Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat is van jouw hond nou écht een raseigenschap?
Moderator: moderatorteam
-
Pak-de-bal
-
Pak-de-bal
-
Mara Roulette
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 1
- Liesbeth
- Zeer actief
Dat kan Luuk ookBullenmama schreef:Lachen, engelse bullen kunnen lachen, van oor tot oor
Verder is Luuk een echte Schnauzer. Heel nieuwsgierig, wil graag alles weten, is behoorlijk slim, maar ook eigenzinnig. Onzin commando's (commandos'waar hij het nut niet van inziet) hoef je niet te geven, dan geeft hij je een dikke vinger, behalve als je het ECHT meent. En als hij verongelijkt is, gaat hij diepzuchtend met de rug naar je toe liggen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- **yo**
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- puk
- Zeer actief
-
Pak-de-bal
- puk
- Zeer actief
idd valt me bij de ieren van mijn buuv ook op, alleen vind ik dat net niks is mij te rustigNanna schreef:Als ik op een Deerhoundclubmatch kom valt me altijd de aangename rust op.
Geen uitvallen, geen geblaf, geen vervelend territoriaal gedoe. Het op hoogstaande wijze omgaan met elkaar (met een stiff upper lip), als je het wilt vermenselijken.
Rustig en hoofs. Dat vind ik nou écht een Deerhoundeigenschap.
Ieren hebben het ook wel maar die zijn toch een paar graden lomper.

groetjes anja en birka
-
Pak-de-bal
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 2
-
tineke
Oh ik kan me voorstellen dat je een ander ras neemt omdat een fila niet in alle omstandigheden de meest geschikte hond zal blijken te zijn.Nanna schreef:Ik ken toch mensen met een Fila die zijn overgestapt op Deerhoundstineke schreef: Filaliefhebbers die er 1 gehad hebben roepen het ook allemaal eens een fila altijd een fila want er zijn geen lievere vriendelijkere honden,voor eigen , te vinden dan een fila.En ze hebben nog een Teckel ook
![]()
Ik kan me voorstellen dat als ik bejaard ben er geen fila meer rond loopt hier maar dat neemt niet weg dat het dan toch nog steeds de fijnste honden zijn
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
Pak-de-bal
er is maar 1 hond die dit kanMara Roulette schreef:Eyen en een specifieke manier van drijven, ik denk dat meer honden drijven maar vind de sluipende manier wel echt border collie. Hij doet het ook echt met alles balletjes, speeltjes, stokjes. Soms lijkt het net een kat
je kijkt zeker ook steeds naar "A man and his dog " op de BBC?
-
Mara Roulette
- Zeer actief
Ik heb het wel eens gezien, komt dat regelmatig op tv dan? Ik kijk altijd naar escape to the country maar dat geheel terzijde.Pak-de-bal schreef:er is maar 1 hond die dit kanMara Roulette schreef:Eyen en een specifieke manier van drijven, ik denk dat meer honden drijven maar vind de sluipende manier wel echt border collie. Hij doet het ook echt met alles balletjes, speeltjes, stokjes. Soms lijkt het net een kat
je kijkt zeker ook steeds naar "A man and his dog " op de BBC?
[url=http://www.TickerFactory.com/]
[/url]
-
Mara Roulette
- Zeer actief
Ha iemand met Schotse Collies. Even een vraagje.Jacan schreef:Hier zijn ze beiden erg baas gericht.
Bowie is erg nieuwsgierig en intelligent
Beide zijn ze gereserveert tegenover vreemden
Ik heb mij altijd afgevraagd in hoeverre Schotse Collies ook drijven. Ik zag in de rasbeschrijving staan dat ze ook gefokt waren voor het drijven van schapen maar heb eigenlijk nog nooit gehoord van een werkende schotse collie
[url=http://www.TickerFactory.com/]
[/url]
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Die van mij drijven nietMara Roulette schreef:Ha iemand met Schotse Collies. Even een vraagje.Jacan schreef:Hier zijn ze beiden erg baas gericht.
Bowie is erg nieuwsgierig en intelligent
Beide zijn ze gereserveert tegenover vreemden
Ik heb mij altijd afgevraagd in hoeverre Schotse Collies ook drijven. Ik zag in de rasbeschrijving staan dat ze ook gefokt waren voor het drijven van schapen maar heb eigenlijk nog nooit gehoord van een werkende schotse collieKun je er meer over vertellen? Of misschien iemand anders.
Maar weet dat er jaren terug een fokker was ( tenminste ik geloof dat het een fokker was) die wel veedrijfde met zijn collie's
Maar veel hoor je daar inderdaad niet over, maar ze zijn er nog wel maar heel weinig

Luna 25-11-2011 27-12-2017
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik herken wel heel veel in de rasomschrijving in beide honden, maar zou ook niet iets heel specifieks weten wat alleen bij een Rottweiler of Perro Peludo voorkomt
Kaya is waaks, zéér baasgericht en werklustig. In huis is iedereen in orde, buitenshuis is ze een beetje gereserveerd. De meeste honden moeten haar met rust laten.
Allemaal vrij typisch Rottweiler, behalve dat in huis alles in iedereen fantastisch is, maar veel meer rassen hebben deze eigenschappen.
Puchu is zeer waaks (is ook een waakhond natuurlijk), erg vocaal, behoorlijk gereserveerd naar mensen, redelijk baasgericht en redelijk sociaal naar andere honden.
Ook weer allemaal binnen de rasstandaard, maar ik denk dat meerdere mensen een hond hebben met dit karakter
Kaya is waaks, zéér baasgericht en werklustig. In huis is iedereen in orde, buitenshuis is ze een beetje gereserveerd. De meeste honden moeten haar met rust laten.
Allemaal vrij typisch Rottweiler, behalve dat in huis alles in iedereen fantastisch is, maar veel meer rassen hebben deze eigenschappen.
Puchu is zeer waaks (is ook een waakhond natuurlijk), erg vocaal, behoorlijk gereserveerd naar mensen, redelijk baasgericht en redelijk sociaal naar andere honden.
Ook weer allemaal binnen de rasstandaard, maar ik denk dat meerdere mensen een hond hebben met dit karakter
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Tja, Tollers staan er om bekend afwachtend te zijn naar vreemden maar ook zeker niet angstig. Dat zie ik bij Nilo wel heel erg maar ik geloof dat er nog veeeeeeeeeel meer honden zijn die dat doen. En Labradors, tja, het spontane he. Maar ik moet zeggen dat Nora helemaal niet zo spontaan is als de meeste Labs. Vriendelijk begroeten okay maar je kan ook te ver gaan 
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Eigenlijk volgen ze allebei overall wel redelijk 'de boekjes'. Lees ik de rasbeschrijving van de Basset, eigenwijs, rustig, een komiek, grappig, blaft weinig alleen als onraad zich aandient, vriendelijk, vrolijk; dan herken ik Sophie. Lees ik die van de Teckel; een kleine hond met een groot karakter, fel, vocaal, koppig, zeer aanhankelijk aan 'eigen mensen', eigenwijs en 'oogcontact' dan herken ik Ted.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
-
estelle
Ze zijn er echt wel alleen moet je heeeeeeel goed zoeken en kijken naar duitshers uit werklijnen.MARC_S schreef:Toch ken ik weinig tot geen DH die zo allert en werklustig is als een Belgje hoor. Het is er vaak allemaal wel, maar veel minder sterk.Craig schreef:Of een Duitser?MARC_S schreef:Dus als je een slimme, actieve, waakse hond zoekt die erg baasgericht is en ook een hele goede drijver/hoeder dan denk ik dat je op een Belg uitkomt![]()
Herken n.l. ook Haggis hierin. Dus gewoon raseigenschappen van de herders in het algemeen?
Hera is enorm werklustig, allert en waaks. Tsja 'trouw', ze loopt met iedereen mee die aardig doet of die maar aanstalten maakt met dr te gaan spelen.
Chello is erg waaks en verdedigend ten opzichte van mij en Rosalie. Er komt hier niemand zomaar binnen.
Werklustig is hij niet echt wel allert. Tenminste, Chello wil wel graag wat doen hoor maar totaal niet te vergelijken met Hera.
Kimba is ontzettend trouw. Kimba trekt echt toe naar 1 persoon dat is haar alles en verder kan iedereen de rambam krijgen. Als ik thuis ben en Frank gaat wandelen dan gaat ze niet mee of ze gaat mee, gaat snel plassen en linea recta weer naar huis want daar ben ik. Je krijgt haar ook echt niet mee als ik bijv. buiten op een bankje zit. Verder is ze voor haar leeftijd aardig werklustig.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
ehmmm...wat wordt er algemeen gezegd over een Sharpei
- a-sociaal - check
- stoicijns - check
- eigenwijs - check
- lief voor eigen - check
- afstandelijk naar vreemden - check
- snurken - check
- moeilijk met soortgenoten - check
- moeilijke eters - check
- hoog bord-voor-kop en koe-met-oogkleppen- gehalte in gedrag - check
- hekel aan water - check
Rimpel is dat aangaand een echte Pei
En ik zou het niet anders willen (afgezien van het feit dat het met andere honden altijd opletten is en wat dus echt heel vervelend kan zijn) want dat is wat mijn Rimpel een echt Rimpeltje maakt..

- a-sociaal - check
- stoicijns - check
- eigenwijs - check
- lief voor eigen - check
- afstandelijk naar vreemden - check
- snurken - check
- moeilijk met soortgenoten - check
- moeilijke eters - check
- hoog bord-voor-kop en koe-met-oogkleppen- gehalte in gedrag - check
- hekel aan water - check
Rimpel is dat aangaand een echte Pei
En ik zou het niet anders willen (afgezien van het feit dat het met andere honden altijd opletten is en wat dus echt heel vervelend kan zijn) want dat is wat mijn Rimpel een echt Rimpeltje maakt..
- Janneke&Mirtillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basenji
- Contacteer:
-
blondie
- Zeer actief
allert, dus waakzaam, of ik nu thuis zit of bij de buren of bij vrienden, zijn oren staan gespitst bij onbekende geluiden of mensen, ook bekenden die ik ken en het hek doorkomen en ik ben niet in de buurt .. zoals vanavond nog .. die worden bekend gemaakt..en schrikken toch even.. daarna is alles ok