Hij gaat lekker
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Harrie is pittig beroerd (bij DA geweest)
Moderator: moderatorteam
-
MoniqueDM
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Harrie gaat de laatste dagen niet meer lang wandelen en zeker niet wild ballen. Hij wil het wel, maar mijn ervaring is, dat als hij druk is geweest dat de darmen harder gaan werken. Dat willen we dus even niet.
Hij gaat nu heel veel naar buiten maar kortere tijden.
Finidiar is volgens onze DA een mild middel en als wij pillen over hebben kunnen we dat zonder meer gebruiken als hij plots 's avonds of in het weekend diarree krijgt.
Persoonlijk vind ik niet dat diarree al te lang moet duren. Als het met een week niet weg is ga ik weer naar de DA.
Hij gaat nu heel veel naar buiten maar kortere tijden.
Finidiar is volgens onze DA een mild middel en als wij pillen over hebben kunnen we dat zonder meer gebruiken als hij plots 's avonds of in het weekend diarree krijgt.
Persoonlijk vind ik niet dat diarree al te lang moet duren. Als het met een week niet weg is ga ik weer naar de DA.

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik heb het net al even met de forum-arts van Epilepsie bij Honden besproken en ik kreeg het advies om toch iets agressievers in te zetten (Loperamide).ranetje schreef:Oh jee, Donna aangstoken door Jenny :N:MoniqueDM schreef:Nou, bij Jenny was het net tijdens de lange wandeling weer waterdun en Donna is ook begonnen.
Hij gaat lekker.
Sterkte met de komende nachten.
Hoe lang kan je finidiar blijven geven?
Kan het geen kwaad als je dat langer geeft?
Daar kan ik vanavond pas mee starten en als dat binnen 24 uur geen verbetering geeft, dan zou ik toch even voor een kuurtje naar de dierenarts moeten, want dan heb ik hoogst waarschijnlijk te maken met een bacterie.
Finidiar moet gewoon met 3 tot 5 dagen weer goede ontlasting geven en dat is nog steeds niet aan de orde.
Klopt Femia, Finidiar is gewoon een voedingssupplement.Femia schreef:Finidiar is volgens onze DA een mild middel en als wij pillen over hebben kunnen we dat zonder meer gebruiken als hij plots 's avonds of in het weekend diarree krijgt.
Ik kijk het ook nog een dag aan en als ik dan geen verbetering zie, dan gaan we toch maar even naar de dierenarts.
Het beeld van Harrie is eigenlijk hetzelfde als van Jenny, behalve dan dat Jenny niet overgegeven heeft.
Misschien heb jij ook iets aan bovenstaand advies
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik ben vanavond toch even naar de dierenarts geweest, want Jenny's ontlasting werd alleen maar dunner (lees: waterdun) en dat op een gift van twee-en-een-halve Finidiar (dat is voor een hond van ruim 60 kilo :N: ).
Diagnose: een forse darmontsteking.
Jenny had veel pijn in haar buik bij palpatie, maar die muts geeft dat niet aan
en ik weet niet waar ik moet voelen.
Ze heeft nu 3 medicijnen gekregen in twee spuiten: voor vijf dagen anti-biotica, voor twee dagen Dexamethason en voor één dag Tolfedine tegen de pijn.
Met de Finidiar moet ik gewoon doorgaan.
Jenny had veel pijn in haar buik bij palpatie, maar die muts geeft dat niet aan
Ze heeft nu 3 medicijnen gekregen in twee spuiten: voor vijf dagen anti-biotica, voor twee dagen Dexamethason en voor één dag Tolfedine tegen de pijn.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh Shit, ik hoop dat ze snel weer opknapt!MoniqueDM schreef:Ik ben vanavond toch even naar de dierenarts geweest, want Jenny's ontlasting werd alleen maar dunner (lees: waterdun) en dat op een gift van twee-en-een-halve Finidiar (dat is voor een hond van ruim 60 kilo :N: ).
Jenny had veel pijn in haar buik bij palpatie, maar die muts geeft dat niet aanen ik weet niet waar ik moet voelen.

-
MoniqueDM
- Zeer actief
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Harrie heeft mijn vriend wakker gemaakt om 5.00 uur en toen heeft Har een redelijke drol gemaakt, nog niet al te stevig maar een drol.MoniqueDM schreef:Hoe is het nou met Harrie, Femia?
Vanmorgen heb ik mij verslapen en om 8.00 uur kwam Har mij wakker maken. Wij naar buiten en toen heeft hij een kleine plets gemaakt (diarree dus). Zal een naspetter geweest zijn.
Hij was vanmorgen wel misselijk. Wilde zijn smeerkaas met pil niet en zijn kip met rijst ook niet. Zelfs geen klein koekje. De pillen heb ik er dus gewoon in moeten proppen. Temperatuur vanmorgen was 38.5.
Om ca. 10.45 uur ga ik even naar huis(werk héél dichtbij), rondje lopen met Harrie.
Mijn vriend is er dan weer om 12.30 uur.
En hoe is het met Jenny?

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Schiet dus nog niet echt op met Harrie......., arme vent.
Met Jenny gaat het goed!
Sinds de medicijnen die ze gisteren van de dierenarts ingespoten heeft gekregen, heeft Jenny niet meer gepoept.
Ik ben net terug van een lange wandeling van bijna twee uur en zelfs tijdens de wandeling hoefde ze niet te poepen. Het blijft dus gelukkig weer zitten.
Donna draaide weer een keurige bruine sigaar voor me, dus dat lek is ook weer boven water.
Met Jenny gaat het goed!
Sinds de medicijnen die ze gisteren van de dierenarts ingespoten heeft gekregen, heeft Jenny niet meer gepoept.
Ik ben net terug van een lange wandeling van bijna twee uur en zelfs tijdens de wandeling hoefde ze niet te poepen. Het blijft dus gelukkig weer zitten.
Donna draaide weer een keurige bruine sigaar voor me, dus dat lek is ook weer boven water.