Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Prijs/kwaliteit verhouding hondencursus

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

malinois schreef:
estelle schreef:Ondanks mijn commentaar hier altijd op het forum is me die trainingsvorm wel het meest bevallen. De 1 op 1 begeleiding, de enorme gezelligheid en betrokkenheid onderling, het samen op pad gaan, niet 1 uurtje maar heerlijk de 2 hele avonden en een halve zondag in de weer met leuke mensen.
precies en dat miste ik ook in de tijd dat ik behendigheid gedaan heb met Dusty en op de KC vroeger... was meteen na het trainen naar huis, heel soms bleef er nog 2 man ofzo een bakkie drinken maar echt niet langer dan een half uur....
Als ik dan nu zie dat ik juist door die gezelligheid daarna pas om half 5 thuis ben op vrijdagochtend... :N:
Je bent echt een vereniging, alles samen.. we gaan volgende week weer naar de WK met zn allen, allemaal huisjes gehuurd naast elkaar dat is toch super...Vorig jaar met zn allen naar Italie... zulke dingen...
Daar moet je natuurlijk wel tijd voor, en zin in, hebben.
Het Basiscertificaat Zoekhonden lijkt me stikleuk om met Eva te doen.
Maar juist omdat er van je verwacht wordt dat je "niet alleen voor de les komt " begin ik er maar niet aan.
Mijn leven is veel te vol om er ook nog eens een familie bij te adopteren :mrgreen:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Zoek stok! schreef:
malinois schreef: oke dat van die wedstrijden zit natuurlijk wat in, ik denk dat dat weer wat overeenkomt bij ons... maar gaan de rest van de club ook mee als er iemand meedoet, dat is zeker bijna niet te doen bij jullie? Bij ons worden wedstrijden uitgezocht bijv. waar een aantal mensen aan meedoen en je wordt dan eigenlijk ook wel geacht daar te komen kijken (wat ik niet meer dan logisch vind overigens) naar je clubgenoten...

Kijk die mensen heb je bij ons ook wel, maar dat zijn er hooguit 2... er moet natuurlijk ook gewerkt worden de volgende dag en niet idereen kan met een uurtje slaap de dag doorkomen... :mrgreen: de rest blijft tot diep in de nacht meestal wel doorzakken... :wink:
Maar 9 van de 10 zijn ook stelletjes natuurlijk, dus zitten er allebei, hondjes bij je..wat moet je dan nog thuis doen etc.
Ik vind het wel jammer dat we niet gezamenlijk met de groep naar wedstrijden gaan. Heel veel clubs doen dat wel en dat ziet er gezellig uit. Ik sta gewoon ergens alleen met m'n tentje en ken inmiddels redelijk wat mensen. Het leuke van alleen gaan is ook wel weer dat je steeds nieuwe contacten maakt. Maar veel behendigheidclubs staan met een stuk of wat tentjes bij elkaar, dat gebeurt dus zeker wel.

En het verenigingsleven moet je trekken als je zo veel bij elkaar zit zoals jullie. Ik heb al snel dat ik het wat beklemmend vind in zo'n vaste groep. Maar dat ligt aan mij hoor, kan me goed voorstellen dat het voor veel mensen heel leuk is.
Ach de vereniging moet je natuurlijk ook wel aanstaan. Je moet er ook gewoon tussen passen.
Op mijn oude africhtingsclub vond ik het stukken minder gezellig. Veel oudere mensen, oude methodes van africhten en geen ruimte voor eigen ideeen. Het was wel gezellig maar heel anders dan op mijn club daarna.
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Ik heb me overigens vergist. Nadat ik contact op had genomen met de hondenschool K2, vertelde hij me dat er werdt getraind in groepen van 6 ipv 6 tot 8.
En dat vind ik wel erg prettig. De groepen zijn niet groot waardoor het allemaal lekker overzichtelijk blijft. :ok:
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ennath schreef:
malinois schreef:
estelle schreef:Ondanks mijn commentaar hier altijd op het forum is me die trainingsvorm wel het meest bevallen. De 1 op 1 begeleiding, de enorme gezelligheid en betrokkenheid onderling, het samen op pad gaan, niet 1 uurtje maar heerlijk de 2 hele avonden en een halve zondag in de weer met leuke mensen.
precies en dat miste ik ook in de tijd dat ik behendigheid gedaan heb met Dusty en op de KC vroeger... was meteen na het trainen naar huis, heel soms bleef er nog 2 man ofzo een bakkie drinken maar echt niet langer dan een half uur....
Als ik dan nu zie dat ik juist door die gezelligheid daarna pas om half 5 thuis ben op vrijdagochtend... :N:
Je bent echt een vereniging, alles samen.. we gaan volgende week weer naar de WK met zn allen, allemaal huisjes gehuurd naast elkaar dat is toch super...Vorig jaar met zn allen naar Italie... zulke dingen...
Daar moet je natuurlijk wel tijd voor, en zin in, hebben.
Het Basiscertificaat Zoekhonden lijkt me stikleuk om met Eva te doen.
Maar juist omdat er van je verwacht wordt dat je "niet alleen voor de les komt " begin ik er maar niet aan.
Mijn leven is veel te vol om er ook nog eens een familie bij te adopteren :mrgreen:
ja dat is wel belangrijk... en het verschilt ook per vereniging, want waar ik nu train train ik allereerst om de ervaring en kennis etc. maar direct daarna volgt de gezelligheid want daar staat deze vereniging om bekend... iedereen weet dat als ze de naam van de club horen bijv. :mrgreen: Bij mn vorige vereniging was het trainen en naar huis... prima maar voor mij niks, het was ook geen 'team' alles was op zichzelf en daar hou ik weer niet van. :wink: Voor mij een reden dus om daar weg te gaan...
Maar prima voor iemand die alleen wil trainen en verder niets... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Met Lumi heb ik gelijktijdig twee verschillende puppycursussen gevolgd. Bij de ene betaalde ik €45,- voor 11 (?) lessen. Bij de andere betaalde ik €148,- voor 10 lessen. Kwaliteit van de cursus vind ik belangrijker dan de prijs :ok:. Bij de eerste cursus ging ik naar toe voor het contact met de vele honden, aangezien daar veel groepen gelijktijdig trainden. Bij de tweede cursus was een hele goede uitleg en daar heeft Ewout een redelijke basis voor training en gedrag gekregen. Hij 'moest' die cursus van mij doen :mrgreen:.
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Op hs 1 betaal ik 15 euro per maand en men mag kiezen tussen gg, flyball en behendigheid en ik doe er behendigheid met 3 honden. Inschrijfgeld weet ik niet meer denk 20 euro

Op hs 2 waar ik flyball is het 20 euro inschrijvingsgeld en per 10 lessen 40 euro.

Op hs 3 weet ik het nog niet precies ik doe er gehoorzaamheid nu maar ga ook rally o doen met zirka en met de 3 tesamen behendigheid. Dacht 30 euro per 3 maand of 10 lessen per hond en discipline , maar ben het niet zeker.

Vroeger trainde ik in belgie 5 dagen en op 3 clubs en alles tesamen koste me 90 euro per jaar, nl is soms stervens duur en begrijp wel waarom sommige mensen het niet zien zitten om naar een hs te gaan, gister hoorde ik een collega die puppyles volgt en 10 euro per les betaald dat maar een half uur durd :eek: , ik heb haar meteen doorgestuurd naar hs 1, der is goede begeleiding en men kan er meer met de hond bezig zijn.
Caramba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzers
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caramba »

ik betaal 35 euro voor een jaar, maar dat is dan dus wel in belgie
Afbeelding
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

Ik betaalde 170 euro voor 3x in de week.
totaal ik geloof 12 lessen.
Nou ja,,,, lessen..
Het waren 3 groepen van ongev 10 mensen.
En dat was veel te veel.
OOk het examen werd tegelijk afgenomen.
Dus ging mijn hond zitten,keek ze net de andere kant op.
Na 4x gaan zitten dacht ze je bekijkt het maar.
Ik zei ook ja dag.....
Ik blijf aan de gang als je nou eens goed kijkt.
Ze had ook nog nooit examen afgenomen voor 40 honden.
Mestal een stuk of 7.
En dat noemt zich martin gaus cursus.
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door laura b »

Ik heb een informatie boekje van een vrouwtje die cursussen geeft op onze dierenartsenkliniek. Hier betaal je 75 euro voor 10 lessen. Maar dit zijn lessen voor basis communicatie technieken voor jongere en oudere dieren. Hoe groot de groepen zijn weet ik niet
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

ik betaal het eerste jaar 45euro, voor een heel jaar en je mag alles doen, dus gehoorzaamheid, flyball, agillity en ringtraining
het jaar er op betaal je 35euro
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

vania schreef:ik betaal het eerste jaar 45euro, voor een heel jaar en je mag alles doen, dus gehoorzaamheid, flyball, agillity en ringtraining
het jaar er op betaal je 35euro
Hoe doet die school dat?
Ik weet dat er veel prijsverschillen zijn, maar onderhoud van gebouw(en) en huur en onderhoud van het veld, gas,water en electra en aanschaf en onderhoud van trainingstoestellen kost toch wel het een en ander.
Hoe doe je dat voor 45 euro per jaar? :denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Hier nog goedkoper :wink:

In 1 hondenschool betaal ik 20 euro per jaar en daarvoor mag je alles meevolgen wat je wilt (gehoorzaamheid, agility, showtraining), gehoorzaamheid en agility is 2 maal per week showtraining 1 maal. Daar doe ik om de 2 weken agility nu.
In de 2de hondenschool betaal ik 35 euro en daar kan je alleen gehoorzaamheid doen.

Het grote verschil, dit is ook weer in België. Hier ligt alles wat anders dan in Nederland denk ik. Het is goedkoop, maar dikwijls weet je zelf veel meer over hondengedrag dan de instructeur. :roll: De instructeurs zijn veelal ook oudere mensen, met nog steeds de klassieke manier van trainen. De instructeurs zijn vastgeroest en staan dikwijls niet open voor nieuwe methodes of andere methodes. Kan je hond niet mee op die methode, spijtig maar helaas. Maar het is niet overal zo in België en het ligt vooral aan de streek waar ik woon. :wink:
En de hondenschool waar ik gehoorzaamheid doe is in dat opzicht toch ook wel een beetje anders en de goede weg op, maar ze zijn er nog niet helemaal. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”