Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sterk staaltje, 'oog voor de baas'.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge O schreef:
ranetje schreef:
Malinois schreef:het is allemaal erg makkelijk oordelen zonder het te kennen etc.
Ik weet wat deze methode is, ik denk dat het veel van de methode van Bart Bellon weg heeft.. maar dat wil zeggen dat de negatieve prikkel heel laag is... misschien standje 1 dus voor mensen niet eens voelbaar... vandaar dat de hond ook vrolijk blijft.
Dit is bij een van mijn honden ook gebruikt bij een oefening en werkt fantastisch ALS JE WEET HOE JE ER MEE MET OMGAAN. Ik heb het dus niet zelf gedaan maar laten doen door mn trainer die er verstand van heeft.
Ik heb hier even over na zitten denken :wink:
Ik probeer het te vergelijken met wat ik twee maanden geleden heb gezien.

Op een demo over bitloos rijden met paarden wat iemand die liet zien hoe je een paard zonder stress de hoeven kon kappen (het paard was zeer angstig voor aanraking, zeker aan de hoeven).
Terwijl degene die de hoeven wilde bekijken bezig was om steeds dichter bij het been van het paard te komen (en uiteindelijk bij de hoef) zei hij voortdurend yes,yes, yes zolang het paard de aanraking tolereerde.
Er stond ook iemand bij het hoofd en die gaf op een nadrukkelijk yes iets lekkers aan het paard.
Binnen een kwartier kon de hoef van het paard bekeken en beklopt worden.

Zou je standje 1 in dit geval kunnen zien als een soort van "yes" om de hond te stimuleren om door te gaan?
:denken:
De vraag is of het dan een negatieve prikkel genoemd kan worden........ :wink:

Kan je je daar een voorstelling bij maken @Malinois?
je zal het niet geloven, maar ik ben malinois niet :F: .

maar, nettie, is dat dan niet net het omgekeerde :denken: ? want door die stroomprikkel is het de bedoeling dat de hond iets láát en is de prikkel vervelend, terwijl het bij de yes juist de bedoeling is om het paard in zijn goede gedrag te houden en is de prikkel zelf ook belonend?
Je meent het :mrgreen: :smile:

Ik denk ook dat de stroomprikkel in de uitleg bedoeld is als prikkel om iets te laten.
Ik vraag me af of de hond het ook zo ziet?
Het is de allerlaagste stand (daar ga ik even van uit :wink: )
Dus het blijven prikkelen kan "warm............warm.............warm.........." betekenen en het stoppen van de prikkel "ja gevonden"

Zeg ik het zo begrijpelijk? :roll: :N: :mrgreen:

Ik vergelijk het eigenlijk met het positief gebruiken van de stroomband (laag standje dus :mrgreen: ) bij dove honden als vervanging van het commando "hier". :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Inge O schreef:
ranetje schreef: Ik denk ook dat de stroomprikkel in de uitleg bedoeld is als prikkel om iets te laten.
Dus het blijven prikkelen kan "warm............warm.............warm.........." betekenen en het stoppen van de prikkel "ja gevonden"

Ik vergelijk het eigenlijk met het positief gebruiken van de stroomband (laag standje dus :mrgreen: ) bij dove honden als vervanging van het commando "hier". :wink:
ik dacht dat die 'continue lage prikkel' eerder bedoeld was als 'koud, koud, koud.....' :denken: :mrgreen: ?
je kan bekrachtigen door iets leuks toe te voegen bij goed gedrag of iets naars te stoppen bij goed gedrag. Dit gebeuren valt onder het laatste en is dus geenzins te linken aan "jaa, gevonden".. eerder aan "Godzijdank, het stopt.."
Weet je dat er martelmethode's zijn waarbij mensen continue een druppel op dezelfde plek op hun hoofd krijgen? Dat is martelen. Een vallende druppel op je hoofd doet ook geen pijn, als als het een constant iets is, is het dus martelen.
Het enige verschil met een constante nare prikkel door een tt is dat een hond door gewenst gedrag te vertonen de martelmethode kan ontwijken. :19:

Druppels en Martelingen:

De druppel werd -en misschien ook wordt- ook gebruikt voor
martelpraktijken. Bekend zijn de verhalen van de Chinezen die, naast
doodkietelen met een pauwenveer, ook het zogenaamde 'waterdruppelen' als
martelwerktuig hanteerde. Het slachtoffer werd met lijf, leden en vooral
hoofd stevig vastgebonden en vervolgens werd er via een waterreservoir
boven zijn hoofd om de paar seconden een druppel water op hetzelfde
plekje op zijn hoofd geplengd. Het schijnt dat je er vrij snel
krankzinnig van wordt en dat op een gegeven moment iedere vallende
druppel aankomt als een mokerslag. Ook dichter bij huis werd deze
bijzondere martelpraktijk gebezigd. In de Gevangenpoort in Den Haag is
nog zo'n waterdruppelaar te bezichtigen die nog tot in de 18e eeuw werd
toegepast op overspelige vrouwen! Hieraan verwant is het verschijnsel
van het door eeuwenlang gedruppel, uithollen van stenen.
(bron : http://www.xs4all.nl/~ace/4ever9/FoXoF-071096.html )
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

malinois schreef:
wendy71 schreef:
Addy schreef:
wendy71 schreef: maar ik ben wel altijd nieuwsgierig waarom een hond een bepaald hulpmiddel nodig schijnt te hebben.:wink:
Je moet het omdraaien, het is niet de hond die het hulpmiddel nodig heeft maar de baas, waarom :denken: onkunde van de baas misschien :19: , de hondensport :roll:
Dat denk ik ook eerlijk gezegd.
Althans in de meeste gevallen.

Kijk, sporten met je hond ok, maar als daar *hulpmiddelen* zoals een tt aan te pas moet komen, haak ik af.
Ik zou op zo'n manier geen sport kunnen bedrijven met mijn hond, daar ben ik de persoon niet naar.
Ik zou dat ook helemaal niet leuk vinden om op zo een manier te *trainen.*
Sporten met je hond doe je voor beider plezier imo, en noch ik noch de hond zou er blij van worden wanneer zulks *geschut* word ingezet.
Maargoed, dat is hoe ik erover denk. :wink:

Typo.
tja dat zei ik ook altijd, tot ik het voordeel er van in zag... ik train met een ander type honden dan jij en met een ander doel dan jij...
Mijn honden mogen mensen bijten... dat moet wel in goede banen geleidt worden.. .zal toch mooi zijn als hij de keurmeester of trainer zou bijten of de pakwerker in de niet beschermde delen... :19:
En dát is ws ook het *verschil* tussen ons.
In mijn boventaande post kun je ook lezen dat ik afhaak wanneer ik een sport wil beoefenen waarbij dergelijke middellen ingezet worden. :19:
Jij niet blijkbaar en dat is jou goed recht anders had je niet voor de sport gekozen die je beoefend met je honden.

Kijk, ik heb gewoon een simpele huishond, jij hebt je honden met een ander *doel* aangeschaft.(je doet IPO als ik me niet vegis?).
Jij zit in een heel andere *hondentak* dan ik.
Dat maakt dat we verschillend over bepaalde zaken denken.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

@Ranetje: Word de tt ook niet regelmatig ingezet bij jachttrainingen?
Ik heb laatst een artikel gelezen dat ook de tt word ingezet bij jachttrainingen, en ook dat *ze* de honden hard in de oren knijpen.. :N:
Op zo'n manier zou mij werkelijk alle lust tot trainen(lekker/fijn bezig zijn met de hond/ baas) vergaan, eerlijk gezegd..
Hiermee wil ik niet impliceren dat elke jachtvereniging zo te werk gaat maar ook daar komt zulk gedrag voor.

Kan jij hierover iets meer vertellen?
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

wendy71 schreef:
malinois schreef:
wendy71 schreef:
Addy schreef: Je moet het omdraaien, het is niet de hond die het hulpmiddel nodig heeft maar de baas, waarom :denken: onkunde van de baas misschien :19: , de hondensport :roll:
Dat denk ik ook eerlijk gezegd.

Kijk, sporten met je hond ok, maar als daar *hulpmiddelen* zoals een tt aan te pas moet komen, haak ik af.
Ik zou op zo'n manier geen sport kunnen bedrijven met mijn hond, daar ben ik de persoon niet naar.
Sporten met je hond doe je voor beider plezier imo, en noch ik noch de hond zou er blij van worden wanneer zulks *geschut* word ingezet.

Typo.
tja dat zei ik ook altijd, tot ik het voordeel er van in zag... ik train met een ander type honden dan jij en met een ander doel dan jij...
Mijn honden mogen mensen bijten... dat moet wel in goede banen geleidt worden.. .zal toch mooi zijn als hij de keurmeester of trainer zou bijten of de pakwerker in de niet beschermde delen... :19:
In mijn boventaande post kun je ook lezen dat ik afhaak wanneer ik een sport wil beoefenen waarbij dergelijke middellen ingezet worden. :19:
Jij niet blijkbaar en dat is jou goed recht anders had je niet voor de sport gekozen die je beoefend met je honden.

Kijk, ik heb gewoon een simpele huishond, jij hebt je honden met een ander *doel* aangeschaft.(je doet IPO als ik me niet vegis?).
IPO is een leuk aangeleerd spelletje om de mouw te veroveren dacht ik altijd, als de pakwerker zn gewone kloffie aan heeft, heeft hij niets te vrezen :mrgreen: ze lopen eerder de keurmeester omver om bij de pakwerker te komen,als dat ze zich zullen vergissen, ik heb eigenlijk niet eerder gehoord dat je ze dat moest afleren.

Groetjes Els
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Dat bedoel ik ook te zeggen. :wink:
Het moet *leuk* blijven voor zowel hond als baas.
Het is toch een sport? :denken: , geen zaak van *leven op dood* zeg maar..
Daar horen negatieve prikkels (zoals tt) mijns inziens niet bij. :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ranetje schreef:
Inge O schreef:
ranetje schreef:
Malinois schreef:het is allemaal erg makkelijk oordelen zonder het te kennen etc.
Ik weet wat deze methode is, ik denk dat het veel van de methode van Bart Bellon weg heeft.. maar dat wil zeggen dat de negatieve prikkel heel laag is... misschien standje 1 dus voor mensen niet eens voelbaar... vandaar dat de hond ook vrolijk blijft.
Dit is bij een van mijn honden ook gebruikt bij een oefening en werkt fantastisch ALS JE WEET HOE JE ER MEE MET OMGAAN. Ik heb het dus niet zelf gedaan maar laten doen door mn trainer die er verstand van heeft.
Ik heb hier even over na zitten denken :wink:

Op een demo over bitloos rijden met paarden wat iemand die liet zien hoe je een paard zonder stress de hoeven kon kappen (het paard was zeer angstig voor aanraking, zeker aan de hoeven).
Terwijl degene die de hoeven wilde bekijken bezig was om steeds dichter bij het been van het paard te komen (en uiteindelijk bij de hoef) zei hij voortdurend yes,yes, yes zolang het paard de aanraking tolereerde.
Er stond ook iemand bij het hoofd en die gaf op een nadrukkelijk yes iets lekkers aan het paard.

Zou je standje 1 in dit geval kunnen zien als een soort van "yes" om de hond te stimuleren om door te gaan?

maar, nettie, is dat dan niet net het omgekeerde :denken: ? want door die stroomprikkel is het de bedoeling dat de hond iets láát en is de prikkel vervelend, terwijl het bij de yes juist de bedoeling is om het paard in zijn goede gedrag te houden en is de prikkel zelf ook belonend?

Ik denk ook dat de stroomprikkel in de uitleg bedoeld is als prikkel om iets te laten.

heb ik jou destijds dat verhaal van Bart Bellon ook doorgemaild? Daarin wordt het heel duidelijk uitgelegd... mij lukt dat niet om het zo uit te leggen :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
je kan bekrachtigen door iets leuks toe te voegen bij goed gedrag of iets naars te stoppen bij goed gedrag. Dit gebeuren valt onder het laatste en is dus geenzins te linken aan "jaa, gevonden".. eerder aan "Godzijdank, het stopt.."
Weet je dat er martelmethode's zijn waarbij mensen continue een druppel op dezelfde plek op hun hoofd krijgen? Dat is martelen. Een vallende druppel op je hoofd doet ook geen pijn, als als het een constant iets is, is het dus martelen.
Het enige verschil met een constante nare prikkel door een tt is dat een hond door gewenst gedrag te vertonen de martelmethode kan ontwijken. :19:
wie zegt dat er verder niet beloond wordt? :denken: Mijn hond krijgt na elke goede oefening nog steeds een balletje hoor, ook al heeft de een IPO III en de ander IPO II :19:
Martelen is in mijn ogen als je het altijd dag in dag uit doet, niet als een hulpmiddel die je 1 of 2 x gebruikt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

billy schreef:
wendy71 schreef:
malinois schreef:
wendy71 schreef: Dat denk ik ook eerlijk gezegd.

Typo.

IPO is een leuk aangeleerd spelletje om de mouw te veroveren dacht ik altijd, als de pakwerker zn gewone kloffie aan heeft, heeft hij niets te vrezen :mrgreen: ze lopen eerder de keurmeester omver om bij de pakwerker te komen,als dat ze zich zullen vergissen, ik heb eigenlijk niet eerder gehoord dat je ze dat moest afleren.

Groetjes Els
mijn hond heeft de pakwerker weleens in zn been gebeten (een pitje dat wel maar ook dat is iets wat never nooit niet mag) als het hem te lang duurde... :19: verder ken ik genoeg honden die op de afstand de keurmeester die altijd halverwege staat als pakwerker aanzien en door heel veel brullen van de pakwerker uiteindelijk met moeite voorkomen dat de hond de keurmeester niet stelt... :wink: Niet alle honden zijn mouwgericht.

En een hond die hoog in zn driften staat wil nog wel eens wat anders proberen... :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef: verder ken ik genoeg honden die op de afstand de keurmeester die altijd halverwege staat als pakwerker aanzien en door heel veel brullen van de pakwerker uiteindelijk met moeite voorkomen dat de hond de keurmeester niet stelt... :wink: Niet alle honden zijn mouwgericht.
En een hond die hoog in zn driften staat wil nog wel eens wat anders proberen... :19:
Dus. Wat gebeurd. Een hond die moet stellen vliegt op de verkeerde af. Dat heeft hij helemaal niet in de peiling anders deed ie dat niet.
Hij krijgt via de TT een opdonder. Denk je nou werkelijk dat die hond denkt dat hij die opdonder krijgt omdat hij naar de verkeerde rent? Welnee, in zijn ogen was ie goed bezig en opeens krijgt ie een schok.
Ben benieuwd of ie de volgende keer weer zo vrolijk op de pakwerker afstuitert....
op dat laatste, ja want de buitdrift is vele malen sterker dan de rest :wink: Kijk bij honden die uitbreken en daarop worden gecorrigeerd, die gaan de 2e keer voor de volle 200% weer zo snel...

Als het een keurmeester betreft krijgt hij geen opdonder want dan is het een wedstrijd en heeft hij dus geen TT om... ik wilde hier alleen maar mee aangeven op het antw. dat het voor de hond een spelletje is en alleen altijd bijt waar hij geleerd is te bijten... dat gaat dus niet altijd op...
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

wendy71 schreef:@Ranetje: Word de tt ook niet regelmatig ingezet bij jachttrainingen?
Ik heb laatst een artikel gelezen dat ook de tt word ingezet bij jachttrainingen, en ook dat *ze* de honden hard in de oren knijpen.. :N:
Op zo'n manier zou mij werkelijk alle lust tot trainen(lekker/fijn bezig zijn met de hond/ baas) vergaan, eerlijk gezegd..
Hiermee wil ik niet impliceren dat elke jachtvereniging zo te werk gaat maar ook daar komt zulk gedrag voor.

Ik was even weg :mrgreen:

Er wordt door enkele trainers in sommige gevallen gewerkt met de TT.
Voor zover ik weet is er een trainer in Nederland die zich op de TT (amerikaanse manier) heeft gespecialiseerd.
Het gebruik in Duitsland is, in ieder geval bij jachthonden, tegenwoordig verboden. Op proeven in Nederland is het in ieder geval verboden om te gebruiken.
En de meeste jachttrainingsgroepen verbieden het gebruik ook.
De TT wordt wel eens ingezet bij het veldwerk van Staande Honden.
Soms vanwege het trainen van perfectie, anderen hebben de TT in gebruik puur uit veiligheidsoverwegingen.
Ze hebben liever geen dode hond op de snelweg. :wink:

Er wordt o.a. over de TT gediscussieerd in dit topic
Je bent nog wel even zoet voor je dat hebt doorgelezen. :mrgreen:
De andere harde acties komen lokaal en dan in sommige gevallen voor.
Dat klopt.
het is niet (meer) de staandaard training. Zoals de slipketting doorgaans niet meer in gebruik is op veel kynologenclubs. Dat was 20 jaar geleden anders.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
ranetje
Zeer actief

malinois schreef:
ranetje schreef:
Inge O schreef:
ranetje schreef: Ik heb hier even over na zitten denken :wink:

heb ik jou destijds dat verhaal van Bart Bellon ook doorgemaild? Daarin wordt het heel duidelijk uitgelegd... mij lukt dat niet om het zo uit te leggen :wink:
Ja hoor dat heb ik gelezen :ok:
Ik heb sindsdien die demonstratie bij paarden gezien en nu zo discussierend en verder denkend dacht ik aan een heel andere mogelijkheid van waarnemen door de hond. Juist omdat de stand zo laag is. :wink:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

malinois schreef:
Eline* schreef:
wie zegt dat er verder niet beloond wordt? :denken: Mijn hond krijgt na elke goede oefening nog steeds een balletje hoor, ook al heeft de een IPO III en de ander IPO II :19:
Martelen is in mijn ogen als je het altijd dag in dag uit doet, niet als een hulpmiddel die je 1 of 2 x gebruikt.
Heb jij met IPO de tt non-stop op de lagere stand aanstaan om te stoppen met de stroom als de hond het goed doet? Want dat je namelijk dan je beloning..
En 1 of twee keer een TT op de wijze gebruiken zoals beschreven..dus non-stop stroom en bij gewenst gedrag de stroom eraf werkt niet bij 1 of twee keer..dat weet jij ook! Dan deel je gewoon een stroomstootje uit bij ongewenst gedrag.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
malinois schreef:
Eline* schreef:
Heb jij met IPO de tt non-stop op de lagere stand aanstaan om te stoppen met de stroom als de hond het goed doet? Want dat je namelijk dan je beloning..
En 1 of twee keer een TT op de wijze gebruiken zoals beschreven..dus non-stop stroom en bij gewenst gedrag de stroom eraf werkt niet bij 1 of twee keer..dat weet jij ook! Dan deel je gewoon een stroomstootje uit bij ongewenst gedrag.
rare hond heb ik dan waar het wel bij werkt... :19: ik heb het dus bij een bepaalde oefening idd. op deze manier gedaan, 2 x als ik me niet vergis... het is ook niet om iets aan te leren, de oefening zelf kent hij al... het is om het foute uit de oefening te halen, het perfect te maken.
Stoppen is beloning maar tevens het balletje...dus dubbele beloning.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
wendy71 schreef:@Ranetje: Word de tt ook niet regelmatig ingezet bij jachttrainingen?

Ik was even weg :mrgreen:

Er wordt door enkele trainers in sommige gevallen gewerkt met de TT.
Voor zover ik weet is er een trainer in Nederland die zich op de TT (amerikaanse manier) heeft gespecialiseerd.
Het gebruik in Duitsland is, in ieder geval bij jachthonden, tegenwoordig verboden. Op proeven in Nederland is het in ieder geval verboden om te gebruiken.
En de meeste jachttrainingsgroepen verbieden het gebruik ook.
De TT wordt wel eens ingezet bij het veldwerk van Staande Honden.
Soms vanwege het trainen van perfectie, anderen hebben de TT in gebruik puur uit veiligheidsoverwegingen.
Ze hebben liever geen dode hond op de snelweg. :wink:

Er wordt o.a. over de TT gediscussieerd in dit topic
Je bent nog wel even zoet voor je dat hebt doorgelezen. :mrgreen:
De andere harde acties komen lokaal en dan in sommige gevallen voor.
Dat klopt.
het is niet (meer) de staandaard training. Zoals de slipketting doorgaans niet meer in gebruik is op veel kynologenclubs. Dat was 20 jaar geleden anders.
Erg bedankt voor de verdere uitleg. :wink:
Die link :N: , ga ik eerdaags eens op mijn gemak doorlezen.
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Delen van het antwoord op mijn mail, waarin ik (kort gezegd) vroeg of de honden wel plezier hebben in het trainen (aangezien dat voor mij uitgangspunt is van het werken met mijn honden, allebei lol hebben erin).
We reply to constant flow of inquiries for our SMS products as well as "challengers" for our system. That is exactly why we have an unmatched video library of happy dogs off leash., There is no way 175 clips can not convince even the most stubborn egos, that something different and exciting is going on within our SMS training system.
One question you must pose, is how could we possibly be recruited by humane societies across the country, to come and help them with their dogs, or perform demonstrations for 'veterinary offices', if it were causing harm, or how could we possibly do public demonstrations with families and kids around the globe if we used inhumane protocols with our collars? Not only that, but how could we have 77 locations booming and implementing a system that would harm the dogs. Common sense says we do it totally different.
With your educational back ground you surely have solid study habits firmly in place, but, you have been distracted by "hear say" and formed a paradigm of concern and alarm that is unfounded, we urge you to do proper due diligence and further educate yourself with our SMS system's results. This link below is a great place to start. I am also going to include a link that gives you proprietary elements as well.
We would love to see your dogs working off leash, so send us some videos for us to check out.
Ik ga dus mn ouders vragen of ze een 'trainingsvideo' willen maken, als ik straks even met Jamey aan de slag ga. Hopen dat dat wil, aangezien ik in geen eeuwen met haar bezig ben geweest met gehoorzaamheid :N:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

In een van de artikelen onder de 1e link wordt trouwens wel een goed punt gemaakt... We doen aan sterk getimed belonen (clicker), maar vervolgens voor correcties wordt er een ruk aan de lijn en daarmee halsband, slip, of pinnenband gegeven... Een (milde) correctie met een TT zou nog wel eens een heel stuk effectiever, beter te timen en dus te begrijpen en daarmee 'prettiger' voor de hond kunnen zijn dan een ruk aan de lijn of heftige stemcorrectie :19:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”