Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kijktip: Gaus versus Millan, vanavond Ned 1 Pauw en Witteman

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Re: Kijktip: Gaus versus Millan, vanavond Ned 1 Pauw en Witteman

Ongelezen bericht door Marion. »

MARC_S schreef:Ik begrijp niks van jou.
Blaaaaaaaaaaaatttt. Moet je Martijns opmerking weer ondersteunen?
Martijn schreef:Tja, wat zal ik zeggen. Je doet zoveel wat ik niet begrijp.
MARC_S schreef:Je hebt enorm respect voor een hond die weg rent en op zolder gaat liggen als ze een ballon ziet maar als ze boven aan een trap gaat komt de jachtlijn tevoorschijn? Ik zou de jachtlijn dan ook maar eens inzetten bij ballonnen. Of zeg je dit slechts om wat tegengas te geven? Volgens mij onthoud jij je honden nog niet eens een snoepje als ze dat willen. Denk je nu echt dat ik geloof dat jij je hond bonkend van de trap gesleurd hebt? :smile: Kom op zeg. :wink:
Bonkend de trap af hebt gesleurd. Oké, weer een nieuwe Marc-nuance.
Je gelooft maar lekker wat je jezelf hebt ingebeeld over hoe ik ben. Je hebt helemaal gelijk hoor.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Martijn schreef:
Zoie schreef: Niks ten nadele van positief trainen, en vooral positief aanleren van kunstjes, de theorie is feitelijk moeilijk te begrijpen, en nog moeilijker toe te passen.
Als het je aan basiskennis ontbreekt en je niet in staat bent je hond iets uit te leggen moet je je hond daar niet mee lastig vallen. Dat is jouw tekortkoming.

Zelf iets niet begrijpen is namelijk niet hetzelfde als "de hond heeft een harde aanpak nodig.

Zo moeilijk is het trouwens niet, hoor. We staan allemaal in onze handjes te klappen als het pupje buiten een plasje doet.
Behalve de mongolen die vinden dat het neusje door de stront moet om je hond iets te leren.
En dan zeggen we ook niet dat het andere alternatief zo moeilijk is.
Dus jullie hebben evenwichtige sociale honden waar je overal mee kunt gaan wandelen en op een terras kunt gaan zitten zonder problemen? Geen probleem als een andere hond even komt snuffelen of een klein kind de honden een aai over de bol wilt geven??? Want zo moeilijk is het niet zeg je.......
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Marion. schreef: Bonkend de trap af hebt gesleurd. Oké, weer een nieuwe Marc-nuance.
Je gelooft maar lekker wat je jezelf hebt ingebeeld over hoe ik ben. Je hebt helemaal gelijk hoor.
Waarom ondersteun je dan een voorbeeld waarin een Sint Bernhard bonkend van de trap gesleurd werd? Ik geloofde nl al niet dat jij dat ooit zou doen. Maargoed, als je aan een jachtlijn gaat trekken verbaast me dat al eigenlijk.
Afbeelding
Neeltje

Martijn schreef:
Neeltje schreef:
Martijn schreef:
Als het je aan basiskennis ontbreekt en je niet in staat bent je hond iets uit te leggen moet je je hond daar niet mee lastig vallen. Dat is jouw tekortkoming.

Zelf iets niet begrijpen is namelijk niet hetzelfde als "de hond heeft een harde aanpak nodig.

Zo moeilijk is het trouwens niet, hoor. We staan allemaal in onze handjes te klappen als het pupje buiten een plasje doet.
Behalve de mongolen die vinden dat het neusje door de stront moet om je hond iets te leren.
Dus jullie hebben evenwichtige sociale honden waar je overal mee kunt gaan wandelen en op een terras kunt gaan zitten zonder problemen?
Ja. Die heb ik inderdaad.
Geen probleem als een andere hond even komt snuffelen of een klein kind de honden een aai over de bol wilt geven???
Ja.

Wat is je punt eigenlijk?

Wat had jij ook weer voor hond? En wat kan hij eigenlijk buiten alleen maar geremd zitten wezen?

Je kunt wel goede sier gaan zitten maken met wat een ander gefokt heeft maar daar zit natuurlijk niets van jou bij.

Zou je hier misschien normaal Nederlands van kunnen maken, want ik kan hier geen touw aan vast knopen. 'geremd zitten wezen'?????? Daar had ik graag een uitleg over. En wat heeft fokken met opvoeden te maken???
Neeltje

Ik dacht ook onlangs gelezen te hebben dat Marc op zoek is naar een muilkorf voor Eva.

http://www.hondenforum.nl/plaza/honden- ... 05335.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat geeft mij niet het gevoel dat ze sociaal en evenwichtig is. Zoals Nanna zegt, niets ergs, maar zeg dan niet dat jullie hèt beste systeem hebben om jullie honden, die ook niet door jullie zelf zijn gefokt, op te voeden.

De manier waarop Cesar honden in evenwicht brengt, is inderdaad niet de enige, is ook niet heiligmakend, maar hij zeer zeker mishandelt geen honden.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik heb het trouwens eens geprobeerd dat tikje met een voet als de hond niet luistert, nou ik kan je vertellen zo hard komt dat niet aan. Als je goed kijkt doet CM dat niet met been wat naast de hond is maar altijd met het andere been, nou heb het ook gedaan toen Tama zo erg hard aan de lijn trok en verschrikkelijk te keer ging omdat ze een haas zag, ze piepte amper toen ik haar dat kleine schopje gaf. En als je weet dat Tama normaal keihard gilt als je alleen maar tegen haar aanstoot. Dus zo hard komt dat niet aan, oke als je het met het been zou doen wat wel naast de hond zit dan zal het wel harder aankomen.

Maar het hielp in ieder geval wel, ze had gelijk weer aandacht voor mij, niet dat dat perse moet, al kijkt ze vooruit zal me een zorg zijn, als ze maar niet meer mijn armen uit mijn lijf rukt en zo verschrikkelijk tekeer gaat, ik vind dat gillen haast nog erger dan dat ze aan haar lijn trekt. Ik loop namelijk nogal erg vroeg met ze buiten en vind het niet leuk als ze de mensen die daar in de buurt wonen wakker gilt. dat tikje met mijn voet komt bij haar trouwens helemaal niet in haar organen terecht maar kwam op haar gespierde billen dus zo zeer zal dat niet doen. Dat blijkt trouwens wel dat het geen pijn doet anders had ze moord en brand gegild.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Meen mij te herinneren een topic over Eva en jullie klaagzang dat je ook wel eens visite wilt afleggen bij vrienden of een terrasje pikken zonder de angst dat ze ergens inhangt.
En de tijd ergens voor nemen op de hond zijn tempo is wat anders dan te bang zijn dat je hond iets doet en daardoor zelf verkrampen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Neeltje

Martijn schreef:
Neeltje schreef:Ik dacht ook onlangs gelezen te hebben dat Marc op zoek is naar een muilkorf voor Eva.
Ja. En?
Dat geeft mij niet het gevoel dat ze sociaal en evenwichtig is.
Ik vind je gevoel niet relevant.
Dit gegraai naar persoonlijke zaken geeft mij het gevoel dat je een enorme tok bent die niet weet waar ze een discussie moet laten. Maakt dat uit?

In het door jou aangegeven topic staat wat we met die muilkorf willen. Jouw gevoel voegt weinig toe.
Zat mensen die hier uit de eerste hand kunnen getuigen van beide honden en hun stabiele karakter. Daar heb ik jouw gevoel niet bij nodig.
Dit is dus persoonlijk worden. Als je geen fatsoenlijk antwoord kunt geven, houdt dan je mond, maar ik laat me door niemand op deze manier uitschelden. Dit maakt mij alleen maar nog duidelijker met wat voor persoon ik te maken heb.
Marion.

MARC_S schreef:
Marion. schreef: Bonkend de trap af hebt gesleurd. Oké, weer een nieuwe Marc-nuance.
Waarom ondersteun je dan een voorbeeld waarin een Sint Bernhard bonkend van de trap gesleurd werd? Ik geloofde nl al niet dat jij dat ooit zou doen. Maargoed, als je aan een jachtlijn gaat trekken verbaast me dat al eigenlijk.
Hoe had ik het anders moeten doen? Ik had alleen maar jachtlijnen bij me. En yep, ze moest toch echt naar beneden. En lief vragen en aanmoedigen hielp niet. Dan heb ik geen enkel probleem met een kontje (duwtje) geven en wat trekken aan de jachtlijn hoor. We hadden haar snel en veilig beneden op die manier.
Neeltje

Martijn schreef:
Ik vind je gevoel niet relevant.
Dit gegraai naar persoonlijke zaken geeft mij het gevoel dat je een enorme tok bent die niet weet waar ze een discussie moet laten. Maakt dat uit?

In het door jou aangegeven topic staat wat we met die muilkorf willen. Jouw gevoel voegt weinig toe.
Zat mensen die hier uit de eerste hand kunnen getuigen van beide honden en hun stabiele karakter. Daar heb ik jouw gevoel niet bij nodig.
Neeltje schreef:Dit is dus persoonlijk worden. Als je geen fatsoenlijk antwoord kunt geven, houdt dan je mond, maar ik laat me door niemand op deze manier uitschelden. Dit maakt mij alleen maar nog duidelijker met wat voor persoon ik te maken heb.
Martijn schreef:Het was mijn gevoel. Dat moest er toch bij gehaald worden?
Ook je gevoel kun je uiten zonder te schelden.
bouvierpoedel
Zeer actief

Ik heb je hond ook nog nooit gezien.
maar het beeld wat ik bij haar heb is toch echt door jullie hier zelf op het forum gezet.
:denken:
laeken
Zeer actief

Ach, nu moeten wij ineens de perfectie honden hebben om iets te mogen zeggen? Omdat ik een topic over een muilkorf heb geopend? Zover ik weet lopen er hier heel wat meer honden met een muilkorf rond van de rasgroep die ik heb en ik kots op jullie oordeel over een hond die je niet kent. :kotz: Werkelijk, wat jullie inzetten om je gelijk te krijgen. Jullie hebben geen enkel idee over wat voor hond je het hebt en waar wij daarmee al gekomen zijn. Ik heb nooit ook maar 1 woord gerept over Eva's problemen het eerste jaar omdat ik geen bemoeienis wenste. Alleen Suzanne, Fenella en nog wat mensen weten vanaf het begin waar wij mee te dealen hebben gekregen. Eva is geen doorsnee Laekense herder en dat kan Suzanne ook beamen. Ook al eens nagedacht over het feit dat wij een van de weinige zijn die nu pas met een muilkorf beginnen? Ik lees hier mensen volledig voor CM zijn en die hebben ook gewoon muilkorven hoor. :U: En daarnaast zijn er nog meer honden als Eva op dit forum en die lopen met TT's en prikkers en muilkorven. Maar omdat ik iets tegen de methode van CM heb moet ik ineens een zeer pittige hond een lam maken voor ik iets mag zeggen?

Waarom denk je dat wij niet met Eva gaan fokken? Eva is te pittig voor dit ras. Dus oordeel alsjeblieft niet als je nergens van weet. Jullie hebben de klok horen luiden maar jullie weten niet waar de klepel hangt. De kritiek is dus zeer ongepast.

Dus ga mij alsjeblieft niet bekritiseren op mijn aanpak en inzet voor Eva want dat is wel het laatste waar ik een oordeel van een wildvreemde over pik. Ik heb nog nooit zoveel werk in een hond gestoken en ik weet 100% zeker dat een deel van jullie de spuit erin gezet had. Wedden? En ik heb nog nooit zoveel waar voor mijn werk gekregen al is perfectie te hoog gegrepen. Dus waar oordelen jullie in vredesnaam over en wat wil je ermee zeggen? Dat wij niet hard genoeg zijn en dus is onze hond een hond met pit en grenzen? Gaat heen zeg, Eva beet van pup af aan en dat hebben wij er voor 99% uit gekregen. Dat is positief en zeker geen argument om mij de mond mee te snoeren. Zeer flauw! Niet om het een of ander, maar mijn inzet en totale devotie naar die hond toe is eerder iets om respect voor te hebben dan om mij op aan te vallen. Mijn hond was van kleins af aan meteen lastiger dan waarom op het forum mensen hun honden wegdoen. Mijn hond was ook vanaf dag 1 gaver dan ik ooit kon denken en dus ben ik er voor gegaan. Bloed zweet en tranen dus ik kan hier geen commentaar op verdragen van mensen waarvan ik 100% zeker weet dat ze haar herplaatst of afgemaakt hadden. Zo ontzettend ongepast! :kotz:

Ik ben hier zeer kwaad over. Want je denkt toch niet dat mijn laksheid en gebrek aan inzet de reden zijn dat Eva niet helemaal betrouwbaar is bij vlagen? Noem het eerder mijn verdienste dat die hond elke dag weer overal los loopt en getraind wordt om goed gedrag te laten zien. Dat bijten is niet gekomen. Eva is bijtend bij ons gekomen. Dat bestaat want dat heb ik gezien. Suzanne kan daar niks aan doen want het was echt alleen Eva. Eva is een geval apart en ik denk een terugslag naar lijnen van vroeger waarin dat gedrag zeer gewenst was in het ras laekense herder. Eva was vanaf dag 1 niet aan te raken door mensen en niet aan te raken door welk ander dier dan ook. Dan beet ze. Mijn vrienden hebben haar nog nooit aan kunnen raken in ons huis en om ons huis. Dat was dus vanaf 8 weken al zo? Suggesties? Mijn moeder is nog nooit bij ons binnen geweest met Eva los. Ook niet met 10 weken. Suggesties? Pup corrigeren met prikker? Dus alsjeblieft laat de hond waarmee ik nu al zo ver ben er buiten want ik kan dat niet verdragen. Zeker niet van mensen die er een spuit in hadden gezet. :piew:
Afbeelding
Neeltje

Martijn schreef:
Nanna schreef: Nee hoor. Maar niet de pot verwijten dat de ketel zwart ziet. Zodra er commentaar op Eva komt schiet je giga in de stress en mot het allemaal weerlegd worden en begin je woest te hakken maar opmerkingen over andermans honden door jou mogen zeker allemaal wèl.
Ik word het een beetje zat dat mensen altijd alles maar op Eva gooien.
Ik lul toch ook niet aan jouw kop dat Topsi schijt aan je heeft als ze op haar jachtinstinct ingaat?

Zo flauw. En dan helemaal als het van een vroegbejaard type komt die van een geslaagde hond spreekt als haar dikke fikkie dagelijks wel helemaal los een rondje door het park loopt.

Het zal me trouwens worst wezen wat je van mijn hond vindt. Het gaat me om de manier van discussiëren.
:denken:

:cheer: :cheer: :cheer:
Marion.

En weer is het een Eva en M&M topic geworden :ugh:
laeken
Zeer actief

Willen jullie eens een week de verantwoordelijkheid voelen die ik voel over mijn hond? Een week op haar passen? En dan kletsen we wel weer verder ok? Waarom denk je dat ik in een ander topic heb gezegd dat ik de pups van Dapper en Eva zou inslapen? Hoe moet ik in vredesnaam mensen vinden die zoveel inzet gaan tonen voor 12 pups die misschien ook zo pittig en afwerend zijn als Eva? Hoe kan ik verwachten 12 gezinnen te vinden die zoveel inzet gaan tonen als wij doen? Nooit opgeven ook al wordt je weer van een club gegooid omdat ook daar na 12 maanden wederom trainer nr zoveel aangevallen wordt? Eva heeft op elke hondenschool de trainers aangevallen. Ook knpv trainers. Ook mensen met werkmechelaars en mensen die keihard tegen hun honden waren. Dus wat? Wat lullen jullie nou? Allemaal mietjes die naar CM moeten kijken? Ze heeft zelfs de beste trainer van NL aangevallen die wereldkampioen is met haar hond. Een werkmechelaar. Ook zeker iemand die maar even naar CM moet gaan kijken? We zijn met die hond bij 3 gedragsdeskundigen geweest. Ik weet niet waarom Eva kan ontploffen en dat krijg je domweg niet onder controle blijkbaar. Ze kan heel heel heeeel veel. Ze kan overal knuffelen en doen, MAAR ze kan ook ontploffen. En dus ga ik een muilkorf halen om nog meer mijn verantwoordelijkheid te nemen dan ik al doe. En dat is nu ineens iets wat jullie gaan gebruiken tegen ons omdat wij niet achter CM kunnen staan in alles wat hij doet?

Bah bah bah! :kotz:
Afbeelding
Marion.

Martijn schreef:
Marion. schreef:En weer is het een Eva en M&M topic geworden :ugh:
Weer es wat anders dan creatief met klokken en Pieter Post-avonturen..
Daar hoef jij niets van te lezen, dat staat alleen maar in het Twitter topic. En "weer eens wat anders" zou ik niet willen zeggen. Onderhand draait ieder topic in het gewone hondengedeelte uit op Eva en M&M. Kunnen jullie niet moe van worden, ik wel.
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
MARC_S schreef:Waarom denk je dat wij niet met Eva gaan fokken? Eva is te pittig voor dit ras. Dus oordeel alsjeblieft niet als je nergens van weet. Jullie hebben de klok horen luiden maar jullie weten niet waar de klepel hangt. De kritiek is dus zeer ongepast
Ik lever kritiek als ik daar zin in heb. Jij mag dat dan weerleggen en dat doe je bij deze ook :mrgreen: Nou, prima toch? Als het maar op een normale toon kan gebeuren.
Overigens, wat bovenstaande betreft, ik kan me wel herinneren dat je laatst Eva aanbood aan Suzanne, om er een nest mee te fokken. Zij wees dat af. Dit niet als kritiek hoor, meer als constateren van een feit ;-)
Dat was uiteraard een onder onsje want Suzanne is het roerend met ons eens dat wij niet met Eva gaan fokken. Dat zou zij zelf ook niet doen. :wink:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

MARC_S schreef:Willen jullie eens een week de verantwoordelijkheid voelen die ik voel over mijn hond? Een week op haar passen? En dan kletsen we wel weer verder ok? Waarom denk je dat ik in een ander topic heb gezegd dat ik de pups van Dapper en Eva zou inslapen? Hoe moet ik in vredesnaam mensen vinden die zoveel inzet gaan tonen voor 12 pups die misschien ook zo pittig en afwerend zijn als Eva? Hoe kan ik verwachten 12 gezinnen te vinden die zoveel inzet gaan tonen als wij doen? Nooit opgeven ook al wordt je weer van een club gegooid omdat ook daar na 12 maanden wederom trainer nr zoveel aangevallen wordt? Eva heeft op elke hondenschool de trainers aangevallen. Ook knpv trainers. Ook mensen met werkmechelaars en mensen die keihard tegen hun honden waren. Dus wat? Wat lullen jullie nou? Allemaal mietjes die naar CM moeten kijken? Ze heeft zelfs de beste trainer van NL aangevallen die wereldkampioen is met haar hond. Een werkmechelaar. Ook zeker iemand die maar even naar CM moet gaan kijken? We zijn met die hond bij 3 gedragsdeskundigen geweest. Ik weet niet waarom Eva kan ontploffen en dat krijg je domweg niet onder controle blijkbaar. Ze kan heel heel heeeel veel. Ze kan overal knuffelen en doen, MAAR ze kan ook ontploffen. En dus ga ik een muilkorf halen om nog meer mijn verantwoordelijkheid te nemen dan ik al doe. En dat is nu ineens iets wat jullie gaan gebruiken tegen ons omdat wij niet achter CM kunnen staan in alles wat hij doet?

Gewoon zo doorgaan en je word vast nog wel heilig verklaard . :ok: :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef:
Ik had er wel begrip voor dat een baby-dier dat van nature zeer slecht bezig is door van het nest weg te lopen dat dus niet kan. Dan blokkeren ze. Ma gaat eten halen en het is niet handig als er dan een nest pups van 8 weken mee gaat. Die moeten thuis blijven en daarom lopen pups niet mee. Eva rende overigens terug naar huis als ik haar los meenam. :F: Op een bepaalde afstand van huis vond ze het wel weer leuk geweest en weg was ze. :lekkerpuh: :smile: En eenmaal thuis raakte ze dan in de war omdat de deur dicht was natuurlijk en dan kwam ze weer aanrennen. :engel: Ze was er net nog niet klaar voor. Ik heb haar gewoon beloond voor meelopen. Niet meegetrokken. En nu wil ze niks liever dan mee wandelen. Dus overal zijn meerdere manieren voor natuurlijk.

Ik zeg niet dat jij dingen verkeerd doet maar je kiest wel bewust altijd voor de no-nonsense aanpak. Hoe dan ook. En ik niet. En je zegt dat mijn manier een manier is van negeren van slecht gedrag en dat is dus echt niet waar. Ik kan mijn eten op tafel laten staan als ik weg loop, ik kan mijn honden eigenlijk alles laten doen wat jij ermee kan behalve dingen die ze niet kennen. Niet geleerd hebben dus. Eva kan zoeken, mij stellen, luid geven, pakwerken en revieren. Ze kan zoveel zonder dat ik ooit correcties geef tijdens trainen of spelletjes. Waar het mij om gaat is dat mijn honden geen dwang ervaren. Er is niks mis met dwang maar ik wil vrije blije lerende honden en geen honden die straf vermijden. Ik ben zelf ook zo opgevoed. Zonder enige vorm van lijfstraffen en zonder enige vorm van dwang zover dat mogelijk is. Daar wordt je creatief van heb ik het idee en ik merk dat mijn honden hoe zachter ik ze behandel zelf ook zachter en leergieriger worden. Want uiteindelijk ben ik echt de enige niet die met een muilkorf moet werken bij een zeer pittig uitgepakte Belg. Ook mensen die hard trainen en waarvan de hond op hoog niveau afgericht is lopen met honden met muilkorven en een prikker of een TT om maar wat te noemen. Dus puntje bij paaltje hoef je niet hard te zijn tegen een hond. Eva is een hele hele zachte hond. Als ze echt over de streep gaat is een NEE! ruim voldoende en als ze ergens totaal in opgaat is een zeer milde correctie al genoeg. Dat is wel zo omdat ze niet afgehard is in correcties. Als je begint met corrigeren en doorpakken op jonge leeftijd dan denk ik dat je honden daardoor later veel harder aangepakt moeten worden. Wuilus heb ik wel opgevoed met de slipketting omdat dat 20 jaar geleden nu eenmaal je van het was en ik geen verstand van honden had. Die hond kon op het laatst door alles heen haar gang gaan. Ze beet me ook nog als ik te ver ging. Dat had ik toch echt zelf gedaan en toen ik een leren band kocht en daarmee stopte werd het wel degelijk een totaal andere hond en kon ik pas echt van haar genieten. Dus met Eva ben ik meteen zo begonnen en ik clicker niet, ik negeer geen slecht gedrag en ik sta niet te hopen op goed gedrag. Ik stuur ze gewoon. Daarom zeggen wij hier altijd, een belgische herder kan een pittig ding zijn maar goddank zit er een enorm stuur op. Ik trap dus zelden keihard op de rem. Als je goed stuurt hoeft dat in mijn ogen ook niet. Dan kun je heerlijk samen scheuren en dan zit de hond ook lekker omdat hij weet dat er niet ineens iets kan komen waardoor hij zich kapot schrikt of pijn krijgt :E:

Want je doet wel steeds alsof ik je aanval maar jij bent het die constant mijn berichten aanvalt en zegt dat ik slecht gedrag negeer en loop te clickeren. Ik heb werkelijk nog nooit geclickerd en ik negeer soms slecht gedrag als ik denk dat negeren een zinvolle reactie is. Het is niet zo zwart wit. Vaak is dat ook zo overigens, dat ik slecht gedrag negeer. Worden ze druk als ik thuis kom dan negeer ik ze. Gaan ze liggen dan begroet ik ze kalm en sinds ze dat door hebben pakt Eva de bal en gaat ze op de bank liggen. Vloeit de spanning weg en dan is ze dus ook kalm zonder dwang en gedoe. :U: Dat hebben ze zelf kunnen bedenken en ik hoef niks te zeggen. Juist dat zelf bedenken ben ik een groot voorstander van. :wink:

Dus niet steeds doen alsof ik jou aanval als ik reageer op een van de berichten die jij post naar aanleiding van wat ik zeg. We zijn het hier niet over eens en dus reageer ik soms. Maar dat is niet hetzelfde als aanvallen. Jij zegt dat je niks merkt aan je honden als je doorpakt. Ik zie dat gewoon anders omdat ik een ander referentiekader heb en daar weet jij weer niks van want jij kan helemaal niet weten hoe ik dingen doe en ook niet hoe mijn honden zijn. Ik weet wel hoe honden zijn die je hard aanpakt omdat ik dat zelf ook altijd gedaan heb. Dat geeft echt andere honden. Ik geloof best dat je je niveau bij IPO nog niet kan bereiken zonder door te pakken omdat in die sport altijd wel ergens door gepakt wordt. Maar zodra er iemand komt die een manier laat zien waarbij dat niet nodig is en die wel het niveau haalt verandert dat misschien zelfs wel een keer. En niet gaan sputteren want elke africhter op het forum gebruikt correctiebanden en straft de hond. Ik ken niemand, niet in dagelijks leven en niet op het forum, die dat niet doet maar wel IPO of knpv doet. Dat is onlosmakelijk aan elkaar verbonden en daarom konden wij dus geen IPO doen. Hoe dan ook eindig je met straffen. Dat wil ik niet. Behendigheid kan op het hoogste niveau zonder straffen. Dus daar kozen we voor. Helaas is dat dus nu afgelopen. :S:
ik heb nog nooit clickeren en negeren in combi met jou genoemd bij mijn weten :19:
Idd. ben ik van het doorpakken, heb er goede ervaringen mee en het werkt ook om leuke spontane en vrolijke honden te hebben... Jouw manier past niet bij mij dus zal dan ook nooit werken. Iets waar je niet 100% achterstaat werkt bij voorbaat niet...niet bij jou en dus ook niet bij mij.

Wij werken op dit moment over het algemeen vanuit de hond, dus Xavi is qua training heel anders opgebouwd dan bijv. Xito, sowieso andere vereniging en ook een andere insteek...
De hond moet eigenlijk zelf ondervinden hoe hij het snoepje/balletje krijgt...
Vandaar dat hij met een week of 16 al zit, af en sta compleet kende... daar heeft Xito ruim een jaar over gedaan bijv.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Neeltje

MARC_S schreef:Willen jullie eens een week de verantwoordelijkheid voelen die ik voel over mijn hond? Een week op haar passen? En dan kletsen we wel weer verder ok? Waarom denk je dat ik in een ander topic heb gezegd dat ik de pups van Dapper en Eva zou inslapen? Hoe moet ik in vredesnaam mensen vinden die zoveel inzet gaan tonen voor 12 pups die misschien ook zo pittig en afwerend zijn als Eva? Hoe kan ik verwachten 12 gezinnen te vinden die zoveel inzet gaan tonen als wij doen? Nooit opgeven ook al wordt je weer van een club gegooid omdat ook daar na 12 maanden wederom trainer nr zoveel aangevallen wordt? Eva heeft op elke hondenschool de trainers aangevallen. Ook knpv trainers. Ook mensen met werkmechelaars en mensen die keihard tegen hun honden waren. Dus wat? Wat lullen jullie nou? Allemaal mietjes die naar CM moeten kijken? Ze heeft zelfs de beste trainer van NL aangevallen die wereldkampioen is met haar hond. Een werkmechelaar. Ook zeker iemand die maar even naar CM moet gaan kijken? We zijn met die hond bij 3 gedragsdeskundigen geweest. Ik weet niet waarom Eva kan ontploffen en dat krijg je domweg niet onder controle blijkbaar. Ze kan heel heel heeeel veel. Ze kan overal knuffelen en doen, MAAR ze kan ook ontploffen. En dus ga ik een muilkorf halen om nog meer mijn verantwoordelijkheid te nemen dan ik al doe. En dat is nu ineens iets wat jullie gaan gebruiken tegen ons omdat wij niet achter CM kunnen staan in alles wat hij doet?

Dan moeten er geen opmerkingen geplaatst worden dat het allemaal niet zo moeilijk is:
Martijn schreef:

en zelf een hond hebben die problemen heeft. Prima, maar je relaas hierboven maakt het alleen maar weer duidelijk dat allemaal nog niet zo gemakkelijk is.
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
MARC_S schreef:Willen jullie eens een week de verantwoordelijkheid voelen die ik voel over mijn hond? Een week op haar passen?
Eigenlijk wel. Ik zou het best eens mee willen maken, serieus. Dus als jullie weer eens op vakantie gaan...;-)
MARC_S schreef:En dus ga ik een muilkorf halen om nog meer mijn verantwoordelijkheid te nemen dan ik al doe.
Niemand beweert dat jij je verantwoordelijkheid niet neemt Marc.
Maar je begrijpt waarom ik me erger als Neeltje ons de les gaat lezen door Eva erbij te halen? Neeltje zou Eva al lang weg gedaan hebben of ingeslapen. Mensen bijten was toch direct de roze spuit? Dan had Eva die op 9 weken gehad want toen hing ze in mijn beste vriendin en de dag erna in iemand die haar wilde aaien tegen ons "niet doen!" in in het winkelcentrum. :engel: En niet loslaten ook. Ik heb enorm veel zorgen gehad en voor mij ben ik nu op het punt waar ik kan zeggen dat ik uiterst tevreden ben met waar we gekomen zijn. Om de puntjes op de i te zetten ga ik er een muilkorf bij halen en wie weet wordt ze nog wel eens bijtvrij. Wie weet want ik denk zelf van niet. Daar heeft ze een te opvliegerig karakter voor en daar kan ik niks aan veranderen en CM ook niet. Immers, het gaat een jaar goed en dan hangt ze nadat ze zelfs drukke wedstrijden liep alsnog in de trainer op de hondenclub. Hoe ga ik dat voorkomen als ze er eerst een jaar mee weg loopt en zich alles laat gevallen van die man. Alleen onze roedel is 100% veilig met haar. Verder ook iedereen maar niet 100%. :wink: En daarom kan ik daar geen commentaar op verdragen. Die hond is waanzinnig, alleen niet betrouwbaar met vreemde mensen en bezoek. Ze gaat rustig bij bezoek op schoot, ze gaat af en plaats en doet geen vlieg kwaad. Het is niet zo dat wij een grauwende herder de bench in sleuren. Gaat het bezoek echter na 10 keer komen ineens iets te ver dan grijpt ze ze vanuit een liggende positie op haar rug naast die mensen bij wijze van spreken. Hoe moet ik dat weg krijgen als ze er bij binnenkomst springend en kwispelend op reageert? Er bij op schoot gaat en gaat likken en doen? Met ze wandelt, balt en speelt? Ze houdt hoe dan ook haar wantrouwen en dat krijg ik er nooit uit. Wel kan ik nog verder komen en daarom dus die muilkorf en daarom dus mijn ergernis.

En eerlijk? Ik durf Eva van ze lang zal ze leven niet aan jouw te geven terwijl ik prima weet dat jij goed met honden bent. Eva gaat naar 1 pension bij een gedragsdeskundige waar dat pension/trainingscentrum/gedragsinstituut van is en verder krijgt NIEMAND de verantwoordelijkheid over Eva omdat niemand kan inschatten waar zij toe in staat is bij een verkeerde inschatting of een verkeerde benadering. Ze is nl poes en poeslief totdat...en dat kan weken tot maanden op zich laten wachten. Ben je niet ons dan loop je kans dat ze je pakt als ze schrikt, je iets doet wat haar niet bevalt of ze denkt dat je dat doet. En dan bijt ze je gewoon keihard en springt op je. Dat is dus de reden dat wij geen bezoek meer bij haar laten. Dat is al bijna 3 jaar zo. Vanaf 4 maanden af. We hebben het geprobeerd maar we durven het niet meer nu ze groot en sterk is en een gebit heeft waar je U tegen zegt. En nee, ze bijt vrijwel nooit. Maanden en maanden niet en dan alleen nog omdat iemand ons wil helpen die vantevoren op de hoogte is. Is heel raar. Zeker als je ziet hoe ze met mensen is op shows en in het bos. Gewoon perfect. Maar we houden dat zeer kort en zeer onder supervisie. Daarom zat ze op de doedag in de bench. En daarom waren wij er op de 2e doedag niet. De week ervoor had ze de trainer gebeten bij behendigheid en dan ga je dus geen forumwedstrijd meer lopen omdat we haar domweg niet meer los durfden te laten bij mensen op een parcours. Getraind met een gedragsdeskundige, nog meer appel en nu kan het weer. Maar liever gewoon met muilkorf. Dan kan het zeker. :ok:

Dat is alles. :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Ach, nu moeten wij ineens de perfectie honden hebben om iets te mogen zeggen? Omdat ik een topic over een muilkorf heb geopend? Zover ik weet lopen er hier heel wat meer honden met een muilkorf rond van de rasgroep die ik heb en ik kots op jullie oordeel over een hond die je niet kent. :kotz: Werkelijk, wat jullie inzetten om je gelijk te krijgen. Jullie hebben geen enkel idee over wat voor hond je het hebt en waar wij daarmee al gekomen zijn. Ik heb nooit ook maar 1 woord gerept over Eva's problemen het eerste jaar omdat ik geen bemoeienis wenste. Alleen Suzanne, Fenella en nog wat mensen weten vanaf het begin waar wij mee te dealen hebben gekregen. Eva is geen doorsnee Laekense herder en dat kan Suzanne ook beamen. Ook al eens nagedacht over het feit dat wij een van de weinige zijn die nu pas met een muilkorf beginnen? Ik lees hier mensen volledig voor CM zijn en die hebben ook gewoon muilkorven hoor. :U: En daarnaast zijn er nog meer honden als Eva op dit forum en die lopen met TT's en prikkers en muilkorven. Maar omdat ik iets tegen de methode van CM heb moet ik ineens een zeer pittige hond een lam maken voor ik iets mag zeggen?

Waarom denk je dat wij niet met Eva gaan fokken? Eva is te pittig voor dit ras. Dus oordeel alsjeblieft niet als je nergens van weet. Jullie hebben de klok horen luiden maar jullie weten niet waar de klepel hangt. De kritiek is dus zeer ongepast.

Dus ga mij alsjeblieft niet bekritiseren op mijn aanpak en inzet voor Eva want dat is wel het laatste waar ik een oordeel van een wildvreemde over pik. Ik heb nog nooit zoveel werk in een hond gestoken en ik weet 100% zeker dat een deel van jullie de spuit erin gezet had. Wedden? En ik heb nog nooit zoveel waar voor mijn werk gekregen al is perfectie te hoog gegrepen. Dus waar oordelen jullie in vredesnaam over en wat wil je ermee zeggen? Dat wij niet hard genoeg zijn en dus is onze hond een hond met pit en grenzen? Gaat heen zeg, Eva beet van pup af aan en dat hebben wij er voor 99% uit gekregen. Dat is positief en zeker geen argument om mij de mond mee te snoeren. Zeer flauw! Niet om het een of ander, maar mijn inzet en totale devotie naar die hond toe is eerder iets om respect voor te hebben dan om mij op aan te vallen. Mijn hond was van kleins af aan meteen lastiger dan waarom op het forum mensen hun honden wegdoen. Mijn hond was ook vanaf dag 1 gaver dan ik ooit kon denken en dus ben ik er voor gegaan. Bloed zweet en tranen dus ik kan hier geen commentaar op verdragen van mensen waarvan ik 100% zeker weet dat ze haar herplaatst of afgemaakt hadden. Zo ontzettend ongepast! :kotz:

Ik ben hier zeer kwaad over. Want je denkt toch niet dat mijn laksheid en gebrek aan inzet de reden zijn dat Eva niet helemaal betrouwbaar is bij vlagen? Noem het eerder mijn verdienste dat die hond elke dag weer overal los loopt en getraind wordt om goed gedrag te laten zien. Dat bijten is niet gekomen. Eva is bijtend bij ons gekomen. Dat bestaat want dat heb ik gezien. Suzanne kan daar niks aan doen want het was echt alleen Eva. Eva is een geval apart en ik denk een terugslag naar lijnen van vroeger waarin dat gedrag zeer gewenst was in het ras laekense herder. Eva was vanaf dag 1 niet aan te raken door mensen en niet aan te raken door welk ander dier dan ook. Dan beet ze. Mijn vrienden hebben haar nog nooit aan kunnen raken in ons huis en om ons huis. Dat was dus vanaf 8 weken al zo? Suggesties? Mijn moeder is nog nooit bij ons binnen geweest met Eva los. Ook niet met 10 weken. Suggesties? Pup corrigeren met prikker? Dus alsjeblieft laat de hond waarmee ik nu al zo ver ben er buiten want ik kan dat niet verdragen. Zeker niet van mensen die er een spuit in hadden gezet. :piew:
Jullie hebben een geweldig hondje, dat meen ik echt en echt niet om te slijmen.... ik denk zelf dat ze best een aanwinst voor het ras als werkhond had kunnen zijn dus ook een aanwinst voor de fok... maar dat is puur wat ik van haar gezien heb destijds...
Ze heeft het gedrag van een mechelaar, niks meer en niks minder... Xavi van mij heeft maar een heel kort lontje, dat gaat van niks naar ineens alles... en dat is dus ook met alles, of het nu speuren, appel of manwerk is of gewoon thuis en buiten... is ook een hond waar je alles met rust moet aanleren...
En dan is het een geweldige hond, is heel graag bij me en wijkt ook niet van mn zijde... is op zn zachts gezegd niet makkelijk zeker niet door zn alles of niets mentaliteit... maar voor mij een geweldige hond....
Bij hem zou op dit moment een prikker averechts werken, want hij zou daar alleen maar gekker van worden ipv rustiger... dus hij loopt nog gewoon aan een leren bandje of een slipketting op dubbele ring dus niet op slip.
Je moet doen waar jezelf achter staat, want alleen dat werkt, dat dit voor jou iets anders is dan voor mij, prima toch? we zijn niet allemaal hetzelfde.
Maar dat wil niet zeggen dat de ene methode beter is dan de ander... ik zou mijn honden nooit iets aandoen, dat weet jezelf ook, maar ik ben wel van het doorpakken... en dat heeft niets met trainen of wat dan ook te maken, dit heb ik altijd gehad, ook met Dusty... En dat was een mishandeld hondje, maar alleen een beetje doorpakken werkte echt voor haar... aanpassen aan haar werkte averechts want het sterkte haar in haar angst.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Willen jullie eens een week de verantwoordelijkheid voelen die ik voel over mijn hond? Een week op haar passen?
breng maar hier hoor :F: :cheer:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

malinois schreef:
breng maar hier hoor :F: :cheer:
Jij bent een van de weinige waar ik haar wel durf te laten overigens. Puur omdat ik weet dat jij weet wat je aan de riem hebt. Ik vind Eva ook heel normaal voor een zeer pittige Belg maar het ras waar Eva van is wordt niet gebruikt voor waar zij het karakter voor heeft. Dus haar pups kun je niet verkopen. Niemand wil dat proberen en dan op zijn bek gaan omdat het toch net allemaal anders moet dan bij een Mechelaar. :wink: Het is nl precies wat jij zegt, in een flits gaat het van alles naar niets. Je bent haar beste vriend totdat je iets doet wat haar niet bevalt en binnen 1 seconde (dan kunnen wij dus niet meer ingrijpen) verandert ze en doet ze net alsof je haar iets aandoet en dus moet zij eerst pakken. Geeft niks, maar ik moet daar wel heel behoedzaam mee zijn en heel zorgvuldig. Het is dus zeker niet zo dat als je met haar wandelt en met haar gespeeld hebt dat je dan hier binnen kan komen. Daar waar ze je buiten de bal afgeeft mag je binnen ineens niet meer opstaan van de bank. Dan ineens explodeert ze gewoon. Want hoe veel positieve ervaringen er ook tegenover staan, haar baas ben en wordt je niet en dus behandelt ze je anders. Meer respectloos. Ik denk overigens dat als je wel haar baas wordt, dus als wij er niet zijn en je neemt haar mee, ze binnen een uur alles van je pikt omdat ze dan een nieuwe baas aanneemt. Ze wil een mens van zichzelf en die mag alles met haar doen. Naar ons is ze een lam. Maar als wij er zijn en iemand anders dan blijft die andere een vreemde. Al kent ze ze nog zo goed. Dat is ook wel een raseigenschap. Onomkoopbaar en een zeer loyale hond naar eigen. Wantrouwend naar vreemden. Dat staat natuurlijk niet voor niets in de raseigenschappen. En de ene hond is de andere niet. De meeste laekense zijn heel makkelijk wat dat betreft. Misschien wel wat terughoudend maar ze exploderen niet zo als Eva dat kan doen. Maar, Eva is dan wel weer een subliem werkertje want in hondensport zet ze die tand juist bij om keihard haar ding te doen. Dus dan explodeert ze in werklust en bereidheid om alles voor je te doen. Dat felle en reactieve zit natuurlijk niet alleen in hoe ze met vreemde mensen omgaat. Als ik een werklijn laekense wilde fokken waarvan de honden in kennels leefden en perfect voor de hondensport zouden moeten worden nam ik Eva meteen op in dat stamboek. Maar de meeste mensen willen een laekense in huis en in een gezin. Dat kunnen de meeste ook prima maar Eva niet zo. Die zou in een doorsnee gezin grote problemen kunnen maken. :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Jammer dat het niet meer over CM gaat :W:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Hoi Nanna, zelfs deze hollewipper hielp niks :pffff: :engel: :wink:

Afbeelding
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik heb dit topic niet geheel doorgelezen en misschien had iemand deze link al neergezet:
http://tinokremer.nl/2011/01/martin-gau ... ar-millan/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vond het wel een mooi stukje.
(sorry overigens voor het on topic gaan, is misschien wat saai van mij om dat te doen).

Ben trouwens ook niet eens met alles wat Gaus zegt. Hij vindt dat een hond niet gecorrigeerd zou moeten worden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Sorry, maar hier haak ik al af.
Ik ben het dus niet volledig oneens met Martin Gaus, maar ik ben van mening dat je zowel moet disciplineren als belonen. En beiden doe je op de manier waarop honden het doen. Je hoeft dus niet altijd een koekje te geven, een zacht klopje op de rug van een hond is ook een beloning, of een lekkere wandeling bijvoorbeeld.
Ik zal eens gaan turven hoe vaak mijn honden elkaar belonen met een lekkere wandeling. :mrgreen:

Bovendien vind ik de vergelijking met hoe mensen met honden omgaan versus de honden onderling; een zeer kromme. Wij kunnen nooit op zijn honds met een hond omgaan, en al helemaal niet als wij honden dingen vragen te doen welke volkomen tegen welk honds gedrag dan ook instruint. Aan een riempje lopen ofzo.
Laatst gewijzigd door Anne&Taar op 23 jan 2011 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

MARC_S schreef: En daarom waren wij er op de 2e doedag niet. De week ervoor had ze de trainer gebeten bij behendigheid en dan ga je dus geen forumwedstrijd meer lopen omdat we haar domweg niet meer los durfden te laten bij mensen op een parcours. Getraind met een gedragsdeskundige, nog meer appel en nu kan het weer. Maar liever gewoon met muilkorf. Dan kan het zeker. :ok:
Misschien had je dat toen ook gewoon kunnen zeggen ipv het te gooien op het forumgedrag van andere waardoor jullie je gedwongen voelde om weg te blijven :denken:
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Anne&Taar schreef:Sorry, maar hier haak ik al af.
Ik ben het dus niet volledig oneens met Martin Gaus, maar ik ben van mening dat je zowel moet disciplineren als belonen. En beiden doe je op de manier waarop honden het doen. Je hoeft dus niet altijd een koekje te geven, een zacht klopje op de rug van een hond is ook een beloning, of een lekkere wandeling bijvoorbeeld.
Ik zal eens gaan turven hoe vaak mijn honden elkaar belonen met een lekkere wandeling. :mrgreen:
Afbeelding :wink: :smile:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”