Tamara en Bowie schreef:yamie schreef:sjonge wat doen er hier een paar nu zielig.... enig idee hoevaak die personen zelf een topic kunnen verneuken? of beledigingen kunnen uiten tegen fokkers? het is eerder zo, dat zodra er een fokker iets zegt over het ras waar hij zij voor staat, er direct een stel mensen op springt... want oh hemel je mag niet praten over raszuiverheid en verantwoord fokken, want goede fokkers bestaan niet
iedereen heeft kunnen lezen hoe het 1e topic begon... met podenji die een vraag stelt... over kiki, of ze een andaluz is, waarop hanneke haar antwoord de eerste toon zet... en dat gaat van kwaad tot erger, ja van beide kanten, gek he? beledigingen over podenji mag wel, dat ze voor geld fokt, dat ze over dingen praat waar ze niks van weet enz enz....
ik heb in dat topic uberhaupt niks gezegd, ik stel hier in dit topic een vraag en boem, reactie van Eline... wie zet er dan een toon? wie besluit dan ineens wat wel en niet gezegd mag worden? en dan nu ineens boos zijn over persoonlijke beledigingen?

Ik neem even aan dat je het tegen mij hebt?
Hoe het in topics over fokken er aan toe gaat, kan ik niet oordelen. Sommigen zal ik vast wel gelezen hebben of een gedeelte van hebben meegekregen maar dat zit niet in mijn geheugen hoe dat is gegaan.
Ik heb trouwens helemaal geen namen genoemd van wie iemand wel mag beledigen en wie niet. Heb alleen aangegeven dat er doordat je in het heetst van de strijd zit, zaken anders gaat lezen of begrijpen of verkeerd begrijpen. Dat kan, dat is heel menselijk. En daardoor zal iedereen kwetsende dingen zeggen, niet 1 iemand of een bepaalde groep die een bepaald standpunt inneemd, nee, iedereen.
Beledigingen vind ik tot op zekere hoogte helemaal niet kunnen, tegen niemand niet. Maar het is wel heel menselijk dat zoiets gebeurt. Vooral ook op zoiets als een forum, waarbij geen toon aangegeven kan worden of een gezichtsuitdrukking. Mensen lezen dingen en interpreteren het allemaal op hun eigen manier.
N.a.v. het 1e topic, kan ik me heel goed voorstellen van Eline dat een opmerking van Podenji in het verkeerde keelgat schiet. Zij leest dit namelijk met een bepaalde ondertoon, die voortkomt uit het vorige topic.
Ik vond het niet slim van Podenji om op die manier te reageren. Als je er serieus en met goede bedoelingen er op in wil gaan, kun je je misschien wat beter indekken met je tekst en ook even aangeven hoe je het bedoelt. Zeker n.a.v. een eerder topic wat maximaal uit de hand is gelopen.
Ik vind dat je ook gewoon over raszuiverheid mag praten en over verantwoord fokken, graag zelfs. Want iedereen op dit forum is een voorstander van verantwoord fokken.
Ik vind het gewoon jammer dat mensen die ergens over willen praten daar in deze niet de mogelijkheid krijgen. En zeker niet als iedereen de geschiedenis weet van een eerder topic. Als je dat weet, en er wordt dan een nieuw topic geopend, reageer dan niet, of op een iets meer genuanceerdere manier. Begrijpt iedereen elkaar beter, en kan er ook leuker gepraat worden over je hond. Want Podenji zal misschien heel veel leuke dingen kunnen vertellen, maar kleed het dan even wat mooi in. Internet is een medium met zoveel platte tekst, en als je dat dan weet, doe er dan een mooie strik omheen en dan wordt het al heel anders gelezen, begrepen en wordt er anders op gereageerd...
Maar misschien ligt het aan mij hoor, en zit ik op een mooie roze wolk

En wil ik teveel dat iedereen lief en aardig tegen elkaar doet!