MARC_S schreef:Ach, nu moeten wij ineens de perfectie honden hebben om iets te mogen zeggen? Omdat ik een topic over een muilkorf heb geopend? Zover ik weet lopen er hier heel wat meer honden met een muilkorf rond van de rasgroep die ik heb en ik kots op jullie oordeel over een hond die je niet kent.

Werkelijk, wat jullie inzetten om je gelijk te krijgen. Jullie hebben geen enkel idee over wat voor hond je het hebt en waar wij daarmee al gekomen zijn. Ik heb nooit ook maar 1 woord gerept over Eva's problemen het eerste jaar omdat ik geen bemoeienis wenste. Alleen Suzanne, Fenella en nog wat mensen weten vanaf het begin waar wij mee te dealen hebben gekregen. Eva is geen doorsnee Laekense herder en dat kan Suzanne ook beamen. Ook al eens nagedacht over het feit dat wij een van de weinige zijn die nu pas met een muilkorf beginnen? Ik lees hier mensen volledig voor CM zijn en die hebben ook gewoon muilkorven hoor.

En daarnaast zijn er nog meer honden als Eva op dit forum en die lopen met TT's en prikkers en muilkorven. Maar omdat ik iets tegen de methode van CM heb moet ik ineens een zeer pittige hond een lam maken voor ik iets mag zeggen?
Waarom denk je dat wij niet met Eva gaan fokken? Eva is te pittig voor dit ras. Dus oordeel alsjeblieft niet als je nergens van weet. Jullie hebben de klok horen luiden maar jullie weten niet waar de klepel hangt. De kritiek is dus zeer ongepast.
Dus ga mij alsjeblieft niet bekritiseren op mijn aanpak en inzet voor Eva want dat is wel het laatste waar ik een oordeel van een wildvreemde over pik. Ik heb nog nooit zoveel werk in een hond gestoken en ik weet 100% zeker dat een deel van jullie de spuit erin gezet had. Wedden? En ik heb nog nooit zoveel waar voor mijn werk gekregen al is perfectie te hoog gegrepen. Dus waar oordelen jullie in vredesnaam over en wat wil je ermee zeggen? Dat wij niet hard genoeg zijn en dus is onze hond een hond met pit en grenzen? Gaat heen zeg, Eva beet van pup af aan en dat hebben wij er voor 99% uit gekregen. Dat is positief en zeker geen argument om mij de mond mee te snoeren. Zeer flauw! Niet om het een of ander, maar mijn inzet en totale devotie naar die hond toe is eerder iets om respect voor te hebben dan om mij op aan te vallen. Mijn hond was van kleins af aan meteen lastiger dan waarom op het forum mensen hun honden wegdoen. Mijn hond was ook vanaf dag 1 gaver dan ik ooit kon denken en dus ben ik er voor gegaan. Bloed zweet en tranen dus ik kan hier geen commentaar op verdragen van mensen waarvan ik 100% zeker weet dat ze haar herplaatst of afgemaakt hadden. Zo ontzettend ongepast!
Ik ben hier zeer kwaad over. Want je denkt toch niet dat mijn laksheid en gebrek aan inzet de reden zijn dat Eva niet helemaal betrouwbaar is bij vlagen? Noem het eerder mijn verdienste dat die hond elke dag weer overal los loopt en getraind wordt om goed gedrag te laten zien. Dat bijten is niet gekomen. Eva is bijtend bij ons gekomen. Dat bestaat want dat heb ik gezien. Suzanne kan daar niks aan doen want het was echt alleen Eva. Eva is een geval apart en ik denk een terugslag naar lijnen van vroeger waarin dat gedrag zeer gewenst was in het ras laekense herder. Eva was vanaf dag 1 niet aan te raken door mensen en niet aan te raken door welk ander dier dan ook. Dan beet ze. Mijn vrienden hebben haar nog nooit aan kunnen raken in ons huis en om ons huis. Dat was dus vanaf 8 weken al zo? Suggesties? Mijn moeder is nog nooit bij ons binnen geweest met Eva los. Ook niet met 10 weken. Suggesties? Pup corrigeren met prikker? Dus alsjeblieft laat de hond waarmee ik nu al zo ver ben er buiten want ik kan dat niet verdragen. Zeker niet van mensen die er een spuit in hadden gezet.

Jullie hebben een geweldig hondje, dat meen ik echt en echt niet om te slijmen.... ik denk zelf dat ze best een aanwinst voor het ras als werkhond had kunnen zijn dus ook een aanwinst voor de fok... maar dat is puur wat ik van haar gezien heb destijds...
Ze heeft het gedrag van een mechelaar, niks meer en niks minder... Xavi van mij heeft maar een heel kort lontje, dat gaat van niks naar ineens alles... en dat is dus ook met alles, of het nu speuren, appel of manwerk is of gewoon thuis en buiten... is ook een hond waar je alles met rust moet aanleren...
En dan is het een geweldige hond, is heel graag bij me en wijkt ook niet van mn zijde... is op zn zachts gezegd niet makkelijk zeker niet door zn alles of niets mentaliteit... maar voor mij een geweldige hond....
Bij hem zou op dit moment een prikker averechts werken, want hij zou daar alleen maar gekker van worden ipv rustiger... dus hij loopt nog gewoon aan een leren bandje of een slipketting op dubbele ring dus niet op slip.
Je moet doen waar jezelf achter staat, want alleen dat werkt, dat dit voor jou iets anders is dan voor mij, prima toch? we zijn niet allemaal hetzelfde.
Maar dat wil niet zeggen dat de ene methode beter is dan de ander... ik zou mijn honden nooit iets aandoen, dat weet jezelf ook, maar ik ben wel van het doorpakken... en dat heeft niets met trainen of wat dan ook te maken, dit heb ik altijd gehad, ook met Dusty... En dat was een mishandeld hondje, maar alleen een beetje doorpakken werkte echt voor haar... aanpassen aan haar werkte averechts want het sterkte haar in haar angst.