Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zwaar onderwerp.....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Innuendo »

Wat een naar topic, daar wil ik nog helemaal niet over nadenken :N:
Ik heb alleen maar jonge beestjes in huis, Mindy de oudste poes word pas 3 in Juli, En de jongste katten zijn nog geen jaar.
De hondjes en de rest van de katten zit er tussen in.

Ik wil ze in principe thuis in laten slapen en daarna uitstrooien over het bos, de zee.. Geen idee nog waar..

Zat even op die site van Nanna te kijken en als ik al mijn huisdieren ooit met een beetje as in een hangertje moet doen kan ik wel een bedel armband gaan maken :N:

Vind het trouwens zelf niet zo'n goed gevoel geven, een klein beetje as, kijk als nou alles kon (beetje veel :N: ) maar maar een klein stukje, dat voelt op de een of andere manier raar.
Zo oncompleet ofzo, maar goed, dat moet ieder voor zich weten :ok:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Nanna schreef:Ik laat ze bij de DA achter.
Ik hoef geen as of urn of begraafplaats of weet ik wat.
Een overleden hond is voor mij een schilletje, niet meer de hond die hij ooit was. En ik ga er van uit dat het hem niets kan schelen wat er na zijn dood verder mee gebeurt.
Als ze bij de DA blijven worden ze óók verbrand, bij de destructie, maar dan met meer dieren tegelijk (koeien, varkens). Met de resten gebeurt verder niets, dus geen rare verhalen over verwerken in hondenvoer of tot tubetjes lijm.

Bij hun leven ben ik goed voor ze en geef ik graag geld aan ze uit. Als ze dood zijn is het over, ik ben daar vreselijk praktisch in.
Als het niet bij wet verboden was mochten ze mij na mijn verscheiden ook zo in de Dommel kiepen, voor de vissen.
Ik heb niets met lijken.

Maar goed, ieder zijn ding. Als iemand graag de as van Fido terugheeft en die op de tv zet met een bosje bloemen erbij en een brandend kaarsje dan mag dat van mij met alle plezier.
Hier dus precies hetzelfde. Ik hou onnoemelijk veel van mijn honden en heb er alles voor over. Maar als ze dood zijn is het niet meer mijn hond. Mijn hond zit in mijn gedachten. Dat dode lijk daar heb ik geen binding mee, daar kan ik niets mee.
Sem is wel thuis ingeslapen, maar dit is ons niet bevallen. Helaas was Sem gewoon niet meer te vervoeren (levend) hij moest gewoon gelijk geholpen worden. (maar ruim 80 kg doodgewicht tillen was echt niet leuk!). Hier heeft geen van de honden een hekel aan de dierenarts. Ze stappen er vrolijk naar binnen dus geeft ook geen extra stress.
Afscheid laten nemen? Hebben we ook nooit gedaan. Toen Tripper ingeslapen moest worden keurde boris hem al een halve dag geen blik meer waardig terwijl boris normaal aan hem kleefde. Het was hem gewoon duidelijk. Hij heeft ook nooit gezocht naar Tripper maar moest duidelijk wel wennen dat hij enigst was en er niets meer afgepakt werd e.d.
Bij Paco exact hetzelfde. Normaal lagen Bo en Paco altijd samen. Nu was Bo al een paar dagen heel aanhankelijk richting ons en niet richting hem. En na een paar dagen bleek het dus ook werkelijk helemaal fout te zijn, maar Bo gaf dit dus al aan.
Na de dood van Paco begon ze met zichzelf afzonderen. Hele dagen in het hok en alleen maar eten en drinken. In een maand tijd was ze 10 kg aangekomen. Twee weken na Paco bleek dus Sem ook doodziek te zijn (zijn hart) waarschijnlijk was dit ook de reden dat ze die twee weken niet naar hem om keek. Nee, echt de situatie was geheel niet leuk :jank: :jank:

Toch heb ik daarna ook nooit hun lijken willen zien. Had nog gekunt van Sem, maar ik kan er echt helemaal niets mee zit geen gevoel meer in/bij

Mijn konijnen worden wel begraven. Maar dat is meer omdat we ze niet in de vuilnisbak willen hebben. Dit doet ook mijn vader, maar gelukkig heb ik het nog maar één keer mee hoeven te maken. De oudsten zijn nu 2 jaar dus hopelijk duurt het nog wel 10 jaar eerdat we weer moeten.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Cremeren en de as wil ik niet........alleen een briefje wanneer en hoelaat het gebeurd is :wink:
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik ga met NAnna mee, ik heb niks met een lichaam van een dood dier, dat waar ik van hou is er al uit dan...
Verder vin ik het allemaal erg commercieel en duur, en als ik heel eerlijk ben geef ik het geld liever aan de levende dieren uit, die hebben er veel meer baat bij......
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Joy hebben we nog maar kort geleden in laten slapen.
Het in laten slapen hebben we bij de d.a. gedaan. Omdat wij het niet konden opbrengen om het thuis te laten doen. Joy hebben we daar gelaten en de volgende morgen is Joy opgehaald. We hebben Joy gecremeerd.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Wij willen dat ze thuis worden ingeslapen en dan individueel gecremeerd. De as wil ik dan in een urn thuis neerzetten.
De urn van mijn eerste hond staat ook in de kast.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

ik heb altijd gezegd dat als een er een hond van mij kwam te overlijden dat ik ze zou laten cremeren,
nou moesten wij een maand geleden mijn oudste hond in oostenrijk laten inslapen (we waren daar op vakantie) we hebben haar daarna mee naar huis genomen (het huis in oostenrijk dus) en een bevriende oostenrijkse boer heeft haar daar op een mooie plek begraven en ik moet zeggen dat ik daar een heel goed gevoel bij heb,
ik denk dat als er weer een hond komt te overlijden dat ik haar ook ga begraven alleen niet op een dierenbegraafplaats want ik heb er geen behoefte aan om een graf te bezoeken.
Groetjes Patries
Afbeelding
Silmariën
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees windhondmixje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Silmariën »

Toen ik 's ochtends door mijn moeder werd gebeld dat Oscar was overleden, zei ze dat er ook al af was gesproken dat hij zou worden begraven op de dierenbegraafplaats. Dit wilde ik absoluut niet. De laatste jaren woonde Oscar niet meer bij mij, en daarom wilde ik hem heel graag laten cremeren. Gelukkig kon dit nog geregeld worden, en mijn moeder heeft toen voor mij de kosten betaald. De urn staat hier nu in huis, met foto's van Oscar, en 2 kaarsjes. Het geeft een goed gevoel dat hij nu toch weer bij mij is. Misschien komt dat ook een beetje door een schuldgevoel dat hij zijn laatste dagen helemaal alleen heeft moeten doorbrengen.
Ik heb er wel eens over zitten denken zijn as een keer uit te strooien, maar het favoriete plekje van Oscar was gewoon lekker thuis. Dus voorlopig blijft het zo.
Laatst gewijzigd door Silmariën op 02 apr 2008 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Beauty is thuis ingeslapen en daarna individueel gecremeerd. De urn met haar as staat hier thuis ...... de plek waar ze het liefste was.
En de kosten interesseerde me geen bal ..... tijdens haar leven heeft ze ook een godsvermogen gekost, dus die kosten van crematie en urn had ik er ook graag voor over.
Elk mens is anders en gevoelsmatig wilde ik dat ze weer thuis was.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Als het kan laat ik Daan thuis inslapen en daarna wordt hij begraven op een mooi plekje. Ik hoop dat het nog heel lang gaat duren voordat dit nodig is.
Afbeelding
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Mijn honden heb ik in laten slapen bij de DA op 1 hond na die is thuis overleden, ze zijn allemaal gecemeerd, maar de as heb ik niet, daar had ik geen behoefte aan
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Mijn oude paard is ingeslapen bij een bevriende boer op de wei. Daarna ben ik weg gegaan, boer heeft het paard later naar de kant van de weg gesleept om opgehaald te worden.

Maddox zal als het zover is bij de DA inslapen en daar blijven.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Laika is thuis ingeslapen, individueel gecremeerd en haar as staat hier op de kast.
Tosca is in onze auto gestorven, een nacht thuis geleven en toen individueel gecremeerd en haar as staat hier op de kast.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Re: zwaar onderwerp.....

Ongelezen bericht door Charlotte* »

WiLuna schreef:Even een zwaar onderwerp, weet niet of het hier goed staat....
Aan elk leven komt eens een einde...zo ook aan het leven van je hond.
Wat doen jullie als je hond overleden is, met het lichaam van je hond?
Bij inslapen, laat je die bij de dierenarts?
Begraaf of cremeer je hem?
Voor sommigen een moeilijk onderwerp denk ik, maar ben wel benieuwd wat mensen er mee doen...
Sandro is thuis ingeslapen en Yildah bij de dierenarts (was op zondagochtend dus de dierenarts kon niet bij mij thuis komen)

Ik heb Yildah naderhand weer mee naar huis genomen.
Zowel San als Yil heb ik zelf naar het crematorium gebracht en inmiddels heb ik hun as ook uitgestrooid. (in de vorm van twee hartjes die elkaar overlappen)
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Een overleden hond is voor mij een schilletje, niet meer de hond die hij ooit was. En ik ga er van uit dat het hem niets kan schelen wat er na zijn dood verder mee gebeurt.
Als ze bij de DA blijven worden ze óók verbrand, bij de destructie, maar dan met meer dieren tegelijk (koeien, varkens). Met de resten gebeurt verder niets, dus geen rare verhalen over verwerken in hondenvoer of tot tubetjes lijm.

Bij hun leven ben ik goed voor ze en geef ik graag geld aan ze uit. Als ze dood zijn is het over, ik ben daar vreselijk praktisch in.
Als het niet bij wet verboden was mochten ze mij na mijn verscheiden ook zo in de Dommel kiepen, voor de vissen.
Ik heb niets met lijken.

Maar goed, ieder zijn ding. Als iemand graag de as van Fido terugheeft en die op de tv zet met een bosje bloemen erbij en een brandend kaarsje dan mag dat van mij met alle plezier.
Ik ben het hier helemaal mee eens!
Afbeelding
Kayka
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kayka »

Katten of honden; als ze doodgaan worden ze individueel gecremeerd en wil ik de as thuis hebben.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Onze Pops ligt hier begraven in de tuin. En ik heb er een rozenstruikje op geplant. Dan weet ik precies waar ze ligt. Zo is ze tenminste voor mijn gevoel niet helemaal weg van de plek waar ze woonde, waar wij wonen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Al de dieren thuis zijn meegenomen naar huis en op de boerderij van mijn opa en oma begraven. De ratjes zijn in onze eigen tuin begraven.
Maar de katten en 1 hond dus op de boerderij.

Ik denk dat ik mijn eigen hondje wil laten cremeren en een ashanger van haar wil.
sjaantje
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjaantje »

Gaby is bij de DA ingeslapen,ik heb een plukje haar afgeknipt en ben weggegaan.
Ik heb geen behoefte aan een graf of een urn.
geertje1978
Zeer actief

Ongelezen bericht door geertje1978 »

Ik heb niets met lijken.

Hier ben ik het ook mee eens, heb niets met dode dieren, hoeveel ik ook van ze gehouden heb.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

thuis laten inslapen als het mogelijk is en dan cremeren. Ik hoef de de as niet thuis.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Jacky schreef:thuis laten inslapen als het mogelijk is en dan cremeren. Ik hoef de de as niet thuis.
Hier ga ik in mee.
Zou het as misschien wel uitstrooien.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”