Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Heel heftige buikpijn

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Reini schreef:
De reden dat ik net toch weer terug ben gegaan is omdat Vegas ook niet ophoudt met overgeven. Volgens de dierenarts zou het zo kunnen zijn dat er ook nog stukjes bot in zijn maag kunnen zitten. Het kan ook zijn dat hij gewoon zo misselijk en niet lekker is dat hij daardoor niks binnenhoudt.
dat is op een rontgenfoto wel te zien. ik hoop dat hij inmiddels minder pijn heeft (ik had hem wel pijnstilling gegeven, hij voelt zich al zo beroerd) en dat het er snel uitkomt!
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Inderdaad lopen en de boel in beweging houden. Kom op Vegas, leg een flinke hoop voor 't vrouwtje neer :ok:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Hutsje schreef:
Reini schreef:
De reden dat ik net toch weer terug ben gegaan is omdat Vegas ook niet ophoudt met overgeven. Volgens de dierenarts zou het zo kunnen zijn dat er ook nog stukjes bot in zijn maag kunnen zitten. Het kan ook zijn dat hij gewoon zo misselijk en niet lekker is dat hij daardoor niks binnenhoudt.
dat is op een rontgenfoto wel te zien. ik hoop dat hij inmiddels minder pijn heeft (ik had hem wel pijnstilling gegeven, hij voelt zich al zo beroerd) en dat het er snel uitkomt!
De dierenarts adviseerde nog even een dag te wachten voordat er eventueel foto's worden gemaakt. Volgens hem kan je alleen maar witte vlekken zien op rontgenfoto en zou dat nog niet heel duidelijk laten zien of er iets zit. Eerst maar even zien of al dit laxeergebeuren gaat helpen en dan zien ik morgen bij mijn eigen dierenarts wel weer verder :wink:

Pijnstillers werden afgeraden omdat die volgens de dierenarts kans op maagbloedingen geven omdat Vegas niks binnenhoudt en dus geen eten krijgt. Ik weet niet of ik een maagbloeding moet riskeren :19: Bij vlagen laat Vegas pijn zien d.m.v. trillen maar het gaat ook hele periodes goed.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nog steeds niet opgelost begrijp ik. Jeetje wat een ellende weer. Succes en gooi het er nu uit jochie! :devil:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Reini schreef:
Hutsje schreef:
Reini schreef:
De dierenarts adviseerde nog even een dag te wachten voordat er eventueel foto's worden gemaakt. Volgens hem kan je alleen maar witte vlekken zien op rontgenfoto en zou dat nog niet heel duidelijk laten zien of er iets zit. Eerst maar even zien of al dit laxeergebeuren gaat helpen en dan zien ik morgen bij mijn eigen dierenarts wel weer verder :wink:

Pijnstillers werden afgeraden omdat die volgens de dierenarts kans op maagbloedingen geven omdat Vegas niks binnenhoudt en dus geen eten krijgt. Ik weet niet of ik een maagbloeding moet riskeren :19: Bij vlagen laat Vegas pijn zien d.m.v. trillen maar het gaat ook hele periodes goed.
botten zie je heel duidelijk op de foto hoor :wink: .

ik dacht dat de da had gezegd dat pijnstillers wel mochten maar dat hij het (nog) niet nodig vond. als hij bang is voor een maagbloeding kan hij ook een injectie geven :wink: . maar ik begrijp dat het nu mee valt, als je je laatste bericht zo lees, gelukkig!
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Hutsje schreef: botten zie je heel duidelijk op de foto hoor :wink: .

ik dacht dat de da had gezegd dat pijnstillers wel mochten maar dat hij het (nog) niet nodig vond. als hij bang is voor een maagbloeding kan hij ook een injectie geven :wink: . maar ik begrijp dat het nu mee valt, als je je laatste bericht zo lees, gelukkig!
Hij vond het in eerste instantie inderdaad (nog) niet nodig maar tijdens het tweede bezoek kon het niet meer omdat Vegas zo braakt. Over een injectie hebben we het niet gehad, heb ik zelf ook helemaal niet aan gedacht. Dat had wel gekund natuurlijk! Het is toch altijd even anders bij een vreemde dierenarts dus ik ga morgen gewoon langs mijn eigen :ok:

Voor nu gaat het wel gelukkig, hij ligt nu even lekker te slapen en straks lopen we weer een stukje.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Succes en schijten Vegas :mrgreen: :ok:

Groetjes Els
Afbeelding
Reini
Zeer actief

billy schreef:Succes en schijten Vegas :mrgreen: :ok:

Groetjes Els
Dat roep ik ook al heel de dag: Leg eens een flinke drol voor mama :cheer: :mrgreen:

Ik ga weer even een rondje lopen :ok:
Afbeelding
Sannne
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sannne »

Arme Veegie, nog steeds geen verbetering :jank:
Was wel geschrokken van het mannetje vanmiddag, jeetje wat is ie ziek, hij heeft duidelijk pijn :jank:

Hoop echt dat er snel ontlasting komt! Spreek je straks weer Reini!
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

he wat schrikken zeg! Hoop dat ie met dit rondje een grote hoop heeft neer kunnen leggen?! Sterkte met je mannetje!
Reini
Zeer actief

Helaas weer niks.. zelfs geen vocht meer :(: Wel veel drang en uitpuilende anus tijdens het drukken maar geen ontlasting. Ik heb net nog een keer oraal laxeermiddel gegeven en dat krijgt hij voor het laatste rondje nog een keer, tezamen met het rectale glijmiddel. Misschien dat er dan eindelijk iets komt. Hij ligt nu weer op de bank, hopelijk kan hij weer even iets slapen.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Potverdorie! Ik hoop zoooooo dat er bij het laatste rondje wat uitkomt dan!
Kom op Vegas, je kan het!
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Jeetje, Vegas heeft weer wat :roll: :eek: . Het kan ook nooit normaal gaan met hem hè :jank: .

Toen Dante, jaren geleden, een stopnaald (!) ingslikt had moest ik hem grote hoeveelheden ontbijtkoek voeren (dus niet maar een paar sneetjes). Dit werd mij geadviseerd door twee verschillenden dierenartsen. En bij Dante heeft dat niet tot zo'n soort verstopping geleid :N: .

Ik duim heel erg dat de boel er heel snel uit komt :ok: :ok: :ok: :ok:
Arme Vegas..
Gr. Marijke
Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Duimen draaien hier volop.
Wel in beweging houden oook vannacht zo nu en dan ff een kleinstukje lopen.
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Shit zeg, nog niet eruit.

Toen Bep, onze logee hond, hier een groot stuk van een bord :roll: opgegeten had, moest ik van de DA een heel pak ontbijtkoek geven. 's Avonds sprak ik toen een andere DA en ook die zei een heel pak ontbijtkoek. Ze hebben er toen niet bij verteld dat dit dus ook kan gebeuren.

Ik hoop echt dat er zometeen uitkomt!
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
bea leyba
Zeer actief

Ongelezen bericht door bea leyba »

Sterkte.
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Ik hoop dat die dikke prop toch nu de goede kant op gaat. dit is echt niet fijn.
Ik zal duimen voor Vegas.
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Wat is dat erg zeg, ik hoop dat hij snel poept
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Hmmm, nog niks zo te lezen...kom op Vegas, poepen !!! :wink: Dan blijf ik ondertussen gewoon doorduimen... :ok:
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

sterkte
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Kom op Vegas! Druk die knol er uit!
Afbeelding
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Wat rot voor Vegas, wat zal hij zich beroerd voelen.
Jammer dat het niet rectaal eruit gehaald kan worden op de een of andere manier. Wat zullen jullie blij zijn als er toch ineens beweging in komt, sterkte !
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik lees het nu pas... heel veel sterkte meid, kom op Vegas... sch**t het eruit!! Ik denk ook dat je moet blijven lopen, die darmen in beweging houden hoe lastig dit ook is voor hem...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Hè Reini, wat rot nu weer.
Kan Vegas ook een keer iets niet hebben...

Hopelijk komt de klomp er nu snel uit.
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Reini
Zeer actief

Als ik zo jullie reacties lees is het toch niet zo gek dat ik het advies kreeg om heel veel ontbijtkoek te geven. Ik zal in ieder geval nooit vergeten wat dit bij Vegas heeft aangericht dus mocht hij ook nog een kippenbotje o.i.d. snaaien dan geef ik er ook een laxeermiddel bij.

Bedankt allemaal voor de duimen, hopelijk helpt het :ok:

Ik ga zo weer even en stukje lopen met Vegas. Met moeite gaat hij steeds mee en tijdens het wandelen wil hij alleen maar naar huis. Toch maar even doorzetten dan...

Een lichtpuntje (al weet ik niet of dat een lichtpuntje is) is dat hij geen drang meer heeft terwijl hij ligt, of beweegt in huis. Hij gaat alleen nog buiten zitten. Misschien dat het weer wat op gang moet komen na al het laxeermiddel maar vooralsnog is hij in huis rustig. Af en toe wat trillen bij een kramp maar hij is wel rustig gelukkig.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Jeetje, nu nog niks.... :(:

Kom op, kakken man! :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Jeetje ik krijg het al benauwd bij het idee laat staan hoe het voor hem moet zijn. Kom Vegas lekker poepen lieverd.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Heb je parafine gekregen Reini? waardeloos dat het nog niet eruit is, kom op Vegas!!
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik zit dit met schrik te lezen.
Romeo heeft eergisteren ook met een verstopping in zijn dikke darm gezeten.
Hij heeft paraffine gekregen.
Het probleem wat je krijgt als de ontlasting te lang in de dikke darm blijft zitten is dat de 'klont' steeds droger en harder wordt.
De dikke darm doet niets meer met de ontlasting behalve aan vocht onttrekken.
Gelukkig was de verstopping bij Romeo na 24 uur er uit.
Hij had ook heel erg buikpijn, daaraan merkte ik dat er iets niet goed zat, ik ben dus naar de da gegaan en die kon duidelijk een 'prop' ontlasting voelen die vast zat.

Ik hoop dat Vegas heel snel zijn ontlasting kwijt kan!
Want dit is geen pretje voor hem.
Let er op dat hij niet uitdroogt als hij zijn water niet binnen kan houden.
Je zegt dat er zelfs geen 'water' meer naar buiten komt als hij aan het persen is, dat kan een teken zijn dat hij te weinig vocht heeft.
Je kunt dit goed testen door het vel tussen zijn schouders omhoog te trekken.
Als dit heel snel vanzelf weer glad terug valt heeft hij nog voldoende vocht in zijn lichaam, maar als het omhoog blijft staan en maar langzaam terugzakt, dan is hij aan het uitdrogen.

Veel sterkte voor jullie!
:zweep:
Reini
Zeer actief

Ik heb Laxatract (oraal) en Microlax (rectaal) meegekregen. Microlax krijgt hij nu vandaag niet meer maar Laxatract mag ik nog 1 keer geven. Dat doe ik om 01.00 want dan zet ik de wekker om nog een keer uit te gaan. Zojuist kwam er nog steeds niks, alleen weer een beetje vocht. We gaan nu dus maar even slapen en dat vannacht er weer uit om een stuk te lopen.

Zijn nekvel valt nog steeds soepel naar beneden, volgens de dierernarts waren er nog geheel geen tekenen van uitdroging dus dat bekijken we morgen opnieuw. Vanaf morgen zal ik hem indien nodig dus ook onder dwang laten drinken. Sowieso zal ik morgen langs mijn eigen dierenarts gaan en dan zien we wel weer verder.. Hopelijk komt er vannacht nog wat uit!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”