kitty2 schreef:na een aantal opmerkingen gelezen te hebben hier op HF van felle tegenstanders van benches heb ik het volgende.
als benches zo slecht zijn he, hoe verklaren jullie het dan dat ik van de vijf honden die ik gehad heb ( en heb) er drie waren die grote moeite hadden met het weghalen van dat ding, Laddie mijn eerste hond wilde absoluut niet buiten de bench overnachten en zette de hele boel op stelten tot die bench er weer stond, Lilo eist af en toe zelf de bench, gaat snachts lopen klieren en etteren, dan zet ik de bench weer neer en mevrouw heeft haar zin, en gaat dus snachts weer in de bench liggen ( deurtje open) en nu Danne, 14 maanden en ik ben die joekel in de woonkamer zat, dus de bench eruit.............ze heeft de hele nacht gejoelt, bench weer neer gezet.......mevrouw slaapt weer als een roosje in HAAR bench.
tegenstanders, verklaar u nader

ik kan het gedrag van jouw honden niet verklaren, ik ken ze niet en weet niet hoe jij ermee omgaat. ik kan alleen voor mijn eigen honden spreken.
mijn ervaringen:
ik gebruik geen benches, die zijn niet nodig en ik heb nog nooit een sloper gehad. fritz was natuurlijk herplaatser en die heeft kort nadat hij erwas mijn bank aan gort gevroten. dit is 2 keer gebeurd, daarna nooit meer. hij was later beter op zijn gemak.
dus ik heb geen idee waarom men denkt dat honden uberhaupt zouden gaan slopen en ze daarvoor dus bijvoorbaat opsluiten. ze hebben hier ook nooit gekleerd om te slopen dus hebben ze dat ook niet af hoeven leren.
ik moet wel zeggen dat hier bijna altijd iemand thuis is, zeker in het begin. maar omdat er meerdere honden zijn is het alleen zijn (met andere honden dus) ook zo opgebouwd. en het zal echt schelen dat ik een roedel heb.
ik heb nu 2 flatcoats, 6 bullmastiffs, 1 bassethound pups opgevoed, 6 herplaatsers gehad en nog nooit een bench nodig gehad.
1 van de herplaatsers (bullmastiff) kwam hier en was opgegroeid met de bench, dus voor hem had ik een bench in huis gehaald. zodra hij in de gaten had dat het deurtje open bleef lag hij binnen de kortste keren erbuiten, lekker languit op het kleed of op de bank. geen van de andere honden wilde erin, terwijl het deurtje altijd open stond.
als ik wel een flinke sloper had gehad zou ik een stukje van de kamer afgezet hebben zodat de hond meer bewegingsruimte zou hebben.
ik heb er een grote hekel om dieren op te sluiten, dus vandaar oa mijn aversie tegen een bench. alles hier heeft de ruimte, de varkens, paarden (stallen met uitloop paddock en weidegang), etc. dus ook mijn honden.
ik ben niet expliciet tegen goed benchgebruik, maar ik krijg wel een onaangenaam gevoel als er meteen bij aanschaf van een pup een bench moet komen. ik word ook altijd moe van het "veilig plekje"

. mijn honden voelen zich overal in huis veilig (gelukkig).