Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

donderdag voor de enting

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

De bescherming tegen hondenziekte is geregistreerd voor 3 jaar, maar werkt veeeel langer, zo niet levenslang. En sowieso geeft geen enkele enting 100% garantie dat je hond niet ziek wordt. Een titerbepaling vind ik in dat geval zinniger dan overenten.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Als je volgens het schema van Intervet (Nobivac) ent dan gaat het zo:

6 weken, 8-9 weken, 12 weken puppy entingen ==> 1 jaar DHPPi + Lepto ==> 2 jaar Pi + Lepto ==> 3 jaar Pi + Lepto ==> 4 jaar DHPPi + Lepto ==> 5 jaar Pi + Lepto ==> 6 jaar Pi + Lepto ==> 7 jaar DHPPi + Lepto etc.
Alleen zou ik die Pi (Para-influenza) er dus aflaten.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

ik had van te voren nog even gebeld naar nobivac en die adviseerde me wel om dit jaar (zijn eerste jaars spuit) te halen en daarna kon ik eea weg laten als ik dat wilde.

de spuit met 1 jaar adviseerde me dus wel.
dus ........
Groetjes Silvia en Diesel
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Nu heb ik naar aanleiding van dit topic wel een vraag. Yla gaat elk jaar tijdje in pension, dus moet wel iets krijgen tegen kennelhoest. De afgelopen 2 jaar heeft ze dat per injectie gekregen, maar daar wordt ze flink beroerd van, krijgt ook een hele nare bult, die na ongeveer 2 weken afzakt naar haar poot, dan nog een week manken, en dan pas is het over.
Dus had eigenlijk besloten nu via haar neus de enting te laten doen, maar is dat nog slechter dan een injectie..???
Afbeelding
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

thom schreef:Nu heb ik naar aanleiding van dit topic wel een vraag. Yla gaat elk jaar tijdje in pension, dus moet wel iets krijgen tegen kennelhoest. De afgelopen 2 jaar heeft ze dat per injectie gekregen, maar daar wordt ze flink beroerd van, krijgt ook een hele nare bult, die na ongeveer 2 weken afzakt naar haar poot, dan nog een week manken, en dan pas is het over.
Dus had eigenlijk besloten nu via haar neus de enting te laten doen, maar is dat nog slechter dan een injectie..???
Vraag eerst maar even na of de kennelhoest echt verplicht is bij het pension.
Janus gaat 2 keer in de week naar de dagopvang, maar hier is de kennelhoest niet verplicht.
Juist omdat er verschillende soorten zijn en je dus niet weet of je de juiste wel ent.
Janus krijgt 'm dus ook niet, en mocht hij wel kennelhoest krijgen dan krijgt hij een hoestsiroopje en is het met een paar dagen ook over.

Silvia, janus moet nu ook weer geent worden (14 maanden) en ik wil dat hij de nobivac krijgt, dan ent ik de komende 2 jaar alleen de weil bij.
Als diesel niet zwemt en dus verder ook niet met water in aanraking komt zou ik de weil ook overslaan.
Eigenlijk is het alleen maar pruttel wat je in het lichaam van je hond spuit, dus hoe minder hoe beter.

Ik hoop alleen dat mijn nieuwe dierenarts de nobivac enting heeft, anders zoek ik mijn oude da weer op :mrgreen:
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

janus-powerrr schreef:
thom schreef:Nu heb ik naar aanleiding van dit topic wel een vraag. Yla gaat elk jaar tijdje in pension, dus moet wel iets krijgen tegen kennelhoest. De afgelopen 2 jaar heeft ze dat per injectie gekregen, maar daar wordt ze flink beroerd van, krijgt ook een hele nare bult, die na ongeveer 2 weken afzakt naar haar poot, dan nog een week manken, en dan pas is het over.
Janus gaat 2 keer in de week naar de dagopvang, maar hier is de kennelhoest niet verplicht.
Juist omdat er verschillende soorten zijn en je dus niet weet of je de juiste wel ent.
Janus krijgt 'm dus ook niet, en mocht hij wel kennelhoest krijgen dan krijgt hij een hoestsiroopje en is het met een paar dagen ook over.

Silvia, janus moet nu ook weer geent worden (14 maanden) en ik wil dat hij de nobivac krijgt, dan ent ik de komende 2 jaar alleen de weil bij.
Als diesel niet zwemt en dus verder ook niet met water in aanraking komt zou ik de weil ook overslaan.
Eigenlijk is het alleen maar pruttel wat je in het lichaam van je hond spuit, dus hoe minder hoe beter.

Ik hoop alleen dat mijn nieuwe dierenarts de nobivac enting heeft, anders zoek ik mijn oude da weer op :mrgreen:
hij zwent alleen in ons eigen zwembad maar drinkt nog wel eens uit bloempotten enzo op terasjes
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Sennaruby schreef:[
De werking en zin van de weilenting is een verhaal apart, omdat het maar tegen een beperkt aantal serovars beschermt en je hond dus nog steeds weil zou kunnen krijgen. De vaccins beschermen wel een jaar, daarvoor zijn ze ook geregistreerd en wanneer weil nu vaker of minder vaak voorkomt is ook onbekend. Sommige zeggen in het voorjaar, andere juist het najaar als het warm en vochtig is.... Schud het maar in mijn pet :denken:
Ik vind het in ieder geval elk jaar weer een moeilijke beslissing om mijn hond al dan niet tegen weil te laten enten en sinds ik het boekje Hunde impfen mit Verstand heb gelezen denk ik er sterk aan dat niet meer te doen.

Groetjes,

Fieke
weil enting krijgen ze hier niet.
Blanca is bijna dood gegaan aan die enting!!

ze krijgen geen enkele enting meer, waardes van rabies zijn van mijn honden na 5 jaar nog erg hoog!
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Silvia schreef:hij zwent alleen in ons eigen zwembad maar drinkt nog wel eens uit bloempotten enzo op terasjes
Daar krijgt hij geen Weil van.
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
Silvia schreef:hij zwent alleen in ons eigen zwembad maar drinkt nog wel eens uit bloempotten enzo op terasjes
Daar krijgt hij geen Weil van.
oh oke.
tis wel een hele bult kennis wat je moet hebben om alles op de beste manier te kunnen doen.
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Ja, erg is dat hè? Vooral omdat dierenartsen meestal ook niet genoeg weten over vaccinaties en de nadelen ervan....
Weil kan een hond die niet zwemt trouwens ook krijgen, door de urine van ratten die besmet zijn of honden die de ziekte meedragen.

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik heb mijn keeshond een aantal jaren geleden laten inenten tegen kennelhoest, ik ging toen naar zijn eerste show, en de dierenarts zei dat dat beter was al ik shows liep. Hij heeft op die show ondanks de inenting tegen kennelhoest toch kennelhoest opgelopen. Ik ent nu dus niet meer tegen kennelhoest, ook al ga ik naar shows. Blijkbaar helpt de inenting toch niet optimaal, en nu ik lees dat kennelhoest gewoon een soort griepje is (dierenarts zei dat kennelhoest gevaarlijk was) laat ik hem al helemaal niet meer inenten tegen kennelhoest.
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Kennelhoestenting werkt maar tegen een beperkt aantal ziekteverwekkers en als net een andere heerst op dat moment, krijgt je hond nog gewoon kennelhoest, dus voor niets je hond volgestopt met troep. Ik laat dus ook zeker nooit tegen kennelhoest enten!
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Misschien heb je hier iets aan?
Scrollen naar de 2e pagina. Vaccineringsadviezen van de welbekende dr. Jean Dodds. Heeft al vele interessante vaccinatieonderzoeken afgerond.
Ik ent zeer waarschijnlijk niet meer tegen Weil.

http://www.freewebs.com/rawdoggies/nieu ... beleid.htm
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

janus-powerrr schreef:

Helaas moet ze voor pension wel kennelhoestinjectie hebben gekregen.
Injecties geven zo'n gedoe voor haar, zie bovenstaande. Maar mijn vraag, is een enting via de neus nog slechter, en waarom...??
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”