Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Harrie is pittig beroerd (bij DA geweest)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Nou, bij Jenny was het net tijdens de lange wandeling weer waterdun en Donna is ook begonnen.
Hij gaat lekker :oeps: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

MoniqueDM schreef:Nou, bij Jenny was het net tijdens de lange wandeling weer waterdun en Donna is ook begonnen.
Oh jee, Donna aangstoken door Jenny :N:

Sterkte met de komende nachten.
Hoe lang kan je finidiar blijven geven?
Kan het geen kwaad als je dat langer geeft?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Harrie gaat de laatste dagen niet meer lang wandelen en zeker niet wild ballen. Hij wil het wel, maar mijn ervaring is, dat als hij druk is geweest dat de darmen harder gaan werken. Dat willen we dus even niet.
Hij gaat nu heel veel naar buiten maar kortere tijden.

Finidiar is volgens onze DA een mild middel en als wij pillen over hebben kunnen we dat zonder meer gebruiken als hij plots 's avonds of in het weekend diarree krijgt.
Persoonlijk vind ik niet dat diarree al te lang moet duren. Als het met een week niet weg is ga ik weer naar de DA.
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

ranetje schreef:
MoniqueDM schreef:Nou, bij Jenny was het net tijdens de lange wandeling weer waterdun en Donna is ook begonnen.
Oh jee, Donna aangstoken door Jenny :N:

Sterkte met de komende nachten.
Hoe lang kan je finidiar blijven geven?
Kan het geen kwaad als je dat langer geeft?
Ik heb het net al even met de forum-arts van Epilepsie bij Honden besproken en ik kreeg het advies om toch iets agressievers in te zetten (Loperamide).
Daar kan ik vanavond pas mee starten en als dat binnen 24 uur geen verbetering geeft, dan zou ik toch even voor een kuurtje naar de dierenarts moeten, want dan heb ik hoogst waarschijnlijk te maken met een bacterie.
Finidiar moet gewoon met 3 tot 5 dagen weer goede ontlasting geven en dat is nog steeds niet aan de orde.
Femia schreef:Finidiar is volgens onze DA een mild middel en als wij pillen over hebben kunnen we dat zonder meer gebruiken als hij plots 's avonds of in het weekend diarree krijgt.
Persoonlijk vind ik niet dat diarree al te lang moet duren. Als het met een week niet weg is ga ik weer naar de DA.
Klopt Femia, Finidiar is gewoon een voedingssupplement.
Ik kijk het ook nog een dag aan en als ik dan geen verbetering zie, dan gaan we toch maar even naar de dierenarts.
Het beeld van Harrie is eigenlijk hetzelfde als van Jenny, behalve dan dat Jenny niet overgegeven heeft.
Misschien heb jij ook iets aan bovenstaand advies :19: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ik kijk het nog even aan, want de DA zei dat het met geluk een dag of 3 kon duren en met pech wel een week.
Ook moeten we voorkomen dat Harrie ná-perst want dan verplaatst het van de dunnen darm naar de dikke darm.
Ook moeten wij het eten over de dag verdelen. Iedere keer een eetlepel.
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ik ben vanavond toch even naar de dierenarts geweest, want Jenny's ontlasting werd alleen maar dunner (lees: waterdun) en dat op een gift van twee-en-een-halve Finidiar (dat is voor een hond van ruim 60 kilo :N: ).
Diagnose: een forse darmontsteking.
Jenny had veel pijn in haar buik bij palpatie, maar die muts geeft dat niet aan :boos: en ik weet niet waar ik moet voelen.
Ze heeft nu 3 medicijnen gekregen in twee spuiten: voor vijf dagen anti-biotica, voor twee dagen Dexamethason en voor één dag Tolfedine tegen de pijn.
Met de Finidiar moet ik gewoon doorgaan.
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

MoniqueDM schreef:Ik ben vanavond toch even naar de dierenarts geweest, want Jenny's ontlasting werd alleen maar dunner (lees: waterdun) en dat op een gift van twee-en-een-halve Finidiar (dat is voor een hond van ruim 60 kilo :N: ).
Diagnose: een forse darmontsteking.
Jenny had veel pijn in haar buik bij palpatie, maar die muts geeft dat niet aan :boos: en ik weet niet waar ik moet voelen.
Ze heeft nu 3 medicijnen gekregen in twee spuiten: voor vijf dagen anti-biotica, voor twee dagen Dexamethason en voor één dag Tolfedine tegen de pijn.
Met de Finidiar moet ik gewoon doorgaan.
Oh Shit, ik hoop dat ze snel weer opknapt!
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Hoe is het nou met Harrie, Femia?
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

MoniqueDM schreef:Hoe is het nou met Harrie, Femia?
Harrie heeft mijn vriend wakker gemaakt om 5.00 uur en toen heeft Har een redelijke drol gemaakt, nog niet al te stevig maar een drol.
Vanmorgen heb ik mij verslapen en om 8.00 uur kwam Har mij wakker maken. Wij naar buiten en toen heeft hij een kleine plets gemaakt (diarree dus). Zal een naspetter geweest zijn.
Hij was vanmorgen wel misselijk. Wilde zijn smeerkaas met pil niet en zijn kip met rijst ook niet. Zelfs geen klein koekje. De pillen heb ik er dus gewoon in moeten proppen. Temperatuur vanmorgen was 38.5.
Om ca. 10.45 uur ga ik even naar huis(werk héél dichtbij), rondje lopen met Harrie.
Mijn vriend is er dan weer om 12.30 uur.

En hoe is het met Jenny?
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Schiet dus nog niet echt op met Harrie......., arme vent.

Met Jenny gaat het goed!
Sinds de medicijnen die ze gisteren van de dierenarts ingespoten heeft gekregen, heeft Jenny niet meer gepoept.
Ik ben net terug van een lange wandeling van bijna twee uur en zelfs tijdens de wandeling hoefde ze niet te poepen. Het blijft dus gelukkig weer zitten.

Donna draaide weer een keurige bruine sigaar voor me, dus dat lek is ook weer boven water.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”