Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

een eerlijk advies

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: een eerlijk advies

Ongelezen bericht door malinois »

Rami schreef:
Zoek stok! schreef:
Addy schreef: En omdat er meer boerderijhonden zijn die zulk armzalig leven hebben moet je dat ook maar gaan doen. Ja die hebben het slecht, een roedeldier is niet bedoeld om dag en nacht buiten de roedel gesloten te worden :roll:
Dit vind ik weer het typische ik verhaal, alles goedpraten om toch maar een hondje voor je eigen plezier te kunnen nemen, dat die hond elders veel en veel beter af is wordt dan voor het gemak maar vergeten
Mwah, ik denk dat er genoeg honden zijn die gelukkig zijn als ze buiten leven. Ik zou er zelf niet voor kiezen overigens :wink:
Dat denk ik ook, maar niet/nooit in zijn of haar eentje. Oh, ik zou niet meer reageren hier... :oeps:
die van mij zou zich enorm ellendig voelen als hij met meer honden buiten zou moeten zijn en binnen heb ik het dan al helemaal niet over want dat vind hij helemaal vreselijk... en ik ken wel meer van dit type honden dus zo raar is het niet vind ik hoor... :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

malinois schreef:
Rami schreef:Mja, erfhond is mi nog steeds gewoon een hond. En honden hebben behoefte aan hondengezelschap, zeker als ze vier dagen in de week alleen in een kennel en op 't erf worden gehouden.
maar niet elke hond heeft hier behoefte aan... ik doe mijn hond die in de kennel zit absoluut geen plezier met andere honden nl. Die honden zullen er ook vast voldoende zijn in asiels etc. Overigens was dit bij mijn hond als pup al duidelijk... :wink:
Oh maar ik baseer dit niet op een enkele hond (er zijn uiteraard altijd uitzonderingen op de regel) maar op honden in het algemeen.
Je gaat me toch niet vertellen dat een hond primair geen roedeldier is? :wink:
Afbeelding
Jose
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jose »

ik vind het te lang
zeker voor een pup
die nog helemaal opgevoed moet worden
een oudere hond word wat makkelijker
en kan je vragen voor een uitlaat service of buren die de hond 2x per dag even extra uitlaten
het word anders als je je pup mee mag nemen naar je werk
mijn eerst eigen hond was 2 uurtjes alleen en en ging mijn baas de hond halen
vervolgens mogt ie lekker spelen in het weiland
en als hij s'middags naar kantoor kwam(ik werkte bij zijn vrouw)dan kwam de hond mee
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rami schreef:
malinois schreef:
Rami schreef:Mja, erfhond is mi nog steeds gewoon een hond. En honden hebben behoefte aan hondengezelschap, zeker als ze vier dagen in de week alleen in een kennel en op 't erf worden gehouden.
maar niet elke hond heeft hier behoefte aan... ik doe mijn hond die in de kennel zit absoluut geen plezier met andere honden nl. Die honden zullen er ook vast voldoende zijn in asiels etc. Overigens was dit bij mijn hond als pup al duidelijk... :wink:
Oh maar ik baseer dit niet op een enkele hond (er zijn uiteraard altijd uitzonderingen op de regel) maar op honden in het algemeen.
zeker, maar er zullen zat asielhonden zijn die je niet bij andere honden kunt plaatsen... waarom zou je dan niet zo'n hond nemen? Een hond die iemand anders om die reden misschien niet zal nemen?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Silmariën
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees windhondmixje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Silmariën »

Een hond heeft sowieso genoeg aandacht nodig, dus ik zou zelf geen hond nemen als dat betekende dat ie 4 dagen 9 uren lang alleen zou moeten zijn. Maar je zou anders wel bijvoorbeeld een afspraak met de buren kunnen maken, dat die o.a. een lange wandeling met de hond gaan maken.
Een andere oplossing voor als je gezelschap wilt, is een kat nemen. :wink: Ze redden zichzelf altijd prima alleen, en bieden ook genoeg gezelschap.
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

malinois schreef:
Rami schreef:
malinois schreef:
zeker, maar er zullen zat asielhonden zijn die je niet bij andere honden kunt plaatsen... waarom zou je dan niet zo'n hond nemen? Een hond die iemand anders om die reden misschien niet zal nemen?
Maar toch zou ik dan geen hond nemen als deze 4 dagen 9 uur echt helemaal alleen moest zijn. Dat er honden zijn die zonder een andere hond erbij veel gelukkiger zijn met een hond dat kan ik me nog voorstellen, maar dat een hond gelukkiger is als die helemaal alleen is niet.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Pak-de-bal schreef:
_Mir_ schreef:Ik ben van mening dat een gebruikshond ook wel wat km kan lopen, hoeveel uren zullen ze in beweging zijn bij het drijven en hoeden... ;)
het zijn geen echte "herders" honden, maar erfhonden, dat is wel wat anders.
ik kom alleen maar berners tegen , die al moe zijn, voordat ze de auto uit komen.
Dan ken je geen goede berners.
Mijn ouders hebben al mijn hele leven berners en natuurlijk hebben daar ook honden tussen gezeten die niet zo oud werden, maar het merendeel (aangeschaft via zeer goed uitgekozen fokkers aangesloten bij de rasvereniging) zijn leuke honden, gezellig en enthousiast. Lopen altijd hele grote afstanden op vakanties van mijn ouders, vooral in de bergen, en je merkt dat ze daar ook gewoon heel goed in zijn. Maar ze lopen elke dag zeker 1 wandeling van ruim een uur en dat zijn absoluut geen vermoeide honden daarna. :wink:

Ooit hadden we ook een berner, die in de kennel met overigens zeer groot binnenhok eraan zat overdag, als mijn ouders aan het werk waren.
Maar dat was nooit dagelijks 8 uur. Mijn vader werkte wisseldiensten en mijn moeder overdag. En tussen de middag kwam zij altijd thuis om de hond uit te laten. En zodra ze thuis waren, ging de hond de kennel uit en leefde gewoon in huis en tuin, bij mijn ouders. En 's nachts zat ze ook gewoon binnen in huis.

Een hond die alleen maar buiten moet blijven, in de kennel, nee, dat vind ik geen goed idee. Een berner kan heel goed buiten, maar elke hond heeft behoefte aan gezelschap en als ie dan dag en nacht in zijn eentje buiten moet blijven, vind ik dat zielig.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Roelfien
Zeer actief

En overigens snap ik niet dat er verwezen wordt naar asielhonden, alsof het daarvoor minder zielig is dan voor de hond die als pup gehaald wordt.
Lijkt wel alsof er iets doorklinkt van: ach, die hebben het toch niet best, ze krijgen het dan alleen maar beter. :19: Een asielhond die absoluut nergens anders mee kan, zet je al helemaal niet op een erf waar ook andere mensen moeten kunnen komen, dus dat is ook geen goed idee.
Rami
Zeer actief

Roelfien schreef:En overigens snap ik niet dat er verwezen wordt naar asielhonden, alsof het daarvoor minder zielig is dan voor de hond die als pup gehaald wordt.
Lijkt wel alsof er iets doorklinkt van: ach, die hebben het toch niet best, ze krijgen het dan alleen maar beter. :19: Een asielhond die absoluut nergens anders mee kan, zet je al helemaal niet op een erf waar ook andere mensen moeten kunnen komen, dus dat is ook geen goed idee.
Oh, maar zo heb ik mijn advies niet bedoeld, Roelfien. Ik wees TS er op dat je wel eens koppels kunt vinden via dierenasiels.com (in het kader van een hond is - over het algemeen - gelukkiger met z'n twee). Natuurlijk zouden dat wel honden moeten zijn die gewend/geschikt zijn gedeeltelijk buiten te leven en een erf te bewaken. :wink:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

_Mir_ schreef:
Een week heeft 168 uren, de hond zou per week ongeveer 36 uur alleen zijn. Dat is maar 20% van de week, ik vind dat niet heel veel. Zeker niet als je kijkt naar de aandacht die hij de rest van de week krijgt.
...

36 uur overdag, de uren die je snachts ligt te slapen zitten daar nog niet bij, dus dat is dan nog eens gemiddeld 7 x 8 uur, 56 dus + 36 minimaal, want je doet vast wel eens een boodschapje of je gaat op visite waar de hond niet welkom is, etc. en zo kleeft de hele week aan elkaar van uren waar de hond alleen zit en dus van die 168 er al 92 in ieder geval geen aandacht besteed aan de hond. En dat is dus zonder de rest van de dingen die een mens ook nog in zijn prive tijd doet. Zoveel blijft er niet van over dan, he? :wink:
Roelfien
Zeer actief

Rami schreef:
Roelfien schreef:En overigens snap ik niet dat er verwezen wordt naar asielhonden, alsof het daarvoor minder zielig is dan voor de hond die als pup gehaald wordt.
Oh, maar zo heb ik mijn advies niet bedoeld, Roelfien. Ik wees TS er op dat je wel eens koppels kunt vinden via dierenasiels.com (in het kader van een hond is - over het algemeen - gelukkiger met z'n twee). Natuurlijk zouden dat wel honden moeten zijn die gewend/geschikt zijn gedeeltelijk buiten te leven en een erf te bewaken. :wink:
Weet ik. :wink: Maar je bent niet de enige die het adviseert.
Terwijl ik gewoon de hele basis zoals door ts gegeven om een hond te nemen niet ideaal vind. Inderdaad, neem een kat en een goede alarminstallatie. Onderhoud daar aan is veel makkelijker. :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

een volwassen asielhond weet je misschien al van dat die een hekel heeft aan soortgenoten en liever buiten wil leven bijvoorbeeld... dat zijn misschien honden die normaal niet zo snel uitgezocht worden...
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Roelfien schreef: Terwijl ik gewoon de hele basis zoals door ts gegeven om een hond te nemen niet ideaal vind. Inderdaad, neem een kat en een goede alarminstallatie. Onderhoud daar aan is veel makkelijker. :wink:
Eensch! :wink:
Afbeelding
Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Innuendo »

Zo druk is 2 honden niet hoor :wink:
Heb er 2 en merk geen verschil in drukte.. ja af en toe dollen ze wat samen, maar dat betekend vooral dat het tijd word voor een fikse wandeling of fietstocht..
Een hond apart mee nemen is juist goed :ok:
Hier probeer ik ze dat ook te leren, helaas gaat dat nog niet van een leien dakje, maar honden hebben vaak ook individuele aandacht nodig :wink:
Ik denk dat je zolang je de honden voldoende beweging en aandacht geeft, geen extra drukte hoeft te ervaren enkel meer plezier..

Verder vind ik 4x 9 uur alleen zitten zeker voor een hond alleen veels teveel.. (Laat staan voor een pup)
Hier zitten de 2 honden (en de 6 katten) hoog uit 4 uur alleen...
Verder zijn ze altijd bij ons, over het algemeen slapen ze ook bijna altijd in dezelfde kamer of op bed..

Heel af en toe.. zeg 10x per jaar komt het hier wel eens voor..
Maar dan laat mijn zus ze tussendoor lekker lang rennen en knuffelt even met ze..
Ze hebben hier geen erf, maar wel veel behoefte aan aandacht...
Al is het maar zoals nu, als ik na de laatste ronde en ik achter de pc zit Sam zijn knuffel ff weg gooi en Max zijn kop op mijn schoot kan leggen...
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Roelfien schreef:
_Mir_ schreef:
Een week heeft 168 uren, de hond zou per week ongeveer 36 uur alleen zijn. Dat is maar 20% van de week, ik vind dat niet heel veel. Zeker niet als je kijkt naar de aandacht die hij de rest van de week krijgt.
...

36 uur overdag, de uren die je snachts ligt te slapen zitten daar nog niet bij, dus dat is dan nog eens gemiddeld 7 x 8 uur, 56 dus + 36 minimaal, want je doet vast wel eens een boodschapje of je gaat op visite waar de hond niet welkom is, etc. en zo kleeft de hele week aan elkaar van uren waar de hond alleen zit en dus van die 168 er al 92 in ieder geval geen aandacht besteed aan de hond. En dat is dus zonder de rest van de dingen die een mens ook nog in zijn prive tijd doet. Zoveel blijft er niet van over dan, he? :wink:
Nou! Heb ik voor nix met m'n rekenmachine zitten klooien :evil: :mrgreen:
Ik kwam trouwens zelfs op minder uren dan jij, want jij doet voor de nacht gemiddeld 7x8 uur. Dan ga je ervan uit dat ze tot aan het het slapen-gaan met de hond bezig zijn, en de seconde dat ze wakker worden ook weer. Ik rekende 7x10 uur, dat lijkt me realistischer :wink:
Dus 36 (zonder boodschappen doen op de terugweg....) + 70 = 106.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

toch vind ik het fijn, dat er steeds meer nieuwe gebruikers van het forum aan ons vragen, om een hond te nemen.

Dat zijn duidelijk de twijfelaars , anders vraag je het niet. :19:

En kunnen we hun overhalen aan deze impulsen geen gehoor te geven.

Het valt mij wel op, dat het meestal kinderen zijn. die het vragen.
Of hele jonge stelltjes die samen er eentje willen , maar ook nog een druk leven hebben.
Maar dat is juist goed, om te vragen

( dit was even tussendoor)
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Pak-de-bal schreef:toch vind ik het fijn, dat er steeds meer nieuwe gebruikers van het forum aan ons vragen, om een hond te nemen.

Dat zijn duidelijk de twijfelaars , anders vraag je het niet. :19:

En kunnen we hun overhalen aan deze impulsen geen gehoor te geven.

Het valt mij wel op, dat het meestal kinderen zijn. die het vragen.
Of hele jonge stelltjes die samen er eentje willen , maar ook nog een druk leven hebben.
Maar dat is juist goed, om te vragen

( dit was even tussendoor)
Heb jijzelf ook niet in een impuls Bauke gekocht?
Zoals zovelen onder ons :19:
Wat overigens niet wil zeggen dat er slecht voor het hondje wordt gezorgd.

TS......ik zou zeggen, go for it.....bekijk even wat je kunt doen aan de werktijden en vraag even na over die HD en ED, maar mijn gevoel zegt dat je al besloten hebt :wink:

Veel plezier met hem/haar :ok:
Afbeelding

So Sweet :I:
IngeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door IngeK »

Wat een huisvrouwen hier zeg die de hele dag thuis zijn om hun hond te kunnen zien slapen :ok:

Ik denk dat er met sommige honden die 4x9 alleen thuis zijn meer gebeurd dan sommige honden die nooit alleen thuis zijn.
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

IngeK schreef:Wat een huisvrouwen hier zeg die de hele dag thuis zijn om hun hond te kunnen zien slapen :ok:
Jij werkt zeker ook hele dagen :roll:
En nee, ik ben geen huisvrouw alhoewel ik niet zou weten wat daar mis mee is :mrgreen:
IngeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door IngeK »

Addy schreef:
IngeK schreef:Wat een huisvrouwen hier zeg die de hele dag thuis zijn om hun hond te kunnen zien slapen :ok:
Jij werkt zeker ook hele dagen :roll:
En nee, ik ben geen huisvrouw alhoewel ik niet zou weten wat daar mis mee is :mrgreen:
Yep ik werk er ook 4 en ze komen hier niets te kort :)

Niks mis met huisvrouwen hoor absoluut niet maar het is nu net zo of iemand die werkt (en tussendoor niet thuiskomt) geen hond zou kunnen hebben.
Afbeelding
Addy

IngeK schreef:Niks mis met huisvrouwen hoor absoluut niet maar het is nu net zo of iemand die werkt (en tussendoor niet thuiskomt) geen hond zou kunnen hebben.
Ik vind inderdaad dat als je vier hele dagen werkt en negen uur van huis bent en je hond moet dan ook nog buiten leven dat het geen geweldig leven voor een hond is.
Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Innuendo »

Ik denk dat er met sommige honden die 4x9 alleen thuis zijn meer gebeurd dan sommige honden die nooit alleen thuis zijn.

Nou ik ben geen huisvrouw en werk gewoon 36 uur.. maar onregelmatig en mn vriend regelmatig waardoor de honden nooit langer dan 4 uur alleen zitten...

Tja, en sommige mensen doen veel met hun hond en andere niet.. heeft niks te maken met veel weg zijn o.i.d lijkt mij..
Maar als mijn hond 36 uur alleen zou zitten (dus niet met zijn 2'en zoals ze nu zitten en zonder de katten die er ook zijn)
En de hond ook nog eens veel alleen op het erf zou moeten zijn dan zou ik er denk ik niet aan beginnen..
Denk alleen maar aan waar de hond s'nachts is, als hij dan ook alleen op zijn erf is is dat ook nog eens zo'n 60 uur alleen terwijl het baasje slaapt..
En dan nog boodschappen doen, af en toe weg naar kennissen of vrienden.. Dan kom je op echt wel meer uurtjes alleen dan TS denkt met haar 36 uur...

Kan me niet voorstellen dat een hond alleen daar gelukkig van word. (behalve als je als uitzondering indd een hond hebt die heel graag alleen is, een hond waar volgens mij malinois het over had)
Addy

Maar Malinois werkt partime en doet ook nog enorm veel met haar honden, dat is wel een groot verschil :wink:
Rami
Zeer actief

Wat een belachelijk kortzichtige aanname... :roll:
Je kunt het ook gewoon goed regelen als je werkt. Door je hond mee te nemen naar je werk, of misschien heb je bedrijf aan huis (zoals ik) of je regelt het zo met je parnter of andere huisgenoten dat je hond niet uren, dagen alleen zit. Of je gaat minder werken, op andere tijden. Of je zoekt een oppas of je brengt je hond naar de opvang. Zo veel mogelijkheden. Ik vind het echt de makkelijkste weg om je hond vier dagen van negen uur alleen te laten.
Afbeelding
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Hier ook geen huisvrouw, ik werk gewoon 40 uur in de week en heb zelfs 3 honden. Dat verandert niks aan mijn mening dat ik vind dat een hond niet 9 uur per dag, 4 dagen in de week helemaal alleen in een tuin hoort te zijn. Minimaal zou hij dan een andere hond als maatje moeten krijgen en als je een hond hebt die niet goed met andere honden kan heb je volgens mij alleen nog maar meer verantwoordelijk dat je juist met zo'n hond veel meer tijd door brengt omdat hij zijn sociale benodigdheden niet bij honden, maar bij mensen krijgt. Met andere woorden: een hond die niet met andere honden kan heeft juist een baasje nodig dat veel meer tijd aan hem besteed en niet minder. Daarnaast vraagt topic starter hier om een eerlijk advies, als ze al een beslissing heeft genomen is het topic een beetje overbodig.
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Ik snap de verwijzing naar asielhonden/herplaatsers heel erg goed. Nee niet omdat die het altijd zo slecht hebben gehad en daarom overal blij mee zijn!! Want lang niet alle herplaatsers/asielhonden hebben een naar verleden.
Maar er zijn vele volwassen honden in asiels en voor herplaatsing die het gewend zijn om buiten te wonen en die het heel goed zouden doen in zo'n situatie.
Mede daarom, maar ook omdat een pup niet bij ons normaal op kan groeien gaan wij ook voor volwassen honden. Je moet toch niet denken aan een st. bernard die op een groot terrein op groeit zonder dat er rust pauzes ingelast worden. Die botten krijgen wat te verstauwen hoor en dat is niks waard!!!
En ja, er is hier ook altijd een stukje: we kunnen de honden een beter thuis geven dan dat ze hadden. Dit gaat bij Sam niet op want die had het heel goed bij de mensen die hem op hadden gevangen, maar die konden hem niet houden.
Voor Bo en Boris geldt dit wel, maar boris wel als huishond.

Ik weet niet waar TS woont, maar als ze denkt aan twee honden aanschaffen kijk dan eens op www.dierenasiels.com, asiels NL en dan plaatsnaam Goes en het asiel zelf heet Tussenhaven.
Hier zitten twee leuke broers die altijd buiten hebben gewoont en enorm graag weer samen ergens willen gaan wonen. Ik ken het stel niet, maar als ik hun verhalen zo lees dan zijn het hele leuke honden!! :ok:
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Rami schreef:

Wat een belachelijk kortzichtige aanname... :roll:
Je kunt het ook gewoon goed regelen als je werkt. Door je hond mee te nemen naar je werk, of misschien heb je bedrijf aan huis (zoals ik) of je regelt het zo met je parnter of andere huisgenoten dat je hond niet uren, dagen alleen zit. Of je gaat minder werken, op andere tijden. Of je zoekt een oppas of je brengt je hond naar de opvang. Zo veel mogelijkheden. Ik vind het echt de makkelijkste weg om je hond vier dagen van negen uur alleen te laten.
Helemaal met Rami eens.
Ik vind het absoluut geen goede basis om een hond te nemen waarbij je op voorhand al weet dat hij zowieso al 4 dagen van 9 uur alleen moet gaan zitten.
Tel daarbij op dat je daarbuiten ook nog wel eens weg zal moeten.
Als je niets kunt regelen, zoals aangepaste werktijden, oppas of iets dergelijks dan zou ik er zeker niet aan beginnen.
Of hij nu buiten zit of niet en al doe je er 30 cursussen naast, pup of herplaatser.

Een maatje erbij is al een iets ander verhaal, maar dan nog zou ik daar niet voor kiezen, 4 x 9 uur per week vind ik persoonlijk gewoon echt veel te lang.

En zo raar is dat niet, je kunt nu eenmaal niet alles tegelijk.
Wij hebben ook pas honden genomen toen we daar de mogelijkheid voor hadden en allebei aan huis gingen werken.
Al had ik het eerder ook wel dolgraag gewild :wink:

Ik denk ook niet dat je moet kijken naar andere erfhonden; je ziet het alleen vanaf de buitenkant en dat kun je nooit naar je eigen situatie doortrekken, iedere hond is anders en je weet helemaal niet hoe die mensen dat geregeld hebben.
Het is een momentopname die je ziet.
Daarbij zitten de meeste erfhonden helemaal niet de hele dag alleen, want waar erfhonden zitten; bijvoorbeeld boerenbedrijven of wat voor bedrijven dan ook zijn vaak ook gewoon de hele dag door wel mensen aanwezig :wink:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

MIsschien kun je een concessie doen aan jezelf en i.p.v. 1 grote 2 kleinere nemen? (i.v.m. meenemen en zo).
Dan hebben de honden iets aan elkaar als jij er niet bent. Verder zijn ze buiten en hebben ze de ruimte. Ik denk dat ze dan heus niet zoveel tekort komen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

Mischien kiezen voor een hond uit asiel die al gewent is om alleen te zijn op een erf, sommige honden zijn zo onafhankelijk dat ze zich alleen ammuseren en het niet echt nodig hebben heel de tijd onder de mensen te zijn, kenji is ook zo'n hond, hij kan uren op zijn 1 tje in de tuin zich vermaken of gewoon kijken wat er gebeurt op straat, terwijl wij in huis zijn, dat ik na paar uur ga kijken of hij er nog wel is

natuurlijk zou het veel leuker zijn als ze met 2 zijn, zoals hier ook het geval is

sonja
_Mir_
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door _Mir_ »

Ik ben van mening dat er rassen zijn die veel liever bij afwezigheid van de baas lekker op het erf kunnen lopen en in de tuin kunnen spelen dan binnen in een bench moeten zitten.

Ter info, ik heb al een kat jaren en een alarminstalatie vind ik onzin (zeker in deze regio...). Die komt 's avonds ook niet gezellig bij me liggen... en kan ik ook niet mee wandelen :wink: .

Naast de uren die ik zou werken is de hond verder niet veel alleen. Die zou dan altijd met me meegaan. In het weekend is m'n vriend thuis dus kan ik dan rustig de boodschappen doen en zou de hond niet alleen zijn.

Maar ik kan jullie geruststellen; het idee van een pup heb ik al laten varen. Wel blijf ik kijken naar een geschikte herplaatser.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”