Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

2e hond brainstorm

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Moos schreef:
Gollum schreef:
doggy schreef:
Moos schreef: Dat is toch geen klein ras :19:
Nee, mnaar als je even terug leest, kun je lezen dat ze niet persee voor een klein ras hoeft te gaan, als het alleen om het meenemen van de hond gaat :wink:
Ja, maar als ik dan toch voor een grote hond ga word het natuurlijk een labrador :mrgreen:
Precies, dat wil ik net zeggen :pffff: :wink:

Qua cm is 45 of 50 niet zo bar veel verschil, maar qua gewicht scheelt het nogal bij bijvoorbeeld een middenslag poedel. Zeker een teefje zal een cm of 40 zijn denk ik en zo'n 9-10 kilo ofzo wegen denk ik. Dat past nog wel vrij simpel op schoot, waar dat met een Lab van 50 cm doch 25 kilo toch wat minder soepeltjes gaat :mrgreen: :wink:

Overigens, de volgende Lab zal waarschijnlijk dan groter zijn he? Ook een teefje zal dikke kans eerder 54 cm zijn en een kilo of 28 wegen :wink: Om het over een reu niet te hebben :mrgreen:

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik denk dat het qua meenemen heel veel lastiger is hoor. Het wordt pas echt makkelijker met een mini hondje als Saar. Zij is onder de 30 cm en 5 kilo en dat is echt heel makkelijk te dragen en op schoot te stoppen.
Ja lastig hoor, als ik toch voor een labrador ga is Gollum gedoemd op schoot te zitten, dat gaat nog net. Of ik moet m'n plannen voor een 2e hond in de ijskast zetten totdat ik m'n rijbewijs en een auto heb, dan word het al stukken makkelijker. Nu ga ik naar het bos, strand etc. met de bus of trein en neem vaak ook nog een rugzak mee met spullen. Een hond die je dan even onder de arm neemt is dan wel erg handig. Maar een labrador is weer m'n grote liefde :oeps: 2 labradors gooi je zo in de auto met je spullen en gaan met die banaan.
Maar dan zal ik eerst toch even minder mutserig op de weg moeten worden en flink sparen voor de overige 100 lessen ofzo :roll:
Het word een meerdere jarenplan dan vrees ik.
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Een hond onder de arm en 1 aan de riem is lastiger dan twee honden aan de lijn (sprak zij uit ervaring)

IN de trein, tsja dat weet ik niet, heb ik nog niet geprobeerd. Maar ook dat lijkt mij even lastig als met een kleine hond hoor.

Ik zou dan alleen niet gaan voor de chocolat brown. Zit je met twee hypers. :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Gaia schreef:Een hond onder de arm en 1 aan de riem is lastiger dan twee honden aan de lijn (sprak zij uit ervaring)

IN de trein, tsja dat weet ik niet, heb ik nog niet geprobeerd. Maar ook dat lijkt mij even lastig als met een kleine hond hoor.

Ik zou dan alleen niet gaan voor de chocolat brown. Zit je met twee hypers. :mrgreen:
Je hebt in de trein minder plek nodig met 1 hond die makkelijk op schoot kan :wink: Ik heb met Vera en Saar samen weleens in drukke spitstreinen gezeten dat ik echt niet had geweten waar ik nog een (volwassen) Golden had moeten laten.
Ongetwijfeld was dat ook wel gelukt, maar als de trein vol zit en vol staat heb je met 1 grotere hond op de grond al dat die noodgedwongen toch tegen benen van mensen aan moet gaan liggen (ligt ook aan het type trein, maar ik had laatst een vreemdsoortig type waar je dus echt Vera gewoon eigenlijk niet 'kwijt' kon, laat staan 2).
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik kom eigenlijk overal met mijn 2 honden (56 en zo'n 60 centimeter hoog), ook op vakantie in restaurants en bijvoorbeeld de gondel de berg op, en ik heb het zelf eigenlijk nooit als echt groot probleem ervaren.
Ik heb niet de ervaring van hoe het zou zijn in het openbaar vervoer, maar ook dat is vast wel te doen als de honden een beetje netjes opgevoed zijn of worden.

Wat je zelf al aangeeft is denk ik een heel goed plan, wachten met een tweede hond totdat je je rijbewijs hebt en een autootje. Als je persé voor die tijd je tweede hond zou nemen heb je kans dat je daar achteraf toch spijt van krijgt omdat je tóch liever een tweede lab zou hebben gehad. En dan zit je voor jaren aan die tweede (kleinere) hond vast.
Ik zou zelf liever wat langer wachten op de ideale combinatie voor mijzelf, dan sneller een combinatie maken omdat je gewoon persé een tweede hond wil.
Gollum
Zeer actief

Gaia schreef:Een hond onder de arm en 1 aan de riem is lastiger dan twee honden aan de lijn (sprak zij uit ervaring)

In de meeste treinen zit je wel knie tegen knie in een vierzit tegenover elkaar. Daartussen nog een hond proppen gaat net, maar Gollum raakt dan soms wel iemand aan en niet iedereen is daar van gediend (Gollum heeft een fetisch voor blote tenen, vooral lastig in de zomer). Met 2 grote honden neem ik toch al snel een hele vierzit in beslag. Het zit gewoon echt niet relaxt als je 2 honden continu netjes moet laten zitten/ liggen zonder iemand aan te raken. Een klein hondje op schoot leek me daarom makkelijker.

Maar eigenlijk heeft Longfields wel gelijk en kan ik beter wachten totdat ik een rijbewijs en autootje heb. Het zou inderdaad zonde zijn als ik spijt krijg omdat ik liever toch een labrador had gehad. En 3 honden word me echt teveel in m'n eentje. Dan nog maar een paar jaar wachten.

En dat hyper zijn ligt niet aan de kleur hoor, ik heb hier een haardkleed chocolate :pffff:
Gollum
Zeer actief

Oeps verkeerde topic :mrgreen:
coopertie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Franse Bulldog

Ongelezen bericht door coopertie »

Je bent toch ook fan van Cooper: het is tenslotte een minilab :mrgreen: . Dan wordt het toch een Frans Bulletje hahaha!!!
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

coopertie schreef:Je bent toch ook fan van Cooper: het is tenslotte een minilab :mrgreen: . Dan wordt het toch een Frans Bulletje hahaha!!!
Wij hebben een Frenchie als 2de hondje gekozen, voornamelijk als gezelschap voor onze oudere kruising lab x rotty.

Leuke hond : altijd goedgemutst & in voor een spelletje, rustig in huis mits hij geregelde lichaamsbeweging krijgt, absoluut geen blaffer, een schootzitter & gezelligheidshondje eerste klas met een sterk ... eigen willetje :wink:

Hoewel we in feite niet moeten klagen, hij is absoluut niet dominant zoals je bij sommige exemplaren van dit ras kunt tegenkomen.

Voor ons is het nog altijd wennen om zo'n kleine, die intussen wel 18 kg weegt, in huis te hebben. Maar onze oudere hond is zich verzekerd dat hij wakker gehouden wordt, zonder dat hij aan status inboet :mrgreen:
coopertie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Franse Bulldog

Ongelezen bericht door coopertie »

Gittje schreef:
coopertie schreef:Je bent toch ook fan van Cooper: het is tenslotte een minilab :mrgreen: . Dan wordt het toch een Frans Bulletje hahaha!!!
Wij hebben een Frenchie als 2de hondje gekozen, voornamelijk als gezelschap voor onze oudere kruising lab x rotty.

Leuke hond : altijd goedgemutst & in voor een spelletje, rustig in huis mits hij geregelde lichaamsbeweging krijgt, absoluut geen blaffer, een schootzitter & gezelligheidshondje eerste klas met een sterk ... eigen willetje :wink:

Hoewel we in feite niet moeten klagen, hij is absoluut niet dominant zoals je bij sommige exemplaren van dit ras kunt tegenkomen.

Voor ons is het nog altijd wennen om zo'n kleine, die intussen wel 18 kg weegt, in huis te hebben. Maar onze oudere hond is zich verzekerd dat hij wakker gehouden wordt, zonder dat hij aan status inboet :mrgreen:
wij hadden dat ook. We hadden al een volwassen lab en Cooper is er bijgekomen :wink: . Cooper is ook totaal niet dominant, in tegendeel zelfs. Aangezien hij is opgegroeid met een lab zwemt hij dus als een dolle en apporteert zelfs haha.

Cooper is trouwens echt een kleine FB, nu 1,5 jaar en weegt 10 kg. Niet groot voor een reu dus maar een uithoudingsvermogen waar je eng van wordt, 1 uur lopen is echt te weinig voor hem.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

markiesje?
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

coopertie schreef:
Gittje schreef:

wij hadden dat ook. We hadden al een volwassen lab en Cooper is er bijgekomen :wink: . Cooper is ook totaal niet dominant, in tegendeel zelfs. Aangezien hij is opgegroeid met een lab zwemt hij dus als een dolle en apporteert zelfs haha.

Cooper is trouwens echt een kleine FB, nu 1,5 jaar en weegt 10 kg. Niet groot voor een reu dus maar een uithoudingsvermogen waar je eng van wordt, 1 uur lopen is echt te weinig voor hem.
Zo horen franse bulletjes te zijn :ok:
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Ik vind de Chihuahua ook wel bij je beschrijving passen. Keffen helemaal niet zoveel als mensen denken (Keeff blaft helemaal niet zelfs). Superlief en vrolijk. Kunnen makkelijk uren wandelen. Een Papillon lijkt me ook wel geschikt, alleen moet je die af en toe wel kammen natuurlijk. ;) Papillons zijn gék op water, hoorde ik. :mrgreen: Papillons worden ongeveer tot 28 cm groot, dus makkelijk mee te nemen naast een labje. Chichi's (raszuiver) zijn tussen de 15 en 23cm..
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

http://nl.wikipedia.org/wiki/Welsh_corgi_pembroke

Dat lijken me leuke kleinere honden! Karakter van een grote, kan lekker meewandelen, maar is toch "handzaam" (ook al klinkt dat een beetje oneerbiedig :wink: ).
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”