Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Castratie

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Re: Castratie

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Denise. schreef:
sTefaniA schreef:Ik vind het ook heel vervelend dat mijn hond niet kan loslopen. Maar ik zou het nog veel erger vinden als hij overreden wordt.
Ik denk dat iedere baas die een hond heeft die zonder problemen kan loslopen heel blij mag zijn. Ik vind het helemaal niet leuk en ik zou maar al te graag willen dat ik hem overal kon losgooien. Maar dat kan niet. Eigenlijk mag het zelfs niet want in België is het overal verboden om je hond los te laten lopen.

Maar ik vind het wel vreemd dat mensen zeggen dat een hond die niet losloopt nooit genoeg beweging krijgt. Want het is nou eenmaal onmogelijk om je hond moe te maken aan een lijn... Er is hier trouwens geen verschil tussen los of vast, Diesel rent niet en dolt ook niet en speelt nog veel minder. Het enige wat er veranderd als hij los is is dat hij bijna niet terugkomt, maar hij doet exact hetzelfde, namelijk snuffelen, piesen, verder lopen, nog wat snuffelen, piesen etc.
Ik zou willen dat hij rent en springt. Boeit hem niet, hij loopt zelfs de konijnen straal voorbij. Hij raakt geen stokken aan, als ik een bal gooi rolt die zo naast hem en hij kijkt er niet eens naar. Het enige wat hij af en toe nog wil is een maiskolf uit de sloot halen, en dan alleen als hij er bij kan zonder dat hij te nat wordt. Hij wil zelfs niet eens een put graven of in de modder rollen.
:ok:
Ik vind dat niet leuk :jank: ik wil dat hij speelt en rent en vol modder hangt!
Afbeelding
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Supernova »

sTefaniA schreef:
Denise. schreef:
sTefaniA schreef:Ik vind het ook heel vervelend dat mijn hond niet kan loslopen. Maar ik zou het nog veel erger vinden als hij overreden wordt.
Ik denk dat iedere baas die een hond heeft die zonder problemen kan loslopen heel blij mag zijn. Ik vind het helemaal niet leuk en ik zou maar al te graag willen dat ik hem overal kon losgooien. Maar dat kan niet. Eigenlijk mag het zelfs niet want in België is het overal verboden om je hond los te laten lopen.

Maar ik vind het wel vreemd dat mensen zeggen dat een hond die niet losloopt nooit genoeg beweging krijgt. Want het is nou eenmaal onmogelijk om je hond moe te maken aan een lijn... Er is hier trouwens geen verschil tussen los of vast, Diesel rent niet en dolt ook niet en speelt nog veel minder. Het enige wat er veranderd als hij los is is dat hij bijna niet terugkomt, maar hij doet exact hetzelfde, namelijk snuffelen, piesen, verder lopen, nog wat snuffelen, piesen etc.
Ik zou willen dat hij rent en springt. Boeit hem niet, hij loopt zelfs de konijnen straal voorbij. Hij raakt geen stokken aan, als ik een bal gooi rolt die zo naast hem en hij kijkt er niet eens naar. Het enige wat hij af en toe nog wil is een maiskolf uit de sloot halen, en dan alleen als hij er bij kan zonder dat hij te nat wordt. Hij wil zelfs niet eens een put graven of in de modder rollen.
:ok:
Ik vind dat niet leuk :jank: ik wil dat hij speelt en rent en vol modder hangt!
Ja ik begrijp je helemaal, ik zou ook willen dat Kenzo elke dag kon rennen en spelen en even gek kon doen. Maar het gaat helaas niet :U: Niet iedereen heeft honden die dat kunnen, ik denk dat als je zelf zo'n hond hebt je het ook beter begrijpt dat het gewoon niet gaat :wink:
sTefaniA
Zeer actief

Denise. schreef: Ja ik begrijp je helemaal, ik zou ook willen dat Kenzo elke dag kon rennen en spelen en even gek kon doen. Maar het gaat helaas niet :U: Niet iedereen heeft honden die dat kunnen, ik denk dat als je zelf zo'n hond hebt je het ook beter begrijpt dat het gewoon niet gaat :wink:
Ja het is gewoon zwaar kut. En het is dan wel makkelijk om te gaan zeggen dat het zielig is als je eigen hond wel makkelijk overal los kan. Alsof elke baas niet wil dat zijn hond prima los kan lopen.
Dat is ook een reden waarom ik er nog een hond bij wil. Hij speelt en rent wel graag met leuke teven, dus ik hoop dat dat een positieve invloed op hem zal hebben zodat hij wel lekker kan rennen en loslopen als hij een vriendinnetje heeft. Natuurlijk verwacht ik niet dat het dan allemaal vanzelf zal gaan, maar ik hoop wel dat hij er beter van wordt.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Denise. schreef:Ja ik begrijp je helemaal, ik zou ook willen dat Kenzo elke dag kon rennen en spelen en even gek kon doen. Maar het gaat helaas niet :U: Niet iedereen heeft honden die dat kunnen, ik denk dat als je zelf zo'n hond hebt je het ook beter begrijpt dat het gewoon niet gaat :wink:
Nee inderdaad niet iedereen heeft honden waar dat mee kan maar niet iedereen laat het daar dan maar bij.
Ik weet heel, goed wat het is om zo'n hond te hebben maar ik weet ook dat het wel degelijk verschil maakt zo'n hond te laten rennen en vliegen.
En ja daar moet je dan soms wel heel veel moeite voor doen.
Maar dat het een hond lekkerder houd tussen zijn oren daar ben ik wel degelijk van overtuigd.
En dat komt het trainen weer ten goede is mijn ervaring.
Liselore
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Liselore »

Tja, weet je wat het is, er zitten altijd twee kanten aan een verhaal. Timo gaat ook niet leuk met andere reuen, en Mika doet gewoon gezellig met hem mee. Loslooproutes zien we dus niet meer. Ik denk dat iedereen het er over eens is dat het voor een hond goed is als hij iedere dag lekker los kan rennen en gek doen. Er zijn honden die niet met andere honden kunnen. Nu verkeer ik in de luxe positie dat ik én een rijbewijs heb, én tegen de polder aan woon, én dat ik een ontzettend ochtend mens ben. Ik loop iedere dag om half 5 met de honden de polder in, kunnen ze los, achter de konijnen aan enzo. En 's avonds langs het kanaal, kunnen ze ook los. Moet er wel bij zeggen dat ik dan dus iedere dag het risico loop op een bekeuring, maar liever een bekeuring dan een andere reu met gaatjes. Ik hou in mijn agenda bij waar ik heb gelopen, en of ik mensen tegen kwam (meestal dezelfde mensen, probeer een soort systematiek te ontdekken . . . ).

Maar dat moet natuurlijk wel kunnen, en ik snap best dat dat voor een hoop mensen niet haalbaar is, hoe graag ze ook zouden willen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Misschien is het niet haalbaar, maar je moet er wel naar streven in mijn ogen. Niet zeggen dat een hond ook wel op een andere manier zijn ding kan doen. :wink: Dat is het hele verschil. En de scherpe kantjes gaan er dan gewoon af omdat je hond meer in ballans is en niet alles eruit hoeft te gooien in aangelijnde wandelingen :ok: Wangedrag kan zelfs deels verveling en opgekropte frustratie zijn van nooit los mogen lopen denk ik.
Afbeelding
Liselore
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Liselore »

Eens. Tuurlijk moet je er naar streven (ik moet me ook echt in bochten wringen om het allemaal voor elkaar te krijgen, en het duurde even voor ik de 'routine' op orde had). Ik kan met Timo trainen tot ik een ons weeg, als hij zijn energie niet kwijt kan is het vergeefse moeite.

Ik heb gewoon geluk. Vorig jaar verhuisd (vriend wilde dichter bij het werk, ik deed het uit honden-oogpunt), polder begint in de voortuin, en dat heeft niet iedereen. Ik gun het iedereen van harte, maar als het niet kan, dan kan het niet.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Dit soort dingen blijft de pest en bij sommige honden hoort het er gewoon een beetje bij.
Aan de lijn voelt Gil mijn spanning, dus dat is gewoon een slechte combi. :U:
vanmorgen in de vroegte( donker en mist) kwamen we de buurman tegen met zijn reu ( en ik vind die hond echt helemaal niet leuk, die stond mij te fixeren en naar me te grommen boven aan de trap vorige zomer :roll: - dus :lol1: ik heb een vooroordeel)
Die hond liep los, ik had Gil aangelijnd, en ik heb de riem losgelaten, - heb even vermeld van; ik weet niet of dit goed gaat en ben doorgelopen :N:
Geen steun, geen spanning van mij en wat er gebeurt is weet ik niet- maar er is geen grommetje gevallen en op een gegeven moment stond hij weer naast me, keek me aan en ik heb hem zijn beloning gegeven.
Durf te wedden dat als ik was blijven staan dat het anders was gelopen.
wat is wijsheid. :oohja:
aan de lijn is dat lastiger, zeker als je al een paar akkefietjes hebt meegemaakt.
Moet trouwens zeggen dat het van de hond afhangt of niet los kunnen zielig is.
Voor Van Gils zou het best meevallen hoor, hij heeft dan wel weer het nadeel dat hij een wrak aan de andere kant van de lijn heeft. :cool2:
maar als je gaat speuren en aanlijn-wandelingen op onbekend terrein doet, de hond meeneemt waar dan ook naar toe, en soms lekker laat rennen naast de fiets- dan kom je al een heel eind :idea:
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

laeken schreef:Misschien is het niet haalbaar, maar je moet er wel naar streven in mijn ogen. Niet zeggen dat een hond ook wel op een andere manier zijn ding kan doen. :wink: Dat is het hele verschil. En de scherpe kantjes gaan er dan gewoon af omdat je hond meer in ballans is en niet alles eruit hoeft te gooien in aangelijnde wandelingen :ok: Wangedrag kan zelfs deels verveling en opgekropte frustratie zijn van nooit los mogen lopen denk ik.
Dat heeft niemand gezegd hoor.

Ik zeg dat hij ook zijn energie kwijt kan met fietsen, dat is niet het zelfde, maar wel genoeg lichamelijke beweging, daarnaast speelt hij enorm veel met Fay in mijn tuin van 16 meter, en doe ik clicker en verstopspelletjes met hem waar hij geestelijk moe van wordt.

Net overigens 1.5 uur gewandeld, beide los, over het strand van 6 tot half 8. Maar dat gaat nou eenmaal alleen als het uit komt.
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

tineke schreef:
Denise. schreef:Ja ik begrijp je helemaal, ik zou ook willen dat Kenzo elke dag kon rennen en spelen en even gek kon doen. Maar het gaat helaas niet :U: Niet iedereen heeft honden die dat kunnen, ik denk dat als je zelf zo'n hond hebt je het ook beter begrijpt dat het gewoon niet gaat :wink:
Nee inderdaad niet iedereen heeft honden waar dat mee kan maar niet iedereen laat het daar dan maar bij.
Ik weet heel, goed wat het is om zo'n hond te hebben maar ik weet ook dat het wel degelijk verschil maakt zo'n hond te laten rennen en vliegen.
En ja daar moet je dan soms wel heel veel moeite voor doen.
Maar dat het een hond lekkerder houd tussen zijn oren daar ben ik wel degelijk van overtuigd.
En dat komt het trainen weer ten goede is mijn ervaring.
Oh ik ben het er ook echt wel mee eens dat een hond elke dag los laten lopen heel erg goed is. Als ik met Kenzo in het bos ben zie ik hem ook meer genieten dan hier in de wijk ook al is hij dan aan de lange lijn. En ik laat het er ook niet bij hoor, ik train heel hard met Kenzo en waar hij vroeger op 100 meter afstand al uit zijn plaat ging kan ik nu 9 van de 10 keer rustig een hond passeren. Maar het is niet opeens een lieverdje en ik vind het eerlijk gezegd ook een doodeng idee om hem los te laten :U:
Ik zeg dus niet dat loslopen in het bos hetzelfde is als een rondje door de wijk want dat is het in mijn ogen ook niet, maar soms gaat het gewoon niet. Ik ben heel hard aan het sparen voor mijn rijbewijs en zodra ik die heb wil ik ook echt vaker met Kenzo naar het bos om te oefenen maar tot die tijd gaat het nou eenmaal niet zo makkelijk.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

laeken schreef:Misschien is het niet haalbaar, maar je moet er wel naar streven in mijn ogen. Niet zeggen dat een hond ook wel op een andere manier zijn ding kan doen. :wink: Dat is het hele verschil. En de scherpe kantjes gaan er dan gewoon af omdat je hond meer in ballans is en niet alles eruit hoeft te gooien in aangelijnde wandelingen :ok: Wangedrag kan zelfs deels verveling en opgekropte frustratie zijn van nooit los mogen lopen denk ik.
Als Xantos dagelijks niet los had kunnen lopen dan was het echt een onhandelbare hond geworden, ook al vond hij geen enkele hond leuk hij liep altijd los en kon zijn energie kwijt... en ja daar heb ik heel veel aanpassingen voor moeten doen (en als dat het enige was geweest was hij hier ook nog gewoon geweest dat was het probleem ook totaal niet).
Ik liep altijd op de wildste tijden, daarnaast ging en ga ik nog steeds dagelijks naar een industrieterrein waar ze heerlijk kunnen rennen... nee officieel mag het niet maar gedoogd wordt het daar wel... zowel boswachter als beveiliging van het terrein weten er van en gedogen het.
Dat is ook niet vanzelf komen aanwaaien heb ik heel veel voor moeten praten en bewijzen tov een aantal mensen.
Nog regelmatig staat de politie bij m'n auto en na contact met de beveiliging en een praatje met mij gaan ze weer weg...
Bij Xantos merkte ik het al na 1 dag aangelijnd zitten, dan werd hij gewoon vervelend... maar goed als hij de dag er na weer los was, was er geen probleem.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

djow schreef:
Dat heeft niemand gezegd hoor.

Ik zeg dat hij ook zijn energie kwijt kan met fietsen, dat is niet het zelfde, maar wel genoeg lichamelijke beweging, daarnaast speelt hij enorm veel met Fay in mijn tuin van 16 meter, en doe ik clicker en verstopspelletjes met hem waar hij geestelijk moe van wordt.

Net overigens 1.5 uur gewandeld, beide los, over het strand van 6 tot half 8. Maar dat gaat nou eenmaal alleen als het uit komt.
hou er wel rekening mee hoe meer je gaat fietsen hoe meer conditie hij krijgt.. dus over een half jaartje moet je 3 x de km's fietsen dan je nu doet om dezelfde voldoening te kunnen geven.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

malinois schreef: Als Xantos dagelijks niet los had kunnen lopen dan was het echt een onhandelbare hond geworden
Dat merk ik zelfs bij Vera ook gewoon. Als ze gewoon goed los kan rennen/apporteren dagelijks dan is ze een engeltje mee op bezoek, in het OV, aan de lijn. Echt een hele makkelijke hond. Krijgt ze dat een paar dagen niet, dan gaat ze trekken, blijft op bezoek maar mensen opdringerig opzoeken, en kan op het station haar rust ook niet vinden. En zoals ik al zei, een stuk fietsen maakt daarbij geen verschil, ze moet echt los kunnen rennen, sjeezen, en vooral ook apporteren en wat trainen. Ze is nog prima handelbaar hoor als ze een paar dagen niet echt los heeft gesjeesd, maar ze is een stuk leuker als ze dat wel gehad heeft :engel:

Nou snap ik wel dat een hond soms heel erg lastig los kan, ik heb natuurlijk heel makkelijk praten wat dat betreft. Maar ik kan me wel goed voorstellen dat je dan qua training en aandacht voor jou ook gewoon minder kan verwachten, waardoor hij weer lastiger los kan etc etc. Heel vervelend cirkeltje lijkt me dat :(:
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief

Ik zou willen dat Diesel andere reuen opvreet :19: want ik kom hier toch nooit een andere hond tegen. Jammer genoeg komt hij gewoon niet meer terug als hij los is, dus dan kan ik nog op de meest onmogelijke tijdstippen gaan wandelen op de meest afgelegen industrieterreinen maar dan kan hij nog niet los. Ik heb hem tot nu toe altijd terug kunnen aanlijnen maar ik durf hem echt niet meer los te laten tot ik er zeker van ben dat hij luistert als ik hier roep.

Misschien is dat wel een oorzaak van zijn vervelend gedrag. Zou heel goed kunnen. Maar ik ga hem echt niet losgooien en dan hopen dat ie heelhuids terug komt :19: Dus hoe minder dat hij los kan, hoe vervelender hij wordt. Daar ben ik vet mee. En binnenkort is hij hier 10 maanden en hij luistert nog altijd niet buiten. Kan je je voorstellen dat ik het af en toe echt hopeloos vind? Waarom doe ik de moeite nog? Ik ga echt niet elke wandeling opnieuw met die flos rondlopen en met stukjes frikandel zwaaien. Daar vermaak ik alleen mezelf mee.

Volgende week wordt hij chemisch gecastreerd. Het is mijn laatste redmiddel, en ik hoop dat hij dan eindelijk rust in zijn kop krijgt. Het is echt vermoeiend. Ik kan niet lekker wandelen en kijken hoe mijn hond geniet. Ik loop als ballast achter een hond die alles behalve geniet van die wandeling. Zijn ogen worden groot, zijn hele lijfje gespannen, hij hijgt en trilt en snuift de grasprieten zowat uit de grond.

Zo kijkt hij altijd op wandeling.
Afbeelding
Afbeelding
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

sTefaniA schreef:
Ik loop als ballast achter een hond die alles behalve geniet van die wandeling. Zijn ogen worden groot, zijn hele lijfje gespannen, hij hijgt en trilt en snuift de grasprieten zowat uit de grond.

Afbeelding
Denk je dat het is omdat hij jaagt, wild ruikt of sporen volgt?? Dat nerveuze gedreutel herken ik wel namelijk :mrgreen:
Dan zou je dus kunnen proberen om hem eens los te gooien ergens waar je zeker weet dat hij geen wild ruikt bij Fritz een verschil van dag en nacht.
Verder hoop ik dat de castratie goed uitpakt!!
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

malinois schreef: hou er wel rekening mee hoe meer je gaat fietsen hoe meer conditie hij krijgt.. dus over een half jaartje moet je 3 x de km's fietsen dan je nu doet om dezelfde voldoening te kunnen geven.
Ja, die fout heb ik dus gemaakt :N: Toen we Beau net kregen was hij na 10 minuten fietsen helemaal doodop en lag hij de rest van de dag te slapen.. En nu kan ik rustig 3 uur fietsen met tussendoor los naast de fiets rennen, zwemmen en snuffelen.. komen we thuis, staat 'ie na 10 minuten slapen al weer bij de deur te wachten tot we weer wat leuks gaan doen :cheer: Ook met oudjaar hadden we 2 uur gewandeld over Bussloo, het hele stuk is hij los geweest, hij heeft alle kanten opgerend maar hij was niet moe :roll: Toen we thuiskwamen wilde meneer best nog even een stukje :D Maar dat komt ook gedeeltelijk omdat ik me had verkeken op de beweging die een gezonde gemiddelde beagle nodig heeft, dat is ongeveer vergelijkbaar aan een ridgeback en een dalmaat.. denk je een klein hondje te nemen :ugh: :mrgreen:

Fietsen en loslopen is hier inderdaad ook niet gelijk aan energie. 10 minuten loslopen is ongeveer het zelfde als een uur fietsen denk ik. Maar Beau kan de laatste tijd gewoon niet overal en altijd meer los omdat ik zelf fouten heb gemaakt in zijn training. Ook is hij nog steeds niet altijd even lief tegen alle honden die we tegenkomen en dan heb ik hem eigenlijk op dit punt liever vast dan los. Ookal heb ik ook heel graag dat hij lekker elke dag los kan.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ik ga eigenlijk alleen met hem fietsen als ik het belangrijk vind dat hij even zijn overtollige energie kwijt raakt, dus op cursus dag, als we weg moeten, of als hij ergens mee naar toe moet,
en als ik weinig met hem fiets door de week gaat hij op de zondag ochtend mee ( vaste prik)
Hilde
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Ik ga eigenlijk alleen met hem fietsen als ik het belangrijk vind dat hij even zijn overtollige energie kwijt raakt, dus op cursus dag, als we weg moeten, of als hij ergens mee naar toe moet,
en als ik weinig met hem fiets door de week gaat hij op de zondag ochtend mee ( vaste prik)
Ik fiets elke dag met hem eigenlijk. Naar het park, naar het bos, naar het kanaal, naar de velden..
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

dan ga je conditie opbouwen en dat is nu net wat ik niet wil :engel:
Dog Basic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dog Basic »

sTefaniA schreef: Volgende week wordt hij chemisch gecastreerd. Het is mijn laatste redmiddel, en ik hoop dat hij dan eindelijk rust in zijn kop krijgt. Het is echt vermoeiend. Ik kan niet lekker wandelen en kijken hoe mijn hond geniet. Ik loop als ballast achter een hond die alles behalve geniet van die wandeling. Zijn ogen worden groot, zijn hele lijfje gespannen, hij hijgt en trilt en snuift de grasprieten zowat uit de grond.
Laat je hem chemisch castreren of krijgt hij een implantaat?
Mijn ervaring is dat een implantaat meer doet dan chemisch.
Wanneer mensen hun intelligentie gebruiken,
hoeven zij zich niet als een beest te gedragen. (Hermina Stout)

www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Waarom willen jullie eigenlijk niet dat je hond een goede conditie heeft? Omdat je dan meer met de hond moet doen? Ik vind het wel belangrijk dat mijn honden een redelijke tot goede conditie hebben. Niet dat ik ze zo moe probeer te maken maar gewoon omdat dat gezond is. Niks mooiers dan een hond in erg goede conditie als je het mij vraagt :wink:

Als je hond nooit los kan lopen zou ik het ook niet gaan opbouwen. Maar verder.... :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

sTefaniA schreef:Ik zou willen dat Diesel andere reuen opvreet :19: want ik kom hier toch nooit een andere hond tegen. Jammer genoeg komt hij gewoon niet meer terug als hij los is, dus dan kan ik nog op de meest onmogelijke tijdstippen gaan wandelen op de meest afgelegen industrieterreinen maar dan kan hij nog niet los. Ik heb hem tot nu toe altijd terug kunnen aanlijnen maar ik durf hem echt niet meer los te laten tot ik er zeker van ben dat hij luistert als ik hier roep.

Misschien is dat wel een oorzaak van zijn vervelend gedrag. Zou heel goed kunnen. Maar ik ga hem echt niet losgooien en dan hopen dat ie heelhuids terug komt :19: Dus hoe minder dat hij los kan, hoe vervelender hij wordt. Daar ben ik vet mee. En binnenkort is hij hier 10 maanden en hij luistert nog altijd niet buiten. Kan je je voorstellen dat ik het af en toe echt hopeloos vind? Waarom doe ik de moeite nog? Ik ga echt niet elke wandeling opnieuw met die flos rondlopen en met stukjes frikandel zwaaien. Daar vermaak ik alleen mezelf mee.

Volgende week wordt hij chemisch gecastreerd. Het is mijn laatste redmiddel, en ik hoop dat hij dan eindelijk rust in zijn kop krijgt. Het is echt vermoeiend. Ik kan niet lekker wandelen en kijken hoe mijn hond geniet. Ik loop als ballast achter een hond die alles behalve geniet van die wandeling. Zijn ogen worden groot, zijn hele lijfje gespannen, hij hijgt en trilt en snuift de grasprieten zowat uit de grond.

Afbeelding
Heb je geen afgesloten terrein in de buurt waar je kan vragen of je daar hem daar na sluitingstijd even los mag laten... Toen ik Dusty net had (mishandelde hond van anderhalf toen ik haar kreeg) kon ik haar ook niet loslaten. Ik heb toen met een school afgesproken dat ik haar daar los mocht laten buiten schooltijden mits er geen hondenpoep etc. achtergelaten werd... ik liet haar overigens ook voor die tijd aangelijnd uit zodat ze zowel gepoept als geplast had, dan deed ze daar alleen maar rennen en snuffelen.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik vind loslopen ook heel erg belangrijk. Ik heb honden die iets moeilijker dan gemiddeld los kunnen lopen en dit is een van de redenen dat ik voor een pup kies ipv een herplaatser. Ik wil het ze zelf meteen goed aanleren. Hier lopen ze elke dag los, ik fiets ook zowat elke dag met Jigzy en die is dan ook los naast de fiets. Ze kan dan eindelijk voluit rennen zonder steeds op mij te hoeven wachten :mrgreen:
Ik ben ook best bereid om er veel moeite voor de doen, veel tijd te stoppen in de training en veilige plekken uit te zoeken. Ik zou het echt heel erg vinden als Jigzy niet meer los zou kunnen lopen.
En ja ze heeft een erg goede conditie, ik snap niet wat daar erg aan is ik vind dat eerder positief en ben een beetje jaloers :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

Ik ben zelf vaak meer als gemiddeld ( flink) ziek en brak ,( en ik ben de enige die Van Gils uitlaat) als ik dan een hond heb die gaat lopen klieren en kloten omdat hij niet kan/mag rennen dan doe ik hem en mezelf daar geen plezier mee.
Ik heb in het verleden tijden gesport en als je die conditie hebt is het een verslaving, en moet je.
dus bouw ik het bewust niet op, wat je niet kent, kun je ook niet missen.
de grote wandeling `s morgens red ik altijd wel, maar nog alle dagen een uur moeten fietsen zou me op slechte dagen teveel zijn :oeps:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Nee dat begrijp ik wel. Ik ben zelf jong en gezond :D ik kan gewoon bewegen en dat soort dingen doen. En als ik eens ziek ben overleeft ze het ook wel.
Tyra heeft trouwens helemaal geen zin om steeds lang te lopen of te fietsen dus bij haar zou het mij niet eens lukken :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

maar goed er is dus over na gedacht, en ik gebruik het als instrument op de dagen dat hij die energie wel kwijt moet zodat hij wat rustiger is( heel bewust).
en ik ga nu best vaak wandelen met Gerda en de meiden dus dan kan hij ook los rennen en zijn haren loslaten hoor.
verder kom ik zelden of nooit in losloop gebied :wink:
Hilde
Zeer actief

Bij Beau is het dus als een foutje gegaan, maar ik vind het wel positief. Ik ben juist trots op hem dat hij zo'n goede conditie heeft :ok: Hij is echter nog wel te dik en heeft ook niet heel veel spieren, maar daar gaan we zeker aan werken. Vandaag trouwens niet op de fiets, we gaan het stuk naar mijn uitlaathondje lopen. Kost me wel 50 minuten meer maargoed.. Lekker de lange lijn mee, hij kan helaas niet los daar, loopse teven tijd :F:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

I know :mrgreen: , ik merk het wel aan Gil, maar hij is gelukkig nooit doof stom en blind
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

ik denk dat sommige honden gewoon niet los mogen waaronder mijn eigen

storm heeft heel veel lol aan de 8 meter lijn we doen altijd speuren naar muisjes
en we fietsen.

moet ik wel bij zeggen dat storm avonds laat bij de laatste ronde rond 01.00 uur los loopt op een recht overzichtelijk stuk
maar dat is 20 minuten langer niet,

hij heeft in het verleden wel losgelopen maar deed precies hetzelfde als aan de lijn vooral veel snuffelen en zeiken :19:
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Hilde
Zeer actief

StormenRoxy schreef:hij heeft in het verleden wel losgelopen maar deed precies hetzelfde als aan de lijn vooral veel snuffelen en zeiken :19:
Beau loopt ook overal tussendoor en snuffelt en markeert, maar verder niks. Ohja; zwemmen, als hij zin heeft. Maar niet spelen met andere honden, ook niet apporteren, ook niet gek doen zoals je Eva ziet doen op de foto's hiervoor. Alleen maar een beetje op een drafje heen en weer hobbelen.
S@ndr@ schreef:I know :mrgreen: , ik merk het wel aan Gil, maar hij is gelukkig nooit doof stom en blind
Beau is 'doof' en 'blind'. Af en toe wil hij gewoon er niet aan dat ik door wil lopen en dan blijft hij snuffen bij een bosje. Maar wanneer ik doorloop komt 'ie als een gek achter me aan, stel je voor dat ik hem achterlaat :Q:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”