Ik lees dat er gezegd wordt dat het niet kunnen doen van iets ook een leerproces is aangezien er dan zaken niet aangeleerd kunnen worden die bij loslopen wel een gewoonte kunnen worden.
Waarom zou een pup zijn plas moeten ophouden in een bench? Juist ja, omdat hij dus te weinig uitgelaten wordt. Ga je genoeg wandelen dan wordt de pup ook los in huis prima zindelijk lijkt mij
Ik heb ook wel eens van honden gehoord die alleen in de bench niet plassen als ze alleen zijn maar los in huis wel. Dan blijft dat zo aangezien de hond de bench als zijn hol ziet en niet je hele huis. Ik heb liever het laatste. Dapper is ook alleen zindelijk in de woonkamer. Hij plast direct als je de deur naar de slaapkamer open zet en weg gaat. Soms zelfs als je thuis bent waar je bij staat

Ook bij andere mensen in huis is hij onzindelijk.
Ook het slopen kan inderdaad makkelijker tot uitting komen als de hond iets te slopen heeft. Ik denk zelf echter dat de hond die opgesloten wordt en dan dus niets kan slopen direct gaat slopen als hij daar de kans voor krijgt. Slopen is een gemoedstoestand en het niet ontdekken daarvan bestaat niet in mijn ogen. Dat zou betekenen dat er een sloopfase is die je door moet met een opgesloten hond en daarna gaat hij dat niet meer doen oid

Geef de niet happy, wisselende of verveelde hond na een jaar de woonkamer en hij gaat in mijn ogen net zo hard slopen als hij gedaan zou hebben als je hem vanaf dag 1 vrij had gelaten.
Het voordeel van het laatste is dat je tenminste weet dat je hond probleempjes heeft. Je ziet immers een drol of een stukgebeten stoel. Stop je hem in de bench dan zie je niks aangezien de hond zit te knijpen en er niks te slopen is. Ik vind dat een beetje zielig.
Actief en ik denk ook passief leert hij dus niet erg veel. Hij krijgt daarnaast de kans niet te leren hoe het is om alleen te zijn zonder te stressen met de beschikking over het hele huis. Niet opgeborgen in een holletje maar gewoon vrij in het hele territorium.
Waken wordt ook een beetje moeilijk en misschien wordt de hond wel bang als hij wat hoort. Hij kan niet gaan kijken en moet gewoon maar zien wat er gebeurd. Dat zal zijn ontwikkeling weer niet ten goede komen denk ik persoonlijk.
Loop je op die manier niet te makkelijk over je hond heen? Geen last dus geen probleem terwijl die hond wel degelijk een probleem kan hebben.