Ik heb vroeger ook konijnen gehad en eet ze ook niet,dus ik snap het wel van je paard.Er zijn ook veel paardenliefhebbers die totaal geen paardenvlees eten.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
levend voer
Moderator: moderatorteam
-
gotcha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
- Aantal honden: 1
-
Mojuan
- Zeer actief
Bewust een muis of wat ook loslaten voor je honden gaat idd te ver.
Maar Julia heeft bij mij thuis drie keer een dier gevangen en opgegeten.
Twee keer een muis die was ontsnapt, en ik kreeg ze niet meer te pakken.
Toen heb ik Julia maar haar gang laten gaan.
En zij heeft het dier razendsnel gevangen en met één beet was het gedaan.
Ook een rat die ontsnapt was, en dat was een heel schuw dier.
Ik heb alles geprobeerd om dat beest te pakken te krijgen, maar het lukte niet.
Dus tja, toen heeft Julia die rat gevangen en ook opgegeten.
Maar ja, dat is nog altijd beter dan dat het beestje langzaam dood ligt te gaan van honger en dorst.
Mijn ratten krijgen eens in de zoveel tijd een bakje meelwormen, en die krijgen ze ook levend
Het voeren van levende ratten of muizen aan een slang heb ik ook geen moeite mee.
Ik sta er rustig bij te kijken.
In de natuur vangt een slang ook dit soort dieren, en dat zie ik ook regelmatig op tv bijvoorbeeld.
Dat vind ik net zo zielig.
Ik vind het veel belangrijker dat de voedseldieren een goed leven hebben gehad voor ze gevoerd worden.
Dat ze een ruim verblijf hebben en schuilmogelijkheden en een schone kooi en goed voedsel etc.
Maar Julia heeft bij mij thuis drie keer een dier gevangen en opgegeten.
Twee keer een muis die was ontsnapt, en ik kreeg ze niet meer te pakken.
Toen heb ik Julia maar haar gang laten gaan.
En zij heeft het dier razendsnel gevangen en met één beet was het gedaan.
Ook een rat die ontsnapt was, en dat was een heel schuw dier.
Ik heb alles geprobeerd om dat beest te pakken te krijgen, maar het lukte niet.
Dus tja, toen heeft Julia die rat gevangen en ook opgegeten.
Maar ja, dat is nog altijd beter dan dat het beestje langzaam dood ligt te gaan van honger en dorst.
Mijn ratten krijgen eens in de zoveel tijd een bakje meelwormen, en die krijgen ze ook levend
Het voeren van levende ratten of muizen aan een slang heb ik ook geen moeite mee.
Ik sta er rustig bij te kijken.
In de natuur vangt een slang ook dit soort dieren, en dat zie ik ook regelmatig op tv bijvoorbeeld.
Dat vind ik net zo zielig.
Ik vind het veel belangrijker dat de voedseldieren een goed leven hebben gehad voor ze gevoerd worden.
Dat ze een ruim verblijf hebben en schuilmogelijkheden en een schone kooi en goed voedsel etc.

-
_diva_
- Zeer actief
jawel hoor mijn baardagamen krijgen muisjes,pinkys of springers,en mijn jonge agamen,zijn van juli dit jaar, krijgen weleens een diepvries pinky die ze aan gort trekken....gotcha schreef:Agamen eten ook geen ratten en muizen hè,wel krekels,sprinkhanen,maden enz........en wel levend.![]()
Ik heb vroeger ook konijnen gehad en eet ze ook niet,dus ik snap het wel van je paard.Er zijn ook veel paardenliefhebbers die totaal geen paardenvlees eten.
muizen zijn eiwit bommetjes en ze krijgen er dus niet veel van maar ze krijgen ze wel evenals mn axolotls die eten ook diepvries pinkys......
gr gemma
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij wonen in een bos, een savannebos dat grenst aan het regenwoud en daar loopt, kruipt en springt van alles en nog wat met grote tanden of grote nagels. De honden maken alles wat te dicht bij het huis komt, dood.
Volwassen veldratten en -muizen worden doodgemaakt en niet gegeten - een nest met roze kleintjes schijnt een delicatesse te zijn. Slangen worden doodgemaakt - daar wordt de staart en de onderbuik van gegeten. En dat is nu net het gedeelte waar het vet zit - hiervan wordt een creme gemaakt voor gewrichtsaandoeningen.
Van andere dieren zoals bepaalde soorten hagedissen en de sapakara - een soort buidelrat die wel 10 kilo zwaar kan worden met een lange spitse bek vol tanden die zich voedt met gevogelte en eieren - eten ze de staart. Nou, die zouden wij ook eten - smaakt veel beter dan de kip zelf!
Er wordt op konijnen gejaagd, maar ik heb nooit gezien dat ze er mee aan het eten waren. De honden hebben een kaaiman gedood - niet gegeten. Af en toe trekt er een kudde wilde zwijnen langs - bij de buren wordt alles omgeploegd, maar de kudde trekt met een grote boog om ons land heen. De honden jagen er niet op, maar zorgen wel dat ze niet op ons terrein komen.
Ze zoeken hun eigen plantjes en vruchten - en eten die ook.
Ik heb er geen problemen mee om een hele kip met alles erop en eraan te voeren - de darmen worden niet gegeten. Jonge vogels worden gevangen en gegeten, volwassen vogels niet. Als iemand me een gezond kalf aanbiedt dat bij de geboorte is gestikt, zeg ik "Graag, dankjewel!"
Dat vind ik allemaal acceptabel, want ik woon in de jungle en honden eten al duizenden jaren dierlijke restanten of dingen die wij mensen niet eten - maar ik zal zelf nooit iets levends voor ze "uitzetten". Dat lijkt me meer iets voor mensen die in de asfalt jungle wonen en denken dat ze op die manier wat "dichter bij de natuur" zijn.
Ignit Bekken
http://barf-natuurlijk.nl
Volwassen veldratten en -muizen worden doodgemaakt en niet gegeten - een nest met roze kleintjes schijnt een delicatesse te zijn. Slangen worden doodgemaakt - daar wordt de staart en de onderbuik van gegeten. En dat is nu net het gedeelte waar het vet zit - hiervan wordt een creme gemaakt voor gewrichtsaandoeningen.
Van andere dieren zoals bepaalde soorten hagedissen en de sapakara - een soort buidelrat die wel 10 kilo zwaar kan worden met een lange spitse bek vol tanden die zich voedt met gevogelte en eieren - eten ze de staart. Nou, die zouden wij ook eten - smaakt veel beter dan de kip zelf!
Er wordt op konijnen gejaagd, maar ik heb nooit gezien dat ze er mee aan het eten waren. De honden hebben een kaaiman gedood - niet gegeten. Af en toe trekt er een kudde wilde zwijnen langs - bij de buren wordt alles omgeploegd, maar de kudde trekt met een grote boog om ons land heen. De honden jagen er niet op, maar zorgen wel dat ze niet op ons terrein komen.
Ze zoeken hun eigen plantjes en vruchten - en eten die ook.
Ik heb er geen problemen mee om een hele kip met alles erop en eraan te voeren - de darmen worden niet gegeten. Jonge vogels worden gevangen en gegeten, volwassen vogels niet. Als iemand me een gezond kalf aanbiedt dat bij de geboorte is gestikt, zeg ik "Graag, dankjewel!"
Dat vind ik allemaal acceptabel, want ik woon in de jungle en honden eten al duizenden jaren dierlijke restanten of dingen die wij mensen niet eten - maar ik zal zelf nooit iets levends voor ze "uitzetten". Dat lijkt me meer iets voor mensen die in de asfalt jungle wonen en denken dat ze op die manier wat "dichter bij de natuur" zijn.
Ignit Bekken
http://barf-natuurlijk.nl