Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het gaat niet meer met Lana... Up-date pagina 52

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

He verdori, die ontlasting moet toch nu ook weer normaal gaan worden.
De trek in eetlust is er in ieder geval toch. Ik blijf nog altijd doorduimen en hoop iedere keer op beter nieuws :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Wat vervelend zeg dat die ontlasting nog niet goed is.

Ik duim voor je dat het goed komt.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Nono schreef:He verdori, die ontlasting moet toch nu ook weer normaal gaan worden.
De trek in eetlust is er in ieder geval toch. Ik blijf nog altijd doorduimen en hoop iedere keer op beter nieuws :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
Ja, de eetlust is er wel. Lana heeft echt honger. Verder is ze ook al weer aardig fit en vrolijk op z'n tijd. Alleen die stomme diarree dus nog...
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Wel fijn dat ze wel wil eten, alleen die diaree :jank:
Hoop echt voor jullie dat het goed komt :ok:
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

ze mist nu toch een heel stuk van haar darmen dus ik denk voor zich dat herstelt heeft er wel wat tijd overheen gaat :jank:

gelukkig is ze wel weer fleuriger :cheer:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Scooby schreef:
Nono schreef:He verdori, die ontlasting moet toch nu ook weer normaal gaan worden.
Ja, de eetlust is er wel. Lana heeft echt honger. Verder is ze ook al weer aardig fit en vrolijk op z'n tijd. Alleen die stomme diarree dus nog...
Gelukkig heeft ze eetlust :ok: Mag ze nu al wat meer eten of nog niet?
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
Gelukkig heeft ze eetlust :ok: Mag ze nu al wat meer eten of nog niet?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

fenneke schreef:ze mist nu toch een heel stuk van haar darmen dus ik denk voor zich dat herstelt heeft er wel wat tijd overheen gaat :jank:
Laten we hopen dat dat het is...
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

bulletjebe schreef:Gelukkig heeft ze eetlust :ok: Mag ze nu al wat meer eten of nog niet?
Ja, hoor dat mag. Ik voer het ook langzaam iets op. Minder maaltijden per dag (nu zit ze op 6/7 maaltijden per dag) en per maaltijd steeds iets meer voeding.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Pfff ik blijf hard doorduimen voor je meisje :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
bulletjebe schreef:Gelukkig heeft ze eetlust :ok: Mag ze nu al wat meer eten of nog niet?
Ja, hoor dat mag. Ik voer het ook langzaam iets op. Minder maaltijden per dag (nu zit ze op 6/7 maaltijden per dag) en per maaltijd steeds iets meer voeding.
Het zal best even duren voordat de darmen hersteld zijn (verwacht ik) maar ook dat ze vol raken. Volgens mij is het een goed teken dat ze honger heeft en zelf wil eten. Ik heb dan liever diarree dan kotsen in dit geval, want dan passeert het voedsel (en de medicijnen) toch het spijsverteringskanaal en dat is heel goed natuurlijk :wink:

De arts heeft gezegd dat het mogelijk een breiige ontlasting zou worden als het vormen van vaste ontlasting zou gaan aannemen, dus misschien gaat dat over een paar dagen wel gebeuren als er genoeg voedsel aanwezig is in de darmen. Ik blijf er in elk geval voor doorduimen :ok:
olgaw37
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door olgaw37 »

Gelukkig dat het eten in ieder geval weer goed gaat, en ze helemaal niet meer braakt. :ok:
Ik kan me voorstellen dat je wat moedeloos wordt van de diaree, maar zal de tijd nodig hebben. Wt eet ze nu op dit mment? Krijgt ze nog steeds alleen dieetvoer?
groetjes van Olga, en een lebbertje van Rivka

Afbeelding
In liefdevolle herinnering.... Bo 5 juli 1998 - 11 december 2005.....Does 14 maart 1997 - 27 januari 2011
mijn pleeghondje Toet 10 mei 1996 - 28 februari 2011...Scarlet 3 juli 2004 - 15 maart 2013.....
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Wordt ze verder wel wat levendiger Karen? Dat je wel het idee hebt, dat ze wat energie uit het voedsel haalt?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat zegt je dierenarts over het zo waterig blijven van de ontlasting?
Ik hoop iedere keer als ik hier kom kijken, dat er wat positiever bericht is over haar ontlasting. Maar misschien is het helemaal nog niet zo'n probleem dat haar ontlasting nu nog zo dun is, gezien het weghalen van een deel van haar darm en het herstel wat ook niet in 1 dag zal komen.
Ik blijf duimen voor het herstel van haar spijsvertering en darmfunctie hoor! :ok:
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Mag ze overigens pro-biotica krijgen? Of wat pens? Want de AB maakt natuurlijk ook de goede bacteriën kapot in het lichaam. Misschien kan de dierenarts daarover een advies geven?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

bulletjebe schreef:Het zal best even duren voordat de darmen hersteld zijn (verwacht ik) maar ook dat ze vol raken. Volgens mij is het een goed teken dat ze honger heeft en zelf wil eten. Ik heb dan liever diarree dan kotsen in dit geval, want dan passeert het voedsel (en de medicijnen) toch het spijsverteringskanaal en dat is heel goed natuurlijk :wink:

De arts heeft gezegd dat het mogelijk een breiige ontlasting zou worden als het vormen van vaste ontlasting zou gaan aannemen, dus misschien gaat dat over een paar dagen wel gebeuren als er genoeg voedsel aanwezig is in de darmen. Ik blijf er in elk geval voor doorduimen :ok:
Het probleem is dat de voeding die ze binnen krijgt er steevast 2-2,5 uur later in diarree-vorm uitkomt. Gisteravond had ze om 21:00 uur de laatste keer gegeten, 23:00 uur had ze weer diarree en verder de hele nacht niet. Vanochtend om 08:00 uur gegeten en hop; om 11:00 uur diarree... Veel voeding houdt ze dus niet binnen op deze manier en dat heeft ze juist zo hard nodig...
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

olgaw37 schreef:Wt eet ze nu op dit mment? Krijgt ze nog steeds alleen dieetvoer?
Ja, ze krijgt die I/D blikjes van Hill's.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Wat zegt je dierenarts over het zo waterig blijven van de ontlasting?
Afwachten... Het blijft gewoon afwachten of die darmfunctie terugkomt...
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

bulletjebe schreef:Mag ze overigens pro-biotica krijgen? Of wat pens? Want de AB maakt natuurlijk ook de goede bacteriën kapot in het lichaam. Misschien kan de dierenarts daarover een advies geven?
Ze krijgt al pro-biotica. Dat heb ik gelijk gehaald toen ze thuis was. En zodra de blikjes I/D voer op zijn, geef ik haar gelijk een pensdag. Ik moet eerst die I/D blikjes opmaken en daarna mag ze in principe alles weer, alleen is het afwachten hoe de darmen dat oppakken.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

De darmen moeten aardig "aanpassen" nu, ik denk ook niet dat het iets is wat heel snel gebeurd, krijgt ze nog iets van toevoegingen via injectie Karen? omdat ze nog niet alles uit haar voeding kan halen?
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
bulletjebe schreef:Mag ze overigens pro-biotica krijgen? Of wat pens? Want de AB maakt natuurlijk ook de goede bacteriën kapot in het lichaam. Misschien kan de dierenarts daarover een advies geven?
Ze krijgt al pro-biotica. Dat heb ik gelijk gehaald toen ze thuis was. En zodra de blikjes I/D voer op zijn, geef ik haar gelijk een pensdag. Ik moet eerst die I/D blikjes opmaken en daarna mag ze in principe alles weer, alleen is het afwachten hoe de darmen dat oppakken.
Oh oke dat is even afwachten hoe de darmen gaan reageren. Geef Lana maar een dikke knuffel :ok: Ik blijf natuurlijk hopen en duimen :ok:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

cloris schreef:De darmen moeten aardig "aanpassen" nu, ik denk ook niet dat het iets is wat heel snel gebeurd, krijgt ze nog iets van toevoegingen via injectie Karen? omdat ze nog niet alles uit haar voeding kan halen?
Nee. Waar denk je dan aan?
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Scooby schreef:
Is het dan niet beter als je haar eerst gemalen pens geeft of mag ze dan alweer stukken?
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:Is het dan niet beter als je haar eerst gemalen pens geeft of mag ze dan alweer stukken?
Hoi Jessica,

Ze zal vast ook wel stukken mogen, maar ik was van plan om haar grof gemalen pens te geven. Het gaat tenslotte om de pens en de darmfunctie en niet om het scheuren. Ik denk trouwens dat het scheuren ook nog wel erg intensief voor har zal zijn op dit moment en het lijkt me dat ze haar energie beter in andere dingen kan steken nu.
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

:ok: kom op hé darmen van Lana!!!!
Afbeelding
Meeko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Meeko »

Pfff Karen wat een ellende allemaal zeg!
Ik wil je heel veel sterkte wensen in deze nare tijd en ik duim ervoor dat de darmfunctie van Lana weer snel op gang gaat komen :ok:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Scooby schreef:
Hutsje schreef:Is het dan niet beter als je haar eerst gemalen pens geeft of mag ze dan alweer stukken?
Hoi Jessica,

Ze zal vast ook wel stukken mogen, maar ik was van plan om haar grof gemalen pens te geven. Het gaat tenslotte om de pens en de darmfunctie en niet om het scheuren. Ik denk trouwens dat het scheuren ook nog wel erg intensief voor har zal zijn op dit moment en het lijkt me dat ze haar energie beter in andere dingen kan steken nu.
Dat is ook zo. Kan je er makkelijk aan komen?
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Gelukkig dat ze nog wel die eetlust blijft houden nu, maar hopelijk komt er wel snel vooruitgang in die onlasting
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
donna
Zeer actief

Ongelezen bericht door donna »

Scooby schreef:
Als ze weer fitter wordt dan neemt ze dus wel de nodige dingen uit haar voeding op voordat ze het eruit poept.Misschien is het nog niet genoeg maar ik vind het al erg positief klinken!(Vergeet niet dat je een paar dagen geleden nog bang was haar te moeten laten gaan...ze is er nog...heeft honger,eet ,is fitter en wordt vrolijk)!!
Voor Lana een dikke... :ok:
Groetjes Hilda.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Scooby schreef:
cloris schreef:De darmen moeten aardig "aanpassen" nu, ik denk ook niet dat het iets is wat heel snel gebeurd, krijgt ze nog iets van toevoegingen via injectie Karen? omdat ze nog niet alles uit haar voeding kan halen?
Nee. Waar denk je dan aan?
Ik dacht even aan toen mijn vader was geopereerd (maag enz weggehaald) hij moest toen een soort vitaminespuiten halen omdat zijn darmen niet meer alles uit de voeding konden halen in het begin.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”