Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tweede poging: podenco andaluz

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Tamara en Bowie schreef:
yamie schreef:sjonge wat doen er hier een paar nu zielig.... enig idee hoevaak die personen zelf een topic kunnen verneuken? of beledigingen kunnen uiten tegen fokkers? het is eerder zo, dat zodra er een fokker iets zegt over het ras waar hij zij voor staat, er direct een stel mensen op springt... want oh hemel je mag niet praten over raszuiverheid en verantwoord fokken, want goede fokkers bestaan niet :roll:

iedereen heeft kunnen lezen hoe het 1e topic begon... met podenji die een vraag stelt... over kiki, of ze een andaluz is, waarop hanneke haar antwoord de eerste toon zet... en dat gaat van kwaad tot erger, ja van beide kanten, gek he? beledigingen over podenji mag wel, dat ze voor geld fokt, dat ze over dingen praat waar ze niks van weet enz enz....

ik heb in dat topic uberhaupt niks gezegd, ik stel hier in dit topic een vraag en boem, reactie van Eline... wie zet er dan een toon? wie besluit dan ineens wat wel en niet gezegd mag worden? en dan nu ineens boos zijn over persoonlijke beledigingen? :roll:
Ik neem even aan dat je het tegen mij hebt?

Hoe het in topics over fokken er aan toe gaat, kan ik niet oordelen. Sommigen zal ik vast wel gelezen hebben of een gedeelte van hebben meegekregen maar dat zit niet in mijn geheugen hoe dat is gegaan.

Ik heb trouwens helemaal geen namen genoemd van wie iemand wel mag beledigen en wie niet. Heb alleen aangegeven dat er doordat je in het heetst van de strijd zit, zaken anders gaat lezen of begrijpen of verkeerd begrijpen. Dat kan, dat is heel menselijk. En daardoor zal iedereen kwetsende dingen zeggen, niet 1 iemand of een bepaalde groep die een bepaald standpunt inneemd, nee, iedereen.
Beledigingen vind ik tot op zekere hoogte helemaal niet kunnen, tegen niemand niet. Maar het is wel heel menselijk dat zoiets gebeurt. Vooral ook op zoiets als een forum, waarbij geen toon aangegeven kan worden of een gezichtsuitdrukking. Mensen lezen dingen en interpreteren het allemaal op hun eigen manier.
N.a.v. het 1e topic, kan ik me heel goed voorstellen van Eline dat een opmerking van Podenji in het verkeerde keelgat schiet. Zij leest dit namelijk met een bepaalde ondertoon, die voortkomt uit het vorige topic.
Ik vond het niet slim van Podenji om op die manier te reageren. Als je er serieus en met goede bedoelingen er op in wil gaan, kun je je misschien wat beter indekken met je tekst en ook even aangeven hoe je het bedoelt. Zeker n.a.v. een eerder topic wat maximaal uit de hand is gelopen.

Ik vind dat je ook gewoon over raszuiverheid mag praten en over verantwoord fokken, graag zelfs. Want iedereen op dit forum is een voorstander van verantwoord fokken.

Ik vind het gewoon jammer dat mensen die ergens over willen praten daar in deze niet de mogelijkheid krijgen. En zeker niet als iedereen de geschiedenis weet van een eerder topic. Als je dat weet, en er wordt dan een nieuw topic geopend, reageer dan niet, of op een iets meer genuanceerdere manier. Begrijpt iedereen elkaar beter, en kan er ook leuker gepraat worden over je hond. Want Podenji zal misschien heel veel leuke dingen kunnen vertellen, maar kleed het dan even wat mooi in. Internet is een medium met zoveel platte tekst, en als je dat dan weet, doe er dan een mooie strik omheen en dan wordt het al heel anders gelezen, begrepen en wordt er anders op gereageerd...

Maar misschien ligt het aan mij hoor, en zit ik op een mooie roze wolk :mrgreen: En wil ik teveel dat iedereen lief en aardig tegen elkaar doet!
uh nee ik had het nou net niet over jou :mrgreen: en ik reageerde gewoon normaal, maar moest dat toch met een "geinige"opmerking bekopen, tja dan is het klaar natuurlijk... :wink:
Laatst gewijzigd door yamie op 02 nov 2005 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef:En als je toch kijkt, kijk ook effe hoe alles wordt ontweken als er iets serieus wordt gevraagt :smile: :smile:
PARDON! Zelfs na 10 keer vragen draai jij met je laffe reet nog om de hete brij heen dus zwijg en ga naar je grot lafbek!

Doos heet dat Marc, gewoon een doos met een internet verbinding :ok:
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef:
kitty2 schreef:ja ik lig lekker naast Rob vanavond, en van jou wil ik helemaal niks leren

Lekker is dat he als Rob naast je ligt in bed :wink:

Scheet, Kitty is 11 jaar oud!

fuckkkkkk hoe weet jij dat?????????
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

yamie schreef:sjonge wat doen er hier een paar nu zielig.... enig idee hoevaak die personen zelf een topic kunnen verneuken? of beledigingen kunnen uiten tegen fokkers? het is eerder zo, dat zodra er een fokker iets zegt over het ras waar hij zij voor staat, er direct een stel mensen op springt... want oh hemel je mag niet praten over raszuiverheid en verantwoord fokken, want goede fokkers bestaan niet :roll:

iedereen heeft kunnen lezen hoe het 1e topic begon... met podenji die een vraag stelt... over kiki, of ze een andaluz is, waarop hanneke haar antwoord de eerste toon zet... en dat gaat van kwaad tot erger, ja van beide kanten, gek he? beledigingen over podenji mag wel, dat ze voor geld fokt, dat ze over dingen praat waar ze niks van weet enz enz....

ik heb in dat topic uberhaupt niks gezegd, ik stel hier in dit topic een vraag en boem, reactie van Eline... wie zet er dan een toon? wie besluit dan ineens wat wel en niet gezegd mag worden? en dan nu ineens boos zijn over persoonlijke beledigingen? :roll:
Ah, goed idee, laten we even evalueren!

In het eerste topic was podenji er als de kippen bij om te roepen dat Kiki geen andaluz was. Ook toen uitgelegd werd dat Kiki waarschijnlijk voor 75 % andaluz was, bleef ze roepen dat het dan geen andaluz mocht heten. Dat antwoord van mij dat volgens jou 'de toon' zetten was niks meer dan heel goedmoedig (voor mijn doen :mrgreen: ) plagerig naar podenji omdat het haar stokpaardje is. Vervolgens gaat het nog een tijdje goed, maar het loopt uit de hand omdat podenji (in een topic wat daar helemaal niet over gaat!) alsmaar blijft leuteren over haar echte podenco.

In het tweede topic heb ik keurig naar jou gereageerd, vervolgens begin je met opmerkingen als "ik begrijp echt je gedachtengang wel, maar........ er zijn verschillende podencos als ras erkend.. dat is niet over nacht gegaan...en dat is ook net van vandaag op morgen... waarom dan toch de uit spanje komende hondjes de podenco noemen? bv hanneke... je wet niet eens het verschil tussen de podenco's..." en "klopt ik doe flauw.. ik vind nl ook dat "jullie "flauw"doen.. de gene die dus een echt podenco denken te bezitten en te kennen...." Ik ben nog vrij lang beleefd gebleven, en ik heb zelfs podenji weten te negeren tot aan pagina 4, terwijl haar inhoudelijke bijdragen niet meer inhielden dan opmerkingen als " :blah: :blah: :blah: wil ze een nieuw topic starten zonder gezeik, maakt ze zulke opmerkingen ".

Wat jullie doen is doelbewust ruzie zoeken. Van mij mag je hoor, het is een vrij land, maar ga alsjeblieft niet lopen beweren dat ik mijn eigen topics verziek.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef:
kitty2 schreef:ja ik lig lekker naast Rob vanavond, en van jou wil ik helemaal niks leren

Nou dan heeft ze flinke tieten voor een 11-jarige zeg!! :smile:
Rob*
Zeer actief

kitty2 schreef:
MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef:

fuckkkkkk hoe weet jij dat?????????

Buk dadelijk nog eens voor Robbie, want ik geloof er niks van dat jij 11bent hoor :mrgreen:
Kit
Erelid

ja meester :engel:
Rob*
Zeer actief

kitty2 schreef:ja meester :engel:

Nou dat is echt geen 11 jaar hoor :slove:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Hanneke2 schreef:

Ah, goed idee, laten we even evalueren!

In het eerste topic was podenji er als de kippen bij om te roepen dat Kiki geen andaluz was. Ook toen uitgelegd werd dat Kiki waarschijnlijk voor 75 % andaluz was, bleef ze roepen dat het dan geen andaluz mocht heten. Dat antwoord van mij dat volgens jou 'de toon' zetten was niks meer dan heel goedmoedig (voor mijn doen :mrgreen: ) plagerig naar podenji omdat het haar stokpaardje is. Vervolgens gaat het nog een tijdje goed, maar het loopt uit de hand omdat podenji (in een topic wat daar helemaal niet over gaat!) alsmaar blijft leuteren over haar echte podenco.

In het tweede topic heb ik keurig naar jou gereageerd, vervolgens begin je met opmerkingen als "ik begrijp echt je gedachtengang wel, maar........ er zijn verschillende podencos als ras erkend.. dat is niet over nacht gegaan...en dat is ook net van vandaag op morgen... waarom dan toch de uit spanje komende hondjes de podenco noemen? bv hanneke... je wet niet eens het verschil tussen de podenco's..." en "klopt ik doe flauw.. ik vind nl ook dat "jullie "flauw"doen.. de gene die dus een echt podenco denken te bezitten en te kennen...." Ik ben nog vrij lang beleefd gebleven, en ik heb zelfs podenji weten te negeren tot aan pagina 4, terwijl haar inhoudelijke bijdragen niet meer inhielden dan opmerkingen als " :blah: :blah: :blah: wil ze een nieuw topic starten zonder gezeik, maakt ze zulke opmerkingen ".

Wat jullie doen is doelbewust ruzie zoeken. Van mij mag je hoor, het is een vrij land, maar ga alsjeblieft niet lopen beweren dat ik mijn eigen topics verziek.
toch grappig he, dat jou opmerking en die van eline.. plagerijtjes waren, goed bedoeld...geintjes... nou bij deze meid, alles wat ik gezegd heb was maar om te lachen he :ok:
Kit
Erelid

oeps betrapt, tel er maar 33 jaar bij
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

yamie schreef:ik reageerde gewoon normaal, maar moest dat toch met een "geinige"opmerking bekopen, tja dan is het klaar natuurlijk... :wink:
Ik reageerde ook heel normaal en met plezier, ik vertelde een beetje over wat ik hier zie. En daar moest je toen toch ook maar gelijk even op heel bedenkelijke wijze op reageren?

Ga toch weg met je vermoorde onschuld, schijnheil, je lijkt robbie wel.
Rob*
Zeer actief

Wil de hond schreef:
yamie schreef:ik reageerde gewoon normaal, maar moest dat toch met een "geinige"opmerking bekopen, tja dan is het klaar natuurlijk... :wink:
Ik reageerde ook heel normaal en met plezier, ik vertelde een beetje over wat ik hier zie. En daar moest je toen toch ook maar gelijk even op heel bedenkelijke wijze op reageren?

Ga toch weg met je vermoorde onschuld, schijnheil, je lijkt robbie wel.

Nee ik ben een rotschijnheil, Yamie is een ouderwetse schijnheil, wel mensen in het goeie hokje plaatsen hoor :neenee:
Rob*
Zeer actief

kitty2 schreef:oeps betrapt, tel er maar 33 jaar bij

Lekker hoor :mrgreen:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Nee ik ben een rotschijnheil, Yamie is een ouderwetse schijnheil, wel mensen in het goeie hokje plaatsen hoor :neenee:
Jij bent een gore teringschijnheil die ik graag midden in zijn gore smoel zou willen spugen op de begrafenis van zijn vader.
Rob*
Zeer actief

Wil de hond schreef:
Angel-eyes schreef:Nee ik ben een rotschijnheil, Yamie is een ouderwetse schijnheil, wel mensen in het goeie hokje plaatsen hoor :neenee:
Jij bent een gore teringschijnheil die ik graag midden in zijn gore smoel zou willen spugen op de begrafenis van zijn vader.

Oke is goed, ik stuur je een berichtje als die lul dood is oke? :ok:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Wil de hond schreef:
wil heeft net zijn rug gebroken bij het maken van deze opmerking
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
toran
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door toran »

Wil de hond schreef:
Jezus man, ben jij wel helemaal lekker ofzo? :denken:

waarschijnlijk gefrustreerd of niks te zeggen thuis?
De beste mensen hier op aarde, dat zijn de honden en de paarden.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Podenji schreef:
Wil de hond schreef:
:roll: oh ga je er nog even tegenaan bemoeien..snip
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik begrijp niet waarom de "honden-uit-het-buitenland-halende-mensen" zo'n aversie tegen fokken hebben. Al het gefok wordt in één hokje geduwd. Ik snap heel goed dat de serieuze fokker daar problemen mee heeft.

Yamie vraagt in het begin van dit topic héél normale dingen. Krijgt de kous op d'r kop. Direct! En de manier waarop Podenji te woord gestaan wordt..... àls ze al antwoord krijgt. Zij moet vooral maar even niet reageren, omdat ze fokt. En of iedereen maar even hun bek wil houden, en dit een topic van alleen de "podenco-liefhebbers" mag zijn.

Kap effe lekker. Ga zelf een leuk groepje vormen ofzo. Kun je allemaal lekker met elkaar meelullen.
Triest gedoe.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

toran schreef:Jezus man, ben jij wel helemaal lekker ofzo? :denken:

Jij weet niet waar dit over gaat dus bemoei je er maar liever niet mee.
toran
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door toran »

Wil de hond schreef:

o jawel hoor heb net ff heel snel 54 pagina;'s doorgelezen :mrgreen:
De beste mensen hier op aarde, dat zijn de honden en de paarden.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

mercedes2803 schreef:
Podenji schreef:
Wil de hond schreef:
jij zou gaan slapen :devil:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Rob*
Zeer actief

mercedes2803 schreef:
Podenji schreef:
Wil de hond schreef:

Ach gossie, heb je de moederzus weer die over alles waakt en nu weer ergens graag mee wil bemoeien....sjoeeee!!gaat heen naar Richard ofzo, maar niet hier....ksssst gauw weg hier!
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nee Rob jij bent laf! Geen rotschijnheil maar een laffe rat die niet staat voor wat hij doet :ok:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik voel helaas nog geen :ghug: aankomen voor vanavond... :mrgreen:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

toran schreef:
Wil de hond schreef:

o jawel hoor heb net ff heel snel 54 pagina;'s doorgelezen :mrgreen:
Je weet inderdaad niet waar dit over gaat.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

nee....laat ik eens tegen mijn gevoel in niet meer reageren op oude koeien en dergelijken...
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Wil de hond schreef:
Dit is te laag voor woorden. Niemand mag kwetsende opmerkingen maken, want dat wordt hij/zij achtervolgt voor de rest van z'n forumleven. Zie wat Marc aan het hakken is op Rob met zijn honden. Keer op keer op keer. En die ene keer dat Rob iets over Wuilis zei, daar blijft hij mee achtervolgd worden.

Ik heb niets met Yamie hoor, maar zouden jullie zo kies willen zijn om haar hier buiten te laten? Lees even terug wat zij allemaal gezegd of gevraagd heeft (en wat voor reacties ze daarop kreeg). En als iedereen dan zijn normale verstand weer terug heeft, kan de discussie weer verder.

Gatverdegatver. Ik denk dit, dus het is dit. Ik denk zo, dus het is zo.
Kleuters!
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Marion. schreef: Yamie vraagt in het begin van dit topic héél normale dingen. Krijgt de kous op d'r kop. Direct! En de manier waarop Podenji te woord gestaan wordt..... àls ze al antwoord krijgt. Zij moet vooral maar even niet reageren, omdat ze fokt. En of iedereen maar even hun bek wil houden, en dit een topic van alleen de "podenco-liefhebbers" mag zijn.
Je hebt overduidelijk de vorige topics en ook deze niet goed gelezen.

Anne
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:
Nee Rob jij bent laf! Geen rotschijnheil maar een laffe rat die niet staat voor wat hij doet :ok:

Nou dat doen is wat anders denk ik hoor, ik doe juist waar ik voor sta :ok:

Maar goed, ga jij nou maar gauw naar Eline toe, misschien dat die weereens met praatjes komt, want daar staat ze om bekend dat ze graag dingen doorverteld :ok: ....lijkt me heerlijk om daarachter te komen, dan is ze gelijk niet 1 keer maar bij 2 door de mand en geloof me maar, dan begint het feestje echt voor je meisje, dan zal je echt spijt hebben dat je eraan begon om te denken dat je me maar een beetje kan uitdagen :ok:
Gesloten

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”