(ik vraag dan altijd lieflijk of dat hondje ook kampioen is geworden

Moderator: moderatorteam
Grappig. Meer dan je denkt waarschijnlijk. Vandaar dat ik bij mijn standpunt blijf. Ik zal het alleen geen "rasechte" Jack Russell noemen.yamie schreef:je kunt het klieren noemen, je kunt iets zeggen om "ergernissen" te voorkomen , maar dan snap je het echt niet.Lin&Noa schreef:Ik zal van nu af aan proberen om Noa een Jack Hussel te noemen op dit forum. Om ergenissen te voorkomen.fes/lou schreef:Wat is daar klieren aan?
In de rasstandaard staat dat een JAck min 50% wit moet zijn, daar voldoet jouw hond niet aan dus lijkt het niet op een Jack.
Ik zou hem voorstellen als Teckel of Jachterrierkruising of iets van Pincher.....
Oh ja, wie is us?
Aangezien het beestje alles van een Jack Russell heeft, alleen de kleur niet, zal ik haar buiten dit forum gewoon jack Russell blijven noemen, met een grote MAAR: Wel Black & Tan.
Een teckel heeft ook rasstandaards, dus dan valt Noa ook buiten de boot.
Mijn Noa: een lieve Jack Hussell met een Jack Russell-bouw en Jack Russel-karakter...
Zo beter?
het gaat me totaal niet om jou Noa, dat ze lief, mooi en leuk is, dat geloof ik direct.
het is alleen geen JR , zelf een jack hussel hoef je het niet te noemen, het is gewoon een kruising, heel waarschijnlijk zit er pincher doorheen, waarom noem je het dan niet een pincher hussel?
ze heeft ook niet de uiterlijke kenmerken van een jack.
karakter? ze is nog een pup, daarbij wat weet jij van het karakter van een jack?
je hoeft je hondje geen rasnaam te geven , je hebt een kruising, daar is niks mis mee, maar kom daar dan gewoon voor uit.
deze discussie is al vele keren geweest en zal nog wel vaker zo zijn, en ja ik ben trots op mijn honden, niet omdat het "raspaardjes"zijn, maar omdat het mijn honden zijn, als fokker sta ik wel achter een ras en mensen zoals jij, die een Noa een JR vinden, zijn gewoon niet eerlijk of snappen het dus niet.
jij bent dol op je hondje, wat is er dan mis mee, om het gewoon te benoemen zoals het is? waarom wil jij het perse een JR noemen?
Denk jij ook.Lin&Noa schreef:Grappig. Meer dan je denkt waarschijnlijk. Vandaar dat ik bij mijn standpunt blijf. Ik zal het alleen geen "rasechte" Jack Russell noemen.yamie schreef:
je kunt het klieren noemen, je kunt iets zeggen om "ergernissen" te voorkomen , maar dan snap je het echt niet.
het gaat me totaal niet om jou Noa, dat ze lief, mooi en leuk is, dat geloof ik direct.
het is alleen geen JR , zelf een jack hussel hoef je het niet te noemen, het is gewoon een kruising, heel waarschijnlijk zit er pincher doorheen, waarom noem je het dan niet een pincher hussel?
ze heeft ook niet de uiterlijke kenmerken van een jack.
karakter? ze is nog een pup, daarbij wat weet jij van het karakter van een jack?
je hoeft je hondje geen rasnaam te geven , je hebt een kruising, daar is niks mis mee, maar kom daar dan gewoon voor uit.
deze discussie is al vele keren geweest en zal nog wel vaker zo zijn, en ja ik ben trots op mijn honden, niet omdat het "raspaardjes"zijn, maar omdat het mijn honden zijn, als fokker sta ik wel achter een ras en mensen zoals jij, die een Noa een JR vinden, zijn gewoon niet eerlijk of snappen het dus niet.
jij bent dol op je hondje, wat is er dan mis mee, om het gewoon te benoemen zoals het is? waarom wil jij het perse een JR noemen?
Succes met het bestrijden van deze mening. Je zult het in de toekomst nog moeilijk krijgen.
baldur schreef:leonie, die van mij krijg je echt niet in een handtas gepropt.
ze zijn ieder 5 kg.
toen ik ze net had vond ik een buggy wel leuk maar mijn kerel zei dat ik geschift was.
heeft hij trouwens gelijk in.
ze hebben vier pootjes om op te lopen.
WOW wat een mooie hond!!!debaetsstevie schreef:ik heb een zuiver grijze tervuren
die word soms wolf, saarlose wolfshond genoemd
soms zelf door mensen die een tervuren hebben![]()
en nog erger als we met 2 zijn ook soms zo van o een mooie tervuren en wat is de jouwe![]()
Dan zei een vriendin van mij altijd (met 2 bullen) "Nee hoor, wel een hond met een boel pit."Inez87 schreef:Luna is een pittbull volgens bijna iedereen die ik tegenkom.
Haha, die is leuk! Die ga ik onthouden!Marlenejjj schreef:Dan zei een vriendin van mij altijd (met 2 bullen) "Nee hoor, wel een hond met een boel pit."Inez87 schreef:Luna is een pittbull volgens bijna iedereen die ik tegenkom.
dat heb ik vroeger idd ook vaak gehad!! Nu niet meer (zal het tempo zijn?Ellen. schreef:Heel vaak als ik loop vragen mensen, is dat een Labrador??? Ja dat is een Labrador zeg ik dan... Ja maar ze is zo slank, geen kruising windhond ofzo??
Natuurlijk! Maar dat was een geheimpje toch, sssst!Inez87 schreef:Ja maar, James is toch gewoon een kruising Border Collie / teckel? Toch?
-Gaby- schreef:Laatst hoorde ik nog weer een leuke, iemand dacht dat Rhodin een kaalgeschoren Bobtail was.
Toen ze hem had geaaid trok ze dat wel weer in hoor, maar ik vond het wel geestig dat ze dat in eerste instantie dacht.LéonieHonden schreef:-Gaby- schreef:Laatst hoorde ik nog weer een leuke, iemand dacht dat Rhodin een kaalgeschoren Bobtail was.Die is wel heel lachwekkend.
misschien al een keer verteld ( sorry voor de herhaling dan-Gaby- schreef:Laatst hoorde ik nog weer een leuke, iemand dacht dat Rhodin een kaalgeschoren Bobtail was.