Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kunnen jullie eten laten staan?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

yamie schreef:
Pak-de-bal schreef:
eefje+huig schreef:nee,eten is hier niet veilig,voor de honden niet en ook de katten blijven er niet af.
de katten proberen het gewoon uit je mond vandaan nog te jatten....
de honden blijven eraf zolang wij in het zicht zijn maar als ik even naar de keuken loop en mijn bord staat op de tafel,reken maar dat ik een mooi schoon bord terug vind,harley springt gewoon op de tafel.Demi probeert met haar lange tong gewoon het bord van de tafel te likken,dus als er al iets op tafel staat,staat het midden op de tafel.

jeetje , kan je dit niet afleren? :19: :eek:

Sorry , hoor, maar Ik vind wel, dat er grenzen zijn,
zijn het jou katten? jou honden? nee toch, wat jou grenzen zijn, is totaal niet belangrijk voor een ander...
Vind ik ook hoor. Het is nu eenmaal erg zelfbelonend gedrag, en dat is moeilijk af te leren. Straffen als ik thuiskom en ze heeft er een zooitje van gemaakt omdat de voorraadkast niet dicht zat is toch echt mijn eigen schuld.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

astrid schreef:Vind ik ook hoor. Het is nu eenmaal erg zelfbelonend gedrag, en dat is moeilijk af te leren. Straffen als ik thuiskom en ze heeft er een zooitje van gemaakt omdat de voorraadkast niet dicht zat is toch echt mijn eigen schuld.
Ik heb honden die hebben het grootste deel van hun leven honger geleden, Dora heeft alleen nog maar stompjes in haar bek van het stenen vreten, veel buitenlandertjes doen dat bij gebrek aan eten.
Wat moet ik hier nog aan afleren :19:
Ik zorg dat ze lekker te eten krijgen en voor de crisisgevallen heb ik links en rechts wat verstopt zodat ze de boel niet afbreken :mrgreen:
Als ze hier jatten geef ik ze groot gelijk, je weet namelijk nooit wat de dag van morgen gaat brengen, zo hebben ze jaren geleefd.
Ik heb niet de illusie dat ik dat kan veranderen en als ze wat jatten is het eigen schuld dikke bult, had ik maar moeten zorgen dat ze er niet bijkonden :wink:
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Yaro en Luca laten alles netjes liggen, ze weten dat ze er niet aan mogen komen. Ook als we naar boven gaan of even weg. Fahim zal zolang wij beneden zijn nergens aankomen, wat hij doet als wij weg zijn weet ik niet.
Van de aanrecht pakken ze zoiezo niets, heb vaak vlees liggen om te ontdooien.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Wij hebben de keuken en huiskamer in 1 ruimte dus ik kan altijd opletten en eventueel een brul geven...
Tyson zal nooit wat van de tafel afhalen, zelfs als er na een feestje wel eens wat blijft staan dan ligt hij de volgende morgen naast de tafel teslapen want zodra je binnen komt begint hij meteen tebedelen dat hij dat wel wil hebben...hij bewaakt het haha.
Samara pikt het zodra je uitzicht bent...en Bowie die pakt het zodra ze de kans krijgt...maarja das nog puppekind he.

Jacqueline
Afbeelding
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Als ik tegen Ates zeg dat hij het niet mag pakken,kan hij volgens mij de hele dag er voor blijven zitten en zonder er aan te komen. Maar als ik niets zeg....Ik heb ook mijn vuilnisbak in een keukenkast moetten zetten,want daar kan hij niet ook van af blijven :boos: Maar dat is dan ook het enige wat er aan Ates 'mankeert' :mrgreen: En daar valt goed mee te leven :mrgreen:
Afbeelding
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Nou dat hoef ik hier niet te proberen, heb hier echt een rover in huis lopen. Deze avond nog, waren klaar met eten breng alles naar de keuken maar had nog een pan met spercibonen op tafel staan. Meneer springt op de stoel en zat er al met zijn bek in :N:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Als ik eten in mn hand heb kan ik niet eens de andere kant op kijken laat staan weglopen :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bram is niet zo'n snaaierd. Als ik een bord met eten op een laag tafeltje zet, kan ik rustig nog even wat pakken uit de keuken of naar het toilet. Hij gaat wel even staan ruiken en als het te lang duurt, gaat er een tongetje richting het eten om eeeeeven te proeven. En als ik dan 'ah ah' zeg, gaat 'ie met een verongelijkte betrapte kop op de bank zitten :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Nee, dat kan ik hier niet laten staan, andor heeft het binnen 1 sec. gewoon op. :roll:
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh

Ongelezen bericht door Qal »

Quasar zal niks pakken als we "in de buurt zijn" maar als ik langer dan een minuut wegblijf is het weg, ongeacht wat het is. Heb weleens mazzel gehad dat ik wat langer wegbleef en het nog gewoon op tafel stond/lag maar waarom zou ik het uitproberen? :denken: Ik snap best dat een hond iets pakt, het zijn gewoon opportunisten. :wink:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

zonder toezicht is alles op hondhoogte weg als we niet in de buurt zijn.

Gelukkig springen ze niet op het aanrecht, dus daar kan ik heel wat kwijt.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Alles wat op de salontafel staat wordt onherroepelijk opgegeten. De keukentafel is te hoog voor mijn verlaagde sportmodellen, daar kunnen ze niet bij.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik kan hier hele biefstukken op tafel laten staan, Ameno zal ze niet pakken.

Onze vorige hond klom overigens gewoon op de eettafel als hij daar zin in had :mrgreen: Hij was al oud toen we hem uit het asiel haalden en we hebben er nooit enige moeite in gestoken om het hem af te leren, het was stiekem wel heel grappig, vooral met etentjes als er bezoek was en zo :smile:
:pop:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Geer schreef:..........mijn verlaagde sportmodellen........
:smile: :smile: :smile:

De eerste dag dat ik E'tje had, vrat ze stiekem een pond bitterkoekjes die ik ergens had weggezet in een schaaltje :eek:

Sindsdien probeer ik alles buiten haar bereik te houden, maar dat lukt niet altijd :mrgreen:
Dus Nee, ik kan geen eten laten staan :neenee: :smile:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Yla heeft deze week nog de Paasversiering van tafel gevreten, gelukkig waren het eitjes van kalk, maar toch...... :19:
Afbeelding
Sandracula
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sandracula »

Nee, ik neem mijn eten altijd mee anders is het binnen twee happen verdwenen :mrgreen: Mijn koffie (met suiker en melk) moest er ook altijd aan geloven. Die slobberde ze altijd leeg als ik even weg was, maar nu ik mijn koffie zwart drink lust ze hem niet meer :tong: :smile2:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ja hoor ik kan het best laten staan alleen is het dan wel weg daarna.
wen
Zeer actief

Ongelezen bericht door wen »

had ik het maar moeten opruimen :19:
Fan is een grote jatter.. ze jat nog het kaas van je brood :eek:
Maar als ik tegen haar zeg dat ze eraf moet blijven, pakt ze het niet..
maarja dan weet ze ook dat ik op haar let :oohja: ze is niet gek
kan me er niet druk om maken .. er zijn belangrijkere zaken
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

nog nooit geprobeerd :19: zie ik het nut niet van in ook... ik denk dat een aantal het wel laten staan maar een aantal zullen hun kans ook grijpen :N:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ponne
Zeer actief

Ongelezen bericht door ponne »

Hier is alle eetwaar wat op de tafel komt *vies* voor de honden :mrgreen: , maar zodra ik mijn hielen licht om de visite uit te laten, is alles op en wie het gedaan heeft????? :denken:
Iedereen ligt keurig op z`n plaats als ik weer binnen kom :pffff:

Mijn jonge hond flikte pas geleden iets wat ik van mijn andere honden nog nooit heb meegemaakt, die sprong gewoon met vier poten op het aanrecht :eek: (atleetje) :mrgreen:
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Pak-de-bal schreef:ik ben helemaal verbaasd, over hoeveel honden er niet òp de tafels staan :eek:
Inderdaad niet te geloven dat dat toegestaan wordt

Afbeelding

:mrgreen:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Leane schreef:
Pak-de-bal schreef:ik ben helemaal verbaasd, over hoeveel honden er niet òp de tafels staan :eek:

Afbeelding

Schandalig is het, kan het niet anders noemen :pffff: :smile:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

als hij de kans zou krijgen zou er hier een mechelaar OP het aanrecht staan hoor :wink: Maar ja.. helaas voor hem... dat feest gaat niet door :pffff:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Addy schreef:
Leane schreef:

Afbeelding

Kijk dat heb je he met dat soort honden, totaal geen controle over zie ik wel :pffff:
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Brigitte schreef:
Addy schreef:
Leane schreef:

Kijk dat heb je he met dat soort honden, totaal geen controle over zie ik wel :pffff:
Daarom kom ik ook nooit ergens met ze :19: als ze al andere mensen zien staan ze al te schuimbekken, k weet ook nie wat ik dur aan moet doen :19: ach maakt het uit.. vindt wel stoerr. Daarvoor heb ik ze ook...

:smile: :smile:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ohhhh, maar Shibby staat ook op tafel hoor, ook al vreet hij er niks van af.
Via de tafel rennen is namelijk vaak de kortste weg naar het balletje aan de andere kant van de kamer of om leia het makkelijkste te irriteren. :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
tyson2006

Ongelezen bericht door tyson2006 »

ook wij kunne alles laten staan zelf hun eigen verse pens :smile:
want als ik thuis kom eten ze pas
ook ons eigen eten kunnen we gerust laten staan
onze poezen toen ze er nog waren steelden ons het vlees uit de pan
ja en hoe weet je dat hahaha wij aten kerrie snitsels en toen ik s,morgems naar de keuken liep was de deksel eraf en overal gele pootjes hahahaaa
kan er nu wel om lagen
ze hebben er veel buik pij van gehad
ze hebben het dan ook nooit weer gedaan
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Ik kan het hier gewoon laten staan.
Ik moet alleen niet wat langer wegblijven (uitgebreid gaan badderen ofzo) want dan sta ik niet voor hem in :mrgreen:
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik heb geen idee of mijn hond iets zou opeten als ik het laat staan, de kat zou het namelijk al te pakken hebben voor hij ook maar in de buurt kwam. mijn kat is echt vreselijk, plukt zelfs eten uit een pan die op het vuur staat als ik even de keuken uit loop.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Mijn Jack Russel heeft zelfs eens een keer tegen een glas dat op tafel stond geplast :N: Kon ie 't dus ook niet meer ontkennen. :neenee:

En hier jatten ze echt alles wat los en vast zit. Vroeger, toen ik nog een Siamees had, hadden ze een pact gesloten met elkaar. De Siamees kon alle deuren open maken, zelfs die van de koelkast, trok vervolgens al het eten tevoorschijn en dan vraten ze het samen op :cheer: . (Heeft me oa eens een pond paling gekost :jank: )
Ik moest toen overal kindersluitingen op maken.
Bugsy (de Jack) is tegenwoordig zo geobsedeerd door eten dat ie zelfs de oude platgelopen kauwgom van de stoeptegels schraapt :roll: , ik heb het idee dat dat wel eens aan zijn leeftijd (13)kan liggen.
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”