Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat fijn dat er eigenlijk redelijk snel verbetering optreed.. Wat zal je vreselijk geschrokken zijn zeg... ze ziet er ook wel heel zielig uit geef haar maar een heeeeeele dikke knuffel namens mij.......
Is het voor jou zeker dat de ligging op de tafel tijdens de operatie dit heeft veroorzaakt Inge?
Kan de narcose op zich niet leiden tot een tijdelijke verlamming?
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Fijn dat ze zelfs alweer zelf rondhobbelen kan, zij het kort. Nu maar hopen dat deze trend zich nog verder doorzet, en inderdaad wat je zegt, dat het niet toch versneld achteruitgaat straks. Blijven genieten van de dagen (maar dat zal wel lukken)!
groetjes Madelief en Yanthe Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
ranetje schreef:Is het voor jou zeker dat de ligging op de tafel tijdens de operatie dit heeft veroorzaakt Inge?
Kan de narcose op zich niet leiden tot een tijdelijke verlamming?
zeg nooit nooit, maar ik zou het niet denken. het zou daarbij ook nog vreselijk toevallig zijn dat het door de narcose komt als ze voordien wel al een probleem (arthrose) had in haar nek én ze dan ook in een rare houding had gelegen met haar nek.
wat de da wel ook vermoedde, en daar ga ik zeker in mee, is dat haar bestaande nekprobleem waarschijnlijk al langer voor redelijk wat problemen zorgde die ze netjes had leren te compenseren.
door haar toch wat verminderde bewustzijnsniveau viel heel die compensatie weg en wist ze totaal niet meer wat ze met haar poten aanmoest - het was eerder een extreme vorm van wobbler dan een echte verlamming.
zowel voor als achterhand lag in zwemhouding, steun nemen lukte met hulp nog wel maar ze zette haar poten compleet verkeerd neer, overkoot, gespreid, alles behalve wat het moest zijn.
waarschijnlijk is het dus een combinatie geweest van een tijdelijk te hoge druk op haar ruggemerg en verminderd bewustzijn waardoor ze de zichzelf aangeleerde 'truukjes' niet meer kon toepassen .
Het is een aardig consistente redenering
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jeetje lees het nu pas.
Gelukkig gaat het dus alweer een beetje beter met vlammetje.
Veel sterkte er nog mee en hoop dat voor jou dat ze er nog weer een tijdje tegen aan kan.
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Ha! Goed dat ik even verder las dan het eerste bericht..... Goede berichten van je oma-hond. Kom op Vlam je moet nog even mee hoor!
Snel weer helemaal op de been komen hoor!
Jee Inge , wat schrikken !
Gelukkig gaat het iets beter en mijn duimen draaien hard voor d'r door.
Geef d'r maar een voorzichtig beterschaps knuffeltje als je wilt.
Komop Vlammetje, je kan het
Wat zal jij geschrokken zijn inge, pffffffffff. Hopelijk gaat ze nu alleen nog maar vooruit en is zij straks weer op haar oude niveau.
Duimen blijven even doordraaien nog
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan