Niet zo flippen graag, dat haalt de motivatie en mogelijkheid tot een normaal gesprek weg.
Waarom vraag je uberhaubt iets als je niks wil horen? De mensen die hier iets tegen je zeggen zeggen dat niet omdat jij het bent of omdat ze je veroordelen. Mensen zeggen hier wat omdat de wet nu eenmaal zo in elkaar zit en jij deze vraag stelt. Het is nu eenmaal zo geregeld dat het wettelijk niet toegestaan is pups te vroeg van hun nestgenoten en moeder te scheiden. Daar zijn diverse redenen voor maar die neem jij niet aan. Het is natuurlijk bezopen dat een dierenarts jouw advies geeft om de wet te overtreden en je hondje te vroeg uit het nest te halen.
Verder vind ik het leuk dat je veel ervaring hebt maar daardoor alleen nog maar veel aparter dat je dan kost wat kost je hond de slechtste start wil geven die maar mogelijk is. Puppycursus kan natuurlijk absoluut niet met hondjes van 6 weken en ik vraag me ook af hoe je een dergelijk kwetsbare pup met andere honden laat omgaan. Je pup is er in ieder geval niet rijp voor. 2 weken geen andere pups en dus feitelijk sociale onthouding is behoorlijk lang voor een hondje op die leeftijd.
Laat dat beestje toch gewoon 1 week langer in dat nest waar het thuishoort. Het is absurd om je hond die tijd af te pakken omdat je zelf niet wil wachten

Egoistisch, dom en je ontneemt je hond en jezelf een kans op meer ervaringen en socialer gedrag.
Nu gaat hij met 6 weken kennis maken met de hond van je moeder. Als die je pup corrigeert of niet moet is hij al getekend. DIT is nl de tijd dat je hondje veilig en heel comfortabel alles kan leren van broers en zusjes.
Zie het als praten. Zet een kind in de fase dat hij leert praten tussen apen en haal hem daarna daar weer weg en zet hem tussen mensen. Begrijp je dan hoe dat kan tekenen voor de rest van zijn leven?
Een hondje doet nl maar 3 maanden over de hele baby/peuter/kleutertijd. 2 weken is dus echt hetzelfde als een jaar leerervaring voor bv een mensenkind.

Dat wegpakken is cruciaal als je zelf geen andere pups en honden ter vervanging hebt.