Iedere hond kan trekken, als ze eenmaal doorhebben hoe ze moeten lopen. Dan trekken ze, lijkt me een logisch verhaal.ranetje schreef:Ik ben eigenlijk heel benieuwd of de hond met een U-lead echt niet kan trekken.![]()
Wat die gentle leader betreft, tja............ik heb een hond zo hard vooruit zien stormen met zo'n ding om dat de baas het beest alsnog niet kon houden (Basset Artesien). Wel uitzonderlijk natuurlijk, maar het had me niet verbaasd als die hond daarbij zijn nek had gebroken zo hard ging het. :N:
Nekschade kan denk ik wel ontstaan als je met die lijn onder de kop gaat corrigeren?
Dat staat dacht ik toch ook in de gebruiksaanwijzing?
Ik heb laatst een hondje gezien waarvan de neus flink schade liet zien door het schuiven van de band over de neus.
Heeft de trainer het daar ook nog over gehad?

Nee, de trainer heeft het niet gehad over de schade die erbij komt kijken. Daarom ook mijn kippevel bij die les. Nekschade, tsja ik weet het niet hoor. Lijkt me wel, maar dit wordt ook in de VS gebruikt. Het lijkt mij in theorie mogelijk, maar dan moet je ook wel een hork zijn om dat voorelkaar te krijgen. Alsnog niet mijn middel, maar dat terzijde.
Het is midden Amsterdam, waar iedereen vind dat iedere hond sociaal moet zijn. Anders is hij vals. Dus ik denk dat hij die insteek heeft en er meer informatie geeft dan te vertellen dat je nu bij iedere hond even lekker z'n persoonlijke zone moet doorbreken.ranetje schreef: Wat dat doorbreken van persoonlijke zones betreft.
Is het nodig om dat te doen?
Uit voorzorg om bijtincidenten te voorkomen of zo?![]()
Ik denk dat je bij een vreemde hond zowel de houding van de hond moet bekijken, als aan de baas moet vragen of de hond aaibaar is. Of bedoel je het anders?
Ik had het meer over de honden zonder baas en hij had het over de honden met baas. Kleine miscommunicatie.

Hij zat me al wat semi geirriteerd aan te kijken na mijn uitleg. Zal het nooit meer doen.ranetje schreef: Deed je een andere oefening dan je moest doen bij dat "rondje veld"?
Foei toch................ wel gehoorzaam zijn hoor aan de trainer![]()
![]()

Ben d'r al eventjes meebezig geweest en ga vanavond verder. Nadeel, de vraatzuchtige Juno is er ook.ranetje schreef: De handtouch is een leuke oefening![]()
Leuke start voor het leren volgen van puppy's.
Misschien heb je er voor Gaia ook nog wat aan![]()

Ben ik ook heel blij mee!ranetje schreef:Leuk dat je vooruitgang boekt op het IPO veld.