Kan die ouwe je bijhouden of moest er een zak blauwe pillen in.Gollum schreef:Geverfd, daar houd Wolffie vanbouvierpoedel schreef:Héhé eindelijk toch bij elkaar.Gollum schreef:Die zit niet meer te wachten hoorDee schreef:Ja fijn, dit topic. Nou heb ik allemaal beelden van Wolfsblut die genoeglijk zit te wachten op Gollum![]()
Wist heel niet dat je blond bent.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waar ben ik aan begonnen
Moderator: moderatorteam
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Waar ben ik aan begonnen
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Ik heb die pillen zelf nodig!bouvierpoedel schreef: Kan die ouwe je bijhouden of moest er een zak blauwe pillen in.
-
Manu
En iedere pagina van dit topic: 
Het ultieme HF-topic wel.
Het ultieme HF-topic wel.
- dagmar88
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef: Kan die ouwe je bijhouden of moest er een zak blauwe pillen in.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Naaaaah dagmardagmar88 schreef:bouvierpoedel schreef: Kan die ouwe je bijhouden of moest er een zak blauwe pillen in.Gewoon een keer heil wolfsblut tegen roepen, staat alles in het gelid.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Dat vind ik niet gek bij de vierde maal seks in zes uur tijd. Ik ben wel blij met Gollum. Ik hoef die lekkere blonde scheet niks meer te leren. Als ik mijn sgtmajoor uniform aan trek gaat ze helemaal uit haar bol. Wat een moordwijf zeg.Gollum schreef:Ik heb die pillen zelf nodig!bouvierpoedel schreef: Kan die ouwe je bijhouden of moest er een zak blauwe pillen in.![]()
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Ja, het plaatje is gemaakt door een behoorlijk bekende agility en clickertrainster, Susan Garrett. En die heeft ze gedeeld op haar pagina en dan delen andere mensen het weer. Mijn Beautjedagmar88 schreef:Gewoon naar http://www.google.nl/imghp en een willekeurige afbeelding in het zoekveld slepen.
Bij Hilde's onderschrift komt de foto van Bo op meerdere facebook pagina's naar boven.

- dagmar88
- Zeer actief
-
Mojuan
- Zeer actief
Het gaat prima met haar.DaniBanani schreef:want ik ben wel benieuwd hoe het de komende tijd met Tselfde zal gaan en hoe ze zich gaat ontwikkelen, maar je berichten over haar gaan van het ene uiterste (ze is geweldig fantastisch braaf) naar het andere (ze bijt en vecht) om te provoceren en daardoor is volstrekt onduidelijk hoe het nu écht gaat.
Ze wordt langzaam ook steeds meer opgenomen in de roedel, en ze speelt veel met Anders.
Soms moet ik het even afkappen, omdat het er dan iets te fel aan toe gaat, ze moet nog leren wanneer het klaar is. (Anders ook overigens, ze spelen beiden vrij druk met elkaar)
Verder geen negatieve berichten eigenlijk, ze pakt alles supersnel op, en ze heeft in het park gespeeld.
Er kwam van de week 1 voor 1 een hond bij, uiteindelijk was het een groep van zo'n tien honden in allerlei soorten, maten, rassen en leeftijden.
Tselfde is een observerend pupje, ze kijkt situaties eerst rustig aan, waarbij ze dan gaat zitten, of ze staat gewoon met een ontspannen houding, staartje netjes laag (normaal laag).
Ze gaat daarna kijken bij de hond, en soms rennen of spelen met de honden en doet dat erg goed. Ik leer haar dat ze altijd als ik met haar wandel een andere hond in eerste instantie negeert, dan moet ze rustig op afstand blijven (zitten/staan maakt me niet uit, als ze maar ontspannen is). Zodra ik het oke vind loop ik eerst naar de hond, ga hem aaien, en dan geef ik haar het teken dat ze mag komen kijken als de energie van die hond me aanstaat.
Ze snapt het allemaal al erg goed, het is een superslim hondje.
Als ik het voer voor de honden klaar maak, wijs ik altijd naar de woonkamer en zeg ik 'uit de keuken' en Tselfde doet dit ook al perfect. De hondjes zitten dan met z'n allen netjes rustig te wachten tot ik klaar ben.
Op de momenten dat alleen Tselfde voer krijgt (die eet nog drie keer op een dag, de rest maar 1x) kan ik haar bakje gewoon op de vloer zetten, en dan wacht ze uit zichzelf. Ze kijkt er even naar, en kijkt daarna mij aan.
Dan schuif ik het nog een stukje dichterbij, en ze wacht nog steeds. Pas als ik het onder haar neus schuif, en zeg 'ga maar eten' dan begint ze. Ze eet heel rustig nu, en blijft er vaak zelfs bij zitten
Inmiddels mag ik ook alles met haar voer doen (bij wijze van spreken) en vertrouwt ze erop dat ze het altijd op mag eten, wat ik ook doe.
Ik ben erg trots op haar.
Vandaag ben ik een stukje met haar door een aangrenzende wijk gelopen, daar zaten kennissen van me met hun Stafford reu in de voortuin. Deze hond is bijna een jaar, en zat netjes vast aan een paal.
Tselfde vond hem wel interessant, maar ze heeft al goed geleerd om niet druk te doen en niet te reageren op druk gedrag.
Twee knipjes in mijn vingers, en ze ging netjes zitten. Heerlijk ontspannen een beetje observeren en rondkijken.
Uiteindelijk ben ik de hond even gaan aaien, en heb haar toestemming gegeven om te komen kijken. Dat werd even voorzichtig spelen. Op een bepaald moment werd ze wat fel, en heb ik haar bij me geroepen en haar rustig duidelijk gemaakt dat ze niet meer voorbij me mocht om bij die hond te kijken.
Toen liep ze netjes weg, en ben ik met haar naar huis gegaan.
Het enige dat momenteel nog wat extra aandacht vereist is het zindelijk maken. Maar ach, dat komt wel, ik vind het leren van respect en rust nu veel meer van belang.
Ze luistert ook al erg goed naar haar naam, en in het park als ze speelt met andere honden is ze heel gemakkelijk weg te roepen.
(ben er al een aantal keren geweest)
Zolang ze jong is en nog sociaal zal ik ook blijven gaan, en proberen haar zoveel mogelijk goed gedrag aan te leren, en respect en rust te leren.
Mocht ze als ze volwassen wordt tekenen gaan vertonen van probleemgedrag met andere honden (voortekenen van vechtgedrag) dan is dat natuurlijk gewoon voorbij.
Tot zover even de update, het wordt weer een te lange lap tekst

-
Mojuan
- Zeer actief
Jion schreef:
Dat bovenste heet gewoon eerlijk vertellen hoe het gaat; met ups en downs. Ik vind het wel verfrissend dat ze de moed heeft om dat op dit forum te doen, tussen al die mensen die de moed allang hebben opgegeven en net doen alsof alles altijd koek en ei is.
Wat dat met hoogbegaafdheid heeft te maken ontgaat mij even.
Precies, met ups en downs, zo werkt het toch ook gewoon?
Ach ik blijf gewoon af en toe een update plaatsen hoor, zal alleen de lichtelijk overdreven teksten met knipoog voortaan wel achterwege laten.
En dat laatste ontgaat mij ook totaal.

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Kssssst!
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
Mojuan schreef:Het gaat prima met haar.DaniBanani schreef:want ik ben wel benieuwd hoe het de komende tijd met Tselfde zal gaan en hoe ze zich gaat ontwikkelen, maar je berichten over haar gaan van het ene uiterste (ze is geweldig fantastisch braaf) naar het andere (ze bijt en vecht) om te provoceren en daardoor is volstrekt onduidelijk hoe het nu écht gaat.
Ze wordt langzaam ook steeds meer opgenomen in de roedel, en ze speelt veel met Anders.
Soms moet ik het even afkappen, omdat het er dan iets te fel aan toe gaat, ze moet nog leren wanneer het klaar is. (Anders ook overigens, ze spelen beiden vrij druk met elkaar)
Verder geen negatieve berichten eigenlijk, ze pakt alles supersnel op, en ze heeft in het park gespeeld.
Er kwam van de week 1 voor 1 een hond bij, uiteindelijk was het een groep van zo'n tien honden in allerlei soorten, maten, rassen en leeftijden.
Tselfde is een observerend pupje, ze kijkt situaties eerst rustig aan, waarbij ze dan gaat zitten, of ze staat gewoon met een ontspannen houding, staartje netjes laag (normaal laag).
Ze gaat daarna kijken bij de hond, en soms rennen of spelen met de honden en doet dat erg goed. Ik leer haar dat ze altijd als ik met haar wandel een andere hond in eerste instantie negeert, dan moet ze rustig op afstand blijven (zitten/staan maakt me niet uit, als ze maar ontspannen is). Zodra ik het oke vind loop ik eerst naar de hond, ga hem aaien, en dan geef ik haar het teken dat ze mag komen kijken als de energie van die hond me aanstaat.
Ze snapt het allemaal al erg goed, het is een superslim hondje.
Als ik het voer voor de honden klaar maak, wijs ik altijd naar de woonkamer en zeg ik 'uit de keuken' en Tselfde doet dit ook al perfect. De hondjes zitten dan met z'n allen netjes rustig te wachten tot ik klaar ben.
Op de momenten dat alleen Tselfde voer krijgt (die eet nog drie keer op een dag, de rest maar 1x) kan ik haar bakje gewoon op de vloer zetten, en dan wacht ze uit zichzelf. Ze kijkt er even naar, en kijkt daarna mij aan.
Dan schuif ik het nog een stukje dichterbij, en ze wacht nog steeds. Pas als ik het onder haar neus schuif, en zeg 'ga maar eten' dan begint ze. Ze eet heel rustig nu, en blijft er vaak zelfs bij zitten![]()
Inmiddels mag ik ook alles met haar voer doen (bij wijze van spreken) en vertrouwt ze erop dat ze het altijd op mag eten, wat ik ook doe.
Ik ben erg trots op haar.
Vandaag ben ik een stukje met haar door een aangrenzende wijk gelopen, daar zaten kennissen van me met hun Stafford reu in de voortuin. Deze hond is bijna een jaar, en zat netjes vast aan een paal.
Tselfde vond hem wel interessant, maar ze heeft al goed geleerd om niet druk te doen en niet te reageren op druk gedrag.
Twee knipjes in mijn vingers, en ze ging netjes zitten. Heerlijk ontspannen een beetje observeren en rondkijken.
Uiteindelijk ben ik de hond even gaan aaien, en heb haar toestemming gegeven om te komen kijken. Dat werd even voorzichtig spelen. Op een bepaald moment werd ze wat fel, en heb ik haar bij me geroepen en haar rustig duidelijk gemaakt dat ze niet meer voorbij me mocht om bij die hond te kijken.
Toen liep ze netjes weg, en ben ik met haar naar huis gegaan.
Het enige dat momenteel nog wat extra aandacht vereist is het zindelijk maken. Maar ach, dat komt wel, ik vind het leren van respect en rust nu veel meer van belang.
Ze luistert ook al erg goed naar haar naam, en in het park als ze speelt met andere honden is ze heel gemakkelijk weg te roepen.
(ben er al een aantal keren geweest)
Zolang ze jong is en nog sociaal zal ik ook blijven gaan, en proberen haar zoveel mogelijk goed gedrag aan te leren, en respect en rust te leren.
Mocht ze als ze volwassen wordt tekenen gaan vertonen van probleemgedrag met andere honden (voortekenen van vechtgedrag) dan is dat natuurlijk gewoon voorbij.
Tot zover even de update, het wordt weer een te lange lap tekst
Voor mij veel te lang om te lezen, ik was het na de eerste alinea al zat. Die lange verhalen pfff, echt geen behoefte aan. Dus als het korter kan, graag.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik vind het wel leuk om te lezen. 
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
Oeps, kwootjes vergeten in vorige bericht.

Mojuan schreef: Voor mij veel te lang om te lezen, ik was het na de eerste alinea al zat.
Die lange verhalen pfff, echt geen behoefte aan. Dus als het korter kan, graag.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Ik snap niet dat deze hond bij voorbaat al als verdachte van vechtpartijen wordt beschouwt. Maar misschien heb ik de rede gemist.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
-
Manu
Ik vind het leuk je updates te lezen.
Wat een kinderachtig topic.
Je hebt toch allemaal wel eens een moment dat je de middelvinger opsteekt en denkt: zak er lekker in.
Als zo'n lap tekst wat TS opschrijft in háár topic je niet interesseert ga je wat anders doen. Als ik op elk ding wat me niet interesseert kritiek moet gaan leveren ben ik ook wel even bezig zeg. Gelukkig heb ik daadwerkelijk wat beters te doen.
Het forum is fijn om andere hondenliefhebbers te updaten en mee te praten over het hondenhouden. Als je dan je eigen weg probeert te vinden word je direct belachelijk gemaakt? Weggepest? Bah. En dat is dan volwassen.
TS, ik ben benieuwd hoe ze uitgroeit en of je met Tselfde (geweldige naam) dezelfde speciale band krijgt als met je andere zogenaamde "klapkaken"
Je hebt toch allemaal wel eens een moment dat je de middelvinger opsteekt en denkt: zak er lekker in.
Als zo'n lap tekst wat TS opschrijft in háár topic je niet interesseert ga je wat anders doen. Als ik op elk ding wat me niet interesseert kritiek moet gaan leveren ben ik ook wel even bezig zeg. Gelukkig heb ik daadwerkelijk wat beters te doen.
Het forum is fijn om andere hondenliefhebbers te updaten en mee te praten over het hondenhouden. Als je dan je eigen weg probeert te vinden word je direct belachelijk gemaakt? Weggepest? Bah. En dat is dan volwassen.
TS, ik ben benieuwd hoe ze uitgroeit en of je met Tselfde (geweldige naam) dezelfde speciale band krijgt als met je andere zogenaamde "klapkaken"
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Manu schreef:Ik vind het leuk je updates te lezen.
ranetje schreef:Ik vind het wel leuk om te lezen.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Dat sluit ik niet uitRoxywoezel schreef:Maar misschien heb ik de rede gemist.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Op dit forum zeer gebruikelijk!Miranda schreef:Dat sluit ik niet uitRoxywoezel schreef:Maar misschien heb ik de rede gemist.
- Ήυs
- Zeer actief
Hilde schreef:Niets zo veranderlijk als de mens
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik merk dat ze elke dag net even iets meer uitdaging en beweging vraagt.
Dus vanmiddag ben ik weer naar het park gegaan, helaas was het halve park bezet door een enorme groep kinderen die een speeldag hadden oid.
Tselfde heeft dus maar een klein beetje kunnen rennen en spelen, maar voldoende om nu weer lekker rustig te zijn.
Er kwam een leuk hondje spelen, maar dat hondje dacht leuk een stukje keihard met haar te kunnen rennen, en dat lukt niet met Tselfde.
Vooral niet omdat ze niet eerst even op een kalme manier kennis maakten met elkaar.
Met onze andere honden kan het prima, die rennen toch niet mee, vinden ze totaal niet interessant. Maar Tselfde ziet daar uitdaging in, en rent dan zo snel mogelijk achter dat hondje aan en wil het beestje tot stoppen manen door het vast te pakken met haar bek.
Dat mag dus niet, en zodoende zat ze weer even aan de lijn. Even tot rust komen, even kalm aan.
Ik ben het hondje gaan aaien, en ze mocht er niet naartoe, even wat respect. Daarna rustig laten snuffelen en weer losgelaten.
Daarna ging het goed, we zijn rustig onze eigen weg gegaan en ze rende direct met ons mee na het roepen van haar naam.
Leren, leren, leren. Het is leuk om met haar bezig te zijn.
En de eerstvolgende keer als ik weer een hond zie als ik met haar in het park ben, gaat ze even vast, en ga ik eerst zelf kennis maken, en moet ze wachten tot ik haar toestemming geef. Dat verloopt een stuk vriendelijker en respectvoller.
Dus vanmiddag ben ik weer naar het park gegaan, helaas was het halve park bezet door een enorme groep kinderen die een speeldag hadden oid.
Tselfde heeft dus maar een klein beetje kunnen rennen en spelen, maar voldoende om nu weer lekker rustig te zijn.
Er kwam een leuk hondje spelen, maar dat hondje dacht leuk een stukje keihard met haar te kunnen rennen, en dat lukt niet met Tselfde.
Vooral niet omdat ze niet eerst even op een kalme manier kennis maakten met elkaar.
Met onze andere honden kan het prima, die rennen toch niet mee, vinden ze totaal niet interessant. Maar Tselfde ziet daar uitdaging in, en rent dan zo snel mogelijk achter dat hondje aan en wil het beestje tot stoppen manen door het vast te pakken met haar bek.
Dat mag dus niet, en zodoende zat ze weer even aan de lijn. Even tot rust komen, even kalm aan.
Ik ben het hondje gaan aaien, en ze mocht er niet naartoe, even wat respect. Daarna rustig laten snuffelen en weer losgelaten.
Daarna ging het goed, we zijn rustig onze eigen weg gegaan en ze rende direct met ons mee na het roepen van haar naam.
Leren, leren, leren. Het is leuk om met haar bezig te zijn.
En de eerstvolgende keer als ik weer een hond zie als ik met haar in het park ben, gaat ze even vast, en ga ik eerst zelf kennis maken, en moet ze wachten tot ik haar toestemming geef. Dat verloopt een stuk vriendelijker en respectvoller.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik vind het goed hoor hoe je zo met haar bezig bent. Uiteindelijk is een opgevoede hond gewoon een stuk makkelijker, zeker van dit type.
Alleen hoop ik wel dat je in je achterhoofd houdt dat ze ongeacht haar opvoeding toch kan veranderen. Ook binnen de roedel.
Juist als ze meer van het rustige type is dat observeert. Dat zijn de ergste
Alleen hoop ik wel dat je in je achterhoofd houdt dat ze ongeacht haar opvoeding toch kan veranderen. Ook binnen de roedel.
-
Mojuan
- Zeer actief
I knowValerie schreef:Ik vind het goed hoor hoe je zo met haar bezig bent. Uiteindelijk is een opgevoede hond gewoon een stuk makkelijker, zeker van dit type.
Maar hij was wel altijd heel erg voorspelbaar, alleen met mijn stomme kop zag ik dat later pas.
Nu weet ik iets beter waar ik op moet letten.
Maar wat je zegt, ik hou het zeker weten in mijn achterhoofd, ze is en blijft een bepaald soort hond, en ze is en blijft een hond met vechtbloed in haar aderen.
Dat zal ik nooit ontkennen, en daar zal ik altijd op bedacht blijven.

-
Mojuan
- Zeer actief
Kleine meisjes worden snel groot... wat gaat het hard zeg. Kan ze niet nog ietsje langer baby blijven?

- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Wat een enorme flappers heeft ze
Een geweldige uitstraling heeft ze, een echte deugniet ook hahaha
Een geweldige uitstraling heeft ze, een echte deugniet ook hahaha
-
Mojuan
- Zeer actief
- hondje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier
-
Mojuan
- Zeer actief
Vandaag heb ik een flostouw meegenomen naar het park. De laatste paar keer was ze nml wel érg enthousiast de eerste 10 minuten, en daarbij viel ze de poedeltjes lastig door achter ze aan te rennen en te happen. Iets te speels dus, en dat vinden die twee helemaal niet zo geslaagd.
Dus lekker gespeeld met het touw, en de poedels hebben lekker hun gang kunnen gaan, en kunnen rennen.
Dat touw gaat voorlopig lekker mee, werkt perfect, en zo hebben alle honden hun eigen manier van energie kwijt raken.
Dus lekker gespeeld met het touw, en de poedels hebben lekker hun gang kunnen gaan, en kunnen rennen.
Dat touw gaat voorlopig lekker mee, werkt perfect, en zo hebben alle honden hun eigen manier van energie kwijt raken.