We hebben ratten, die zijn niet interessant, alleen als ze gevoerd worden want ze krijgen iedere dag een yoghurtsnoepje en dat vindt Taran ook lekker
We hebben kippen, die kunnen, desgewenst opgevreten worden als er een vos in het hok is geweest en de kippen toch al dood zijn. Leven de kippen nog, dan zijn ze vooral leuk om er in spelboog voor op en neer te springen in de hoop dat er 1 een raar geluid gaat maken, of, en dat is echt totaal hilarisch, er 1 van de stok donderd. Dat laatste is weliswaar ook wat eng want daar gaan ze wel heeeel raar van doen, maar het is toch ook erg leuk.
We hebben mussen in de tuin, een stuk of 50. Er achter aan gaan is echt te veel moeite, maar als er 1 op of voor je op de grond landt dan is het een kleine moeite om er met lomp geweld met een poot op te meppen tot ie plat is. Het is dan wel een beetje jammer dat het mussenbeest daarna niet meer beweegt
Nu pas ik bij familie op op 2 nijnen en 2 papegaaien.
Taran mocht mee. Oke, ik was benieuwd hoe meneer zou reageren op al dat "vee".
De konijnen vinden dat monster maar niks dus die zaten al snel boven in het hok. Taran toonde geen enkele belangstelling.
De papegaaien maakten wel geluid (en veel ook
Ondertussen dat ik de papegaaien had gevoerd en water gegeven was Taran naar buiten gelopen.
Waar was 'ie?
Bij de vijver. Daar zitten namelijk vissen in en DAT kende meneer nog niet. Het leuke van vissen is dat ze zwemmen en als je een poot in het water steekt gaan ze weg. Is dat even raar
Na een minuut of 2 zag ik bij Taran de frustratie groeien en ik stond al klaar om hem te grijpen als hij de vijver in wilde springen. Leek me sterk want Taran houdt niet van een nat pak.
Nee. In plaats daarvan besloot meneer om een kijkje onder water te nemen waar die stomme langwerpige oranje dingen nou eigenlijk bleven.
Hop nek lang maken (want je kunt geen risico lopen dat er teveel nat wordt), kop onder water en meteen daarna weer proestend boven. Blijkbaar was ie vergeten dat je onder water niet kunt ademen. Nee, dit was toch niks besloot Taran. Hij heeft zijn nederlaag toegegeven en is enigszins teleurgesteld afgedropen om op een meter van de vijver op een grasspriet te gaan kauwen.
Overigens kan ik in bv. de dierenwinkel wel merken dat Taran veranderd. Hij wordt een echte Saar. Wil best een koekje aanpakken maar voor de rest zijn andere mensen niet zo boeiend. Cavia's hoef ik echt nooit aan te schaffen want die worden wel doodgemaakt
Ook naar andere honden wordt Taran wat anders. Heeft een hond een grote muil dan is Taran nog steeds degene die zich zonder problemen overgeeft. Maar hij vind uitdagen ook erg leuk en met kleine hondjes is hij naar mijn mening te lomp tenzij ze echt dominant zijn tov Taran. Op straat is alles interessant maar niet voor lang. Blaft een hond hem aan dan trekt Taran aan de lijn tot hij merkt dat hij er echt niet naar toe mag en dan is zijn belangstelling weg. Taran plast nog steeds op 4 pootjes, maar het "zich van zichzelf bewust zijn" zit er aan te komen.