Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kadavers en ingewanden, moet dat op de foto?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Je brengt me op een idee met dit topic, ik zal ook eens fotoos maken van mijn barfende honden. :mrgreen:
Wat een onzin zeg, als je iets niet wil zien, dan kijk je niet. Ik kijk zelf bijna nooit in de fotohoek, dat interesseert me gewoon niet....

Als je er niet tegen kunt, vraag ik me toch echt af waarom je een hond hebt en geen cavia of konijn, want dat zijn planteneters. Honden moeten vlees hebben, zijn ook veel voldaner na een vleesmaaltijd als na een bakkie brokken.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Misschien een idee, om foto's van barfende honden in een speciale hoek te plaatsen. Zeker omdat er nu zoveel mensen zijn, die gaan barfen hun eigen plek te geven.... :ok:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik denk omdat de mensen vaak best wel bezig zijn om aan adresjes en partijen te komen, behoorlijk wat aandacht en energie steken in het kopen van botten en ingewanden, het samenstellen van groentenpakketjes dat het iets hobbyerigs heeft en dat je dat ook graag wil laten zien. Soms vinden ze het wellicht ook "stoer" dat de knop om is en plaatsen ze de foto's uit een soort "overwinning" en omdat ze ervan genieten dat hun hond ervan geniet. Dan is het ook nog zo dat de ene foto weer een ander op het idee brengt ook een foto te plaatsen, zeker als er net een meeting is geweest.

Zoiets.

Anne
starfleet
Erelid

thom schreef: Zeker omdat er nu zoveel mensen zijn, die gaan barfen hun eigen plek te geven.... :ok:
:smile: :smile:

Anne (beelddenker)
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

starfleet schreef:plaatsen ze de foto's uit een soort "overwinning"

:smile: Wat een onmzin :smile:
omdat ze ervan genieten dat hun hond ervan geniet.
Daar zit je dichter mee bij de waarheid wat mij betreft.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
starfleet
Erelid

marian* schreef:
starfleet schreef:plaatsen ze de foto's uit een soort "overwinning"

:smile: Wat een onmzin :smile:
Is geen onzin :neenee: Ik zou dat om die reden doen als ik Buffy een schapenkop zou geven :pffff:

Anne
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik vind het leuk om foto's te maken als mijn honden vers krijgen.
Vooral omdat het dan ineens net wolfjes zijn, de houding, het scheuren, de blik in hun ogen....
Afbeelding
Dat is voor mij genieten :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Hutsje schreef: En zij kan niet bepalen of ze het beste eten krijgt, ze krijgt gewoon eten (wel alles rauw) en wij ook.
eten jullie ook alles rauw :N: :N:

:smile: :smile:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik snap het probleem niet zo.
Nu stoort iemand zich aan foto's van versetende honden, straks mag je geen foto van je kind of kat of automeer op het forum zetten omdat dat niks met honden te maken heeft..
gewoon een kwestie van onverdraagzaamheid naar mijn idee. Als je het niet leuk vindt, sla je het toch over? Meestal is in de titel wel duidelijk wat er op de foto's staat, dus zo'n probleem moet dat niet zijn.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
starfleet
Erelid

fes/lou schreef:Ik snap het probleem niet zo.
Nu stoort iemand zich aan foto's van versetende honden, straks mag je geen foto van je kind of kat of automeer op het forum zetten omdat dat niks met honden te maken heeft..
gewoon een kwestie van onverdraagzaamheid naar mijn idee.
TS vraagt zich enkel af waarom foto's van barfende honden en geen brokken etende honden. Wat is de motivatie achter het plaatsen van Barffoto's? Ik vind dat ook wel interessant om daar eens over na te denken. Ik vind barffoto's helemaal niet vies of onsmakelijk.

Anne
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

jidde schreef: nu je er toch over begint, wat is er zo natuurlijk aan een dooie konijn te geven. Wat nou natuur?? welke van onze honden zouden nou nog op straat kunnen leven?? dus de vergelijking: dat is de natuur, vind ik zo onzin :19:
Een van mijn Jack Russells heeft al 3 konijnen en 2 cavia's het hoekie om geholpen. Als ik haar de kans geef, vreet ze ze met huid en haar op. Denk je dat ik daar een cursus voor heb gevolgd met haar? Dat is gewoon puur instinct, gewoon natuurlijk gedrag dus.
En, niet dat ik er trots op ben, maar mijn honden hebben ook al eens met zn allen een haas gevangen. Dus niet meer in de natuur kunnen leven? Mwoah, het zou je hard mee kunnen vallen ;)
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

knaagdieren bevallen Ducain niet zo erg, de kat vangt ze(muizen) en brengt ze thuis, Ducain slikte ze in het begin gelijk door :denken: :eek: - maar het kwam er altijd binnen een half uurtje weer uit,(net zo compleet als het naar binnen ging :smile: ) dus nu blijven ze liggen :19:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

tura schreef:
Rami schreef:
yamie schreef:
tura schreef: Op dit forum :denken: ik heb laatst een bloederig oor(tje) van een koe geknipt (de foto dan :smile: ) maar niet hier geplaatst :19:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... t=#2248361

oh nee? :mrgreen:
Oeps, vergeten misschien? :denken: :wink:
Ik word oud :mrgreen: :smile: was het echt vergeten :piew:
Jaaaaaa die bedoelde ik :N: :N: :mrgreen:

Ik stoor me er niet aan hoor :wink: maar ik vind het wel een naar gezicht zo'n harig bloederig oor.
Ik heb de foto's dus wel gezien, maar snel weer weggeklikt :mrgreen:

Dit is gewoon niks voor mij: vlees prima, maar ik moet het dier erin niet meer kunnen zien :oeps:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

starfleet schreef:TS vraagt zich enkel af waarom foto's van barfende honden en geen brokken etende honden. Wat is de motivatie achter het plaatsen van Barffoto's?
Mijn motivatie is om te proberen anderen te laten zien hoe er hier genoten wordt van barf.Dat is bij brokken niet mogelijk omdat die al op zijn eer ik de camera in stelling heb gebracht en áls ik de camera dan paraat heb kun je nog niks zien eigenlijk omdat de snuit dan in de bak zit te wroeten.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Ik vind het leuk om foto's te maken als mijn honden vers krijgen.
Vooral omdat het dan ineens net wolfjes zijn, de houding, het scheuren, de blik in hun ogen....
Afbeelding
Kijk, dát vind ik dan wel weer prachtige foto's: een hond fanatiek bezig de maaltijd te verorberen. Inderdaad 'wolfs'.
Maar dit eten is ook niet meer echt te herkennen, tenminste: geen lichaamsdeel of harig konijn.

Voordat ik verkeerd begrepen word: plaats gerust alle foto's hoor (alsof iemand zich laat tegenhouden door mij :roll: :mrgreen: ). Ik heb er verder niks op tegen, alleen zou het zelf niet doen zo'n harig oor of harig konijn, en zit bij de foto even van 'ieeeeeeeee jakkie'. That's all :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Soms heb ik de indruk dat het hoe goorder hoe stoerder zou moeten zijn :N:
Maar goed dat moet iedereen zelf weten. Misschien kan er een icoontje in de topic titel dat er kadavers getoont gaan worden :mrgreen:

Waar ik wel het mijne van denk zijn foto's van huishonden die men in de natuur van kadavers laat eten. Dat vind ik nl. linke soep. Ik zou dat mijn hond nooit toestaan. Je weet nl. niet waar dat dode beest aan overleden is. En als ik lees dat er gif wordt gestrooit tegen roofvogels dan zou ik niet willen dat mijn hond op straat BARFT of het normaal vindt dat er op straat iets te BARFen valt.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef:Soms heb ik de indruk dat het hoe goorder hoe stoerder zou moeten zijn :N:
Maar goed dat moet iedereen zelf weten. Misschien kan er een icoontje in de topic titel dat er kadavers getoont gaan worden :mrgreen:

Waar ik wel het mijne van denk zijn foto's van huishonden die men in de natuur van kadavers laat eten. Dat vind ik nl. linke soep. Ik zou dat mijn hond nooit toestaan. Je weet nl. niet waar dat dode beest aan overleden is. En als ik lees dat er gif wordt gestrooit tegen roofvogels dan zou ik niet willen dat mijn hond op straat BARFT of het normaal vindt dat er op straat iets te BARFen valt.
Dat zou ik ook nooit toestaan.
Laatst lag hier een dood varken naast de weg en Kaya vond dat mega interessant natuurlijk, maar van mij mag ze er niet heel dichtbij komen: weet ik veel wat dat beestje heeft gemankeerd :19:

Wat ik me trouwens ook afvraag (misschien een domme vraag hoor :N: ) maar als je nu zo'n heel konijn geeft, spoort dat de hond niet aan om in het bos achter de konijnen aan te gaan? Tenslotte heeft hij een konijn letterlijk met huid en haar opgegeten.
Of is dat net zo'n gedachten als 'eenmaal rood vlees gegeten....'? :mrgreen:

Ik geef trouwens rustig rauw vlees aan Kaya hoor, maar dus geen hele oren of konijnen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Ik denk dat als je hond eenmaal doorheeft dat er verse BARF rondrent en daarnaast nog een goed jachtinstinct heeft, dat het einde zoek is.

Hier komt BARF gemalen en onherkenbaar uit de vriezer. En ik hoop dat ze de link tussen vers vlees en levend wild niet gaan leggen.
Laatst gewijzigd door Essy op 17 feb 2007 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

marian* schreef:Mijn motivatie is om te proberen anderen te laten zien hoe er hier genoten wordt van barf.
Maar dat zie je op foto's ook niet. Dan zou je filmpjes moeten maken :19:
Marion.

Essy schreef:Ik denk dat als je hond eenmaal doorheeft dat er verse BARF rondrent en daarnaast nog een goed jachtinstinct heeft, dat het einde zoek is.

Hier komt BARF gemalen en onherkenbaar uit de vriezer. En ik hoop dat ze de link tussen vers vlees en levend wild niet gaan leggen.
Nee hoor, totale onzin. En nee, hier mogen ze zeker niet zomaar alles in de natuur aan gaan vreten. Zeker geen varkens die dood naast de weg liggen om opgehaald te worden door een kadaverdienst :roll:

Maar wel een jong baby-reetje. Die ik de week ervoor 's ochtends nog vrolijk heb zien rondhuppelen. Dat beestje was zeker geen enge ziekte dood gestorven. Misschien wel opgejaagd door een hond die thuis brokjes krijgt en dit maaltje er beter uit vond zien :19:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
marian* schreef:Mijn motivatie is om te proberen anderen te laten zien hoe er hier genoten wordt van barf.
Nou op de foto van Inge van Marouck zie ik het duidelijk wel. Dat vind ik dus wel weer een prachtige foto.
Afbeelding
A good dog never dies...

Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Essy schreef:Ik denk dat als je hond eenmaal doorheeft dat er verse BARF rondrent en daarnaast nog een goed jachtinstinct heeft, dat het einde zoek is.

WAT komt er dan precies uit de vriezer :denken:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:

Nee hoor, totale onzin. En nee, hier mogen ze zeker niet zomaar alles in de natuur aan gaan vreten. Zeker geen varkens die dood naast de weg liggen om opgehaald te worden door een kadaverdienst :roll:

Maar wel een jong baby-reetje. Die ik de week ervoor 's ochtends nog vrolijk heb zien rondhuppelen. Dat beestje was zeker geen enge ziekte dood gestorven. Misschien wel opgejaagd door een hond die thuis brokjes krijgt en dit maaltje er beter uit vond zien :19:
:mrgreen: :mrgreen:

En toch zou ik het niet willen dat Kaya van zo'n ree gaat eten :19:
Ik zal wel een tut zijn hoor, maar ik vind dat dus helemaal niets. Bek onder het bloed en alles, brrrr :oeps:
Afbeelding
A good dog never dies...

Marion.

Stang schreef:
Marion. schreef:
Nou op de foto van Inge van Marouck zie ik het duidelijk wel. Dat vind ik dus wel weer een prachtige foto.
Ja, precies. Maar dat is dus gewoon ook een mooie foto :wink:
Marion.

Angelique25 schreef:
Essy schreef:Hier komt BARF gemalen en onherkenbaar uit de vriezer. En ik hoop dat ze de link tussen vers vlees en levend wild niet gaan leggen.
WAT komt er dan precies uit de vriezer :denken:
Dat zegt ze toch. Barf :mrgreen:
Marion.

Stang schreef:En toch zou ik het niet willen dat Kaya van zo'n ree gaat eten :19:
Ik zal wel een tut zijn hoor, maar ik vind dat dus helemaal niets. Bek onder het bloed en alles, brrrr :oeps:
Haha, je dacht toch niet dat ik er leuk bij ging staan kijken :mrgreen:
Ik ren al gillend op veilige afstand als ze dreigen een muisje te pakken te krijgen :smile: :smile: :smile:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Stang schreef:
Inge schreef:Ik vind het leuk om foto's te maken als mijn honden vers krijgen.
Afbeelding
Kijk, dát vind ik dan wel weer prachtige foto's: een hond fanatiek bezig de maaltijd te verorberen. Inderdaad 'wolfs'.
Maar dit eten is ook niet meer echt te herkennen, tenminste: geen lichaamsdeel of harig konijn.

Voordat ik verkeerd begrepen word: plaats gerust alle foto's hoor (alsof iemand zich laat tegenhouden door mij :roll: :mrgreen: ). Ik heb er verder niks op tegen, alleen zou het zelf niet doen zo'n harig oor of harig konijn, en zit bij de foto even van 'ieeeeeeeee jakkie'. That's all :wink:
Als je lang kijkt lijkt dat stuk pens op de kop van een sharpei :N: :N:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

EstherK schreef:
Marion. schreef:
Rataplan schreef:Ik zou wel eens een drol willen zien van een barfende hond. :wink: Kijken of hij verschilt van een brok etende hond. Misschien moet ik een oproepje doen :smile:
Zeg het maar, wanneer wil je een drol. Na een pens-dag, of na een botten-dag. Of we gaan gewoon een sticky maken van drollenfoto's, met daarbij wat de honden gegeten hebben :idea: :mrgreen:
Ja leuk, en dan gaat Mol de drollen keuren! :ok: :mrgreen:
kijk maar uit dat ik jou niet keur mafkees

mol
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Mol schreef:kijk maar uit dat ik jou niet keur mafkees
hop! HAHAHAHAHA!

maar dat terzijde. continuez!
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Stang schreef: Maar dit eten is ook niet meer echt te herkennen, tenminste: geen lichaamsdeel of harig konijn.

Hahahaha....dat heb ik hetzelfde hoor. Als het echt herkenbaar is hoef ik het ook niet zien.
Zo'n kip van de Aldi.....ach, je ziet geen veren en geen kop dus dat kan ik wel aan.
Net pa gezegd dat ik wel zijn duiven wil hebben die hij de nek omdraait. De veren eraf ging hij zeker niet doen voor me. :boos: Nou ja....dan de kop er maar af, dan pluk ik er zelf die veren nog wel even af :N:
Ik weet niet of ik dat nog durf als hij echt een duif voor me bewaart maar toch...dit is al een hele stap voor me. :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”