Ik heb een glad hek, direct daarboven een carport. Daar springt de beste springer nog niet overheenchrico schreef:Maar Caro, als die hond woest en wild achter dat hekje heeft gezeten is het toch ook naief van het andere hondenbaasje om daar te zijn, in zicht te gaan zitten met de deur open?Caro. schreef:Maula, ze hadden de Staff als waakhond aangeschaft.
Het moge toch duidelijk zijn dat je een waakhond niet koest en veilig houdt achter een hekje van 1.20 en dat er nooit eerder iets is gebeurd (volgens de eigenaren dan) zal aan de kunstheup van de hond hebben gelegen en niet aan het feit dat de eigenaren nooit eerder hebben gemerkt dat de hond nogal fel op andere honden reageerde, want dat gelooft geen mens natuurlijk.
En hoe dom ben je dan om geen hoger hek te plaatsen??
Waarom grijpen mensen/eigenaren dán pas in nadat zoiets gebeurd is? Ze hebben de hond notabene als waakhond![]()
Mijn honden reageren ook als er een andere hond door de straat komt en wat heb ik dan dus ook: een glad hek van 1.80![]()
Hoe simpel kan het zijn.
Ik vind de eigenaren zeer naïef en als ze dat niet zijn, dan interesseert het ze blijkbaar geen hol en dat in combinatie met deze hond vind ik gevaarlijk.
Jouw hek is 1,80. Als Puch wil dan spring hij daar ook overheen, die vind springen ook leuk. Daarnaast, heb jij het ek overal een meter ingegraven want als ze er niet over gaan kunnen ze er misschien wel onderdoor graven en als je een goede graver heb is het hek dan in een fundering gezet rondom van beton?
Overigens is Puch niet zo heel erg wakerig hoor, maar desondanks zijn hier dus zat maatregelen getroffen.
En dan kán er dus altijd een ongeluk altijd kan gebeuren, absoluut, daar ben ik het ook helemaal mee eens.
Alleen schaar ik dit niet direct onder een 'ongelukje' om een Stafford waakhond achter een hek van 1.20 te zetten naast een druk openbaar parkeerterrein