Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slecht nieuws over Charly; hij is er niet meer

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Geen idee, maar je kunt straks toch naa de d.a.?? Die kan vast een hoop van je zorgen wegnemen. Trouwens snel genezen zeg.
Sterkte.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Mijn verhaal heeft op dit forum nog niet gestaan. Maar ook ik heb spijtig genoeg ervaring met kanker bij flatcoats.

Eind januari is Yis ziek geworden. Er waren al wat kleine dingen die me soms al eerder deden vermoeden dat niet alles ok was, maar aangezien het bloedonderzoek goed was maakte ik me weinig zorgen.
Tot die zondag dat ze ineen zakte. Ze wilde niet meer rechtstaan, ze wilde niets, maar ze was vooral lijkbleek. En het waren die enorm bleke slijmvliezen die me een heel slecht gevoel gaven.

Een bloedonderzoek en echo later waren we zeker dat ze een milttumor had. Ik heb direct besloten om haar te opereren (miltverwijdering) en de milt op te sturen.
Ze herstelde geweldig goed, het labo vermoedde dat ze een primair lymfoom had wat betekende dat het alleen in de milt zou gezeten hebben. Super nieuws dus.

Tot ze twee weken later opnieuw in elkaar zakte. Ze was opnieuw lijkbleek, maar ze had geen bloed verloren. Er was gewoon geen bloed meer. De kanker zat in haar beenmerg. Ze maakte geen bloed meer aan. Bij de echo bleek dat ook haar lever er enorm slecht uit zag.
Yis had weldegelijk lymfeklierkanker, ook al waren haar lymfeklieren nooit opgezwollen geweest.

Ik heb gedacht aan chemo, ik heb op het punt gestaan om te beginnen. Maar ze voelde zich zo enorm slecht dat ik haar maar één ding kon gunnen om haar een waardig afscheid te geven... een laatste spuitje...
Ze is net geen 9 jaar geworden.

Ik weet helaas dus hoe het allemaal voelt... Veel sterkte voor jullie.

En hier komen de tranen weer. Wat mis ik haar toch, ze was de perfecte hond voor mij, wij samen konden alles aan...
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
flatcoat
Zeer actief

Er waren al wat kleine dingen die me soms al eerder deden vermoeden dat niet alles ok was, maar aangezien het bloedonderzoek goed was maakte ik me weinig zorgen.
In ons geval was het de schildklier die ons op het verkeerde been gezet heeft ....... :jank: Lieten ze maar eerder iets merken, dan zou je er heeeeeeel misschien nog iets aan hebben kunnen doen,he?? Alhoewel wij Beauty geen chemokuur o.i.d. meer aangedaan zouden hebben.
En Tine ....... ik herken je gevoel van gemis.

Ik hoop voor Moniek en Charly dat de uitslag misschien toch nog positief is .......... ik duim voor hen!!
Afbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Hier heeft Charly's ED ons waarschijnlijk op het verkeerde been gezet. Want hij loopt zelfs nu, met een dikke rechtervoorpoot, bijna nog beter dan voor de operatie. Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt Tine... ik weet het nog zo goed van Murphy. Ik hoop dat het ik met Charly nog heel lang uitstellen...

De dierenarts heeft me gerustgesteld over het wondvocht. Het is vervelend voor hem, hij voelt zich er niet echt lekker door maar kwaad kan het niet. Ze heeft hem behandeld met bioresonantie en hij krijgt homeopatische medicijnen. Ze was tevreden (wij ook trouwens) over hoe de wond er verder uitziet en inderdaad snel genezen. Ik geef het zelfs op de calendula en de helicryse die ik daarvoor gebruikt heb.

Pijn heeft Charly nog steeds niet zo te zien, wel moe en weinig conditie maar ja. Het was ook een hele grote operatie....
Ik ben in elk geval minder ongerust. Pfff... wat een dag weer. Ik word elke keer met dit soort dingen tien jaar ouder, echt waar..
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
flatcoatjrt
Zeer actief
Mijn ras(sen): *Jack Russel*
*Oudduitse Herder*
*Flatcoated Retriever*
Boerenfox

Re: Slecht nieuws over Charly

Ongelezen bericht door flatcoatjrt »

Moniek B. schreef:Charly, mijn flatcoated van bijna 8, heeft hoogstwaarschijnlijk een kwaadaardige tumor aan zijn zenuwen. Het is een agressieve vorm van kanker, dus dat betekent dat mijn kerel er waarschijnlijk niet langer dan een paar maanden nog is. Mijn grootste nachtmerrie is uitgekomen..
De nachtmerrie van elke Flatcoat baas..en helaas ook van mij.
Onze eerste Flatcoat is maar 3 jaar geworden, en had zijn eerste kwaadaardige tumor al toen hij 9 maanden was..
Het wachten op de uitslag elke keer weer..vreselijk.
De flatcoat die ik nu heb is al weer 9 jaar en een paar maanden maar nooit, nooit raak je die angst kwijt. Ik laat niet meer elke bult of wrat onderzoeken, het zijn er teveel. Alleen als ze op en vervelende plaats zitten.

Geniet van je manneke nu hij er nog is. Veel sterkte.

Groetjes Mirjam, Flatcoat Hannes & JRT Bella.
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Moniek heel veel sterkte, ik hoop voor dat je snel de uitslag krijgt.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Dus het wondvocht hoeft er niet uit maar moet daar het lichaam opgenomen worden begrijp ik?
Lisa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lisa »

He bah wat naar :( Veel sterkte! Ik duim mee dat je Charly nog lang bij je hebt!
Groetjes Lisa
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Bullenmama schreef:Dus het wondvocht hoeft er niet uit maar moet daar het lichaam opgenomen worden begrijp ik?
Ja, klopt. Het zit op plaatsen waar het geen kwaad kan; zijn voorpoot en in de buik maar buiten alle vliezen en zo, dus niet op een plaats waar het bij organen etc. kan. We moeten drie keer per dag op een bepaalde manier het vocht uit de poot naar boven proberen te masseren en verder beweging met beleid zodat de circulatie wel goed op gang blijft (zodat het vocht ook afgevoerd/opgenomen kan worden) maar wel zo dat hij niet al te lang achter elkaar staat en het vocht in zijn poot en in zijn buik kan zakken. En we moeten oppassen dat het wondvocht niet ontstoken raakt, maar omdat hij antibiotica krijgt is die kan klein.

Achteraf (maar dat is altijd makkelijk praten) had er misschien gelijk een drain geplaatst moeten worden. Als Charly makkelijk was bij de da zou ik het nu alsnog laten doen, maar hij moet zelfs voor zo'n drain waarschijnlijk weer onder narcose (of plaatselijke verdoving) en dat is weer zo'n hoop stress... Zolang we het op deze manier op kunnen vangen doen we dat. Maar makkelijk is het niet, want iedereen roept wat anders
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Pfff... hele dag in spanning gezeten in afwachting van de uitslag. Net zelf maar even gebeld, want hield het niet meer.
Helaas, nog geen uitslag :19:

De da verwacht dat het vanavond binnenkomt of anders morgen. Ze belt me als ze het weet, weer een dag extra in onzekerheid.

Charly doet het ondertussen redelijk. Wel erg moe en zijn poot is nog wel dik maar de wond ziet er goed uit. Afwachten maar.
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Moniek B. schreef:Pfff... hele dag in spanning gezeten in afwachting van de uitslag. Net zelf maar even gebeld, want hield het niet meer.
Helaas, nog geen uitslag :19:

De da verwacht dat het vanavond binnenkomt of anders morgen. Ze belt me als ze het weet, weer een dag extra in onzekerheid.

Charly doet het ondertussen redelijk. Wel erg moe en zijn poot is nog wel dik maar de wond ziet er goed uit. Afwachten maar.
Ohhh Moniek wat duurt wachten dan lang he, ik weet het. Maar nog even geduld. Ik blijf ondertussen doorgaan met duimen draaien. :ok:
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
flatcoat
Zeer actief

De onzekerheid is nu het ergste ......... en wachten duurt altijd lang, maar in dit soort gevallen lijkt het wel of het nog langer duurt dan anders.
Hopen dat ze morgen wel een uitslag binnen hebben.
Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Ik lees alles nu pas, maar wat een ellende allemaal. :jank:
Sterkte met alles!
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Sheyla
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sheyla »

Jeetje wat erg die onzekerheid
Ik hoop dat Charly nog een hele tijd bij jullie kan zijn
Geniet van alle momenten samen

Ik heb helaas ook ervaringen met tumoren mijn hond is afgelopen november overleden aan een blaastumor we kwamen er eind okterber achter en ze gaf het daarna al heel snel op :jank:
Afbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Slecht nieuws..

De uitslag is dat het een kwaadaardig bindweefsel sarcoom is. Of om precies te zijn een slecht gedifferentieerd maligne mesenchymaal sarcoom.
Volgens de DA zo ongeveer het slechtste wat je kunt bedenken. Ik ga straks bellen voor een second opinion bij oncoloog Rutteman in Wageningen. Niet met de illusie dat hij echt iets voor Charly kan doen, maar wel voor informatievoorziening etc..

We zijn er wel redelijk rustig onder, en 'blij' met dat we nu meer weten. Maar wel een beetje verslagen natuurlijk. We gaan proberen nog te genieten van wat we hebben..
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Jeetje.... wat een rotuitslag... sterkte...
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Nieuws wat je eigenlijk liever niet had willen horen, wat ontzettend verdrietig voor je.
Phalène
Zeer actief
Mijn ras(sen): Epagneul nain Papillon + Phalène
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Phalène »

Dus toch slecht nieuws... orum_banned2.gif

Heel veel sterkte.
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Ja, we zijn verdrietig maar nog niet helemaal verslagen. In die zin dat we nog wel wat actie gaan ondernemen.. We kunnen morgen al terecht bij Dr. Rutteman in Wageningen. De oncoloog die dus ook het onderzoek doet naar tumoren bij Flatcoateds.

Ik kan zelf niet mee, mijn vriend gaat. Vind het heel erg, maar kan absoluut niet weg van mijn werk nadat ik vorige week ook al bijna niet geweest ben. Mijn baas is geen hondenmens, snapt het niet..Maar goed, Alex gaat en we moeten maar veel telefonisch contact houden en liggen heel goed op een lijn over wat er wel en wat er niet gaat gebeuren met Charly. Narcose en andere dingen waar hij pijn/last van heeft zijn geen optie, of het moet meer dan 50% kans geven op aanzienlijke leeftijdsverlenging. Maar dat zal wel een utopie zijn. :jank:
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Wat een rotnieuws. Heel veel sterkte Moniek!
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Wat een vreselijk nieuws Monique :cry:

Heel veel sterkte gewenst.......
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

heel veel sterkte!
Afbeelding
Sheyla
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sheyla »

Oh bah wat een slecht nieuws

Heel veel sterkte :(
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Wat triest allemaal zeg. Heel veel sterkte.
flatcoat
Zeer actief

Bah .... wat een rotnieuws; je blijft toch altijd een sprankje hoop houden dat het toch niet kwaadaardig is .......
Sterkte morgen bij Rutteman, vrees alleen dat er zonder prikken e.d. niet veel mogelijk is .........
Geniet van de tijd dat Charly geen pijn heeft/aangeeft ..... maar het zal een heel moeilijke tijd worden.
Veel sterkte .....
Afbeelding
bekkie
Zeer actief

Ongelezen bericht door bekkie »

wat een kl*te nieuws, heel veel sterkte
Afbeelding
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Wat erg Moniek :jank: Heel veel sterkte
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Wat een vreselijk nieuws...sterkte de komende tijd
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
MC65
Zeer actief

Ongelezen bericht door MC65 »

Wat een rot nieuws , heel veel sterkte !
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Wat vreselijk verdrietig Monique. Ik hoop dat jullie toch nog een fijne tijd met elkaar hebben. Sterkte morgen bij Rutteman, ik hoop dat hij nog wat voor jullie kan beteken. Sterkte :knuffel:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”