Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

benche's

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

monky555 schreef:monky sloopte echt alles de muren, de vloeren, glas, de meubels, als hij buiten wat zag knalde hij tegen het raam (enkelglas & 1 hoog) voor zijn eigen veiligheid moest hij dus in de bench :wink: , amy sloopte alleen de meubels die hou je toch graag zolang mogenlijk heel?? (ik wel)

monky heeft een tijd lang zijn eigen kamer gehad en hadden we overal op het hout aliminiumlatjes gemaakt op een gegeven moment heel de kamer gesloopt :eek: , we konden zelfs door de plint naar de buurvrouw kijken, het hekje wat we zelf gemaakt hadden ivm de hoogte en stevigheid (de katten konden zo lekker bij monky liggen) was op een gegeven niks van over en hij kon zo door de spijlen heen lopen (die waren xtra hard staal :eek: )

sorry maar dan die 4 uren maar in de bench wel de grootste daar is hij altijd rustig in geweest :ok: nu met zijn vriendinnen sloopt hij nog maar weinig, hij is nu alleen nog gek op afstandbedieningen en telefoontjes dus ook minder risico voor hem om los te lopen :wink: , hij loopt nu dan ook altijd los maar als hij de kans krijgt sloopt hij dus nog steeds :wink:

monky heeft een heleboel gemist in zijn pup tijd (vroeg bij zijn familie weg gehaald :N: ) en ik denk dat hij sloopt uit kwaadheid, ik mag namelijk niet 2 x weg gaan op een dag 1 keer prima maar al ga ik 2 x 10min. dan is er wat kapot :roll: nou is monky een hele aparte hond en heb ik een heleboel van hem geacepteerd en soms iets slopen vindt ik helemaal niet erg maar ik hou wel graag mijn huisje heel, ik heb een heleboel moeten doen om zover te komen en ik ben trots op mijn huisje :ok:
Tja......we hebben net op dit forum de praktijk gezien, maar ook de oplossing als alternatief voor de bench. De hond van Hailey, met respect, deze oplossingen bedoel ik dus.....er zijn alternatieven die prettiger werken voor een pup. En ook ik ben trots op mijn huisje en alles blijft heel. :U:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

malinois schreef: mijn honden zitten de laatste weken bij de fokker al in de kennel, 's nachts met zn allen in een nachthok.. dus als er 2 pissen en poepen moeten ze er allemaal in liggen... tot op heden heb ik allemaal pups gehad (mechels) die geleerd hebben dus dat pissen en poepen niet zo slim is als je er zelf in moet liggen dus die melden zich eventueel wel als ze eruit moeten 's nachts... terwijl ook dat bijna niet voor is gekomen, ze waren allemaal zo goed als nachtzindelijk toen ze hier kwamen met een week of 7.
triest vind ik dat :roll:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Addy schreef:
malinois schreef: mijn honden zitten de laatste weken bij de fokker al in de kennel, 's nachts met zn allen in een nachthok.. dus als er 2 pissen en poepen moeten ze er allemaal in liggen... tot op heden heb ik allemaal pups gehad (mechels) die geleerd hebben dus dat pissen en poepen niet zo slim is als je er zelf in moet liggen dus die melden zich eventueel wel als ze eruit moeten 's nachts... terwijl ook dat bijna niet voor is gekomen, ze waren allemaal zo goed als nachtzindelijk toen ze hier kwamen met een week of 7.
ik niet, ik zou het zelf ook zo doen... :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

Golden Stanley schreef:
monky555 schreef:
monky heeft een tijd lang zijn eigen kamer gehad en hadden we overal op het hout aliminiumlatjes gemaakt op een gegeven moment heel de kamer gesloopt :eek: , we konden zelfs door de plint naar de buurvrouw kijken, het hekje wat we zelf gemaakt hadden ivm de hoogte en stevigheid (de katten konden zo lekker bij monky liggen) was op een gegeven niks van over en hij kon zo door de spijlen heen lopen (die waren xtra hard staal :eek: )
Tja......we hebben net op dit forum de praktijk gezien, maar ook de oplossing als alternatief voor de bench. De hond van Hailey, met respect, deze oplossingen bedoel ik dus.....er zijn alternatieven die prettiger werken voor een pup. En ook ik ben trots op mijn huisje en alles blijft heel. :U:
monky had zijn eigen slaapkamer van +- 20m2, dat had ik dus al getypt :mrgreen:
maar dat is dus ook niet altijd een oplossing :wink: het is jammer dat ik geen digitale foto's & geen scanner heb anders had ik ze erop gezet, ik was al blij dat hij in zijn bench rustig was je hebt honden die daar zelf doorheen breken :wink:

en een staff is kwa sloop gedrag heel anders als een golden vindt ik :wink: 8 van de 10 staff's slopen tot ze volwassen zijn en sommige blijven sloperds, er zijn maar weinig staff's die nog nooit iets gesloopt hebben denk ik :wink: en daarbij vindt ik slopen absoluut niet erg maar het moet wel reeel blijven of "ongevaarlijk" :wink:
wat mij betreft zou het zo in de rasbeschrijving bij geschreven kunnen worden het sloopgedrag :mrgreen:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Essy schreef:Zouden die honden die zelf in een bench gaan, waarvan het deurtje openstaat, er ook nog uit zichzelf ingaan als het deurtje dan ook gelijk een paar uur dicht ging?

En bench met een open deurtje is een veilig holletje. Een bench met een dicht deurtje is een kooi waarinje opgesloten wordt en er niet uit kunt.
Hier wel denk ik, bij toeval kwam ik erachter dat spike liever in een bench ligt (met kussen erin en een deken erover) dan gewoon op zijn kussen op de grond. Heb toen dus zelf een bench aangeschaft en hoewel wij nooit het deurtje dicht doen als spike er in ligt doet Janus dat wel eens ( :mrgreen: ) Spike blijft dan rustig liggen slapen en stapt de volgende keer zo weer uit zichzelf zijn holletje in :19:
Golden Stanley

monky555 schreef:
Golden Stanley schreef:
monky555 schreef:
monky had zijn eigen slaapkamer van +- 20m2, dat had ik dus al getypt :mrgreen:
maar dat is dus ook niet altijd een oplossing :wink: het is jammer dat ik geen digitale foto's & geen scanner heb anders had ik ze erop gezet, ik was al blij dat hij in zijn bench rustig was je hebt honden die daar zelf doorheen breken :wink:

en een staff is kwa sloop gedrag heel anders als een golden vindt ik :wink: 8 van de 10 staff's slopen tot ze volwassen zijn en sommige blijven sloperds, er zijn maar weinig staff's die nog nooit iets gesloopt hebben denk ik :wink: en daarbij vindt ik slopen absoluut niet erg maar het moet wel reeel blijven of "ongevaarlijk" :wink:

wat mij betreft zou het zo in de rasbeschrijving bij geschreven kunnen worden het sloopgedrag :mrgreen:
Ik heb niet altijd Goldens gehad.... :wink:
Ken overigens ook Goldens die gigantisch slopen als ze de kans krijgen.
Addy

malinois schreef:
Addy schreef:
ik niet, ik zou het zelf ook zo doen... :ok:
Ik geloof het direkt Mayo :mrgreen:
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

Golden Stanley schreef:
maar geen staff :mrgreen:

Iza heeft trouwens ook niet giga gesloopt alleen wat boekjes onder de tafel :wink: dus ik heb ook een hond groot gebracht die niet sloopte :pffff: en ook niet in de bench zat voor het slopen, ze heeft de 1ste 3 maanden als ik ff weg ging boodschappen doen oid (ik ben gewoon full time thuis) in de bench gezeten ivm het fragiele lijfje en met verplichte slaapuurtje als ik bezig was met het huishouden oid, anders lag ze in een grote doos, iza brulde het uit als ze op de gang, badkamer & slaapkamer lag en de staff's in de woonkamer ze lag dan liever in haar holletje/bench in de woonkamer :wink: ook vindt ik persoonlijk zelf fijner als je meer als 2 honden hebt dat de honden elkaar kunnen blijven zien & aanraken :wink:

dan nog vindt ik 8 uur veelste lang voor een hond in de bench, ik ben van mening dat je daar een hond niet voor neemt :wink: en s'nachts er ook in vindt ik dan helemaal niet kunnen :neenee:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

monky555 schreef:
Golden Stanley schreef:
Heb jij wel Goldens gehad dan? Toen we uit ons vorige huis vertrokken (het huis was toen 5 jaar oud) hebben we kozijnen moeten herstellen, muren overnieuw aan moeten smeren, deuren moeten lakken.... :19:
(oja, en die Golden heeft er anderhalf jaar gewoond en werd amper 2 uur achter elkaar alleen gelaten)
Golden Stanley

Marion. schreef:
monky555 schreef:
Golden Stanley schreef:
Heb jij wel Goldens gehad dan? Toen we uit ons vorige huis vertrokken (het huis was toen 5 jaar oud) hebben we kozijnen moeten herstellen, muren overnieuw aan moeten smeren, deuren moeten lakken.... :19:
(oja, en die Golden heeft er anderhalf jaar gewoond en werd amper 2 uur achter elkaar alleen gelaten)
Precies, Goldens zijn zelfs 'echte honden'.......worden niet opgevoed geboren. Dat mag je allemaal zelf doen. :wink:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Re: benche's

Ongelezen bericht door Hutsje »

kitty2 schreef:na een aantal opmerkingen gelezen te hebben hier op HF van felle tegenstanders van benches heb ik het volgende.

als benches zo slecht zijn he, hoe verklaren jullie het dan dat ik van de vijf honden die ik gehad heb ( en heb) er drie waren die grote moeite hadden met het weghalen van dat ding, Laddie mijn eerste hond wilde absoluut niet buiten de bench overnachten en zette de hele boel op stelten tot die bench er weer stond, Lilo eist af en toe zelf de bench, gaat snachts lopen klieren en etteren, dan zet ik de bench weer neer en mevrouw heeft haar zin, en gaat dus snachts weer in de bench liggen ( deurtje open) en nu Danne, 14 maanden en ik ben die joekel in de woonkamer zat, dus de bench eruit.............ze heeft de hele nacht gejoelt, bench weer neer gezet.......mevrouw slaapt weer als een roosje in HAAR bench.

tegenstanders, verklaar u nader :mrgreen: :pffff:
ik kan het gedrag van jouw honden niet verklaren, ik ken ze niet en weet niet hoe jij ermee omgaat. ik kan alleen voor mijn eigen honden spreken.

mijn ervaringen:

ik gebruik geen benches, die zijn niet nodig en ik heb nog nooit een sloper gehad. fritz was natuurlijk herplaatser en die heeft kort nadat hij erwas mijn bank aan gort gevroten. dit is 2 keer gebeurd, daarna nooit meer. hij was later beter op zijn gemak.
dus ik heb geen idee waarom men denkt dat honden uberhaupt zouden gaan slopen en ze daarvoor dus bijvoorbaat opsluiten. ze hebben hier ook nooit gekleerd om te slopen dus hebben ze dat ook niet af hoeven leren.
ik moet wel zeggen dat hier bijna altijd iemand thuis is, zeker in het begin. maar omdat er meerdere honden zijn is het alleen zijn (met andere honden dus) ook zo opgebouwd. en het zal echt schelen dat ik een roedel heb.
ik heb nu 2 flatcoats, 6 bullmastiffs, 1 bassethound pups opgevoed, 6 herplaatsers gehad en nog nooit een bench nodig gehad.
1 van de herplaatsers (bullmastiff) kwam hier en was opgegroeid met de bench, dus voor hem had ik een bench in huis gehaald. zodra hij in de gaten had dat het deurtje open bleef lag hij binnen de kortste keren erbuiten, lekker languit op het kleed of op de bank. geen van de andere honden wilde erin, terwijl het deurtje altijd open stond.
als ik wel een flinke sloper had gehad zou ik een stukje van de kamer afgezet hebben zodat de hond meer bewegingsruimte zou hebben.
ik heb er een grote hekel om dieren op te sluiten, dus vandaar oa mijn aversie tegen een bench. alles hier heeft de ruimte, de varkens, paarden (stallen met uitloop paddock en weidegang), etc. dus ook mijn honden.
ik ben niet expliciet tegen goed benchgebruik, maar ik krijg wel een onaangenaam gevoel als er meteen bij aanschaf van een pup een bench moet komen. ik word ook altijd moe van het "veilig plekje" :roll: . mijn honden voelen zich overal in huis veilig (gelukkig).
Afbeelding
Golden Stanley

monky555 schreef:
Golden Stanley schreef:

Iza heeft trouwens ook niet giga gesloopt alleen wat boekjes onder de tafel :wink: dus ik heb ook een hond groot gebracht die niet sloopte :pffff: en ook niet in de bench zat voor het slopen, ze heeft de 1ste 3 maanden als ik ff weg ging boodschappen doen oid (ik ben gewoon full time thuis) in de bench gezeten ivm het fragiele lijfje en met verplichte slaapuurtje als ik bezig was met het huishouden oid, anders lag ze in een grote doos, iza brulde het uit als ze op de gang, badkamer & slaapkamer lag en de staff's in de woonkamer ze lag dan liever in haar holletje/bench in de woonkamer :wink: ook vindt ik persoonlijk zelf fijner als je meer als 2 honden hebt dat de honden elkaar kunnen blijven zien & aanraken :wink:

Wegsluiten van de roedel zou ook niet in me opkomen. Elkaar blijven zien kan ook zonder bench in mijn geval. :wink:

dan nog vindt ik 8 uur veelste lang voor een hond in de bench, ik ben van mening dat je daar een hond niet voor neemt :wink: en s'nachts er ook in vindt ik dan helemaal niet kunnen :neenee:
Dat vind ik ook. Daarom ben ik niet zo dol op benchgebruik, want tegenwoordig neigt het te vaak naar benchmisbruik. En daar hoeft zo'n hond niet de dupe van te worden.
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

starfleet schreef:
Gordonsetter23 schreef: zo bouw ik dat langzaam op en nu is het zo dat ze er max 4-6 uurtjes inliggen nadat ik eerst minimaal een uur gelopen heb met ze, de nachten lopen ze los en op werkdagen gaan ze naar de oppas.
Altijd dat verkleinwoordje: uurtjes :wink:

Anne
uren dan maar dat is zeker niet dagelijks zoals je wel kunt lezen gaan ze op werkdagen naar de oppas en lopen ze de nachten ieder los door huis
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
C@rmen

Hutsje schreef: ik word ook altijd moe van het "veilig plekje" :roll: . mijn honden voelen zich overal in huis veilig (gelukkig).
Maar dat geldt echt niet voor iedere hond :wink:
Addy

Hutsje schreef: ik word ook altijd moe van het "veilig plekje" :roll: . mijn honden voelen zich overal in huis veilig (gelukkig).
Ik ook, schijnbaar kunnen de tegenwoordige huishonden zich alleen nog maar veilig voelen in een bench :denken:
Hier is alles los en voelt zich prima in zijn velletje, benches worden gebruikt om in te eten omdat ik een paar honden met baknijd heb door hun verleden en verder zit ons blinde hondje erin als Jo op weg is naar haar werk en ik op weg ben van mijn werk :wink:
Hutsje
Zeer actief

Addy schreef:
Ik ook, schijnbaar kunnen de tegenwoordige huishonden zich alleen nog maar veilig voelen in een bench :denken:
ik geloof nog niet eens dat dat het is, ik denk dat het meer als een excuus gebruikt wordt om het benchgebruik goed te praten.
Afbeelding
Addy

Hutsje schreef: ik geloof nog niet eens dat dat het is, ik denk dat het meer als een excuus gebruikt wordt om het benchgebruik goed te praten.
Dat denk ik dus ook en ja hier is wel degelijk gesloopt maar dat was eigen schuld, spulletjes niet opgeruimd en daar weten podencootjes wel raad mee :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief

Addy schreef:
Hutsje schreef: ik geloof nog niet eens dat dat het is, ik denk dat het meer als een excuus gebruikt wordt om het benchgebruik goed te praten.
Dat denk ik dus ook en ja hier is wel degelijk gesloopt maar dat was eigen schuld, spulletjes niet opgeruimd en daar weten podencootjes wel raad mee :mrgreen:
hihi, ozzy pakte altijd mijn telefoon en fototoestel :N: . dat heeft me ook een paar niewe gekost. verder sloopte hij niets. en idd, wat op de grond ligt is voor de hondjes :mrgreen: .
Afbeelding
C@rmen

Is het nou zo moeilijk te geloven dat er echt honden zijn die zich in een bench een stuk prettiger voelen dan gewoon op de bank, een mand of een kussen of wat dan ook?
Ik zet dat ding echt niet voor de lol in mijn woonkamer, neemt alleen maar extra ruimte in en ziet er niet uit. :roll:
Addy

Hutsje schreef: hihi, ozzy pakte altijd mijn telefoon en fototoestel :N: . dat heeft me ook een paar niewe gekost. verder sloopte hij niets. en idd, wat op de grond ligt is voor de hondjes :mrgreen: .
afstandsbedieningen, telefoontjes, boeken etc etc en een paar banken die zo vervangbaar waren via marktplaats :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief

C@rmen schreef:Is het nou zo moeilijk te geloven dat er echt honden zijn die zich in een bench een stuk prettiger voelen dan gewoon op de bank, een mand of een kussen of wat dan ook?
Ik zet dat ding echt niet voor de lol in mijn woonkamer, neemt alleen maar extra ruimte in en ziet er niet uit. :roll:
vind je dat normaal dan, dat jouw hond zich alleen maar prettig voelt in de bench?
Afbeelding
Addy

Hutsje schreef:
C@rmen schreef:Is het nou zo moeilijk te geloven dat er echt honden zijn die zich in een bench een stuk prettiger voelen dan gewoon op de bank, een mand of een kussen of wat dan ook?
vind je dat normaal dan, dat jouw hond zich alleen maar prettig voelt in de bench?
Toen Brightstar hierkwam kreeg ik ook een bench mee en daar heeft ze een hele week in vertoeft, kwam er alleen s'nachts uit om snel buiten in de tuin te plassen en te poepen en dan vloog ze weer naar binnen de bench in. Ik vond dat vreselijk dat een dier zo afhankelijk is van een bepaalde ruimte, ben eerst begonnen met de doek ervan af te halen en heb de bench steeds dichter in de woonkamer gezet zodat ze steeds minder ruimte had om zich te verstoppen. Ze ging er steeds vaker uitkomen, nu ligt ze er nooit in, alleen als ze gaat eten omdat ze zich alles laat afpikken :wink:
Dus ik denk dat als een dier zich prettig in zijn leefomgeving voelt hij geen bench nodig heeft om zich veilig te voelen :19:
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Ik kan het me in zoverre voorstellen dat sommige honden graag een hol-idee hebben. Ik heb hier een stuk of acht manden en kussens liggen, maar Ponchootje sliep het liefst in de stretcher onder het bureau. Ik heb een tijdje lopen zoeken naar zo'n stoffen huisje, ik denk dat ze dat ook geweldig had gevonden maar door haar allergie mocht ze niet op kunststof slapen.

Voor de benchgebruikers-met-open-deurtjes die een niet-slopende hond hebben: vervang die lelijke bench maar eens door een leuk stoffen hondenhuisje of -iglo, dikke kans dat dát de favoriete slaapplaats wordt.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Hutsje schreef:
Volgens mij is de plek waar je die mand, kussen of wat dan ook neerlegt ook van cruciaal belang. Hier ligt er een vetbed onder de trap (met daarvoor een rieten kofferman, zodat er een 'ingang' van 30 cm overblijft. Ligt Saar heel erg graag. Ook ligt er een kussen in een hoek tussen 2 banken. Ook een 'ingang' van een cm of 30. Ligt ze ook graag. Of zoeken ze met z'n tweeën zelfs de veiligheid op als er geknald wordt ofzo.
Veilige plekjes kun je op meer manieren creëren dan alleen maar met een bench hoor :19:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Om nou te zeggen dat het abnormaal is als je hond uit zichzelf graag in een holletje ligt, wat je af zou moeten leren, vind ik dan weer tever doorgeslagen de andere kant op zeg maar.
Als de hond gelukkig is met een holletje als slaapplaats, prima toch? Of de hond nou in zo'n hondenhuisje ligt, onder de eettafel, of in een bench :19:
Afbeelding
Addy

Marion. schreef:Veilige plekjes kun je op meer manieren creëren dan alleen maar met een bench hoor :19:
los daarvan wat ik niet zo begrijp, de meesten nemen toch een hond als pup en hebben over het algemeen maar een of twee honden, wat valt er dan aan veiligheid te maken :19:
Dan is een lekker mandje waar iedereen vanaf blijft als hondje er ligt toch ook goed ?
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Addy schreef:
Marion. schreef:Veilige plekjes kun je op meer manieren creëren dan alleen maar met een bench hoor :19:
los daarvan wat ik niet zo begrijp, de meesten nemen toch een hond als pup en hebben over het algemeen maar een of twee honden, wat valt er dan aan veiligheid te maken :19:
Dan is een lekker mandje waar iedereen vanaf blijft als hondje er ligt toch ook goed ?
Er zijn toch gewoon honden die graag een beschut plekje opzoeken? Wat is daar nou weer mis mee, je kan ook overal een probleem van maken hoor.
Voor de hond zelf maakt het geen drol uit of dat beschutte plekje onder de trap is of in een bench met deurtje open. :19:
Afbeelding
C@rmen

Hutsje schreef:
Nee normaal vind ik het niet maar dat neemt niet weg dat het nou eenmaal zo is.
Toen spike hier kwam hadden wij geen bench want janus had geen bench ( ook niet in zijn sloopperiode en hij heeft echt alle meubels geproefd :wink: ). Spike was een hondje dat altijd op zijn hoede was, liep ook heel erg in elkaar gedoken en snauwde constant om zich heen. Er liggen hier kussens en ze mogen hier op de bank/stoelen ed. en daar ging hij wel liggen maar nooit echt ontspannen, er hoefde maar iets te gebeuren en hij vloog omhoog om vervolgens ergens in een hoekje weg te kruipen. Tuurlijk werd in de loop van de tijd wel ietsje losser en ging hij af en toe wel eens ontspannen liggen slapen of voorzichtig met een speeltje (proberen te) spelen maar hij bleef erg chagerijnig en zag er gewoon niet gelukkig uit. Uiteindelijk hadden we hier een logee met bench en vanaf dag 1 kroop spike in die bench en uiteindelijk hebben we na de logeerpartij maar een bench gekocht voor meneer. Er ligt een kussen in en een deken overheen, hij kruipt in zijn bench als hij zich niet veilig voelt (bv. als er visite is of als janus druk aan het spelen is in huis met ballen oid.) Tuurlijk ligt hij hier ook wel gewoon op een kussen of op de bank maar ik merk dat hij dus wel zijn 'holletje' op zoekt wanneer hij daar behoefte aan heeft.
Blijkbaar heeft hij de bench dus op die momenten nodig , ipv een kussen/bank, om zich veilig(er) te voelen. :19:
Addy

Moos schreef:
Addy schreef:
Er zijn toch gewoon honden die graag een beschut plekje opzoeken? Wat is daar nou weer mis mee, je kan ook overal een probleem van maken hoor.
Voor de hond zelf maakt het geen drol uit of dat beschutte plekje onder de trap is of in een bench met deurtje open. :19:
ik heb geen moeite met benches met deurtje open :roll: heb alleen moeite met benches waar deurtje zo ongeveer dag en nacht dicht zit :boos:
C@rmen

Marion. schreef:
Hutsje schreef:
Volgens mij is de plek waar je die mand, kussen of wat dan ook neerlegt ook van cruciaal belang. Hier ligt er een vetbed onder de trap (met daarvoor een rieten kofferman, zodat er een 'ingang' van 30 cm overblijft. Ligt Saar heel erg graag. Ook ligt er een kussen in een hoek tussen 2 banken. Ook een 'ingang' van een cm of 30. Ligt ze ook graag. Of zoeken ze met z'n tweeën zelfs de veiligheid op als er geknald wordt ofzo.
Veilige plekjes kun je op meer manieren creëren dan alleen maar met een bench hoor :19:
Kussens ed. hebben hier overal al gelegen, en dan nog kroop meneer het liefst in een van de keukenkastjes als hij zich niet fijn voelde.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”