Nou dat is dan jammer voor de ''hobbyfokkerij'' zoek je maar een andere hobbysmoekie schreef:Tineke schreef: Laat ze maar belasting erover betalen moet je eens zien hoe gauw het afgelopen is met de wildfok. Gewoon een fikse aanslag en personeel om dat te checken kan worden betaalt uit de inkomsten daarvan. Hoe minder werk je ervan hebt gemaakt, geen onderzoeken geen stamboom e.d hoe hoger de belasting en een super hoge bij risicorassen.
Dat (belasting betalen) heb ik in het verleden wel eens geopperd maar dat werd me niet bepaald in ehm "dank" afgenomenWas begin van het einde van de kuch "hobbyfokkerij" of zoiets
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
'De vechthond verdient geen leven'
Moderator: moderatorteam
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: 'De vechthond verdient geen leven'

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik vraag me af waarom dit niet allang gedaan wordt, dat zou broodfokken flink tegen gaan denk ik.Tineke schreef:Nou dat is dan jammer voor de ''hobbyfokkerij'' zoek je maar een andere hobbysmoekie schreef:Tineke schreef: Laat ze maar belasting erover betalen moet je eens zien hoe gauw het afgelopen is met de wildfok. Gewoon een fikse aanslag en personeel om dat te checken kan worden betaalt uit de inkomsten daarvan. Hoe minder werk je ervan hebt gemaakt, geen onderzoeken geen stamboom e.d hoe hoger de belasting en een super hoge bij risicorassen.
Dat (belasting betalen) heb ik in het verleden wel eens geopperd maar dat werd me niet bepaald in ehm "dank" afgenomenWas begin van het einde van de kuch "hobbyfokkerij" of zoiets
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Tineke schreef:Nou dat is dan jammer voor de ''hobbyfokkerij'' zoek je maar een andere hobbysmoekie schreef:Tineke schreef: Laat ze maar belasting erover betalen moet je eens zien hoe gauw het afgelopen is met de wildfok. Gewoon een fikse aanslag en personeel om dat te checken kan worden betaalt uit de inkomsten daarvan. Hoe minder werk je ervan hebt gemaakt, geen onderzoeken geen stamboom e.d hoe hoger de belasting en een super hoge bij risicorassen.
Inderdaad
Omdat er (helaas) niet op gecontroleerd wordt. Meen dat men bij meer dan 20 pups per jaar aangifte zou "moeten" doen. Maar welke fokker doet dat ook daadwerkelijk? Ze zullen er zijn hoor, maar ik geloof vast dat het overgrote deel niks 'aangeeft"Lunatic schreef:Ik vraag me af waarom dit niet allang gedaan wordt, dat zou broodfokken flink tegen gaan denk ik.
En vwb die "hobbyfokkers", zwart werken mag ook niet, wordt ook gedaan. Ook hier weer, wie "controleert" dat? Ook zij zijn "vrij" van regels. Zouden ze (en er zijn er zat die boven die 20 pups uitkomen) meer dan 20 pups hebben, gaan die écht niet bij pup 21-40 wél aangifte doen hoor. Men mag nu eenmaal een x bedrag belastingvrij "bij verdienen"
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Suusz27
- Zeer actief
Tof dat je het aanbied! Ik zit zelf niet in het bestuur maar ken een aantal mensen welke hier wel bij zitten, ik ga het eens even doorspelen.Marjoleine schreef:De kynologen weet mij te vinden hoor.Lothian schreef:Waar kom je niet door? Bedoel je dat je de juiste clubs niet kan vinden en toch steeds weer de bomenhangers en rozebrillenbrigade treft?
Nou ja, dan is dit topic dus toch nog ergens goed voor geweest. Ik zie hier meerdere mensen die een ander geluid laten horen, of connecties hebben met clubs die een ander geluid laten horen, dus kies maar uit. En deze mensen weten nu dat ze bij jou terecht kunnen. Of denk ik te simpel?
Mascha zit hier trouwens toch ook al jaren; heb je haar wel eens benaderd toen ze nog actief was in de Staffords?
Zowel hier als op social media.
Ik kan die clubs wel vinden maar ik ga niet dat offensief beginnen. Ik wil helpen, maar ik ga het niet doen.
Ik heb al vaak zat hints gegeven en hulp aangeboden.
Ik weet dat ze iemand hebben voor dit soort zaken, maar wellicht heeft hij net niet de kennis die jij wel bij je draagt.
-
Pauline
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Naar aanleiding van dit topic ben ik eens op marktplaats in de rubriek terriers gaan kijken, want daar zou een groot deel van de ellende vandaan komen. Ik zie daar pagina's vol advertenties van mensen die een nestje hebben waar ze goed voor zorgen en fijne bazen voor willen vinden, met als ouders honden die plezierig in het gezin meedraaien. En herplaatsadvertenties, zowel van particulieren als van stichtingen, waarin goede nieuwe bazen worden gezocht voor leuke speelse honden die met kinderen en met andere honden kunnen. Geen Psycho of Killa te bekennen (ze heten o.a. Django, Floyd, Mara en Lady) en niemand die het stoer lijkt te vinden als zijn hond vecht; integendeel, een paar mensen zetten er nog bij dat de hond / pup daar toch echt niet voor bedoeld is.
Kortom, als ik nietsvermoedend op zoek naar een hond zou zijn en dit type hond sprak me qua uiterlijk / uitstraling aan, dan zou ik niet zo meteen zien wat er mis zou zijn of mis zou kunnen gaan.
Is het mogelijk (als dat mag van marktplaats) om daar als rasvereniging een advertentie tussen te zetten "wilt u een hond van dit ras, weet waar u aan begint! lees eerst het informatiestuk op onze site".
Kortom, als ik nietsvermoedend op zoek naar een hond zou zijn en dit type hond sprak me qua uiterlijk / uitstraling aan, dan zou ik niet zo meteen zien wat er mis zou zijn of mis zou kunnen gaan.
Is het mogelijk (als dat mag van marktplaats) om daar als rasvereniging een advertentie tussen te zetten "wilt u een hond van dit ras, weet waar u aan begint! lees eerst het informatiestuk op onze site".
- Nicoline
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): APBT
- Aantal honden: 1
Rasverenigingen ontkennen ook keihard de karakter eigenschappen, dat is er zogenaamd uitgefokt enzo.Pauline schreef:Naar aanleiding van dit topic ben ik eens op marktplaats in de rubriek terriers gaan kijken, want daar zou een groot deel van de ellende vandaan komen. Ik zie daar pagina's vol advertenties van mensen die een nestje hebben waar ze goed voor zorgen en fijne bazen voor willen vinden, met als ouders honden die plezierig in het gezin meedraaien. En herplaatsadvertenties, zowel van particulieren als van stichtingen, waarin goede nieuwe bazen worden gezocht voor leuke speelse honden die met kinderen en met andere honden kunnen. Geen Psycho of Killa te bekennen (ze heten o.a. Django, Floyd, Mara en Lady) en niemand die het stoer lijkt te vinden als zijn hond vecht; integendeel, een paar mensen zetten er nog bij dat de hond / pup daar toch echt niet voor bedoeld is.
-
Pauline
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Als het te lastig wordt om eerst een hele rasvereniging mee te krijgen, dan een 'neutrale' pagina door een stel liefhebbers opgezet? Hoeft niet super uitgebreid te zijn, gewoon in 't kort de belangrijkste aandachtspunten.Nicoline schreef:Rasverenigingen ontkennen ook keihard de karakter eigenschappen, dat is er zogenaamd uitgefokt enzo.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Je moet iemand hebben die thuis is in PR-campagnes. Het gaat hier om een totaal andere mind-set die je er bij héél erg veel mensen door moet krijgen.Pauline schreef:Als het te lastig wordt om eerst een hele rasvereniging mee te krijgen, dan een 'neutrale' pagina door een stel liefhebbers opgezet? Hoeft niet super uitgebreid te zijn, gewoon in 't kort de belangrijkste aandachtspunten.Nicoline schreef:Rasverenigingen ontkennen ook keihard de karakter eigenschappen, dat is er zogenaamd uitgefokt enzo.
Dat ga je niet redden met wat annonces hier en daar.
- Gimmick
- Zeer actief
Pauline schreef:Als het te lastig wordt om eerst een hele rasvereniging mee te krijgen, dan een 'neutrale' pagina door een stel liefhebbers opgezet? Hoeft niet super uitgebreid te zijn, gewoon in 't kort de belangrijkste aandachtspunten.Nicoline schreef:Rasverenigingen ontkennen ook keihard de karakter eigenschappen, dat is er zogenaamd uitgefokt enzo.
En waarom zou je als toekomstig eigenaar dat gaan geloven als zelfs rasverenigingen zeggen dat de kans steeds kleiner wordt op agressie.
Omdat "ze" het eruit fokken.
Hoe sneu ik het ook vind, gooi er maar een fok verbod op. Aanlijnplicht en muilkorfplicht en castratie plicht voor de bestaande SPA's.
En laat het ras en aanverwante kruisingen maar uitsterven.
En dat zeg ik als Stafford liefhebber en eigenaar.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Juist.Gimmick schreef:En waarom zou je als toekomstig eigenaar dat gaan geloven als zelfs rasverenigingen zeggen dat de kans steeds kleiner wordt op agressie.
Omdat "ze" het eruit fokken.
Hoe sneu ik het ook vind, gooi er maar een fok verbod op. Aanlijnplicht en muilkorfplicht en castratie plicht voor de bestaande SPA's.
En laat het ras en aanverwante kruisingen maar uitsterven.
En dat zeg ik als Stafford liefhebber en eigenaar.
Ik zou in de medio voluit gaan tegen alles wat zonder papieren is en ik zou alles erbij halen, televisie, radio, Internet, de hele bende.
Zorgen dat je alles en iedereen hierover aan het woord krijgt.
Je massaal uitspreken tégen de stamboomloze honden, je massaal uitspreken vóór de FCI-honden en benadrukken dat er maar één eigenaar is die deugt: de eigenaar die aanlijnt en weet wat hij heeft.
Hypen die handel. De stamboomloze tokken-honden het imago geven dat roken tegenwoordig heeft: voor losers.
Het zal even duren maar het is gewoon te doen.
Laatst gewijzigd door Marjoleine op 09 feb 2017 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Marjoleine schreef:Je moet iemand hebben die thuis is in PR-campagnes. Het gaat hier om een totaal andere mind-set die je er bij héél erg veel mensen door moet krijgen.Pauline schreef:Als het te lastig wordt om eerst een hele rasvereniging mee te krijgen, dan een 'neutrale' pagina door een stel liefhebbers opgezet? Hoeft niet super uitgebreid te zijn, gewoon in 't kort de belangrijkste aandachtspunten.Nicoline schreef:Rasverenigingen ontkennen ook keihard de karakter eigenschappen, dat is er zogenaamd uitgefokt enzo.
Dat ga je niet redden met wat annonces hier en daar.
Dat dus. Ik geloof ook beslist niet dat het voldoende is als een stel liefhebbers dit op zich nemen. Hoe goed bedoeld ook. Hier moet 'professionele' hulp bij. Daarom zei ik ook: sluit je aan bij de Dierenbescherming (die al een campagne is begonnen). en roep de hulp in van een stel (zelfbenoemde
Stap naar de Partij voor de Dieren ('t is tenslotte verkiezingstijd, hè?) en vraag of ze mee willen doen 'om de hondjes te redden'. En verder kun je via de Raad van Beheer contactpersonen vragen van rasverenigingen om te helpen de boodschap te verspreiden via hun websites en onder de leden.
Maar het is nu uur 0. Het is niet eens meer 5 voor 12 maar één minuut voor 12. De kamer begint zich ook al te roeren en ik hoorde dat er ergens in het najaar plannen voor hondenbezit worden bekend gemaakt. De lijst van risicorassen komt er aan, en daar zal niet alleen de pitbull of stafford opstaan, ben ik bang.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er nog veel meer rassen op komen zoals de ambull, bullterrier, rottweiler, dogo argentino, mastiff, etc.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ga daar maar van uit.lieke schreef:Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er nog veel meer rassen op komen zoals de ambull, bullterrier, rottweiler, dogo argentino, mastiff, etc.
Wij zitten er beroepsmatig bovenop en de geluiden die ik hoor zijn niet gezellig.
-
Suusz27
- Zeer actief
De astch is wel bezig geweest met oa de dierenbescherming, helemaal diepgaand weet ik t niet maar ik weet dat zij zich wel mengen in eea maar wellicht niet voldoende.
Daarnaast wordt lang niet alles ontkend, stukje uit de rasinfogids astch
"En ja, hoezeer dit ook een allemansvriend is voor mensen, dat is hij niet naar andere honden. Een Amstaff kan moeite hebben met andere honden. Een Amstaff met een exemplarisch karakter zal geen problemen opzoeken, maar zelfs dan, als de problemen komen, dan gaat hij er niet voor opzij"
Daarnaast wordt lang niet alles ontkend, stukje uit de rasinfogids astch
"En ja, hoezeer dit ook een allemansvriend is voor mensen, dat is hij niet naar andere honden. Een Amstaff kan moeite hebben met andere honden. Een Amstaff met een exemplarisch karakter zal geen problemen opzoeken, maar zelfs dan, als de problemen komen, dan gaat hij er niet voor opzij"
- Nicoline
- Zeer actief
bij de PBCN staat bovenaan de pagina "Wees verstandig en verantwoordelijk. Houd uw hond te allen tijde aan de lijn!" Dat vind ik toch wat duidelijker dan dat er bij de ASTCH ergens weggemoffeld staat dat ze heel misschien niet zo lief zijn met andere honden. Gewoon duidelijke taal zodat mensen zeker weten waar ze aan beginnen (of er dus vanaf zien).
Er zijn trouwens zeker wel mensen bezig met voorlichting over verantwoord houderschap, zoals bijvoorbeeld Freedog Project, en vanuit de PBCN wordt er gewerkt om het Safe Dog Program van de ADBA hierheen te halen. Maarja als de Honden"bescherming" dan een seminar organiseert en deze mensen zijn daar niet welkom... ja dan lijkt het inderdaad net alsof er vanuit de rasliefhebbers zelf niks gebeurt.
Ik zou trouwens iedereen met een SPA aanraden hier eens te kijken:
https://www.facebook.com/groups/5053975 ... 4/?fref=ts
Er zijn trouwens zeker wel mensen bezig met voorlichting over verantwoord houderschap, zoals bijvoorbeeld Freedog Project, en vanuit de PBCN wordt er gewerkt om het Safe Dog Program van de ADBA hierheen te halen. Maarja als de Honden"bescherming" dan een seminar organiseert en deze mensen zijn daar niet welkom... ja dan lijkt het inderdaad net alsof er vanuit de rasliefhebbers zelf niks gebeurt.
Ik zou trouwens iedereen met een SPA aanraden hier eens te kijken:
Laatst gewijzigd door Nicoline op 09 feb 2017 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gimmick
- Zeer actief
Nou Nicoline laten we heel eerlijk zijn. De ASTCH doet veel te weinig. Laten ze eens beginne bij het begin en gewoon toegeven dat het regelmatig "teringleijers" zijn. En dat ze aangelijnd dienen te blijven.
De astch is nog steeds flink in de ontkenning.
Laat ze voortouw nemen en zelf dingen organiseren en op poten zetten om het van de daken te schreeuwen. Maar dat doen ze absoluut niet...
De astch is nog steeds flink in de ontkenning.
Laat ze voortouw nemen en zelf dingen organiseren en op poten zetten om het van de daken te schreeuwen. Maar dat doen ze absoluut niet...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Nicoline
- Zeer actief
precies, bij de sbt's voor zover ik weet precies hetzelfde, vooral niet al te duidelijk zijn want dat is natuurlijk slecht voor de verkoop ofzo. heel frustrerend vind ik het, beetje dwijlen met de kraan open als de rasverenigingen zo blijven ontkennen. Trouwens, Martin Gaus en de Dierenbescherming vind ik ook veel te rozebrillerig doen, en ik stem zelf PVDD maar ik verwacht van hun ook niet dat ze gaan toegeven dat een vechthond een vechthond is en dat je er niet blind vanuit kan gaan dat dat eruit gefokt is, stamboom of niet.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Geluiden vanwaar? Ik vind persoonlijk ook dat er wat moet gebeuren hoor. Beperkende regelgeving en omslag in denken.Marjoleine schreef:Ga daar maar van uit.lieke schreef:Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er nog veel meer rassen op komen zoals de ambull, bullterrier, rottweiler, dogo argentino, mastiff, etc.
Wij zitten er beroepsmatig bovenop en de geluiden die ik hoor zijn niet gezellig.
Maar, ik heb helemaal niet het idee dat een meerderheid van mensen het ermee eens is dat 'vechthonden' van nature agressie hebben. Mensen denken dat het opvoeding is
En dan bedoel ik zowel hondenmensen als bijvoorbeeld mijn oom die het heeft over 'die superleuke hond met een onterecht slecht imago van de vriendin van mijn neefje'. Ook op de 2 hondenscholen waar ik (tot verder volle tevredenheid) kom, worden absoluut geen speciale maatregelen of beperkingen genomen. Ik heb door 2 concurrerende gedragstherapeuten horen zeggen dat "deze echt lief is hoor".
Kortom, ik vraag me dus oprecht af wat het draagvlak is voor maatregelen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Het maakt mij verder niks uit maar je weet dat de PvdD uiteindelijk streeft naar een volledig verbod ophet houden van huisdieren? Maar dat terzijde.Nicoline schreef:precies, bij de sbt's voor zover ik weet precies hetzelfde, vooral niet al te duidelijk zijn want dat is natuurlijk slecht voor de verkoop ofzo. heel frustrerend vind ik het, beetje dwijlen met de kraan open als de rasverenigingen zo blijven ontkennen. Trouwens, Martin Gaus en de Dierenbescherming vind ik ook veel te rozebrillerig doen, en ik stem zelf PVDD maar ik verwacht van hun ook niet dat ze gaan toegeven dat een vechthond een vechthond is en dat je er niet blind vanuit kan gaan dat dat eruit gefokt is, stamboom of niet.
De RV's doen te weinig. Véél te weinig.
En hoe zit dat met niet welkom op dat seminar?
Dat hoor ik voor het eerst? Wat was de reden daarvan?
Maar hoe dan ook, ze moeten de media opzoeken. Niet bescheten, nee, groot, luidruchtig, duidelijk.
ALLE media.
Enfin, ongeveer zoals ik dat eerder aangaf.
Niet dat halfslachtige gedoe. Dat is totaal zinloos. Echt.
- Nicoline
- Zeer actief
Ik weet niet precies meer hoe dat nou zat bij dat seminar, kan dat gesprek zo gauw niet terugvinden. Kwam erop neer dat een aantal mensen vanuit het "pitbull wereldje" die ook op het gebied van training en gedrag deskundig zijn (en niet van de roze brillen en socialisatie enzo, maar juist hoe je je hond ook aangelijnd aan zn trekken kan laten komen, positieve training etc) daar wel aanwezig hadden willen zijn maar dat is om een of andere reden niet gelukt. Waardoor er dus daarvoor in de plaats iemand staat die dan wel deskundig is op algemeen hondengedrag, maar niet op het gebied van SPA's en dat is jammer.Marjoleine schreef:Het maakt mij verder niks uit maar je weet dat de PvdD uiteindelijk streeft naar een volledig verbod ophet houden van huisdieren? Maar dat terzijde.Nicoline schreef:precies, bij de sbt's voor zover ik weet precies hetzelfde, vooral niet al te duidelijk zijn want dat is natuurlijk slecht voor de verkoop ofzo. heel frustrerend vind ik het, beetje dwijlen met de kraan open als de rasverenigingen zo blijven ontkennen. Trouwens, Martin Gaus en de Dierenbescherming vind ik ook veel te rozebrillerig doen, en ik stem zelf PVDD maar ik verwacht van hun ook niet dat ze gaan toegeven dat een vechthond een vechthond is en dat je er niet blind vanuit kan gaan dat dat eruit gefokt is, stamboom of niet.
De RV's doen te weinig. Véél te weinig.
En hoe zit dat met niet welkom op dat seminar?
Dat hoor ik voor het eerst? Wat was de reden daarvan?
Maar hoe dan ook, ze moeten de media opzoeken. Niet bescheten, nee, groot, luidruchtig, duidelijk.
ALLE media.
Enfin, ongeveer zoals ik dat eerder aangaf.
Niet dat halfslachtige gedoe. Dat is totaal zinloos. Echt.
Hoe zit dat met de PVDD en huisdierenverbod dan? dacht dat dat een roddel was?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, dat is een vrome wens van Marianne en die gaat ze niet opgeven. Alleen zegt ze er nu actief niets over.Nicoline schreef:Hoe zit dat met de PVDD en huisdierenverbod dan? dacht dat dat een roddel was?
Maar dat betekent niet dat het weg is.
Ik vind sowieso wel iets van sommige dingen maar ik heb last van beroepsdformatie
-
Sandra&co
Ik was benieuwd wat die groep inhield en heb me aangemeld. Wat ik aantref:Nicoline schreef: Ik zou trouwens iedereen met een SPA aanraden hier eens te kijken:

Daar vlak onder een foto van een pitbull die op de bank ligt te slapen en waar een baby met fles naast geplant is die zich over de hond heenbuigt.
Dan dit stukje:
Mijn nieuwsgierigheid was bevredigd en heb me maar weer afgemeld. D'r zullen best mensen met goede bedoelingen bijzitten, maar dit is bepaald geen groep voor 'de' verantwoorde eigenaar. Je mist er weinig aan, zeg maar. Same old, same old.En dan willen ze een hoge risico honden groep hebben en gillen ze weer het hardst om de pitbull. Enkel en alleen omdat de media ieder berichtje over de pitbull net zo hard naar buiten brengt als een bericht over Trump. Alleen wordt het met de pitbull meer gedeeld. Weer de media die ons ras naar de kloten probeert te helpen voor een paar luizige centen. Trouwens net als de wannabee fokkers zonder verstand van het ras.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik heb zelf niks met Martin Gaus. Maar het is wel een feit dat hij door het journaille direct uit de kast wordt gerukt zodra er iets over honden gezegd moet worden. En aangezien hij zelf maar al te graag de publiciteit opzoekt, is het handig om dan ook gebruik van hem te maken.Cleva schreef:Zullen we het in verdere serieuze gesprekken maar gewoon niet meer over Martin Gaus, Manon Thomas of Tita Tovenaar hebben?

- Nicoline
- Zeer actief
ja dat soort dingen kom je inderdaad ook tegenSandra&co schreef:Ik was benieuwd wat die groep inhield en heb me aangemeld. Wat ik aantref:Nicoline schreef: Ik zou trouwens iedereen met een SPA aanraden hier eens te kijken:
Daar vlak onder een foto van een pitbull die op de bank ligt te slapen en waar een baby met fles naast geplant is die zich over de hond heenbuigt.
Dan dit stukje:Mijn nieuwsgierigheid was bevredigd en heb me maar weer afgemeld. D'r zullen best mensen met goede bedoelingen bijzitten, maar dit is bepaald geen groep voor 'de' verantwoorde eigenaar. Je mist er weinig aan, zeg maar. Same old, same old.En dan willen ze een hoge risico honden groep hebben en gillen ze weer het hardst om de pitbull. Enkel en alleen omdat de media ieder berichtje over de pitbull net zo hard naar buiten brengt als een bericht over Trump. Alleen wordt het met de pitbull meer gedeeld. Weer de media die ons ras naar de kloten probeert te helpen voor een paar luizige centen. Trouwens net als de wannabee fokkers zonder verstand van het ras.
edit: geloof dat op die foto met die baby die jij denk ik bedoelt, de baby ernaast zit en niet eroverheen hangt. Lijkt alsof zn arm over de hond heen hangt maar dat is een kleedje.
Laatst gewijzigd door Nicoline op 10 feb 2017 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Dat bevestigd weer wat ik dus denk: Verantwoorde en realistische eigenaren zoals jij en andere op het forum hier zijn volgens mij echt ver in de minderheidSandra&co schreef:
Mijn nieuwsgierigheid was bevredigd en heb me maar weer afgemeld. D'r zullen best mensen met goede bedoelingen bijzitten, maar dit is bepaald geen groep voor 'de' verantwoorde eigenaar. Je mist er weinig aan, zeg maar. Same old, same old.
Wat is de mening van Martin Gaus eigenlijk?lieke schreef:Ik heb zelf niks met Martin Gaus. Maar het is wel een feit dat hij door het journaille direct uit de kast wordt gerukt zodra er iets over honden gezegd moet worden. En aangezien hij zelf maar al te graag de publiciteit opzoekt, is het handig om dan ook gebruik van hem te maken.
- Tineke
- Zeer actief
Ja Nanna we moeten ze allemaal inleveren en dat gaan we dan ook braaf doen allemaal.Nanna schreef:Maar wat houdt dan die 'lijst met risicorassen' concreet in? Ter plekke afspuiten? De boel onklaar maken? Aangescherpte regelingen?
Ik denk dat er aangescherpte maatregelen komen maar dat dat meer bazen gaat treffen met honden die de fout ingaan.
Maar het random aanwijzen van rassen die verboden gaan worden dat gaat het niet worden denk ik omdat er dan teveel mogelijkheden over blijven voor andere honden om nog steeds de fout in te gaan.
Wel dat er meer moeite moet worden gedaan voor het houden van bepaalde honden , iets wat uiteraard prima is. Tevens denk ik dat het houden van honden duurder zal gaan worden , zeker in steden , ter ontmoediging. Waarbij zeker de hoeveelheid zal gaan meespelen. Dat de hond een soort van luxe product gaat worden en als je er daar veel van wilt houden dat dat lekker veel geld kost.
Maar een lijst met honden die niet meer mag dat gaat het hem denk ik niet worden, zeker niet als het een lange lijst gaat worden want hoe wil je dat handhaven dan.
Een stel boa's die kk1 en 2 hebben gehaald op pad sturen zodat ze het verschil zien tussen een boxer en een ambull.
In het najaar hebben we wellicht een andere regering en als dat de pvv gaat worden dan komt er helemaal niets van terecht ben ik bang van, al zou ik dat jammer vinden. Die hebben nogal een achterban met dit soort honden en Dion Grauss is er ook nogal dol op
Er zijn verschillende instanties mee bezig DB en bond tot hondenbescherming en hopelijk komen die met wat goeds wat iets zal gaan opleveren.

- Tineke
- Zeer actief
Inderdaad via dat soort wegen moet je de media zien te bereiken en dan zou de spa achterban met een goed verhaal moeten komen wat gemaakt is door mensen met kennis van het ras en zonder roze bril. Niks geen gelul over als je ze maar opvoed en socialiseert maar over duidelijk de raseigenschappen omschrijven en aangeven hoe daar mee om te gaan.lieke schreef:Ik heb zelf niks met Martin Gaus. Maar het is wel een feit dat hij door het journaille direct uit de kast wordt gerukt zodra er iets over honden gezegd moet worden. En aangezien hij zelf maar al te graag de publiciteit opzoekt, is het handig om dan ook gebruik van hem te maken.Cleva schreef:Zullen we het in verdere serieuze gesprekken maar gewoon niet meer over Martin Gaus, Manon Thomas of Tita Tovenaar hebben?

- Tineke
- Zeer actief
Dan moet je denken aan vissen in kommen en konijnen eenzaam in kooitjes. En ze willen gaar dat er een lijst komt van dieren die niet meer gehouden mogen worden maar daar komt de hond echt niet op hoorNicoline schreef:Hoe zit dat met de PVDD en huisdierenverbod dan? dacht dat dat een roddel was?

- Nicoline
- Zeer actief
inderdaad ik dacht ook dat het vooral om dat soort dingen ging, dieren in hokjes enzo. En daar ben ik het wel mee eens dat dat flink mag gaan minderen, ook dieren verkopen in de dierenwinkel mag ook wel een verbod op vind ik. Volgens mij was het PETA die stiekem van alle huisdieren af wil.Tineke schreef:Dan moet je denken aan vissen in kommen en konijnen eenzaam in kooitjes. En ze willen gaar dat er een lijst komt van dieren die niet meer gehouden mogen worden maar daar komt de hond echt niet op hoorNicoline schreef:Hoe zit dat met de PVDD en huisdierenverbod dan? dacht dat dat een roddel was?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Als jij dat wilt geloven mag dat best. Maar aan het eind van de rit streeft Thieme wel degelijk naar een totaal huisdierverbod. Al is ze niet dom en weet ze dat dat niet gaat lukken, maar niettemin, dat is haar doel.Tineke schreef:Dan moet je denken aan vissen in kommen en konijnen eenzaam in kooitjes. En ze willen gaar dat er een lijst komt van dieren die niet meer gehouden mogen worden maar daar komt de hond echt niet op hoorNicoline schreef:Hoe zit dat met de PVDD en huisdierenverbod dan? dacht dat dat een roddel was?
Die ook ja. En die zijn er niet zo stiekem in trouwens, die zeggen dat redelijk openlijk.Nicoline schreef:inderdaad ik dacht ook dat het vooral om dat soort dingen ging, dieren in hokjes enzo. En daar ben ik het wel mee eens dat dat flink mag gaan minderen, ook dieren verkopen in de dierenwinkel mag ook wel een verbod op vind ik. Volgens mij was het PETA die stiekem van alle huisdieren af wil.
- Tineke
- Zeer actief
. Ik geloof het niet alleen,ik weet het wel zeker. In haar eigen partij zou dat zelfs niet eens haalbaar zijn. Wellicht zou ze het wel willen maar het is zeker haar doel niet. Omdat je zegt het zelf al ze niet dom is.Marjoleine schreef:Als jij dat wilt geloven mag dat best. Maar aan het eind van de rit streeft Thieme wel degelijk naar een totaal huisdierverbod. Al is ze niet dom en weet ze dat dat niet gaat lukken, maar niettemin, dat is haar doel.Tineke schreef:Dan moet je denken aan vissen in kommen en konijnen eenzaam in kooitjes. En ze willen gaar dat er een lijst komt van dieren die niet meer gehouden mogen worden maar daar komt de hond echt niet op hoorNicoline schreef:Hoe zit dat met de PVDD en huisdierenverbod dan? dacht dat dat een roddel was?