Rami schreef:IngeK schreef:Wat een huisvrouwen hier zeg die de hele dag thuis zijn om hun hond te kunnen zien slapen
Ik denk dat er met sommige honden die 4x9 alleen thuis zijn meer gebeurd dan sommige honden die nooit alleen thuis zijn.
Wat een belachelijk kortzichtige aanname...
Je kunt het ook gewoon goed regelen als je werkt. Door je hond mee te nemen naar je werk, of misschien heb je bedrijf aan huis (zoals ik) of je regelt het zo met je parnter of andere huisgenoten dat je hond niet uren, dagen alleen zit. Of je gaat minder werken, op andere tijden. Of je zoekt een oppas of je brengt je hond naar de opvang. Zo veel mogelijkheden. Ik vind het echt de makkelijkste weg om je hond vier dagen van negen uur alleen te laten.
Helemaal met Rami eens.
Ik vind het absoluut geen goede basis om een hond te nemen waarbij je op voorhand al weet dat hij zowieso al 4 dagen van 9 uur alleen moet gaan zitten.
Tel daarbij op dat je daarbuiten ook nog wel eens weg zal moeten.
Als je niets kunt regelen, zoals aangepaste werktijden, oppas of iets dergelijks dan zou ik er zeker niet aan beginnen.
Of hij nu buiten zit of niet en al doe je er 30 cursussen naast, pup of herplaatser.
Een maatje erbij is al een iets ander verhaal, maar dan nog zou ik daar niet voor kiezen, 4 x 9 uur per week vind ik persoonlijk gewoon echt veel te lang.
En zo raar is dat niet, je kunt nu eenmaal niet alles tegelijk.
Wij hebben ook pas honden genomen toen we daar de mogelijkheid voor hadden en allebei aan huis gingen werken.
Al had ik het eerder ook wel dolgraag gewild
Ik denk ook niet dat je moet kijken naar andere erfhonden; je ziet het alleen vanaf de buitenkant en dat kun je nooit naar je eigen situatie doortrekken, iedere hond is anders en je weet helemaal niet hoe die mensen dat geregeld hebben.
Het is een momentopname die je ziet.
Daarbij zitten de meeste erfhonden helemaal niet de hele dag alleen, want waar erfhonden zitten; bijvoorbeeld boerenbedrijven of wat voor bedrijven dan ook zijn vaak ook gewoon de hele dag door wel mensen aanwezig