Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond sterft in auto

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

dat soort mensen zijn echt dom..

Wij laten Cratos soms ook wel in de auto maar zorgen er wel voor dat de auto in de schaduw staat dat er water is en airco aan of ramen los..en dan nog zit ie er niet langer dan een kwartiertje dan in...Kan er niet tegen hem alleen in de auto achter te laten..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Jaap* schreef:
Mara Roulette schreef:Wat ik mij trouwens wel afvraag is of het ook gevaarlijk is om met een warme auto te rijden met de hond. Wij krijgen misschien een oud autootje en daar zit natuurlijk geen airco in. Moet ik dan extra maatregelen nemen zodat Mac niet over verhit raakt?
Wij rijden met de ramen open en dan wordt er niet gehijgt. Als je wat langer stilstaat wordt het een ander verhaal, dan laten we hem er gewoon uit en wij hebben altijd water bij ons.
Als de achterste raampjes uitzetraampjes zijn (zoals je wel eens bij oudere japanners ziet) wordt het een heel stuk aangenamer voor de hond trouwens. Een station waar de hond achter een rek zit is eigenlijk gewoon kut, want dat achterste gedeelte ventileert slecht, zelfs met de ramen open.
ik heb zo'n oude japanner met klepraampjes en dat werkt goed :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wietse&Gerda schreef:dat soort mensen zijn echt dom..

Wij laten Cratos soms ook wel in de auto maar zorgen er wel voor dat de auto in de schaduw staat dat er water is en airco aan of ramen los..en dan nog zit ie er niet langer dan een kwartiertje dan in...Kan er niet tegen hem alleen in de auto achter te laten..
hoe doe je dat met trainen dan?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

malinois schreef:

Wij hebben dus (nog) geen kennels op de club. Met dit weer gaan we 's ochtends vroeg of ik houdt de hond dus bij me. Desnoods bind ik em aan paal in de schaduw, maar uit de auto zal die.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

malinois schreef:

bij ons op de club is een ruimte met kennels/grote benches waar ze inkunnen.

die gebruikte ik toen ik nog met allebei de honden trainde
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

massam schreef:
malinois schreef:

bij ons op de club is een ruimte met kennels/grote benches waar ze inkunnen.

die gebruikte ik toen ik nog met allebei de honden trainde
kennels waar steeds verschillende honden inzitten zou ik sowieso niet doen... :wink: ben blij dat ik ze lekker in mn auto kan laten... eigen, vertrouwd etc. Want wat doe je bijv. op een wedstrijd als je hond niet gewend is in zn eigen auto te liggen... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Herdervriend
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Herdervriend »

Hoe hersenloos kunnen mensen zijn om hun honden in de auto te laten.
Neem hem altijd mee, of neem water mee, of zet hem tenminste onder een boom. Maar laat hem NOOIT in een auto. Want door de dak, die meestal foutief gekleurd is, kan het in de auto veel warmer worden dan buiten waardoor de hond eerder doodgaat. Jammer dat een hond hiervan weer de dood moest ondervinden.
Zie: www.112goverwelle.nl voor meer over mij en mijn huisdieren.
Derona
Zeer actief

Ongelezen bericht door Derona »

OOh wat erg zeg
laatst was ik bij mijn mams,in voorschoten dat is hier zo ruim anderhalf uur vandaan,maar we zijn wel halverwege gestopt.om haar te laten drinken en even uit de warme auto te laten gaan

ik snap zulke mensen ook echt niet hoor
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”