Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hond in beslag genomen,wat nu... ik word niet vervolgd!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Flo'ke
Zeer actief

Re: Mijn hond in beslag genomen..wat nu...

Ongelezen bericht door Flo'ke »

Jeetje, wat een situatie... ik hoop dat je je hond snel weer in je armen kan sluiten! :ok:
Priscill@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Priscill@ »

Ik heb nog niet gereageerd, maar heb dit topic wel gevolgd. Hoe erg moet het zijn om je hond op zo'n manier te moeten missen. Bij de gedachte alleen al.....
Ik hoop dat je het allemaal nog een beetje trekt.
Meid kom op, houd goeie moed. Ik hoop echt voor je dat Macho snel terug komt.
En blijf vooral in Macho geloven.
Groetjes Priscilla en pootjes van Bailey, Breezer, Brandy, Bourbon en Bacardi

Afbeelding
S@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC.

Ongelezen bericht door S@nne »

de duimen draaien dat Macho voor de kerst al lang en breed weer bij jullie thuis is! Sterkte en probeer jezelf niet gek te maken, al snap ik heel goed dat je je wel heel ongerust en machteloos voelt.
Schapendrijven, Frisbee, Agility, Flyball, Hoopers en Suppen ze zijn er gek op! :D
Afbeelding
Groetjes, Sanne
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

bouvierpoedel schreef:
macho-hayley schreef:Ik denk nu steeds vaker dat het fijner was geweest als Macho gewoonweg niks van kinderen had willen weten omdat je er dan op voorbereid bent.
Ik had ook nooit op voorhand kunnen weten dat het meisje met haar vingers in zijn ogen zou prikken.
Toen ze hem beetpakte ondanks mijn waarschuwing was ik nog steeds niet bang dat er iets zou gebeuren, ik heb genoeg foto's waarop te zien is dat Macho geen probleem heeft met flink wat fysiek contact met kids...zelf was hij namelijk ook zo..als je hem kriebelde gewoon met heel zijn gewicht tegen je aan hangen...in je nek kruipen..op schoot zitten...vroeg je om een poot kreeg je er meteen twee enzo....
Ik weet zeker als ik wist dat hij kids zou bijten dat ik ondanks het struikelen het misschien nog had kunnen voorkomen, maar nu dacht ik alleen maar 'joh balen dat dat kind weer niet luistert'.
Mijn honden hadden zin om te spelen met elkaar dus we waren onderweg naar het losloopveld en ik vind dat als kids hun willen aaien ze eerst netjes en rustig moeten gaan zitten...en dan aan de kids uitleggen dat ze rustig moeten benaderen en over zijn borst moeten aaien enzv...het meisje heeft Macho al wel 50 x geaaid en zelfs wel eens binnen geweest toen ik nog een jong katje had en dan liepen de honden ook gewoon hier rond. De ouders hebben hier nooit problemen mee gehad, en vonden het prima. Dus het is ook niet zo dat ze elkaar niet kenden en Macho ineens een vreemd kind greep, nee ze kenden elkaar en daarom was ik ook niet bang dat er iets mis zou gaan als ze hem alleen om zijn kop had gepakt zonder in zijn ogen te prikken.
Ik vind gewoon de omstandigheden waarin zo'n test plaatsvindt niet eerlijk...hond wordt vanuit een stresssituatie in een hele nieuwe omgeving geplaats waar nog meer honden zijn die hetzelfde hebben meegemaakt...weggerukt van zijn baas wat voor een belg en zeker voor Macho enorm stressvol moet zijn...dan ineens wordt er een test bij hem afgenomen door vreemden. Stel hij krijgt een test met zo'n pop ik weet zeker dat hij dat onwijs vreemd vind en zich waarschijnlijk ook onzeker zal gedragen hij weet verdorie wel het verschil tussen iets raars als zo'n pop(een hond heeft meer zintuigen dan alleen zijn ogen he) en een mens. Als ik zo'n test met hem doe geef ik hem een commando af en laat dat en dan zal hij gedurende de test alleen naar mij kijken en alles laten ondergaan dat weet ik zeker...hij vertrouwt mij en weet dan dat het goed is...maar in die situatie waarin hij nu zit?Nou ik weet het echt niet....
Dat is net als toen ik een aantal maanden geleden nogal lastig werd gevallen door een dronken kerel hier uit de buurt, ik weet zeker dat Macho hem wel even weg had willen jagen...maar hij staat onder appel en als ik commandeer dat ik dat niet wil dan gebeurt dat niet...net als dat visite prima binnen kan komen als ik er ben maar hij je opvreet als je binnen wil komen als ik er niet ben. En is dat dan raar?Je hebt toch een belg...vrij normaal dat hij zijn huis en baas wil beschermen toch...dat staat ook in de rasbeschrijving.
Alles valt en staat nu denk ik met de manier waarop ze met hem om zijn gegaan..en welke testen ze met hem gaan doen en op welke manier.
Maar persoonlijk denk ik niet dat hij die test haalt als hij in bedreigende situaties wordt gezet...zonder appel en zonder baas.
Precies de reden waarom ik hem nooit alleen zou laten met kinderen ondanks dat hij er erg lief mee is als ik er bij ben...en dat heb ik dus ook niet gedaan.
Wees gerust ze kijjken wel verder dan en niet naar alleen als hij bv bijt of angst vertoond.
Het is het hele plaatje wat de score geen en niet 1 onderdeel.
Ik geloof dat jij nogal verstelt zult staan van je hond ,want dit zijn allemaal je eigen emotie's die je gek maken .
Jij kunt niet zonder je hond dus denk je ook dat hij niet zonder jou kan functioneren.
Wat ik lees is dat je hond een redelijke stabiel typje is ,dus die past zich snel aan en mechelaartjes zijn slim dus maak je niet teveel zorgen.
.
Dat denk ik ook, en daarnaast zul je versteld staan hoeveel honden juist veel beter door die test komen zonder eigenaar. Uiteraard begrijp ik dat je je zorgen maakt, maar wat BP zegt klopt wel.
Ze kijken heus naar de eigenschappen van de hond en ik heb ook honden gezien waarvan ik nooit dacht dat ze er doorheen zouden komen die wel gewoon de test haalden. Wel met eventuele restricties, maar gewoon goed doordachte omschrijvingen.
Natuurlijk kan ik ook niet zeggen hoe het met Macho gaat, maar misschien stelt Je dit een beetje gerust.
Gr. Aniek

Afbeelding
macho-hayley
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herders
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door macho-hayley »

tsja het is geen verknipte hond die maar zomaar in het wilde weg bijt en doet...dus misschien moet ik me daar inderdaad maar aan vasthouden
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Niet misschien ;) 'Gewoon' doen, anders word je knettergek van al die verhalen. Negatieve verhalen hoor je over het algemeen sneller dan verhalen waar het wel goed gaat, ook al zijn die laatste er het meest.
Afbeelding
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Ik heb macho in Apeldoorn nog op de foto gezet, ik vond hem vriendelijk, hij moet er wel door heen komen toch?
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

Devel schreef:Ik heb macho in Apeldoorn nog op de foto gezet, ik vond hem vriendelijk, hij moet er wel door heen komen toch?
Oja dat weet ik nog!Bedankt hij is ook lief...ik hoop in ieder geval ook dat het enigzins eerlijk zal verlopen en dat hij er zonder al te veel schade uit kan komen...
Afbeelding
Mieke2
Actief

Ongelezen bericht door Mieke2 »

hou de moed erin, laten we met ons allen hopen en ervoor duimen dat macho weer gauw bij je terug is
er zijn veel mensen die met je meeleven en die je steunen en vertrouw verder op macho: hij IS een goede hond en dat komt er heus wel uit en dat zullen ze toch moeten zien.
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Die machteloosheid die je moet voelen :ugh: ik hoop met alle anderen mee dat Macho snel weer thuis komt....
Afbeelding
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Gos, ik hoop zo dat je deze week wat meer duidelijkheid krijgt :ok:
Of beter nog dat je hem deze week weer terug krijgt. Ik zou zelf niet weten waar ik het moest zoeken :ugh:
Nog ff moed houden :roos:
Groetjes Belinda
Afbeelding
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

het is alweer een week geleden en nog steeds niks gehoord, en geen uitnodiging voor verhoor :s
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Denk dat je qua snelheid van handelen ook wat pech hebt met een weekend ertussen.
Sterkte!
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Wat ellendig dat niemand ook maar een beetje haast lijkt te maken zeg :ugh:
Afbeelding
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

ja precies...poeh ik heb dan liever dat er na een week besloten wordt dat er een einde aan komt dan pas over een half jaar...zowel voor mij als voor de hond...en dan inderdaad de vraag hoe hij terugkomt als dit gebeurt...ik krijg in ieder geval veel brieven binnen van mensen die iets willen betekenen...zowel om iets over mij als hondenbaas als over macho als hond te vertellen.En alle beetjes helpen natuurlijk(hopelijk)....
Afbeelding
Echo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toy Poedel

Ongelezen bericht door Echo »

Houd moed! Heel fijn dat zoveel mensen je willen helpen. Hopelijk hoor je snel iets.
Groetjes van Eva en pootje van Jerry!
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Wat zal dit aan je vreten zeg, getver.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

Ik kan er met mijn pet niet bij dat er al 8 dagen voorbij zijn zonder dat ik uberhaupt ben verhoord.
Na mijn verhoor moeten getuigen nog verhoord worden en dan alles verzameld en naar de rechter...ben bang dat we 10 dagen dus niet gaan redden pfff.....
Afbeelding
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

:ugh: ,,,, zou gek worden. Maar met die woorden schiet jij nu niks op. Wat duurt het lang..
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

macho-hayley schreef:Ik kan er met mijn pet niet bij dat er al 8 dagen voorbij zijn zonder dat ik uberhaupt ben verhoord.
Na mijn verhoor moeten getuigen nog verhoord worden en dan alles verzameld en naar de rechter...ben bang dat we 10 dagen dus niet gaan redden pfff.....
pff niet normaal dat het zo lang duurt..Veel sterkte ( ik weet, je hebt er niks aan )
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

bedankt voor de steun...ik zou willen dat ik iets kon doen..heb vanmiddag de halve dierenwinkel maar leeggekocht..dat hielp maar even haha...
Afbeelding
Frida van der Hoek

Ongelezen bericht door Frida van der Hoek »

macho-hayley schreef:tsja het zal toch zeker niet negatief worden gevonden neem ik aan, ik denk toch wel dat het belangrijk is aan te tonen dat er nooit eerder zulk gedrag is vertoont en tevens dat ik toch echt wel bewust met mijn honden omga.
In een ander topic schrijf je dat hij iemand in zijn been had gebeten toen hij wilde spelen met een stok, bij een voetbalwedstijd toch? Zie de link die iemand heeft geplaatst in dit topic ergens aan het begin... Wel eerlijk blijven! .
En dat je nog niet gehoord bent... slecht teken idd, als de hond zich normaal gedraagt had je al bericht gehad. Als je zelf al denkt dat hij niet door een mag test komt weet je diep in je hart ook wel beter; ik had me geen seconde druk gemaakt met mijn hond. Omdat ik wist dat hij door en door ok was. Ook als er iemand op zijn poot ging staan, een peuter stak eens een vork in zijn rug, tot bloedens toe gewond maar bijten nee. Hij jankte en gilde maar deed niks. Dus kon ik meteen ingrijpen voor het uit de hand liep. Want bijten, dat mocht niet van mij, nooit en dat wist hij. Kwestie van opvoeden, echt consequent zijn en nee is nee.
Hond is de dupe; ws nog poosje asiel, feestdagen voor de deur en ze maken echt geen haast als je met een advocaat e.d. aankomt; wordt beschouwd als 'besef van verantwoordelijkheid', oftewel je laat blijken dat je weet dat jouw hond fout was en je rekt de boel alleen maar langer op en als je zo bang bent dat hij een spuitje krijgt moet hij vaker gebeten hebben, bij 1 incidentje wordt een hond niet meegenomen, alleen bij een zeer ernstige beet of als er meerdere klachten/aangiftes liggen doen ze dit.
Weet ik uit ervaring; een hond bij mij in de buurt werd na 2 aangiftes en tig klachten uit de buurt bij de wijkagent pas bij de 3e bijtpartij (pup helemaal verscheurd, de lieverd, deed ie anders noooooit) meegenomen en nadat hij ingeslapen was kreeg baasje pas bericht via advocaat. Een hond is nl bezit volgens de wet, en het in beslag genomen 'ding' had genoeg bewezen dat het net zo gevaarlijk is als een mes in de hand van een crimineel. In beslag nemen en niet meer teruggeven dus. Zo zit dat. Moet je maar niet met een mes rond gaan lopen zwaaien en daarbij per ongeluk iemand in zijn gezicht steken, zo zien ze dat. De baas van de bijtende hond is nooit gehoord tot zijn verontwaardiging; ze wisten wel genoeg zo.. Hij weigerde ook de hond te muilkorven ondanks de eerdere bijtpartijen naar mens en dier, tsja... Als hij na de 1e x gemuilkorfd had was de hond er ws nog maar ja, dat was zo zielig voor de hond..
Ik had een Rottweiler, stel je voor dat je zulke kaken om je wang voelt sluiten brrr....
Het feit dat je niets meer vertelt over het slachtoffertje spreekt ook boekdelen, agenten zijn soms net mensen (met wellicht kinderen) en het is hun werk om de stad veilig te houden en als je dan zo onverschillig doet en gaat roepen dat het een aso-buurt is vol junks en criminelen roep je ook het een en ander over jezelf af.
Sterkte voor het gebeten meisje; zij zit de rest van haar leven met een litteken. Denk je daar ook weleens aan? Nog een brief in de bus gedaan met excuses? Gevraagd wat de schade was? Taxi naar de EHBO voor ze betaald? Denk het niet anders had je dat wel verteld.
Ik kan me wel voorstellen dat ze geen trek in een gesprek hadden om je hond te redden maar excuses wilden horen. Had ze maar aangeboden, de schuld voor 100% op je genomen en wie weet hoe het dan gelopen was..
En wie het niet met me eens is; verklaar de hond heilig en scheld maar, ik zit er niet mee, echt niet! Door dit soort onzin hebben herders zo'n slechte naam en das jammer want het kunnen leuke honden zijn mits goed onder appel en met een ervaren baas.
Bijtende hond = fout! Altijd!
Dee
Zeer actief

Frida van der Hoek schreef:Het feit dat je niets meer vertelt over het slachtoffertje spreekt ook boekdelen, agenten zijn soms net mensen (met wellicht kinderen) en het is hun werk om de stad veilig te houden en als je dan zo onverschillig doet en gaat roepen dat het een aso-buurt is vol junks en criminelen roep je ook het een en ander over jezelf af.
Sterkte voor het gebeten meisje; zij zit de rest van haar leven met een litteken. Denk je daar ook weleens aan? Nog een brief in de bus gedaan met excuses? Gevraagd wat de schade was? Taxi naar de EHBO voor ze betaald? Denk het niet anders had je dat wel verteld.
Ik kan me wel voorstellen dat ze geen trek in een gesprek hadden om je hond te redden maar excuses wilden horen. Had ze maar aangeboden, de schuld voor 100% op je genomen en wie weet hoe het dan gelopen was..
En wie het niet met me eens is; verklaar de hond heilig en scheld maar, ik zit er niet mee, echt niet! Door dit soort onzin hebben herders zo'n slechte naam en das jammer want het kunnen leuke honden zijn mits goed onder appel en met een ervaren baas.
misschien moet je alles nog eens goed lezen :roll:
Frida van der Hoek

Ongelezen bericht door Frida van der Hoek »

Dee schreef:
Frida van der Hoek schreef:Het feit dat je niets meer vertelt over het slachtoffertje spreekt ook boekdelen, agenten zijn soms net mensen (met wellicht kinderen) en het is hun werk om de stad veilig te houden en als je dan zo onverschillig doet en gaat roepen dat het een aso-buurt is vol junks en criminelen roep je ook het een en ander over jezelf af.
Gek dat niemand leest (of negeert?) dat de hond al gebeten HAD volgens ts zelf... Laat staan daar eens over verder vraagt, waarom beet hij toen? Ging ook al zo speels en gemoedelijk pfff.... En dat ts het daar liever niet over heeft is ook vreemd vinjenie?
Inderdaad; goed lezen wat er staat!
Dee
Zeer actief

ik doelde op het kindje...maar ja.
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

huh...hij heeft mijn buurman in zijn been gebeten die mij te lijf ging met een metalen staaf op het moment dat ik samen met de hond buiten stond...ik heb het nergens gehad over spelen met een stok!
Afbeelding
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

als je goed had gelezen staat er dat ik meerdere keren contact heb gezocht met de ouders..zelfs kadootjes voor het meisje heb gekocht...en ook heb aangeboden alle gemaakte kosten te vergoeden(wellicht via mijn avp).
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Frida van der Hoek schreef:
Dee schreef:
Gek dat niemand leest (of negeert?) dat de hond al gebeten HAD volgens ts zelf... Laat staan daar
eens over verder vraagt, waarom beet hij toen? Ging ook al zo speels en gemoedelijk pfff.... En dat
ts het daar liever niet over heeft is ook vreemd vinjenie?
Inderdaad; goed lezen wat er staat!
De hond heeft de buurman eens gebeten, maar die situatie was totaal niet te vergelijken met deze. Je kan dus niet zomaar alle bijtgebeurtenissen over een kam scheren. Dat jij dat wel doet zegt meer over jouw beperkte hondenkennis.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Dee schreef:ik doelde op het kindje...maar ja.
Ach ja, maar mw. van der Hoek weet toch alles beter..... Ik vind een hond in zijn rug laten prikken met een vork door een kind ook niet getuigen van oplettendheid. Je mag echt van geluk spreken dat deze hond niet gebeten heeft. En het is/ was nog wel een rottweiler. Dan is het helemaal onverantwoordelijk. Als die gaan bijten.....Arm beest......

edit:toevoeging
Laatst gewijzigd door freskin op 07 dec 2011 00:24, 2 keer totaal gewijzigd.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Dee
Zeer actief

freskin schreef:
Dee schreef:ik doelde op het kindje...maar ja.
Ach ja, maar mw. van der Hoek weet toch alles beter..... Ik vind een hond in zijn rug laten prikken met een vork door een kind ook niet getuigen van oplettendheid. Je mag echt van geluk spreken dat deze hond niet gebeten heeft. Arm beest......
:LOL: idd. zo scherp als een mes :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”