Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn neef wil een Amstaff

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Martijn schreef:Voorlopig zijn jullie in dit topic degenen die contextloze bloeddorst en gebrek aan sociale vaardigheden ten toon spreiden.
Sorry???

En waarom voel jij je zo enorm persoonlijk aangesproken?
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Martijn schreef:Het kan mij niet schelen door welk ras ik gebeten wordt.
Door een verziekte teckel gebeten worden is allang ver, ver over de grens. Over het kaliber hond hoef je helemaal niet te praten.
Het gaat om de kwaliteit van de eigenaar, niet om het karakter van de hond.
Ten dele met je eens.
1. Het kalber avn de hond speelt wel degelijk een rol als het gaat om de mate van schade die aangericht kan worden.
2. Karakter ofwel genetische aanleg zijn zaken waar je als fokkers wel degelijk een rol in kunt spelen. Je zou dus ervoor kunnen kiezen om de scherpe kanten eruit te fokken.

Waarom daar niet voor gekozen wordt lijkt me een legitieme vraag :19:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

massam schreef:ben ik het mee eens nanna.

zoals mijn sam is gewoon niet ok. ik vind dat dat echt niet kan. ligt trouwens niet aan zijn fokker, daar ben ik van overtuigd, alleen al omdat ik een deel van de 20 broers en zussen van sam ken en die stuk voor stuk gezond en redelijk relaxed zijn.

helaas is het voor sommigen wel de standaard waar ze mee fokken en die moeten ze aan de hoogste boom hangen.

over lola's fokker kan ik heeeeel veel negatiefs zeggen, maar met lola en wat andere honden van die fokker die ik ken zit het wel goed met het karakter.

lola wordt giftig en gaat sneppen als honden haar irriteren, en dat mag ze van mij omdat ik weet dat ze eerlijk is. wind ze zich op over dingen die ik niet het corrigeren waard vind (honden die blaffen langs de flyballbaan vindt ze hoogst irritant) dan zeg ik doe eens kalm en dan is het ook ok. bijna altijd.

zo is een pittig hondje leuk en makkelijk te handelen met toch het karakter wat een staff moet hebben
Dat klinkt goed! En betekent dat dan ook dat Lola met andere honden kan?
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Frenk schreef:
Waarom daar niet voor gekozen wordt lijkt me een legitieme vraag :19:
en wie zegt dat daar niet naar gekeken wordt?

ik kan je zo een aantal fokkers opnoemen die dat zeker wel doen. niet richting makke schapen zoals jij erdoor geduwd wil hebben maar wel gewoon relaxed en makkelijk te handelen ook bij andere honden al blijft dat wel een ding. net als 70% van de reuen van alle rassen trouwens..

ik denk echt oprecht dat jij te weinig van het staffwereldje weet om een ideetje zo als feit neer te kunnen zetten en teveel kijkt naar degenen waar ik net zo hard van kots als jij
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Frenk schreef:

zoals mijn sam is gewoon niet ok. ik vind dat dat echt niet kan. ligt trouwens niet aan zijn fokker, daar ben ik van overtuigd, alleen al omdat ik een deel van de 20 broers en zussen van sam ken en die stuk voor stuk gezond en redelijk relaxed zijn.

helaas is het voor sommigen wel de standaard waar ze mee fokken en die moeten ze aan de hoogste boom hangen.

over lola's fokker kan ik heeeeel veel negatiefs zeggen, maar met lola en wat andere honden van die fokker die ik ken zit het wel goed met het karakter.

lola wordt giftig en gaat sneppen als honden haar irriteren, en dat mag ze van mij omdat ik weet dat ze eerlijk is. wind ze zich op over dingen die ik niet het corrigeren waard vind (honden die blaffen langs de flyballbaan vindt ze hoogst irritant) dan zeg ik doe eens kalm en dan is het ook ok. bijna altijd.

zo is een pittig hondje leuk en makkelijk te handelen met toch het karakter wat een staff moet hebben
redelijk. heeft een wentijd nodig maar zij loopt gewoon mee behendigheid, drinkt als ze gefocust op haar werk is uit een drinkbak met 4 andere honden maar gaat lopen etteren als ze zich verveeld of als ze haar irriteren.

lola is dus geen zondagmiddag in het park zoek het maar uit hondje. die heeft wel haar richtpunt nodig.

sommige hondjes gaan wel goed en die kunnen dan ook heerlijk spelen.
Laatst gewijzigd door M@scha op 28 jul 2008 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Martijn schreef:Precies het soort logica wat bij snobs hoort. Als ik het leuk vindt mag het alles, als ik het niets vindt mag het niets.
Dan ben jij, je eigen definitie volgend, zelf dus een snob, gelet op je "ik bepaal zelf wel wat de regels zijn en de maatschappij heb ik niet om gevraagd"-attitude.... :pffff:

En verder, druk 's een paar keer op voorbeeld en lees eens rustig... Wacht bijv. even een paar minuten voor je op verzenden drukt :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

massam schreef:
Frenk schreef:

redelijk. heeft een wentijd nodig maar zij loopt gewoon mee behendigheid, drinkt als ze gefocust op haar werk is uit een drinkbak met 4 andere honden maar gaat lopen etteren als ze zich verveeld of als ze haar irriteren.

lola is dus geen zondagmiddag in het park zoek het maar uit hondje. die heeft wel haar richtpunt nodig.

Dan lijkt Lola qua instelling dus op de honden van mijn neef. Super honden! Dat vind ik alleen maar geweldig leuke exemplaren! :ok:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Frenk schreef:
Martijn schreef:Precies het soort logica wat bij snobs hoort. Als ik het leuk vindt mag het alles, als ik het niets vindt mag het niets.
Dan ben jij, je eigen definitie volgend, zelf dus een snob, gelet op je "ik bepaal zelf wel wat de regels zijn en de maatschappij heb ik niet om gevraagd"-attitude.... :pffff:

En verder, druk 's een paar keer op voorbeeld en lees eens rustig... Wacht bijv. even een paar minuten voor je op verzenden drukt :ok:
nee vriend..

martijn zegt dat hij bepaald wat hij doet en zorgt dat niemand er last van heeft.

hij roept niet dat een compleet ras ergens in een hoek geflikkerd moet worden omdat er mensen zijn die overlast veroorzaken.

een enorm groot verschil....
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Martijn schreef:
Frenk schreef:
Martijn schreef:Voorlopig zijn jullie in dit topic degenen die contextloze bloeddorst en gebrek aan sociale vaardigheden ten toon spreiden.
Sorry???

En waarom voel jij je zo enorm persoonlijk aangesproken?
Nou, misschien omdat je me terloops even een egocentrische asociaal noemt?
Jij schrijft alsof je stampvoet en pruilt, maar dat is mijn interpretatie hoor. En dan kom je ook nog met van die Iederwijs-achtige kreten als "ik veroorzaak geen overlast" (maar jij bepaalt wat overlast is of niet) en "de maatschappij waar ik me niet voor opgegeven heb..."

Kom op Martijn, als je ze uitdeelt moet je ook kunnen incasseren...
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

massam schreef:
Frenk schreef:

nee vriend..

martijn zegt dat hij bepaald wat hij doet en zorgt dat niemand er last van heeft.

hij roept niet dat een compleet ras ergens in een hoek geflikkerd moet worden omdat er mensen zijn die overlast veroorzaken.

een enorm groot verschil....
Volgens mij beweert niemand dat :19:

Oh en als niemand dat dus beweert, dan ligt het verschil opeens weer heel anders...
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Frenk schreef:
massam schreef:
Frenk schreef:

Dan lijkt Lola qua instelling dus op de honden van mijn neef. Super honden! Dat vind ik alleen maar geweldig leuke exemplaren! :ok:
en dat is hoe ik vind hoe het moet en hoe het volgens mij zou moeten zijn.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Martijn schreef:
Frenk schreef: Ten dele met je eens.
1. Het kaliber van de hond speelt wel degelijk een rol als het gaat om de mate van schade die aangericht kan worden.
Dat doet er totaal niet toe.
Het gaat om grenzen en een bijtende teckel gaat over dezelfde grens als een bijtende stafford.
Daarnaast is de schade na een teckelbeet ook weleens groter dan die van een staffordhap. Hoe wil je daar mee om gaan dan?

En als derde gaat het helemaal niet om kaliber want die alabai uit het andere topic mag gewoon wel en een pit bull (ongeveer 30% van het alabaikaliber) niet.

Verder stellen we in nederland de mens boven het dier.
Dan is de agressie van de hondagressieve stafford dus vele malen minder ongewensd dan de mensgerichte agressie van de bijtende teckel.
2. Karakter ofwel genetische aanleg zijn zaken waar je als fokkers wel degelijk een rol in kunt spelen. Je zou dus ervoor kunnen kiezen om de scherpe kanten eruit te fokken.
Nee. Dat kan niet.
Je kunt uit een beperkte genenpoel niet zomaar iets creëren.
Net zoals je de jachjtpassie niet uit een whippet kunt fokken kun je de geslachtsgebonden hondgerichte agressie (iets wat trouwens een heel natuurlijk fenomeen is) uit de stafford fokken.
Net zoals je geen poedels zonder krullen kunt fokken.

Gelukkig dat je zelf zo helder aangeeft geen flauw idee te hebben waar je over praat.
De agressie van de Pitt/Staff etc is er ingefokt door mensen en kan er dan ook weer uit :19: Net zoals je jachtpassie uit een Whippet zou kunnen fokken. Alleen is de Whippet dan de Whippet niet meer zoals we die kenden. En die Pitt/Staff/etc is dan de Pitt/Staff/etc niet meer zoals we die kenden. Alleen is dat laatste (itt het eerste) nou juist wat volgens mij wel wenselijk zou zijn. Een hond zoals Mascha haar Lola omschrijft! :ok:

En geslachtsgebonden hondgerichte agressie is trouwens een verre van natuurlijk fenomeen :ok:
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Zolang je ervoor zorgt dat anderen geen last hebben van jouw felle hond is er toch niks aan de hand?
Mensen hebben alleen last van het vocale stuk van onze hond, hij blaft en hij blaft hard naar andere honden. Verder gaan we niet omdat het ons handig lijkt dingen "uitproberen" want we zien zijn lichaamstaal, en we kunnen niet uitsluiten dat hij echt vervelend doet tegen een andere hond.

Tuurlijk zou ik persoonlijk willen dat hij makkelijker was met andere honden, maar dat is niet zo en dan is het enige wat rest hem buiten bij andere honden weg te houden en binnen is het een prima hond.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

massam schreef:en dat is hoe ik vind hoe het moet en hoe het volgens mij zou moeten zijn.
Dan hoop ik dat jij je niet aangsproken voelt als ik kritiek heb op Staff/Pitt-eigenaren en/of fokkers die er niet zo over denken als jij.

Ik wil absoluut geen ras kapot maken of wat dan ook. Ik zie alleen het nut niet van "contextloze agressie" (in geen enkel ras overigens. Niet bij Chi's, Teckels, Whippets, Swiffers of Alabai's).

Ik zou dus willen dat alle mensen die die mogelijkheid hebben er zo verantwoordelijk mee om zouden gaan als jij!

Qua gedrag in de openbare ruitme
Qua keuzes voor honden
Qua fokbeleid

Als iedere hondenbaas en fokker zih zo zou opstellen hoeft niemand meer ergens bang voor te zijn (de negatieve spelingen der natuur daargelaten natuurlijk)

(En dit is niet van BV de bruine arm, dit meen ik oprecht zo :mrgreen:)
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Maar als je een aantal Whippets gebruikt met weinig jachtpassie, en daar weer de pups van gebruikt met de minste jachtpassie enz enz enz zou er dan niet na een aantal jaar toch een hond uitkomen met de Whippet eigenschappen zonder het jagen?

Of zou dat genetisch zover zijn doorgetrokken dat je alsnog moet afwachten of een pup wel of geen jachtpassie gaat ontwikkelen?
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Nanna schreef:
Frenk schreef:
En geslachtsgebonden hondgerichte agressie is trouwens een verre van natuurlijk fenomeen :ok:
Het is wel natuurlijk, maar niet in de mate waarin de Staff het soms laat zien.
Veel reuen motten elkaar gewoon niet, draaien wat stijfjes om elkaar heen, grommen wat, heffen het been en dat was dat. Of vechten het uit.
Het ongewenste ligt er wat mij betreft in dat er meteen, of de tegenstander nou wel of niet dominant gedrag vertoont (of zelfs angstig is) er in gehangen moet gaan worden OMDAT het een reu is.
Of teef, al naar gelang.
Ook meteen even antwoord aan Martijn.

Als er geen reden (of zo je wilt context) is voor agressie, dan is het alleen maar een nutteloze verspilling van kostbare energie.

Dat gaat toch tegen alle natuurwetten in?

Ik heb nog nooit gehoord dat een wolf die maar ongecontroleerd op elke wolf die hij tegenkomt klapt het lang vol hield in de natuur.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Frenk schreef:
massam schreef:en dat is hoe ik vind hoe het moet en hoe het volgens mij zou moeten zijn.
Dan hoop ik dat jij je niet aangsproken voelt als ik kritiek heb op Staff/Pitt-eigenaren en/of fokkers die er niet zo over denken als jij.

Ik wil absoluut geen ras kapot maken of wat dan ook. Ik zie alleen het nut niet van "contextloze agressie" (in geen enkel ras overigens. Niet bij Chi's, Teckels, Whippets, Swiffers of Alabai's).

Ik zou dus willen dat alle mensen die die mogelijkheid hebben er zo verantwoordelijk mee om zouden gaan als jij!

Qua keuzes voor honden
Qua fokbeleid

Als iedere hondenbaas en fokker zih zo zou opstellen hoeft niemand meer ergens bang voor te zijn (de negatieve spelingen der natuur daargelaten natuurlijk)

Ja maar wat beschouw jij als contextloze agressie, en kan je iemand en zijn hond daar echt om veroordelen als de eigenaar dat in goede banen leidt?
Zoals bekend, onze hond blaft en gilt, en ik heb geeeeen idee wat hij doet als het object van zijn felheid dichtbij zou komen. Is dat contextloze agressie, en is het dan niet voldoende dat wij ervoor zorgen dat hij nooit bij zo'n hond kan komen, net als Massam met Sam doet??
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Nanna schreef:
Jinx schreef: Zoals bekend, onze hond blaft en gilt, en ik heb geeeeen idee wat hij doet als het object van zijn felheid dichtbij zou komen. Is dat contextloze agressie, en is het dan niet voldoende dat wij ervoor zorgen dat hij nooit bij zo'n hond kan komen, net als Massam met Sam doet??
Dat je je best doet om hem die andere hond niet te laten grijpen lijkt me niet meer dan normaal. :19:
Verder hangt er er helemaal van af. Staat die andere hond uit te dagen, te fixeren, te blaffen? Of loopt ie gewoon sloom voorbij zonder jullie schreeuwerd ook maar óp te merken? In dat laatste geval vind ik het contextloze agressie.
Dan zou het idd contextloze agressie zijn. Hoewel ik dus niet zeker weet of het blaffen echt agressie is of uitdagen. Omdat we hem er niet bij laten komen. Bovendien kan hij wel aan honden wennen, de Pitbull van de achterburen dat was eerst ook gillen en blaffen, nu kan Lars gewoon met de achterburen praten zonder dat die honden op elkaar reageren. Dan gaat ie gewoon liggen :wink:

Maargoed, begrijp me niet verkeerd: Ik vind het niet stoer dat hij het doet, vind het alleen heel vervelend en ongewenst.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Jinx schreef:
Frenk schreef:

Qua keuzes voor honden
Qua fokbeleid

Ja maar wat beschouw jij als contextloze agressie, en kan je iemand en zijn hond daar echt om veroordelen als de eigenaar dat in goede banen leidt?
Zoals bekend, onze hond blaft en gilt, en ik heb geeeeen idee wat hij doet als het object van zijn felheid dichtbij zou komen. Is dat contextloze agressie, en is het dan niet voldoende dat wij ervoor zorgen dat hij nooit bij zo'n hond kan komen, net als Massam met Sam doet??
De hond is er en afmaken is geen optie (tenminste niet voor dit gedrag)

De vraag si alleen wel of je hem dan in zou moeten zetten voor de fok of dat je die agressie eruit selecteert?
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Martijn schreef:
Frenk schreef: Ook meteen even antwoord aan Martijn.

Als er geen reden (of zo je wilt context) is voor agressie, dan is het alleen maar een nutteloze verspilling van kostbare energie.

Dat gaat toch tegen alle natuurwetten in?
Als de enige natuurwet energiebesparing was dan was de evolutuie gestopt bij wat algachtige rommel.

Concurrentie om voedsel/sociale positie/voortplanting zijn ook nogal belangrijk factoren.

Maar goed, het is duidelijk. Je hebt geen bron.
Kom op Martijn, mijn bron is (zoals zo vaak bij jou het geval is) eigen ervaring en inzicht in gedrag.

Laat mij dan zien waarin een wolf wel contextloze agressie toepast?
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

ik vind het een reden voor uitsluiting van fok. maar wel pas als ik het zelf gezien heb en zelf vind dat het buitenproportioneel is. niet omdat mensen dat toevallig roepen.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Frenk schreef:
Jinx schreef:
Frenk schreef:

Qua keuzes voor honden
Qua fokbeleid

De hond is er en afmaken is geen optie (tenminste niet voor dit gedrag)

De vraag si alleen wel of je hem dan in zou moeten zetten voor de fok of dat je die agressie eruit selecteert?
Dat hangt af van de verwachtingen.
Ik persoonlijk zou onze hond niet voor de fok inzetten vanwege de reactie op andere honden. Maar kijk je naar de rasstandaard dan staat er duidelijk bij dat ze vaak onverdraagzaam zijn naar soortgenoten, hierdoor zou een fokker hem misschien juist wel prima vinden.

Het enige wat ik niet snap is dat je dat idd veel ziet, maar dat ze tijdens de jacht met een roedel van 10 andere Dogo's wel gewoon focussen op de jacht en niet op de andere honden.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Martijn schreef:
Nanna schreef: Je kunt de jachtpassie over de gehele linie verminderen door steeds die honden uit te kiezen die dat gedrag het minst vertonen.
Maar dat wil niet zeggen dat álle pups dan ook die mindere jachtpassie zullen laten zien. Je zult moeten blijven selecteren.
Er wordt allang geselecteerd op prettige karakters en de reguliere staff van vandaag is ook veel minder agressief dan de oorspronkelijke versie. Show whippets inderdaad, dat zijn amstaffen sowieso al. De show variant van de Pit Bull dus.
Maar weg krijg je het niet. Je kunt een eigenschap niet zomaar laten verdwijnen nadat je diezelfde eigenschap eerst homozygoot aanwezig hebt gefokt.
Wat is er op tegen om te streven naar allemaal Lola-tjes en niet naar Sammies? (Om die maar even als voorbeeld te blijven gebruiken..)
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Daarnaast is het geen gen voor agressie maar meer een combinatie van genen die zorgen voor een dominant karakter naar geslachtsgenoten, een drive om te vechten als het opgewonden wordt en een vasthoudendheid om niet op te geven als het eenmaal zover is. Daarnaast een sterk en gespierd uiterlijk wat gebouwd wordt op basis van hormonen. Je kan absoluut niet zeggen laten we het gennetje voor hondagressie even wegfokken. Je moet dan een heleboel wegfokken en daar zit nu net het punt. Fok je de dominantie weg, wat gebeurd er dan? Fok je het doorzettingsvermogen en de hoge pijngrens weg, wat gebeurd er dan? Krijg je dan een onzekere zeer gespierde hond die een lage pijngrens heeft? Lijkt mij erg onwenselijk en ik zou dus liever gewoon zien dat mensen wisten wat ze kochten en wil je iets niet, koop het lekker niet. Kun je iets niet aan, ook niet kopen. Maar laten we niet net gaan doen alsof met wat bewust fokken over 5 jaar alleen labjespitbull bestaan want dat is domweg niet mogelijk. Wel mogelijk is dat ieder nest totaal onvoorspelbaar wordt. Of je hebt een watje of je hebt een vechtersbaas. Laat het maar gewoon lekker duidelijk zijn.

Ik ga overigens met Martijn mee dat binnen een gesloten fok wegfokken van eigenschappen niet of nauwelijks mogelijk is op korte termijn. Raseigenschappen dus die op meerdere genen liggen en allemaal homozygoot zijn. :wink:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Ik ben het ook wel eens met Marc.
Ik weet weinig van Staffies, maar als je uit "mijn" ras het dominante, de enorm hoge pijngrens, het sterke en het nooit opgeven eruit fokt dan heb je dus geen Dogo meer. Hoewel het naar mijn idee geen ideale raseigenschappen zijn is dat juist wat de Dogo maakt (naast andere dingen natuurlijk) en waarom bijvoorbeeld mijn vriend alleen een Dogo wilde en verder niks.
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Nanna schreef:
Chione schreef:
Randdebielen kunnen 'altijd' kwaad doen met een hond, tenzij ze een ienimini hondje of hondje van de Bart Smit hebben.
Niet helemaal waar. Geef een randdebiel een Setter of een Deerhound, en hij zal NOOIT een hond hebben die grommend voor hem staat, klaar om aan te vallen. Integendeel, deze rassen gaan kapot als je ze ophitst en het worden angstige karikaturen van zichzelf.
Maybe so, toch kon ik b.v. wat ierse setters die nu niet bepaald schattig tegen mensen deden. Deerhounds ken ik niet persoonlijk. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
M@scha
Zeer actief

Jinx schreef:Ik ben het ook wel eens met Marc.
Ik weet weinig van Staffies, maar als je uit "mijn" ras het dominante, de enorm hoge pijngrens, het sterke en het nooit opgeven eruit fokt dan heb je dus geen Dogo meer. Hoewel het naar mijn idee geen ideale raseigenschappen zijn is dat juist wat de Dogo maakt (naast andere dingen natuurlijk) en waarom bijvoorbeeld mijn vriend alleen een Dogo wilde en verder niks.
da's waar.

misvatting die ook gemaakt wordt is dat men denkt aan dominantie terwijl de staffies met de grootste moelen echt enorm vaak angstagressie vertonen.

daar wel in doorgaan, maar beginnen met schijterij.

dat is een enorme fout die je niet wil. een echt dominante hond zal geen hond uitkafferen, kan hem schelen wat dat plebs moet :pffff: maar daag hem niet uit want dan zal ie ff laten zien waarom ie zo'n coole zonnebril heeft zeg maar...

sam is trouwens ook een schijtzak om het plaatje compleet te maken :mrgreen:
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Martijn schreef:Stel mensen persoonlijk aansprakelijk voor wat hun verplicht geregistreerde hond uitvreet. Dan ben je klaar.
We have a winner. Het is eigenlijk zo simpel.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
M@scha
Zeer actief

Chione schreef:
Martijn schreef:Stel mensen persoonlijk aansprakelijk voor wat hun verplicht geregistreerde hond uitvreet. Dan ben je klaar.
We have a winner. Het is eigenlijk zo simpel.
ja cool als mijn hardstikke dure Gsus jeans dan versleten is laat ik er een hussel een gat in bijten en krijg ik een nieuwe!! :cheer:

ik ben het met je eens hoor! :ok:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Dat herken ik idd wel Massam.
Ik heb ergens af en toe ook het idee dat Quasar zo keihard blaft om de anderen op afstand te houden en dat hij waarschijnlijk niet zou weten wat ie moet als een hond wel dichtbij komt. Hoewel ik ook dat niet zeker weet.

Maar is het niet zo dat als een hond echt agressief is, hij gaat fixeren of er gewoon opduikt? Dat gebeurt bij ons niet nl, dat fixeren.
Bij ons loopt een hond die geen enkel geluid maakt als hij mij en Tsuki ziet. Hij blijft alleen stijf staan en kijkt enkel. Daar ben ik banger voor dan voor een hond die kabaal maakt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”