Dat weet ik.Carma schreef:Goh,... een BC is heel wat anders dan een Sharpei....![]()
Ik heb dit keer goed naar Beike gekeken, wat het beste bij hem past, en niet wat ik persee zou willen.
Moderator: moderatorteam
Dat weet ik.Carma schreef:Goh,... een BC is heel wat anders dan een Sharpei....![]()
Ze heeft zelf geen stamboom.Magic schreef:
Heb je enig idee waar ze vandaan komt, wie haar voorouders zijn en uit wat voor lijn ze komt?
TARAKAls één van haar ouders uit Engeland komt, is er grote kans dat het een pure werklijn is.doggy schreef:Ze heeft zelf geen stamboom.Magic schreef:
Heb je enig idee waar ze vandaan komt, wie haar voorouders zijn en uit wat voor lijn ze komt?
Ik meende dat één van haar ouders uit Engeland kwam, maar kan me vergissen.
Welke lijn weet ik ook niet.

Volgens de vorige eigenaar is ze al 3X bij de schapen geweest.Magic schreef: Misschien vindt ze schapendrijven wel erg leuk?
Dat is border-eigen en zegt niets over of ze behoefte hebben aan bezig zijndoggy schreef: Ze is vrij rustig in huis en helemaal niet druk ofzo.

Ze wil graag met balletjes spelen en kan dat uren volhouden.Magic schreef:Dat is border-eigen en zegt niets over of ze behoefte hebben aan bezig zijndoggy schreef: Ze is vrij rustig in huis en helemaal niet druk ofzo..
Maar behendigheid vinden veel borders ook erg leuk ja.

Dankjeingrid2112 schreef:Leuk hondje zeg! gefeliciteerd met haar.
Is dat ook een BC in jouw onderschrift?Aingail schreef:Een Border Collie, wat leuk Anneke!
Ik wens jullie met z'n drietjes veel plezier samen maar als ik dat zo hoor, zal dat wel goed komen!

Volgensmij niet echt, nee.Zoek stok! schreef:Dat klinkt goed! De eigenaren waren qua sport ook niet heel actief met haar toch? Denk dat ze dan best tevreden zal zijn met lekker wandelen en balletjes apporteren. Niet elke Border moet elke dag trainen
Goed te lezen dat Beike haar zo leuk vind zeg. Tis ook wel een plaatje om te ziendoggy schreef:Jullie mogen denken en zeggen wat jullie willen, maar ik weet zeker dat ik hier goed aan heb gedaan voor zowel Beike als mij en voor Diezel.
Beike heeft er in elk geval geen last van, hij is nu veel gelukkiger dan dat hij al was, dat zie je gewoon aan hem, hij straalt het gewoon uit.

Dankje.smoekie schreef:Goed te lezen dat Beike haar zo leuk vind zeg. Tis ook wel een plaatje om te ziendoggy schreef:Jullie mogen denken en zeggen wat jullie willen, maar ik weet zeker dat ik hier goed aan heb gedaan voor zowel Beike als mij en voor Diezel.
Beike heeft er in elk geval geen last van, hij is nu veel gelukkiger dan dat hij al was, dat zie je gewoon aan hem, hij straalt het gewoon uit.![]()
Ik hoop van harte dat die 2 zo goed met elkaar om blijven gaan, maar zo te lezen gaat dat wel lukken.
Veel plezier met zijn 3en
Dankje wel.smoekie schreef:Perfecte match zo te zien. Die 2 zijn wel aan elkaar gewaagd![]()
Leuk hoor. Hoop dat je lang van ze mag genieten en vice versa
Edit: Leuk onderschrift
Ik heb nu vooral gekeken wat het beste bij Beike past en bij mij.Annet schreef:Van een Westie via een Sharpei naar een Border Collie. Ben ik nou de enige die dit een 'opmerkelijke keuze' vindt?
Ach... van een x herder, naar een greyhound, naar een x pitt, naar een Maddox, naar een x golden, naar een border collie is voor sommige misschien ook opmerkelijk, maar voor mij is het prima.Annet schreef:Van een Westie via een Sharpei naar een Border Collie. Ben ik nou de enige die dit een 'opmerkelijke keuze' vindt?
Annet schreef:Van een Westie via een Sharpei naar een Border Collie. Ben ik nou de enige die dit een 'opmerkelijke keuze' vindt?
smoekie schreef:Annet schreef:Van een Westie via een Sharpei naar een Border Collie. Ben ik nou de enige die dit een 'opmerkelijke keuze' vindt?
Waarom? Als je niet "rasgebonden" bent![]()
Nicky is helaas door "stomme pech" overleden. Helaas klikte het met Beike en Beauty niet en moest laatstgenoemde weg. Nu heeft ze de BC erbij die zo te zien en te lezen wel een goede partij is voor Beike. Wat is daar mis mee?
Ik vind het in ieder geval niet opmerkelijk. Meer dan genoeg mensen die niet rasgebonden zijn. Misschien allemaal wat snel, maar meer dan dat kan ik er niet van maken. Soms gebeuren dingen nou eenmaal. Zo te lezen is Diezel bij toeval op haar pad gekomen en klikt het ook nog. Mooier kan het niet toch?
En t laatste wat je opnoemt is het belangrijkstedoggy schreef:Ik ben idd niet echt rasgebonden.
Heb wel een aantal rassen op mijn lijstje staan die ik zou willen ( ooit) maar die passen nu niet bij wat ik al heb, qua ras en karakter.
Daarbij heb ik aan 2 honden ook meer dan genoeg.
Diezel is echt door toeval op mijn pad gekomen, en daar ben ik erg blij mee en Beike ook.
smoekie schreef:Annet schreef:Van een Westie via een Sharpei naar een Border Collie. Ben ik nou de enige die dit een 'opmerkelijke keuze' vindt?
Waarom? Als je niet "rasgebonden" bent![]()
Nicky is helaas door "stomme pech" overleden. Helaas klikte het met Beike en Beauty niet en moest laatstgenoemde weg. Nu heeft ze de BC erbij die zo te zien en te lezen wel een goede partij is voor Beike. Wat is daar mis mee?
Ik vind het in ieder geval niet opmerkelijk. Meer dan genoeg mensen die niet rasgebonden zijn. Misschien allemaal wat snel, maar meer dan dat kan ik er niet van maken. Soms gebeuren dingen nou eenmaal. Zo te lezen is Diezel bij toeval op haar pad gekomen en klikt het ook nog. Mooier kan het niet toch?