Ja lastig hoor, als ik toch voor een labrador ga is Gollum gedoemd op schoot te zitten, dat gaat nog net. Of ik moet m'n plannen voor een 2e hond in de ijskast zetten totdat ik m'n rijbewijs en een auto heb, dan word het al stukken makkelijker. Nu ga ik naar het bos, strand etc. met de bus of trein en neem vaak ook nog een rugzak mee met spullen. Een hond die je dan even onder de arm neemt is dan wel erg handig. Maar een labrador is weer m'n grote liefdeMoos schreef:Precies, dat wil ik net zeggenGollum schreef:Ja, maar als ik dan toch voor een grote hond ga word het natuurlijk een labradordoggy schreef:Nee, mnaar als je even terug leest, kun je lezen dat ze niet persee voor een klein ras hoeft te gaan, als het alleen om het meenemen van de hond gaatMoos schreef: Dat is toch geen klein ras![]()
![]()
Qua cm is 45 of 50 niet zo bar veel verschil, maar qua gewicht scheelt het nogal bij bijvoorbeeld een middenslag poedel. Zeker een teefje zal een cm of 40 zijn denk ik en zo'n 9-10 kilo ofzo wegen denk ik. Dat past nog wel vrij simpel op schoot, waar dat met een Lab van 50 cm doch 25 kilo toch wat minder soepeltjes gaat![]()
Overigens, de volgende Lab zal waarschijnlijk dan groter zijn he? Ook een teefje zal dikke kans eerder 54 cm zijn en een kilo of 28 wegenOm het over een reu niet te hebben
![]()
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik denk dat het qua meenemen heel veel lastiger is hoor. Het wordt pas echt makkelijker met een mini hondje als Saar. Zij is onder de 30 cm en 5 kilo en dat is echt heel makkelijk te dragen en op schoot te stoppen.

Maar dan zal ik eerst toch even minder mutserig op de weg moeten worden en flink sparen voor de overige 100 lessen ofzo

Het word een meerdere jarenplan dan vrees ik.