Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kooi schreef:
Maar waarom denk je dat ik het specifiek over jou heb dan? Ik heb jou daar inderdaad niet over zien reageren. Dus die woorden van mij gaan niet over jou. Wel vind ik dat je iets teveel anderen de maat neemt door jouw eigen persoonlijke maatstaven en ervaringen. Terwijl ik je stukjes over dat prijzen van afstand doen, je veer-in-de-reetstukjes wel volg. Dat vind ik soms ook over the top.
He geheel mag wat genuanceerder, dat is wat ik bedoel.
Van mij ook. Ik denk dat wij veel meer op 1 lijn zitten dan het lijkt. Ik leg anderen echt geen maat op want dat is zo kansloos als wat. Wel denk ik dat veel mensen een stuk inzicht in hun honden missen en dat heel wat honden onbegrepen zijn. Maar dat is meer door wat ik om me heen zie gebeuren.
kooi schreef:
Maar waarom denk je dat ik het specifiek over jou heb dan? Ik heb jou daar inderdaad niet over zien reageren. Dus die woorden van mij gaan niet over jou. Wel vind ik dat je iets teveel anderen de maat neemt door jouw eigen persoonlijke maatstaven en ervaringen. Terwijl ik je stukjes over dat prijzen van afstand doen, je veer-in-de-reetstukjes wel volg. Dat vind ik soms ook over the top.
Van mij ook. Ik denk dat wij veel meer op 1 lijn zitten dan het lijkt. Ik leg anderen echt geen maat op want dat is zo kansloos als wat. Wel denk ik dat veel mensen een stuk inzicht in hun honden missen en dat heel wat honden onbegrepen zijn. Maar dat is meer door wat ik om me heen zie gebeuren.
Dat zien wel meer mensen om zich heen. En wat moeten ze volgens jou doen met een hond waar ze geen grip op krijgen en als ze ook nog 2 kinderen hebben rondlopen?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
kooi schreef:
Dat zien wel meer mensen om zich heen. En wat moeten ze volgens jou doen met een hond waar ze geen grip op krijgen en als ze ook nog 2 kinderen hebben rondlopen?
Heb jij een hond weggedaan of is er een andere reden dat je zo op dit onderwerp zit? Waar staat dat je je hond niet weg mag doen in mijn stukjes? Ik vind alleen dingen. Dat mag toch zeker wel?
Chihuahua-paws schreef:Moet je een hond hebben weg gedaan om te reageren in dit topic? Sorry hoor maar andere mensen kunnen ook ergens iets van vinden,
Wat is dit? Heb ik je dan iets misdaan? Zeg ik ergens dat als je je hond niet meer wil je hem moet houden? Je zit me namelijk te prikken.
Ik moet me aan mijn woord houden want hier heb ik helemaal geen trek in. Mijn stukjes zijn schijnbaar erg onduidelijk. Maar ik laat het er wel bij want een onderonsje op nare toon zit ik echt niet op te wachten.
Chihuahua-paws schreef:Moet je een hond hebben weg gedaan om te reageren in dit topic? Sorry hoor maar andere mensen kunnen ook ergens iets van vinden,
Wat is dit? Heb ik je dan iets misdaan? Zeg ik ergens dat als je je hond niet meer wil je hem moet houden? Je zit me namelijk te prikken.
Ik moet me aan mijn woord houden want hier heb ik helemaal geen trek in. Mijn stukjes zijn schijnbaar erg onduidelijk. Maar ik laat het er wel bij want een onderonsje op nare toon zit ik echt niet op te wachten.
Ik zit niet te prikken ik stelde je een simpele vraag.
Wat zouden mensen volgens jou moeten doen? Ipv herplaatsen aangezien je dingen om je heen ziet gebeuren waarbij men hun hond niet begrijpt. En je al pagina's laat weten hoe jij tegen herplaatsen aankijkt. Dus ik dacht dan heb jij vast een betere oplossing voor mensen die hun hond om wat voor rede dan ook niet kunnen houden?
Je hebt me niets misdaan en ik heb niets tegen je.
Wat zouden mensen volgens jou moeten doen? Ipv herplaatsen aangezien je dingen om je heen ziet gebeuren waarbij men hun hond niet begrijpt. En je al pagina's laat weten hoe jij tegen herplaatsen aankijkt. Dus ik dacht dan heb jij vast een betere oplossing voor mensen die hun hond om wat voor rede dan ook niet kunnen houden?
Die zouden hun hond zorgvuldig kunnen herplaatsen of eens moeten gaan kijken wat ze kunnen doen om de situatie te verbeteren. Ik heb het idee dat je denkt dat ik vind dat iedereen kost wat kost een hond moet houden? Dat vind ik niet. Waarom is een hond gebaat bij iemand die hem niet wil?
Ik had idd dat idee.
Ik denk dat iedereen het er wel mee eens is dat je de hond niet aan iedereen maar mee hoeft te geven. Maar jij draafte m.i een beetje door. Vandaar.
laeken schreef:
Chihuahua-paws schreef:
laeken schreef:
Die zouden hun hond zorgvuldig kunnen herplaatsen of eens moeten gaan kijken wat ze kunnen doen om de situatie te verbeteren.
Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
ik zit zelf in een situatie waarin 1 van bij mij geboren hond niet begrepen wordt bij zijn eigenaren. zij willen (nog) geen afstand doen maar vertrouwen de hond ook niet meer. de hond komt nu over 3 weken (vakantietijd) bij mij voor voorlopig. maar zou het voor deze hond niet beter zijn om herplaatst te worden daar waar hij wel wordt begrepen?
ellen
En ook of ze wat gaan doen om het vertrouwen weer op te bouwen. En wat er is gebeurd waardoor ze hem niet vertrouwen. Kennelijk zijn ze zelf iig nog niet zover dat ze afstand willen doen.
Neeltje schreef:Ligt eraan wat niet wordt begrepen?
zijn hele gedrag wat hij laat zien. afsnauwen van een hond is gericht aanvallen ipv afsnauwen, grommen is een uitval.
ellen
Dat je begrijpt waar bepaald gedrag vandaan komt, wil nog niet zeggen dat je het dan ook kan ombuigen.
Inderdaad, ligt er helemaal aan hoever het is 'ingesleten', het misschien in het karakter zit, kan van alles zijn. Als hij straks bij jou zit, kun je er misschien goed naar kijken, wat er nu precies aan de hand is. Dan kun je ook zien of het aan de situatie bij de eigenaren ligt of de manier waarop zij met de hond omgaan, of dat de hond 'zo is'.
Volgens mij heeft niemand iets tegen herplaatsen op zich maar eerder de redenen die er meestal achter zitten. Al is het sowieso wel beter voor de hond dat hij naar een ander baasje kan als hij blijkbaar niet meer gewenst is/in de situatie past.
Ik zit in verschillende herplaats groepen en echt je komt soms toch de meest belachelijke dingen tegen...
Nu ook weer net, een Mechelaar teefje van 5 jaar oud, moet weg omdat de baas voor een langere tijd op reis gaat en de hond kan/mag niet mee... Daar gaat mijn bloed toch echt van koken. Heb je zo'n dier VIJF jaar lang gehad en dan zet je het plots aan de deur? Als je blijkbaar zo graag op vakantie gaat neem dan geen dier.. Of mensen die ondanks alle waarschuwingen nog steeds pups als cadeau geven. Een pupje van amper 7-8 weken dat weer weg mocht want ze had hem voor moederdag gekregen maar kon er niet voor zorgen. Oké, beter dat ze hem dan zo snel mogelijk herplaatst, maar soms denken mensen echt gewoon niet na. Iemand die moet verhuizen maar er zijn geen huisdieren toegestaan; zoek een huis waar je hond wel mee binnen mag?
Wij zijn zelf ook verhuisd MET hond, ja soms is het wat langer zoeken maar het is echt niet onmogelijk.
Met het voorbeeld zoals Peer heb ik dan weer totaal geen moeite. Het is een win-win voor beide en hij is bij goede mensen terecht gekomen. Denk niet dat de hond daar last van heeft.
En hoeveel mensen laten hun hond wel niet voor een langere tijd bij iemand logeren als ze op vakantie gaan? Uiteindelijk weet de hond dan ook niet of zijn baasjes nog wel terugkomen. Op alle honden waarop ik gepast heb heb ik nog nooit gezien dat ze hier echt moeite mee hebben. Oké, sommige zijn hoogstens een dag even onrustig maar daarna gaan ze ook gewoon weer verder met hun leven. Natuurlijk kan het wel dat dit voor sommige honden wat moeilijker is, maar zo dramatisch is het voor de meeste denk ik niet.
Aan de andere kant heeft mijn vader onze hond ook terug gebracht naar de 'fokker'. Was zijn oom/nonkel en die kon hem gewoon terugnemen dus dan wisten we ook wel dat de hond goed zat. Hij moest toen weg omdat mijn vader veel problemen had met zijn ex en hij terug ging naar zijn appartement en veel moest werken. De hond was het altijd gewoon om buiten rond te kunnen lopen dus toen ging het gewoon niet. Ofja, uiteindelijk met wat meer moeite had het misschien gekund maar toen heeft mijn vader voor de 'gemakkelijke' weg gekozen en hem terug naar zijn nonkel gebracht waar zijn zusje overigens ook nog zat. Maar mijn vader zou hem niet gewoon in het asiel dumpen.
Maar zo zijn we altijd wel contact blijven houden, alleen mochten we de hond niet meer zien want volgens mijn vader zijn nonkel zou hij daarna dagenlang niet meer eten. Of het overdreven was, volgens mijn oma wel een beetje, al is het nog begrijpbaar. De hond wou ook altijd wel terug met ons mee. Dus of het uiteindelijk een goed idee was om de hond te blijven zien? Nee, dus toen zijn we ook niet meer langs geweest. Maar uiteindelijk bleef hij niet malen om ons en leeft hij zijn leven ook gewoon verder.
En wanneer iemand volgens iemand anders een geldige reden heeft om een hond te herplaatsen zal voor iedereen anders blijven. Al zullen de meeste het er wel over eens zijn dat sommige mensen er beter gewoon niet aan begonnen waren.
Wat mij betreft geen taboe op een goed doordacht herplaatsing na een ondoordachte aanschaf of veranderende omstandigheden. Honden lijden daar echt niets van, hoogstens de eigenaar. Ik zou het zelf niet kunnen dus de komst van een nieuwe hond wordt altijd heel goed afgewogen. En dan nog....we denken altijd maar dat een hond gelukkig is met een soortgenoot ( of zoals geopperd werd; ongelukkiger zonder) maar dat is gewoon onzin. Ook dieren hebben hun voorkeur en een mismatch kan een hond behoorlijk ongelukkig maken.
De enige die ooit blij was met de vroegtijdige dood van onze WSL was heidewachtel Bruno die twee jaar het in zijn ogen lompe gedrag moest verduren al leken ze op het oog geweldig samen te kunnen. Maar dat had alles met de verdraagzaamheid van Bruno te maken.
Sancho is ook enorm in zijn voordeel veranderd nu Tomas er niet meer is, al was hij dol op Tomas en leek zich erg aan hem op te trekken. Maar nu is hij veel evenwichtiger en vrolijker. Deels ook omdat hij nu meer aandacht krijgt.
In het geval van Peer schrok ik in het begin ook even ( had er verder niets van meegekregen) maar al inlezend vond ik dat ze groot gelijk had, iedereen is nu gelukkig en daar gaat het toch om? Het zou hypocriet zijn om dat aan de kant te gooien en vast te houden aan een of ander dogma. Dat bij Peer een andere hond misschien wel beter had gepast zal best maar je kiest een hond voor jezelf, rekening houdend met de roedel die je al hebt natuurlijk maar wees eens heel eerlijk; toch meest voor jezelf. En als je dan een inschattingsfout hebt gemaakt die je zo elegant kunt oplossen dan is dat alleen maar fijn.
Nogmaals, ik zou het zelf niet kunnen. Ik wil ook niet lang weg met mijn hond ergens op een logeeradres. Ik liet Sancho niet eens ergens achter om te dekken. We richten ons leven in naar de hond omdat wij ons daar prettig bij voelen maar dat wil niet zeggen dat een andere manier niet goed is.
We oordelen vaak te snel.
Waar is dat te lezen dan want heb het ook helemaal gemist.
Ook een beetje lullig om te gaan roepen dat Peer het veel beter heeft bij Teckeltoos alsof dat beest het slecht had bij Nanna.
Ze heeft de communicatie afgesloten met PB hier op het HF.
Dan moet het wel heel erg zijn want Nanna is niet op haar bekkie gevallen.
bouvierpoedel schreef:Waar is dat te lezen dan want heb het ook helemaal gemist.
Ook een beetje lullig om te gaan roepen dat Peer het veel beter heeft bij Teckeltoos alsof dat beest het slecht had bij Nanna.
Ze heeft de communicatie afgesloten met PB hier op het HF.
Dan moet het wel heel erg zijn want Nanna is niet op haar bekkie gevallen.
Het is toch ook wel echt iets voor een aantal forumleden om met alle geweld de moraalridder uit te moeten hangen.
Bah, laten we vooral wel onze mening duidelijk en luidkeels verkondigen, stel je voor zeg dat je niet gehoord wordt.
Want o jee zeg je zult je niet op je borst kunnen slaan om je enorme kennis, goedheid en je enige juiste kijk op het welzijn van honden.
Wat maakt het uit dat je daarmee het plezier bederft van een intens gelukkige Teckeltoos, en het verdriet vergroot van Nanna. Want we gaan hier zeker niemand sparen, zelfs al gaat het om een volmaakt gelukte herplaatsing. Nee allerlei dramatische toestanden worden uit de kast getrokken die helemaal niets met een herplaatsing als die van Peer te maken heeft. Sjonge jonge zelfs dodingsstations komen in de discussie voorbij.
Ik kan me voorstellen dat Nanna ff de stekker eruit trekt hier. Alsof ze juichend op de bank zit nu Peer daar niet meer zit. En ik kan me trouwens ook voorstellen dat het voor Teckeltoos een stuk minder leuk is om hier leuke foto's en verhalen van een bijzonder vrolijke Peer te plaatsen.
Maar dat is natuurlijk volkomen ondergeschikt aan het belang van jezelf op de borst kloppen met hoe goed je wel niet bent.
Ik vind het ook stom. Als alle partijen er gelukkig mee zijn wat is dan het probleem?
Hier is er ook sprake geweest van een herplaatsing van Mika naar mijn schoonouders, daar viel niemand over. Mika is/ was daar intens gelukkig, ze kwam alleen weer terug omdat mijn schoonouders niet zo gelukkig werden van haar gekef buiten. We houden het dus maar gewoon bij logeerpartijen als het zo uitkomt.
Budkes schreef:Het is toch ook wel echt iets voor een aantal forumleden om met alle geweld de moraalridder uit te moeten hangen.
Bah, laten we vooral wel onze mening duidelijk en luidkeels verkondigen, stel je voor zeg dat je niet gehoord wordt.
Want o jee zeg je zult je niet op je borst kunnen slaan om je enorme kennis, goedheid en je enige juiste kijk op het welzijn van honden.
Wat maakt het uit dat je daarmee het plezier bederft van een intens gelukkige Teckeltoos, en het verdriet vergroot van Nanna. Want we gaan hier zeker niemand sparen, zelfs al gaat het om een volmaakt gelukte herplaatsing. Nee allerlei dramatische toestanden worden uit de kast getrokken die helemaal niets met een herplaatsing als die van Peer te maken heeft. Sjonge jonge zelfs dodingsstations komen in de discussie voorbij.
Ik kan me voorstellen dat Nanna ff de stekker eruit trekt hier. Alsof ze juichend op de bank zit nu Peer daar niet meer zit. En ik kan me trouwens ook voorstellen dat het voor Teckeltoos een stuk minder leuk is om hier leuke foto's en verhalen van een bijzonder vrolijke Peer te plaatsen.
Maar dat is natuurlijk volkomen ondergeschikt aan het belang van jezelf op de borst kloppen met hoe goed je wel niet bent.
Budkes schreef:Ik kan me voorstellen dat Nanna ff de stekker eruit trekt hier. Alsof ze juichend op de bank zit nu Peer daar niet meer zit. En ik kan me trouwens ook voorstellen dat het voor Teckeltoos een stuk minder leuk is om hier leuke foto's en verhalen van een bijzonder vrolijke Peer te plaatsen.
Och, van de andere kant zijn Toos en Nanna inmiddels toch wel door alle forumwateren gewassen
Ze zullen zich echt niet gek laten maken door een mening die niet de hunne is.
Budkes schreef:Ik kan me voorstellen dat Nanna ff de stekker eruit trekt hier. Alsof ze juichend op de bank zit nu Peer daar niet meer zit. En ik kan me trouwens ook voorstellen dat het voor Teckeltoos een stuk minder leuk is om hier leuke foto's en verhalen van een bijzonder vrolijke Peer te plaatsen.
Och, van de andere kant zijn Toos en Nanna inmiddels toch wel door alle forumwateren gewassen
Dat niet, maar ik zou toch ook denken, bekijk het maar (even). Wat sommigen hierboven schrijven, slaat echt helemaal nergens op.
Budkes schreef:Het is toch ook wel echt iets voor een aantal forumleden om met alle geweld de moraalridder uit te moeten hangen.
Nou dat! Ik erger me kapot aan deze discussie, bah, bah en nogeens bah.
Dat niet, maar ik zou toch ook denken, bekijk het maar (even). Wat sommigen hierboven schrijven, slaat echt helemaal nergens op.
Vind ik ook. Al tig jaar meelopen op een forum betekend niet dat je niet meer gekwetst kunt worden. Je zit hier in de eerste plaats omdat je heel erg van honden houdt. Dat is dan toch een beetje je achilleshiel. En de ene keer is die wat groter dan de andere keer.
Nanna is ook aan helemaal niemand verantwoording schuldig. Als we het over verantwoord herplaatsen hebben dan is dit het ideale voorbeeld. Maar er zijn nou eenmaal mensen waarbij het nooit goed is.
Peer heeft het maar getroffen bij Nanna. En nu bij Teckeltoos. Eerlijk zou het mij echt geen reet uitmaken wat men daarvan vind. Maar ik kan me wel voorstellen dat afstand doen van Peer een enorme impact is geweest. En dat iemand dan geen trek heeft in dit soort gezeik.
Vind ik ook. Al tig jaar meelopen op een forum betekend niet dat je niet meer gekwetst kunt worden. Je zit hier in de eerste plaats omdat je heel erg van honden houdt. Dat is dan toch een beetje je achilleshiel. En de ene keer is die wat groter dan de andere keer.
Budkes schreef:Vind ik ook. Al tig jaar meelopen op een forum betekend niet dat je niet meer gekwetst kunt worden. Je zit hier in de eerste plaats omdat je heel erg van honden houdt. Dat is dan toch een beetje je achilleshiel. En de ene keer is die wat groter dan de andere keer.
Dat geld dan niet alleen voor Nanna uiteraard. Als andere aangeven zich gekwetst te voelen door wat er over hun honden wordt gezegd moeten ze zich niet zo aanstellen. Zelf roept ze de meest kwetsende dingen over andermans hond(en) of fokkers en op de vraag of het wat minder kan zegt ze dat je het dan maar niet moet lezen.
Nanna komt nu niet over op mij als een blue typje welke zich niet kan verweren als er wat tegengas komt en niet wist dat dit zulk onderwerpen emoties oproept.
Haar vorige herplaatstopic met een teckel was geloof ik wel 40 pagina's lang en toen bleef ze ook gewoon op het forum.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
Nee hoor dat geld wat mij betreft voor iedereen, en ik spreek ook voor mezelf, ik heb nog nooit gezegd dat mensen zich niet moeten aanstellen.
Ik vind het persoonlijk niet nodig mensen op hun ziel te trappen met hun vaak liefste bezit.
En ik heb weinig op met oog om oog, tand om tand.
Budkes schreef:Nee hoor dat geld wat mij betreft voor iedereen, en ik spreek ook voor mezelf, ik heb nog nooit gezegd dat mensen zich niet moeten aanstellen.
Ik vind het persoonlijk niet nodig mensen op hun ziel te trappen met hun vaak liefste bezit.
En ik heb weinig op met oog om oog, tand om tand.
Het heeft niets met oog om oog of tand om tand te maken , als dat je instelling is lijkt me dat die voor jezelf ook opgaat
Als je achter je keuze staat dan maakt het toch ook niet uit wat andere zeggen dan weet jij toch dat het juiste hebt gedaan.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.