Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Budkes schreef:Nee hoor dat geld wat mij betreft voor iedereen, en ik spreek ook voor mezelf, ik heb nog nooit gezegd dat mensen zich niet moeten aanstellen.
Ik vind het persoonlijk niet nodig mensen op hun ziel te trappen met hun vaak liefste bezit.
En ik heb weinig op met oog om oog, tand om tand.
Het heeft niets met oog om oog of tand om tand te maken , als dat je instelling is lijkt me dat die voor jezelf ook opgaat
Als je achter je keuze staat dan maakt het toch ook niet uit wat andere zeggen dan weet jij toch dat het juiste hebt gedaan.
Tja, als mensen na fokking tien jaar nog hun gram niet hebben gehaald is het wel eens mooi geweest.
Budkes schreef:Nee hoor dat geld wat mij betreft voor iedereen, en ik spreek ook voor mezelf, ik heb nog nooit gezegd dat mensen zich niet moeten aanstellen.
Ik vind het persoonlijk niet nodig mensen op hun ziel te trappen met hun vaak liefste bezit.
Het heeft niets met oog om oog of tand om tand te maken , als dat je instelling is lijkt me dat die voor jezelf ook opgaat
Als je achter je keuze staat dan maakt het toch ook niet uit wat andere zeggen dan weet jij toch dat het juiste hebt gedaan.
Natuurlijk maakt dat uit.
En zeker als het zulke proporties aanneemt.
Alsof iedereen altijd onwrikbaar en voor 100% achter diens keuzes kon staan, als een soort Übermensch. Niet de geringste vorm van twijfel. Geen greintje schuldgevoel? Dat is niet menselijk.
Nanna kan dan een doorgewinterde forummer en hondeneigenaar zijn, maar ze heeft wel veel honden verloren in relatieve korte tijd en ook dit is hoe dan ook een verlies. En inderdaad voor Tekkeltoos is dit ook niet leuk. die krijgt zo het gevoel dat ze ons moet gaan spammen met leuke berichten om maar te bewijzen dat het echt wel goed gaat met Peer. Van je 'peergroup' moet je het hebben zeg!
Tja, als mensen na fokking tien jaar nog hun gram niet hebben gehaald is het wel eens mooi geweest.
Ik zie dat niet in dit topic eerlijk gezegd. Het gaat voornamelijk over herplaatsen in het algemeen wordt er toch duidelijk aangegeven.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
Natuurlijk maakt dat uit.
En zeker als het zulke proporties aanneemt.
Alsof iedereen altijd onwrikbaar en voor 100% achter diens keuzes kon staan, als een soort Übermensch. Niet de geringste vorm van twijfel. Geen greintje schuldgevoel? Dat is niet menselijk.
Nanna kan dan een doorgewinterde forummer en hondeneigenaar zijn, maar ze heeft wel veel honden verloren in relatieve korte tijd en ook dit is hoe dan ook een verlies. En inderdaad voor Tekkeltoos is dit ook niet leuk. die krijgt zo het gevoel dat ze ons moet gaan spammen met leuke berichten om maar te bewijzen dat het echt wel goed gaat met Peer. Van je 'peergroup' moet je het hebben zeg!
Nou ik denk dat er niemand is die meent dat Peer niet op een super plekje zit momenteel. Misschien vind ze het wel gewoon leuk om berichten en foto's van hem te plaatsen net zoals wij dat doen , zeker ook met een nieuwe aanwinst.
Ik vind jouw spammen bericht eigenlijk rotter overkomen
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
Zie hier de reden dat er zo'n taboe op herplaatsen ligt: zelfs bij een aan alle kanten goed overwogen herplaatsing waarbij de hond het van goed nog beter krijgt en echt niet weggedaan zou zijn als er niet zo'n hemels plekje voor hem geweest was, wordt het nog veroordeeld. Want er zijn zoveel herplaatsingen die op wat voor manier dan ook voorkomen hadden kunnen worden en de manier waarop veel herplaatsingen gaan verdienen ook geen schoonheidsprijs. En dus is elke herplaatsing in principe slecht. Over overdrijven gesproken...
Juist als het gaat over zo'n taboe is het dodelijk voor de discussie om in algemeenheden te blijven hangen. Een taboe doorbreek je daar niet mee!
Sorry hoor. Wat doet iedereen nou moeilijk! In dat voorstel topic zijn misschien 5 mensen die reageren dat zij het anders zouden doen of niet snappen...
En een stuk of 30 die het helemaal top vinden. (Meer nog zelfs)
Dus je kan hele tijd op die 5 mensen in gaan en vanuit daar doen alsof er een mega discussie is.. of je kan die 5 negeren en reageren op die 30 anderen. Het is maar net waar je zelf de energie in steekt hoor.
Sulluna schreef:Sorry hoor. Wat doet iedereen nou moeilijk! In dat voorstel topic zijn misschien 5 mensen die reageren dat zij het anders zouden doen of niet snappen...
Dus je kan hele tijd op die 5 mensen in gaan en vanuit daar doen alsof er een mega discussie is.. of je kan die 5 negeren en reageren op die 30 anderen. Het is maar net waar je zelf de energie in steekt hoor.
Sulluna schreef:Sorry hoor. Wat doet iedereen nou moeilijk! In dat voorstel topic zijn misschien 5 mensen die reageren dat zij het anders zouden doen of niet snappen...
nou ja precies dat dus... het is maar net de macht die je eraan geeft
Zinodo schreef:Iedereen vindt ergens iets van, mooi is dat he. Ik snap alleen niet hoe mensen bij zoiets zo op hun genen getrapt kunnen worden. Peer ging van een fantastisch mandje naar een mandje die zijn koninklijke reet nog net iets beter past. En mensen zijn in schok; hoe durf je?!
Is Nanna niet in staat om beslissingen te maken over haarzelf en haar honden? Had ze eerst een huilverhaal hier op de forum neer moeten zetten zodat mensen mee konden denken en begrip zouden kunnen kweken?
Er is zo veel ellende wat betreft honden en herplaatsingen op dit wereld en ja hoor Nanna en Teckeltoos mogen het horen. Man man man, wat zijn zij slecht bezig.
Volgens mij is het gros het hier met elkaar eens, in wezen.
En wat Nanna betreft: zoals ik haar las ging het niet alleen om haar, Peer en de Puli's, maar ook om Toos. Ik vind het lief. En ik geniet van de teckelverhalen die Toos schrijft. Echt een voorbeeld van een geslaagde herplaatsing.
alfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]
Budkes schreef:Het is toch ook wel echt iets voor een aantal forumleden om met alle geweld de moraalridder uit te moeten hangen.
Bah, laten we vooral wel onze mening duidelijk en luidkeels verkondigen, stel je voor zeg dat je niet gehoord wordt.
Want o jee zeg je zult je niet op je borst kunnen slaan om je enorme kennis, goedheid en je enige juiste kijk op het welzijn van honden.
Wat maakt het uit dat je daarmee het plezier bederft van een intens gelukkige Teckeltoos, en het verdriet vergroot van Nanna. Want we gaan hier zeker niemand sparen, zelfs al gaat het om een volmaakt gelukte herplaatsing. Nee allerlei dramatische toestanden worden uit de kast getrokken die helemaal niets met een herplaatsing als die van Peer te maken heeft. Sjonge jonge zelfs dodingsstations komen in de discussie voorbij.
Ik kan me voorstellen dat Nanna ff de stekker eruit trekt hier. Alsof ze juichend op de bank zit nu Peer daar niet meer zit. En ik kan me trouwens ook voorstellen dat het voor Teckeltoos een stuk minder leuk is om hier leuke foto's en verhalen van een bijzonder vrolijke Peer te plaatsen.
Maar dat is natuurlijk volkomen ondergeschikt aan het belang van jezelf op de borst kloppen met hoe goed je wel niet bent.
Ach ja sommigen... ondanks veel begrijpende reacties kreeg ik ook diverse verwijten meestal via pb toen ik Xantos herplaatst had. Ja hij vrat mijn andere honden op en ja hij was niet van mij maar van mn ex die hem niet meer wilde omdat hij zijn honden ook opvrat en ja alle honden waren in de stress van zijn aanwezigheid incl hij zelf en ja diverse malen in t ziekenhuis gezeten en bij de da om honden en mezelf weer aan elkaar te naaien... maar nee hoe haalde ik t in mn kop om hem te herplaatsen (naar een boerderij waar hij enig hond was en nooit meer in contact hoefde te komen met andere honden). Dan moest ik de rest maar herplaatsen. Tuurlijk we gaan 3 honden herplaatsen omwille van 1 hond die nooit gelukkig zou worden in een woonwijk met noodgedwongen hond-hond ontmoetingen.
Precies. Dat bedoel ik. En dat er reacties komen op een topic als dit, net na een herplaatsing, is logisch.
Bovendien lees ik op het forum bijna dagelijks uitspraken waarvan de haren me te berge rijzen. Het hoort er bij vrees ik.
Precies. Dat bedoel ik. En dat er reacties komen op een topic als dit, net na een herplaatsing, is logisch.
Bovendien lees ik op het forum bijna dagelijks uitspraken waarvan de haren me te berge rijzen. Het hoort er bij vrees ik.
Wat nog steeds niet wil zeggen dat dingen daardoor niet meer kwetsend kunnen zijn.