frenk schreef:1160 euro p/mnd is netto minimumloon voor 23 jaar en ouder. En dat is exclusief eventuele subsidies en dat soort steun.Gollum schreef:Dat is een heel leuk rekensommetje inderdaad. Maar ga je hier naar een makelaar of bemiddelingsbedrijf is dat salaris niet voldoende voor de huurprijs. De eis is namelijk dat je 4,5 keer de huurprijs per maand moet verdienen. Dat is bij een huur van 650 euro 2925 p/m. Dat bedoelde ik dus met het salaris van een directeurEnnath schreef:
Netto minimumloon:
23 jaar en ouder € 1.160
Huur - 650
Totaal te besteden € 510
![]()
edit; typo's
Overigens heb ik nog nooit een inkomenseis gehad bij mijn legale, particulier gehuurde, woningen en ik heb het ook nog nooit bij anderen gehoord. Wel bij de sociale woningen natuurlijk.
Mijn vriendinnen ook .... (en velen konden daaraan voldoen)
Ik weet niet van wie jij dan legaal huurde?
Via welke instantie dat geregeld werd?
Of dat het meer een kwestie van "kennissenkring" was...
Maar als je legaal huurt via een makelaar of bemiddelingsbureau dan worden er wel degelijk eisen aan de inkomsten gesteld.
- Gollum
- Zeer actief
Jeetje is dat modaal :N:Ennath schreef:Ik ben het met je eens hoor...Gollum schreef:Dat is een heel leuk rekensommetje inderdaad. Maar ga je hier naar een makelaar of bemiddelingsbedrijf is dat salaris niet voldoende voor de huurprijs. De eis is namelijk dat je 4,5 keer de huurprijs per maand moet verdienen. Dat is bij een huur van 650 euro 2925 p/m. Dat bedoelde ik dus met het salaris van een directeurEnnath schreef:
Netto minimumloon:
23 jaar en ouder € 1.160
Huur - 650
Totaal te besteden € 510
![]()
Met minimumloon kan je hier een woning via de sociale sector huren, van een woningbouwvereniging dus.
Overigens is 2925 per maand geen directeurs salaris het is ongeveer modaal. Dat bedoelde ik ook met: "modaal is voor veel mensen gewoon goed verdienen".
Ik heb zelf een modaal inkomen mijn partner ook: en ik hoor om me heen dat heel veel mensen ons rijk vinden.
Minimumloon of net effe iets erboven is dan ook nog gewoon hier in het dorp. Bobo's wonen hier niet.
Dat zou zeker goed verdienen zijn voor mij

En een wachttijd van 6 weken tot 18 maanden kun je in de randstad alleen maar van dromen..
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff
[quote="Ennath
Netto minimumloon:
23 jaar en ouder € 1.160
Huur - 650
Totaal te besteden € 510
-Blijft wel even de vraag hou je een partner en kind in een éénkamerwoning stopt.-[/quote]
€ 510,- hou je over, maar je moet ook nog je zorgverzering betalen gas,water licht etc. etc. dus denk dat het erg moeilijk gaat worden om daar van rond te komen.
Netto minimumloon:
23 jaar en ouder € 1.160
Huur - 650
Totaal te besteden € 510

-Blijft wel even de vraag hou je een partner en kind in een éénkamerwoning stopt.-[/quote]
€ 510,- hou je over, maar je moet ook nog je zorgverzering betalen gas,water licht etc. etc. dus denk dat het erg moeilijk gaat worden om daar van rond te komen.

Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
- iones
- Zeer actief
En wie zegt dat het muilkorfgebod wordt nageleefd? Het hele voorafgaande verhaal vertelt al dat die lui scheit hebben aan alles.Cleo schreef:Even on topic:
Die honden moeten ze gewoon worden afgenomen.
Misschien is het trouwens handig dit topic te splitsen?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Burnie
- Zeer actief
Ik heb niet alle drie pagina's doorgeworsteld, maar om weer ontopic te gaan: Het maakt totaal niet uit of het over honden van krakers, van huurders of van huiseigenaren gaat. Als je hond hoog in de driften staat en gaat jagen en killen, dien je als eigenaar je verantwoordelijkheid te nemen en ervoor te zorgen dat je hond niet andermans beesten opjaagt, toetakelt of doodbijt.
Vaak worden iemands honden als excuus gebruikt om mensen te grazen te nemen waaraan men de pest heeft of die men weg wil hebben. Of dat in dit geval ook zo is, kan ik niet beoordelen maar het zou me niets verbazen àls het zo was
, gezien de antipathie tegen krakers, die ik ook in dit topic tegenkom.
Vaak worden iemands honden als excuus gebruikt om mensen te grazen te nemen waaraan men de pest heeft of die men weg wil hebben. Of dat in dit geval ook zo is, kan ik niet beoordelen maar het zou me niets verbazen àls het zo was

-
- Zeer actief
Frenk schreef:Partner kan ook werken en niet aan een kind beginnen als je het niet kunt betalenEnnath schreef:Netto minimumloon:
23 jaar en ouder € 1.160
Huur - 650
Totaal te besteden € 510
Als je 18 bent, dan kun je toch ook nog naar school? Studiefinanciering, IBG-leningen etcetera. Overigens verdiende ik toen ik op mijn 20e, tijdens mijn studietijd, in een hotel werkte gewoon 450 gulden per maand naast mijn stufi.Netto minimumloon:
18 jaar € 580
Huur - 650
Niet iedereen die 18 is gaat nog naar school.
Velen werken gewoon. In de bouw, in de handel, in de verzorging.
Dat is misschien niet slim maar hele volksstammen vinden het nog altijd normaal om niet door te studeren maar de handen uit de mouwen te steken.
Dat mijn inkomen en leefsituatie bovenmodaal is, dat besef ik me heel goed. Daarom neem ik het minimumloon ook als voorbeeld.Het is natuurlijk leuk praten voor mensen met jouw of mijn inkomen, dat wat jij een min of meer normaal (modaal) inkomen noemt is voor veel mensen gewoon goed verdienen.
Ik heb nog nooit van mijn leven illegaal ondergehuurd en de mensen waar ik aan refereer doen dat ook niet. Die kunnen zich gewoon inschrijven op die adressen en dergelijke.Enne ... huren in dat particulieren circuit dat jij noemt is inderdaad mogelijk. Realiseer je dan wel dat je dan heel vaak illegaal onderhuurt en een woning (of een deel van een woning) onttrekt aan het sociale woningbouw circuit. Ik kan eerlijk gezegd nog minder waardering opbrengen voor dit soort illegale onderhuur dan voor krakers. (en ja, in mijn jonge jaren gebeurde dat al, mij werd ook een woning op het Javaplein aangeboden)
Vreemd genoeg kan je als illegale onderhuurder jezelf gewoon inschrijven op je woonadres.
Het systeem is zo vervuild dat inschrijving geen enkel probleem is.
Er zijn ook op de particuliere markt echt mogelijkheden. En dan heb ik het dus niet over de fraude zoals in jouw voorbeeld (die fraude houd het probleem overigens voor een groot deel in stand). Vriend van mij huurt een 3kamer flat in Amsterdam-Oost in een leuke straat voor ik geloof 750. Samen met een vriend van hem. Is goed te doen voor de jongens die net student-af zijn. Mijn zwager en zijn vriendin hebben net in arnhem-centrum een pracht van een huurwoning van de woningbouw gekregen. Zij hebben met z'n tweetjes een gigantische 5-kamerflat. Echt helemaal top!
Yep, vriend van mij heeft net zijn geweldige flat in Arnhem ingeruild voor een koophuis.
Maarre ... niets mis met de flat waar hij woonde.
Hij heeft er wel bijna drie jaar op moeten wachtten.
Drie jaar bij ons op een (ruime) zolderkamer, dolblij was hij toen hij eindelijk de flat kreeg.
In de tussentijd wel een paar maal wat illegaals aangeboden gekregen.
Probleem met de vrije sector?
Hij heeft een bovenmodaal inkomen maar moet alimentatie betalen en had geen spaargeld meer, daarom kwam hij via het legale circuit niet in aanmerking.

-
- Zeer actief
€ 510,- hou je over, maar je moet ook nog je zorgverzering betalen gas,water licht etc. etc. dus denk dat het erg moeilijk gaat worden om daar van rond te komen.[/quote][/quote]Naad schreef: [quote="Ennath]
Netto minimumloon:
23 jaar en ouder € 1.160
Huur - 650
Totaal te besteden € 510
Ik bedoel maar...
Het topic spitst zich een beetje toe op: met een laag inkomen kan je gewoon legaal een woning huren via de vrije sector.
En dan wordt de (forse) prijs van een achterkamertje genoemd als voorbeeld dat het makkelijk kan: als je maar wilt.
- iones
- Zeer actief
Vaak is dat zo. Maar in dit geval kun je wel stellen dat de krakers dat op zichzelf afgeroepen hebben met hun misselijke gedrag om die honden dit te laten doen.Burnie schreef:
Vaak worden iemands honden als excuus gebruikt om mensen te grazen te nemen waaraan men de pest heeft of die men weg wil hebben. Of dat in dit geval ook zo is, kan ik niet beoordelen maar het zou me niets verbazen àls het zo was, gezien de antipathie tegen krakers, die ik ook in dit topic tegenkom.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Burnie
- Zeer actief
Ik weet niet waar je deze stelling mee kunt hardmaken. IK heb iig geen bewijzen gezien of gehoord dat het de "krakershonden" waren. Ja, twee wazige foto's van een kruising en een mechelaar met wat struikgewas. En dan hetzerig erbij zeggen dat de honden "op heterdaad betrapt zijn". Voor de rest alleen dorpsroddel.iones schreef: Vaak is dat zo. Maar in dit geval kun je wel stellen dat de krakers dat op zichzelf afgeroepen hebben met hun misselijke gedrag om die honden dit te laten doen.
Het kan evengoed zijn dat de "daders" van iemand anders zijn, die zich nu uiteraard héél koest houdt. Of - Soest ligt in een bosrijke omgeving - om vossen of andere rovers uit het bos.
Hoe dan ook: De bewoners van het gekraakte huis doen er verstandig aan hun honden niet meer buiten het terrein te laten loslopen.
Maar ja. Je bent schuldig totdat je onschuld bewezen is. In de media dan toch....

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Daar heb je gelijk in, en dit is ook een goed voorbeeld.twinkeltje schreef:ik snap best dat er nog gekraakt woord geloof ook niet in de sprookjes dat alles zogezegd in ons land zo goed geregeld is veel wel maar sommige dingen gaan nog steeds niet helemaal goed
als jij niet terecht kan met je kinderen in een blijf van mijn lief huis bv omdat ze overvol zijn maar ook niet terug kan naar je huis omdat je daar niet veilig bend en niemand wat doet wat nog steeds voorkomt
nou dan kraak ik ook hun huis hoor vertik het om met mijn kinderen op straat te zwerven zo zijn er veel meer voorbeelden
in Nederland is veel geregeld maar nog niet alles loopt perfect
Maar de meeste krakers (die ik zie) zijn geen alleenstaande moeders met kinderen, maar gedreadlokte jongens en meisjes die vinden dat ze er recht op hebben om niet te werken en hun eigen leven te leiden zonder iets te hoeven bijdragen aan de maatschappij

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
- Zeer actief
Ach alles is relatief....Gollum schreef:Jeetje is dat modaal :N:Ennath schreef:Ik ben het met je eens hoor...Gollum schreef:Dat is een heel leuk rekensommetje inderdaad. Maar ga je hier naar een makelaar of bemiddelingsbedrijf is dat salaris niet voldoende voor de huurprijs. De eis is namelijk dat je 4,5 keer de huurprijs per maand moet verdienen. Dat is bij een huur van 650 euro 2925 p/m. Dat bedoelde ik dus met het salaris van een directeurEnnath schreef:
Netto minimumloon:
23 jaar en ouder € 1.160
Huur - 650
Totaal te besteden € 510
![]()
Dat zou zeker goed verdienen zijn voor mij![]()
En een wachttijd van 6 weken tot 18 maanden kun je in de randstad alleen maar van dromen..

Vergeleken met de grootverdieners in ons vak verdienen wij maar een schijntje

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
die moeders zie je het ook niet aan zien er heel gewoon uit als de gemidelde moeder dat je misschien niet eens weet of ze kraakt of huurdtekkel schreef:Daar heb je gelijk in, en dit is ook een goed voorbeeld.twinkeltje schreef:ik snap best dat er nog gekraakt woord geloof ook niet in de sprookjes dat alles zogezegd in ons land zo goed geregeld is veel wel maar sommige dingen gaan nog steeds niet helemaal goed
als jij niet terecht kan met je kinderen in een blijf van mijn lief huis bv omdat ze overvol zijn maar ook niet terug kan naar je huis omdat je daar niet veilig bend en niemand wat doet wat nog steeds voorkomt
nou dan kraak ik ook hun huis hoor vertik het om met mijn kinderen op straat te zwerven zo zijn er veel meer voorbeelden
Maar de meeste krakers (die ik zie) zijn geen alleenstaande moeders met kinderen, maar gedreadlokte jongens en meisjes die vinden dat ze er recht op hebben om niet te werken en hun eigen leven te leiden zonder iets te hoeven bijdragen aan de maatschappij
- tekkel
- Erelid
Die zitten waarschijnlijk ook niet in de grote vreselijk opgetuigde krakersbolwerkentwinkeltje schreef:die moeders zie je het ook niet aan zien er heel gewoon uit als de gemidelde moeder dat je misschien niet eens weet of ze kraakt of huurdtekkel schreef:Daar heb je gelijk in, en dit is ook een goed voorbeeld.twinkeltje schreef:ik snap best dat er nog gekraakt woord geloof ook niet in de sprookjes dat alles zogezegd in ons land zo goed geregeld is veel wel maar sommige dingen gaan nog steeds niet helemaal goed

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- tekkel
- Erelid
-
- Zeer actief
In de cijfers van 2006 van het ministerie van WVZ is modaal 37.000 per jaar.tekkel schreef:Modaal is 30.000 per jaar, dus 2.500 bruto per maand, inclusief vakantiegeld enzEnnath schreef:Overigens is 2925 per maand geen directeurs salaris het is ongeveer modaal.
Ik kan me niet voorstellen dat modaal inmiddels lager geworden is.
Maar of het nu 2.500 per maand of 3.000 per maand is.
€ 2.9925,= per maand is geen topsalaris (maar ook geen minimum)