Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De naam van je hond...
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Onze eerste teckel was een herplaatser en droeg al de naam Pasja. Onze tweede teckel Nora moest een naam met een s hebben, maar wij hadden al een naam bedacht....Koh i noor(een wereldberoemde diamant)afgekort Nora en op de stamboom heeft de fokker de naam Sanni ervoor gezet..
Onze huidige teckel hebben we Sarah genoemd in de hoop dat ze heel oud mag worden. Onze twee vorige teckels zijn door een ongeluk en een vergiftiging te vroeg heengegaan.
Onze huidige teckel hebben we Sarah genoemd in de hoop dat ze heel oud mag worden. Onze twee vorige teckels zijn door een ongeluk en een vergiftiging te vroeg heengegaan.
- Marley2016
- Actief
- Contacteer:
- Myra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Myra: Mooie korte naam, er was een heel leuk tervurens herdertje bij ons op de hondenschool toen wij daar nog zaten met onze vorige berner, en dat vond ik zo'n leuke naam, vandaar. Betekenis, nooit over nagedacht, alleen weet dat Myra een dorp/stad in Spanje of Turkije is
Mike: Zo heette hij al, hij is een herplaatser
Ik vind Yaeda en Jill hele leuke namen, en ik zou mijn hond nooit Balou, Max en dat soort populaire namen geven
Klinkt ook nog erg leuk, Mike en Myra, je zou bijna denken dat we het zelf zo uitgekozen hebben
Mike: Zo heette hij al, hij is een herplaatser
Ik vind Yaeda en Jill hele leuke namen, en ik zou mijn hond nooit Balou, Max en dat soort populaire namen geven

Klinkt ook nog erg leuk, Mike en Myra, je zou bijna denken dat we het zelf zo uitgekozen hebben

Groetjes Marije, Ajana en Bear
*Mike en *Myra
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Sorbonne hete eerst Banjer (ook op zijn stamboom Tiamo-Banjer) maar de fokker vond Banjer geen mooie naam toen die terug geplaatst werd, en hij vernoemd naar Sorbonne. Wij hebben nog getwijfeld.. banjer of Sorbonne.. maar ik vond Sorbonne beter passen
... Toen wist ik nog niet dat hij op zijn stamboom Tiamo hete, want dat vind ik ook een erg mooie naam. Wie weet, de volgende gbgv reu
...
Elmo hete al Elmo, en wij vonden zn naam wel leuk, past ook echt bij hem, dus het is gewoon Elmo gebleven....
Mowan hete bij noor al Mowan natuurlijk op zijn stamboom, maar ik vond het en een mooie naam, en een mooie betekenis.
Lune, heet Lune omdat Mowan Maan betekent in het aboriginal en Lune in het frans Zon. Voor Lune moest er een franse naam komen. Aussi vond ik geen naam die ik wilde gebruiken (dat is haar stamboom naam) dus heb ik er Lune van gemaakt. De zon en maan, beiden in huis
Kees hete al Kees, dit hebben mijn schoonouders verzonnen. Zij houden van makkelijke namen. Zo hebben ze een Bas gehad, een Bob een Bram, een Thijs, en Kees dus
... Echt oerhollandse namen. Dat spreekt hun aan 

Elmo hete al Elmo, en wij vonden zn naam wel leuk, past ook echt bij hem, dus het is gewoon Elmo gebleven....
Mowan hete bij noor al Mowan natuurlijk op zijn stamboom, maar ik vond het en een mooie naam, en een mooie betekenis.
Lune, heet Lune omdat Mowan Maan betekent in het aboriginal en Lune in het frans Zon. Voor Lune moest er een franse naam komen. Aussi vond ik geen naam die ik wilde gebruiken (dat is haar stamboom naam) dus heb ik er Lune van gemaakt. De zon en maan, beiden in huis

Kees hete al Kees, dit hebben mijn schoonouders verzonnen. Zij houden van makkelijke namen. Zo hebben ze een Bas gehad, een Bob een Bram, een Thijs, en Kees dus

Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
uh suusP!nki schreef:Sorbonne hete eerst Banjer (ook op zijn stamboom Tiamo-Banjer) maar de fokker vond Banjer geen mooie naam toen die terug geplaatst werd, en hij vernoemd naar Sorbonne. Wij hebben nog getwijfeld.. banjer of Sorbonne.. maar ik vond Sorbonne beter passen... Toen wist ik nog niet dat hij op zijn stamboom Tiamo hete, want dat vind ik ook een erg mooie naam. Wie weet, de volgende gbgv reu
...
Lune, heet Lune omdat Mowan Maan betekent in het aboriginal en Lune in het frans Zon. Voor Lune moest er een franse naam komen. Aussi vond ik geen naam die ik wilde gebruiken (dat is haar stamboom naam) dus heb ik er Lune van gemaakt. De zon en maan, beiden in huis![]()
Kees hete al Kees, dit hebben mijn schoonouders verzonnen. Zij houden van makkelijke namen. Zo hebben ze een Bas gehad, een Bob een Bram, een Thijs, en Kees dus... Echt oerhollandse namen. Dat spreekt hun aan

- Antians
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ds: voluit Déesse van joefarm. Heette al zo en ik had geen tevennaam (ging een reu halen :N:
) en dus maar zo gelaten.
schrijf altijd Ds, is korter en uitspraak is toch hetzelfde en bovendien staat het cooler
de pup zal waarschijnlijk roepnaam Jarkko hebben. op stamboom zal dan iets van H'jarkko of weet ik veel wat staan

schrijf altijd Ds, is korter en uitspraak is toch hetzelfde en bovendien staat het cooler

de pup zal waarschijnlijk roepnaam Jarkko hebben. op stamboom zal dan iets van H'jarkko of weet ik veel wat staan

- Ikaros
- Actief
- Contacteer:
De eerste heet
Ikaros , een grieks mythologisch figuur en de zoon van Daidalos. Beide probeerden van Kreta te vluchten, door vleugels te maken van bijenwas en veren. Ikaros vlog uiteindelijkte dicht naar dezon,waardoor zijn vleugels smelte,en hij in de zee viel
Athina, betekend Athene en is tevens de Kleindochter van Aristotoles Onassis, een welvermogende en bekende Griekse Reder
Mythos is een Grieks biermerk
Thorax, betekend Borstkas (thorax is een krijgertje, en luisterd goed naar die naam, dus die houden we voorlopig nog maar aan, misschien dat ie nog een grieksenaam krijgt !)
Ikaros , een grieks mythologisch figuur en de zoon van Daidalos. Beide probeerden van Kreta te vluchten, door vleugels te maken van bijenwas en veren. Ikaros vlog uiteindelijkte dicht naar dezon,waardoor zijn vleugels smelte,en hij in de zee viel
Athina, betekend Athene en is tevens de Kleindochter van Aristotoles Onassis, een welvermogende en bekende Griekse Reder
Mythos is een Grieks biermerk
Thorax, betekend Borstkas (thorax is een krijgertje, en luisterd goed naar die naam, dus die houden we voorlopig nog maar aan, misschien dat ie nog een grieksenaam krijgt !)
Groet,
André
We give Dogs time we can spare, space we can spare and love we can spare.
And in return dogs give us their all, it's the best deal man has ever made.
http://canis.yourbb.nl/index.php
André
We give Dogs time we can spare, space we can spare and love we can spare.
And in return dogs give us their all, it's the best deal man has ever made.

http://canis.yourbb.nl/index.php
- hans swaak
- Vaste gebruiker
Nu wij hebben 7 honden.
I asbakkie
3 Bullterriers
3 Louisiana Catahoula Leoparddog
Asbakkie heet Doortje.
Een heel klein wit hondje welke ik genoemd heb naar een oud buurvrouwtje met spier wit haar van 1,5 meter hoog.
Bullterrier Elvis had zijn naam al toen ik hem kreeg. de oude eigenaar was helemaal gek van Elvis dus vandaar
Bullterrier Roxy en Roos kregen hun naam daar ik deze gewoon leuk vond, niets speciaals.
Catahoula reu "Sunny"is genoemd naar mijn kennelnaam"of the Sunnydogs".
Catahoula Pipo was eerder Picasso. Toen wij haar uit USA kregen heette zij Picasso.Mijn zoontje van 2 kon dat moeilijk uitspreken en wij hebbe haar toen maar Pipo genoemd.
Catahoula Macy is naar Macy Gray genoemd. Macy is daarbij ook nog een grijze leoppard catahoula.
Mijn zoontje van 5 heet Leon en onze dochter van 3 heet Noël.
I asbakkie
3 Bullterriers
3 Louisiana Catahoula Leoparddog
Asbakkie heet Doortje.
Een heel klein wit hondje welke ik genoemd heb naar een oud buurvrouwtje met spier wit haar van 1,5 meter hoog.
Bullterrier Elvis had zijn naam al toen ik hem kreeg. de oude eigenaar was helemaal gek van Elvis dus vandaar
Bullterrier Roxy en Roos kregen hun naam daar ik deze gewoon leuk vond, niets speciaals.
Catahoula reu "Sunny"is genoemd naar mijn kennelnaam"of the Sunnydogs".
Catahoula Pipo was eerder Picasso. Toen wij haar uit USA kregen heette zij Picasso.Mijn zoontje van 2 kon dat moeilijk uitspreken en wij hebbe haar toen maar Pipo genoemd.
Catahoula Macy is naar Macy Gray genoemd. Macy is daarbij ook nog een grijze leoppard catahoula.
Mijn zoontje van 5 heet Leon en onze dochter van 3 heet Noël.

Wij hebben een kennel met bullterriers en louisiana Catahoula Leoparddogs. Daarnaast zijn ook bezig met westernriding en hebben een quarterhorse en een heel leuk klein appaloosa ponypaardje voor de kinderen.
Lune betekent toch maan ipv zon? Dus dan heeft ze wel een zon en een maanyamie schreef:uh suusP!nki schreef:Sorbonne hete eerst Banjer (ook op zijn stamboom Tiamo-Banjer) maar de fokker vond Banjer geen mooie naam toen die terug geplaatst werd, en hij vernoemd naar Sorbonne. Wij hebben nog getwijfeld.. banjer of Sorbonne.. maar ik vond Sorbonne beter passen... Toen wist ik nog niet dat hij op zijn stamboom Tiamo hete, want dat vind ik ook een erg mooie naam. Wie weet, de volgende gbgv reu
...
Lune, heet Lune omdat Mowan Maan betekent in het aboriginal en Lune in het frans Zon. Voor Lune moest er een franse naam komen. Aussi vond ik geen naam die ik wilde gebruiken (dat is haar stamboom naam) dus heb ik er Lune van gemaakt. De zon en maan, beiden in huis![]()
Kees hete al Kees, dit hebben mijn schoonouders verzonnen. Zij houden van makkelijke namen. Zo hebben ze een Bas gehad, een Bob een Bram, een Thijs, en Kees dus... Echt oerhollandse namen. Dat spreekt hun aan
Mowan betekend de zon, dus je hebt twee zonnetjes in huis, weet je nog wel

- miemot
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Vriendlief is altijd al gek geweest op muziek van het hardere soort. Heeft ook een voorliefde voor AC/DC, waarin éne Angus Young actief is. Hij was dus vast van plan om ons eerste kindje Angus te noemen later.
Over mijn lijk
Dus maar compromis gesloten, eerste hond mocht Angus heten. En Angus werd dan uiteindelijk Guus ... (goddank
)
Over mijn lijk

Dus maar compromis gesloten, eerste hond mocht Angus heten. En Angus werd dan uiteindelijk Guus ... (goddank

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Bente, onze eerste hond door de fokster zo genoemd en aangezien wij geen leuke naam konden bedenken zo gehouden.
Beetle, kevers vinden we erg leuk.
Lumi, (die nu 4,5 weken is). De fokker wilde het nest met de letter L laten beginnen. Dus vond ik een roepnaam leuk met de letter L. Uit ervaring weet ik dat het voor een fokker erg leuk is als de roepnaam hetzelfde is als de stamboomnaam en om als fokker inbreng in de namen te hebben. Daarom gaven ze mij een lijstje met zo'n 5 namen en deze vinden wij de leukste van die lijst. Lumi betekent wit (Fins), en dit pupje is voor een kooikerhondje te wit.
Beetle, kevers vinden we erg leuk.
Lumi, (die nu 4,5 weken is). De fokker wilde het nest met de letter L laten beginnen. Dus vond ik een roepnaam leuk met de letter L. Uit ervaring weet ik dat het voor een fokker erg leuk is als de roepnaam hetzelfde is als de stamboomnaam en om als fokker inbreng in de namen te hebben. Daarom gaven ze mij een lijstje met zo'n 5 namen en deze vinden wij de leukste van die lijst. Lumi betekent wit (Fins), en dit pupje is voor een kooikerhondje te wit.
- P & D
- geregistreerd lid
Toen ik Donja ging halen in het opvangcentrum in Prinsenbeek vroeg ik aan de verzorgers wat de naam van de hond was, ze zeiden me toen dat ze eigenlijk geen naam had maar als ze haar wilden roepen noemden ze haar altijd Mama, omdat ze zo moederde over alle jonge puppies aldaar.
Nu leek het me maar een raar idee als ik buiten was met haar en ze moest komen, dat ik dan Mama ging staan roepen, volgens mij zouden voorbijgangers mij voor gek verklaren
Dus we hebben thuis gezamelijk besloten om haar maar Donja te gaan noemen, gelukkig luisterde ze alwel snel naar deze naam.
Nu leek het me maar een raar idee als ik buiten was met haar en ze moest komen, dat ik dan Mama ging staan roepen, volgens mij zouden voorbijgangers mij voor gek verklaren
Dus we hebben thuis gezamelijk besloten om haar maar Donja te gaan noemen, gelukkig luisterde ze alwel snel naar deze naam.
- Anne
- Zeer actief
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ja we maken er allebei een zooitje vanDazwa84 schreef:Lune betekent toch maan ipv zon? Dus dan heeft ze wel een zon en een maanyamie schreef:uh suusP!nki schreef:Sorbonne hete eerst Banjer (ook op zijn stamboom Tiamo-Banjer) maar de fokker vond Banjer geen mooie naam toen die terug geplaatst werd, en hij vernoemd naar Sorbonne. Wij hebben nog getwijfeld.. banjer of Sorbonne.. maar ik vond Sorbonne beter passen... Toen wist ik nog niet dat hij op zijn stamboom Tiamo hete, want dat vind ik ook een erg mooie naam. Wie weet, de volgende gbgv reu
...

- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
yamie schreef:ja we maken er allebei een zooitje vanDazwa84 schreef:Lune betekent toch maan ipv zon? Dus dan heeft ze wel een zon en een maanyamie schreef:uh suusP!nki schreef:Sorbonne hete eerst Banjer (ook op zijn stamboom Tiamo-Banjer) maar de fokker vond Banjer geen mooie naam toen die terug geplaatst werd, en hij vernoemd naar Sorbonne. Wij hebben nog getwijfeld.. banjer of Sorbonne.. maar ik vond Sorbonne beter passen... Toen wist ik nog niet dat hij op zijn stamboom Tiamo hete, want dat vind ik ook een erg mooie naam. Wie weet, de volgende gbgv reu
...

Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
-
- Vaste gebruiker
- Liesbeth
- Zeer actief
Luuk hebben wij zo genoemd omdat we dat allemaal een leuke naam vonden. We hadden allerlei namen verzonnen, maar toen Luuk een halve dag thuis was, wisten we dat hij een "Luuk" is
.
Eigenlijk heet hij Onyx (een zwart/witte halfedelsteen), maar dat vinden wij o niks.

Eigenlijk heet hij Onyx (een zwart/witte halfedelsteen), maar dat vinden wij o niks.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- malle pietje
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Flatcoatretriever X Labrador
Boris was Ernie in het asiel, maar dat konden we niet uitspreken op een fatsoenlijke manier. Hij was hier al 4 dagen voordat hij een naam had
Bo had geen naam, wel een nummer
Biko heette in het asiel Ramses, maar dat vonden we niet mooi. Nu is hij vernoemd naar Steve Biko. Ik heb heel erg aan de naam moeten wennen. Vind het een mooie naam maar nog steeds niet bij hem passen
Bo had geen naam, wel een nummer
Biko heette in het asiel Ramses, maar dat vonden we niet mooi. Nu is hij vernoemd naar Steve Biko. Ik heb heel erg aan de naam moeten wennen. Vind het een mooie naam maar nog steeds niet bij hem passen

- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Bonha hadden ze in het asiel Luuk gedoopt. Een slungelteef-puppeding! Dat was dus niks.
Ik vond dat ze een hele sjieke naam verdiende. Waarom mag een vullisbakkie geen klinkende naam??? Het werd een mooie naam met een grapje:
Ze heet dus voluit:
Bonequinha de la D**ma R***saert, berger de Brie débris
(familienamen), ook wel "Brouillard" genoemd.
(ze is een kruising Briard/Bouvier)
Bonequinha is portugees voor popje/poppetje. Komt uit een portugees hoempa-liedje, met een tempo waarop onze vroegere huishond (flatcoat) graag op meedanste als ik klapte....een hondenliedje dus, haha.
En dat hebben we afgekort tot Bonha, spreek: Boenja.
Maar ze hoort geloof ik vaker koosnamen dan haar eigen naam. En dat zijn er veul!!!
Ik vond dat ze een hele sjieke naam verdiende. Waarom mag een vullisbakkie geen klinkende naam??? Het werd een mooie naam met een grapje:
Ze heet dus voluit:
Bonequinha de la D**ma R***saert, berger de Brie débris
(familienamen), ook wel "Brouillard" genoemd.
(ze is een kruising Briard/Bouvier)
Bonequinha is portugees voor popje/poppetje. Komt uit een portugees hoempa-liedje, met een tempo waarop onze vroegere huishond (flatcoat) graag op meedanste als ik klapte....een hondenliedje dus, haha.
En dat hebben we afgekort tot Bonha, spreek: Boenja.
Maar ze hoort geloof ik vaker koosnamen dan haar eigen naam. En dat zijn er veul!!!

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik wilde Jamey eigenlijk (Mystic) Charm noemen, maar dat paste totaal niet bij haar, toen ik de eerste foto van haar zag wist ik eigenlijk gelijk dat het Jamey moest zijn, de naam van een personage die ik speelde in een online RPG...
Mystic Charm blijft op mn verlanglijstje staan, maar aangezien ik op de wachtlijst sta voor een Markiesje ben ik ook (nog steeds) op zoek naar een 'adelijke' naam... Heb nog steeds niets gevonden wat ik echt geweldig vind... Ik geloof dat ik maar op een leuke stamboom-naam moet hopen
Mystic Charm blijft op mn verlanglijstje staan, maar aangezien ik op de wachtlijst sta voor een Markiesje ben ik ook (nog steeds) op zoek naar een 'adelijke' naam... Heb nog steeds niets gevonden wat ik echt geweldig vind... Ik geloof dat ik maar op een leuke stamboom-naam moet hopen

You'll be in my heart... Always...
- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Contacteer:
De naam van mijn eerste golden moest met een I beginnen. We hadden een lijstje gekregen van de fokster met voorbeelden. Hierop zijn we gaan strepen wat we niet leuk vonden. Uiteindelijk bleef Itosca over. Officeel heette ze Millstream's Itosca Lass Malu (Malu was haar moeder, de teefjes kregen er Lass voor (meisje) en de reuen Lad (jongen)). Zij heeft een nest gehad. Dit nest kreeg namen met een L. Er was 1 teefje dat we steeds moesten roepen voor het eten, de rest stond al te springen en zij sliep nog, zij werd Suzie, of te wel Little suzie v.h. Loevesteinhof (van Wake up little Suzie). Suzie betekend blanke lelie en ze was een vrij lichte golden.
Daarna kwam Zingaro. Hij is in 2000 in België geboren, dus zijn naam moest met een Z beginnen. Op TV was reclame voor een paardenshow, genaamd Zingaro. Het betekend zigeuner in het Italiaans. Ik wou eerst nog een andere roepnaam verzinnen, maar het is Zingaro gebleven.
Toen kwam Nelson. Zijn naam moest met een Q beginnen. Ik vond geen leuke roepnaam met een Q, dus kreeg hij als stamboom naam Messano Quest for Gold. De fokster vond het zo leuk, dat alle pups Quest for ... heten, Quest for love, Quest for Fame etc. Toen we hem gingen halen, had ik nog steeds geen naam. Ik had hem al uit gekozen en wist het nog steeds niet. We zijn daarna terug gegaan naar ons B & B en gingen 's avonds nog eten bij de fokkers. Zij wonen op de grens van Suffolk en Norfolk. Als je Norfolk binnen rijdt, staat er een bordje : Norfolk County of Nelson. En zo zijn we aan z'n naam gekomen. De fokster zei wel, dat hij maar 1 oog en 1 arm had, maar ik vond het wel een echte Engelse naam voor mijn Engelse hond. Hoewel de meeste mensen aan Nelson Mandela denken.
Daarna kwam Zingaro. Hij is in 2000 in België geboren, dus zijn naam moest met een Z beginnen. Op TV was reclame voor een paardenshow, genaamd Zingaro. Het betekend zigeuner in het Italiaans. Ik wou eerst nog een andere roepnaam verzinnen, maar het is Zingaro gebleven.
Toen kwam Nelson. Zijn naam moest met een Q beginnen. Ik vond geen leuke roepnaam met een Q, dus kreeg hij als stamboom naam Messano Quest for Gold. De fokster vond het zo leuk, dat alle pups Quest for ... heten, Quest for love, Quest for Fame etc. Toen we hem gingen halen, had ik nog steeds geen naam. Ik had hem al uit gekozen en wist het nog steeds niet. We zijn daarna terug gegaan naar ons B & B en gingen 's avonds nog eten bij de fokkers. Zij wonen op de grens van Suffolk en Norfolk. Als je Norfolk binnen rijdt, staat er een bordje : Norfolk County of Nelson. En zo zijn we aan z'n naam gekomen. De fokster zei wel, dat hij maar 1 oog en 1 arm had, maar ik vond het wel een echte Engelse naam voor mijn Engelse hond. Hoewel de meeste mensen aan Nelson Mandela denken.
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Pardoes heb ik erg onverwachts gekregen. Vandaar deze naam.
Toen kende ik ook nog niet de Pardoes van de efteling.
Zijn naam past ook bij hem omdat hij vaak alles nogal Pardoes doet.
Bij Harley heb ik wel lang moeten denken.
Vond het leuk om stamboomnaam ook roepnaam te hebben.
Als roepnaam vond ik Harley wel leuk. Een naam voor een stoere pup. Roept ook lekker. Maar het moest met een W beginnen.
Het markiesje is een nederlandsras en vond dat het een beetje sjieke nederlandse naam moest krijgen. Daarom heet hij officieel Winold-Harley of the lucky wevert
Toen kende ik ook nog niet de Pardoes van de efteling.
Zijn naam past ook bij hem omdat hij vaak alles nogal Pardoes doet.
Bij Harley heb ik wel lang moeten denken.
Vond het leuk om stamboomnaam ook roepnaam te hebben.
Als roepnaam vond ik Harley wel leuk. Een naam voor een stoere pup. Roept ook lekker. Maar het moest met een W beginnen.
Het markiesje is een nederlandsras en vond dat het een beetje sjieke nederlandse naam moest krijgen. Daarom heet hij officieel Winold-Harley of the lucky wevert
Laatst gewijzigd door *Anita* op 05 jan 2008 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Ikaros schreef:
Niks meer aan doen! 
Da's hartstikke grieks joh!Thorax, betekend Borstkas (thorax is een krijgertje, en luisterd goed naar die naam, dus die houden we voorlopig nog maar aan, misschien dat ie nog een grieksenaam krijgt !)

groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
diesel vond ik destijds erg leuk, nu struikel ik over de diesels...
Wij roepen hem overigens met diesje... of dies.
Puck kwam uit een nest waarvan de stamboomnaam met een P moest beginnen.
Na 5 minuten op een namensite kwam daar Puck uit. Helemaal goed.
Georgette idemdito.
Bij georgette dachten we stellig dat haar roepnaam sjors zou worden.
Maar ik vooral, ben erg verknocht aan georgette.
De mooiste naam ging trouwens naar Bitsey, vernoemd naar een karakter uit de film "the life of David Gale"
Toen ze best fel bleek vonden veel mensen de naam te goed bij haar passen.
Ik kan me zo voorstellen dat ik ooit nog een hond naar haar ga vernoemen.
Wij roepen hem overigens met diesje... of dies.
Puck kwam uit een nest waarvan de stamboomnaam met een P moest beginnen.
Na 5 minuten op een namensite kwam daar Puck uit. Helemaal goed.
Georgette idemdito.
Bij georgette dachten we stellig dat haar roepnaam sjors zou worden.
Maar ik vooral, ben erg verknocht aan georgette.
De mooiste naam ging trouwens naar Bitsey, vernoemd naar een karakter uit de film "the life of David Gale"
Toen ze best fel bleek vonden veel mensen de naam te goed bij haar passen.
Ik kan me zo voorstellen dat ik ooit nog een hond naar haar ga vernoemen.
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
Storm wordt zijn naam en we wisten al vanaf de eerste dag dat hij daadwerkelijk in aantocht was. Zijn moeder hebben we ruim van te voren al leren kennen:
Hoe kon ik of de fokker ook maar twijfelen als je als mama Esmee op 17 januari gedekt wordt door Felisin’s Mackerel Sky, wat schapenwolken betekent. En dan een dag na conceptie, op 18 januari zo’n giga Storm over nederland voelen gaan….
wauw….Storm there you are
Misschien wilde ik Storm iets te graag? en liet hij zich even heftig horen en zien
In ieder geval is onze naam heel mooi een verwijzing naar zijn Pa (na schapenwolken komt vaak zeer harde wind) en Storm groeide rustig verder in de buik van mama Esmee. Storm werd geboren op een dag met Storm op 18 maart 2007.
Zijn stamboom naam is Levi " zich aansluitend" betekent dat. Ook deze naam hebben we zelf uitgekozen.
Wij noemen Storm nog steeds gewoon Storm!
Hoe kon ik of de fokker ook maar twijfelen als je als mama Esmee op 17 januari gedekt wordt door Felisin’s Mackerel Sky, wat schapenwolken betekent. En dan een dag na conceptie, op 18 januari zo’n giga Storm over nederland voelen gaan….
wauw….Storm there you are

Misschien wilde ik Storm iets te graag? en liet hij zich even heftig horen en zien

In ieder geval is onze naam heel mooi een verwijzing naar zijn Pa (na schapenwolken komt vaak zeer harde wind) en Storm groeide rustig verder in de buik van mama Esmee. Storm werd geboren op een dag met Storm op 18 maart 2007.
Zijn stamboom naam is Levi " zich aansluitend" betekent dat. Ook deze naam hebben we zelf uitgekozen.
Wij noemen Storm nog steeds gewoon Storm!
- Innuendo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël - Locatie: Sweetlake city
Re: De naam van je hond...
Mijn honden heette Sammie en Max(i)*kelly* schreef:Hoe heet je hond, heb je deze naam zelf uitgekozen en heeft ie nog een betekenis? En welke naam vind je bijvoorbeeld ook heel mooi en welke zou je nóóit kiezen?.
Sammie.. deze naam heb ik zelf gekozen en vond en vind ik een hele leuke naam.. Geen betekenis... Gewoon leuk...
Max (i) .. Kreeeg ik als herplaatser en heette eigenlijk Teuntje.. maar ik zag mezelf buiten niet Teuntje roepen... buiten dat is het een stoere gespierde hond en vond ik Max heel goed bij hem passen..
Ik wist wel dat Max een geeikte honden naam was, maar wist niet dat het zo erg was :N: anders had ik hem waarschijnlijk anders genoemt...
De honden en katten (alleen delilah niet) eindigen allemaal op een I, vandaar MaxI... dat roept lekker...
Een mooie naam.. ehhh.... de katten heten Delilah, Loki, Spunkie, Levi, Tommie en Mindy dus dat vind ik ook mooie namen...
Verder kijk ik naar de hond (of de kat) en kijk welke naam daarbij past...
Mooi vind ik dus namen als ze bij het beestje passen

Las ook dat mensen bij namen als Max vonden dat er niet over nagedacht was, maar dat heb ik bij Maxi wel...
Zo'n stoere hond met zo'n gespierd kontje die moest Max heette dacht ik toendertijd...
Alleen las ik toen nog niet hier en dacht ik nog niet aan al die andere Max'en

Namen met een betekenis vind ik ook mooi...
Bijv. Ons spook de zwarte kater Loki is zo genoemd omdast het echt een etter is.. naar de god Loki...
En voor de Teuntjes op het foum, ik vind teuntje ook wel een leuke naam, ik zie het mezelf alleen nog niet roepen

Evy
-
- Zeer actief
- Locatie: Westerlee. Baasje van: Cheyenne, River, Lakota en sterretje Joey
- Contacteer:
Joey betekend Clown en op de stamboom heet hij My Guardian Angel of the Sunny Dogs.
Cheyenne = een indianenstam. stamboomnaam In Every Inch A Lady of the Sunny Dogs
River kwamen we op toen we aan de maas een bakkie zaten te doen. Stamboomnaam Stormbandit's Mystic Minx
Cheyenne = een indianenstam. stamboomnaam In Every Inch A Lady of the Sunny Dogs
River kwamen we op toen we aan de maas een bakkie zaten te doen. Stamboomnaam Stormbandit's Mystic Minx

A Bull Terriër is for life, not just for X-mas