Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekken!
Moderator: moderatorteam
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
Re: Kan Takkie zonder tong goed leven > We gaan het ontdekke
super dat Takkie het zo goed doet! Heel veel succes voor de toekomst 

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Super dat het goed gaat met Takkie Ik hoop dat je toch nog af en toe een update komt geven
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer en langharige Chihuahua
- Aantal honden: 2
Fijn dat het goed gaat met Takkie.
Bedankt voor de update.
Bedankt voor de update.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Fijn dat het goed met Takkie.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Man....pak van mijn hart.
You go Takkie
You go Takkie

- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Stamceltherapie is inderdaad enorm interessant. Wie weet kunnen honden als Takkie ooit aan een nieuwe, éigen tong geholpen worden. De techniek staat helaas nog in de kinderschoenen, want het heeft werkelijk geweldige mogelijkheden... Denk je eens in; geen donororganen en afstoting meer, maar een orgaan gekweekt van je EIGEN stamcellen transplanteren...
Heel veel sterkte met Takkie, zo te horen hou je hem goed in de gaten!
Heel veel sterkte met Takkie, zo te horen hou je hem goed in de gaten!

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Bedankt voor je update, fijn dat het nog steeds goed gaat met Takkie.
- Takkie de Teckel
- Actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dag lieve mensen,
Gelukkig nieuwjaar voor iedereen!!
Ik had niet gedacht dat we het zouden halen, maar daar zijn we dan, in het nieuw jaar. Alles gaat nog steeds fantastisch, weinig nieuws te melden eigenlijk, maar dit filmpje dat ik net heb gemaakt wil ik graag met jullie delen. Het is in het Engels, omdat ik het niet alleen voor Nederland wil tonen.
Zo gaat het eten dezer dagen...
Alle dagen een dikke 10, gaat gewoon super... boven verwachting allemaal. En de zorg druk valt best mee, ben er ongeveer 30 tot 40 minuten per dag aan kwijt.
Tot snel weer allemaal!
dikke knuffel van mij en Takkie
Gelukkig nieuwjaar voor iedereen!!
Ik had niet gedacht dat we het zouden halen, maar daar zijn we dan, in het nieuw jaar. Alles gaat nog steeds fantastisch, weinig nieuws te melden eigenlijk, maar dit filmpje dat ik net heb gemaakt wil ik graag met jullie delen. Het is in het Engels, omdat ik het niet alleen voor Nederland wil tonen.
Zo gaat het eten dezer dagen...
Alle dagen een dikke 10, gaat gewoon super... boven verwachting allemaal. En de zorg druk valt best mee, ben er ongeveer 30 tot 40 minuten per dag aan kwijt.
Tot snel weer allemaal!
dikke knuffel van mij en Takkie

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Fijn dat het zo goed gaat, leuk om te zien op filmpje.
Gelukkig nieuwjaar ook voor jullie

Gelukkig nieuwjaar ook voor jullie

- Hinke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend
Hij heeft het nieuwe jaar gehaald.
Wat een leuk filmpje.
Fijn dat het zo goed gaat.
Wat een leuk filmpje.
Fijn dat het zo goed gaat.
Groetjes van Hinke
En een poot van Basco en Vronie
En een poot van Basco en Vronie
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Takkie heeft het geweldig getroffen met zo'n baasje.
Ik hoop dat het komende jaar jullie beiden veel goeds mag brengen en nog vele jaren daarna
Ik hoop dat het komende jaar jullie beiden veel goeds mag brengen en nog vele jaren daarna

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat mooi om te zien hoe goed hij het doet en hoe je hem voert. Hij ziet er goed uit!
Ik hoop inderdaad dat jullie nog 10 jaar te gaan hebben samen.
Ik hoop inderdaad dat jullie nog 10 jaar te gaan hebben samen.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
Ben blij dat het zo goed gaat met Takkie

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Mooie oplossing heb je bedacht voor het voeren.
Hij doet het er goed op zo te zien
Hopelijk hebben jullie nog heel lang veel plezier samen
Hij doet het er goed op zo te zien

Hopelijk hebben jullie nog heel lang veel plezier samen

- tibetaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
- Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)
heerlijk om te zien, een happy dog... 

groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.
Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
Allway's in my heart

Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 boomertjes
Wat fijn om te horen dat alles nog steeds zo goed gaat met hem. Wat een superoplossing trouwens die spuit.
- Takkie de Teckel
- Actief
- Contacteer:
Thanks allemaal! Ja ik ben natuurlijk ook superblij dat het zo goed gaat. Ik hoop echt dat het goed blijft gaan. We gaan er ons best voor doen, zeker weten! Dit jaar is Takkie's jaar. Hij mag buiten bepalen waar we heen gaan, en krijgt alles gedaan van me. Gelukkig is hij heel bescheiden. Alleen daarom al hou ik zo van hem. Hij plast en poept altijd op nette uit-het-zicht plekken, nooit thuis, maakt niks kapot, speelt zachtjes (met bijten bedoel ik), gaat goed met andere honden om, maar laat zich ook niet inpakken, blaft wel natuurlijk maar valt reuze mee, luistert goed, kan goed alleen zijn.. Ik had me geen beter karakter kunnen wensen voor een hond!
Nog een indicatie hoe goed het momenteel gaat: Voor hij ziek werd woog hij 7,9 kilo. Na zijn ziekte en het verlies van zijn tong woog hij nog maar 5,4 kilo... Zo ongeveer 1/3 van zijn gewicht kwijt geraakt daardoor allemaal. Zoals ik een keer gemeld had ging het aankomen nog niet geweldig en bleef hij lang op 5,6 kilo hangen. Intussen gaat het langzaamaan beter. Drie weken geleden woog hij 6 kilo, inmiddels is dat 6,2 kilo! Gestaag vooruit, en niet meer achteruit dus, super!
Ik weeg hem in het begin van de avond, als hij net uit is geweest. Zijn ontbijt is dan allang verteerd, en na het uitlaten zijn ook zijn blaas en darmen leeg. Leeg gewicht is dus 6,2 kilo nu. toen hij gezond en wel gewogen was op 7,9 had hij waarschijnlijk nog wel wat in zijn maag. Per saldo nu dus al 800 gram aangekomen en er moet nog een kilootje of wat bij om op zijn oude gewicht te komen. Hij is nooit dik geweest, dus 7,9 is een mooi gewicht voor hem, dan is hij op en top gezond.
De garneerspuit is inderdaad een geweldige vondst geweest. Hij kan helemaal uit elkaar en dus goed schoongemaakt worden. Vullen gaat super makkelijk zoals je in het filmpje kan zien. Voor het vulgemak heb ik om de middenstang binnenin een groene pennehuls gedaan, zodat de stop maar voor een deel naar achteren kan en daardoor de spuit telkens ongeveer 50 milliliter bevat. Ik heb er intussen 3 van liggen, twee reserve. Ook de Drinkwell heb ik intussen dubbel, en deze week komt er een reserve blender bij. Als iets kapot gaat, kunnen we dus gewoon door op de reserve en hoeft hij geen dag iets te missen.
Tot de volgende update!
xx Frank & Takkie
Nog een indicatie hoe goed het momenteel gaat: Voor hij ziek werd woog hij 7,9 kilo. Na zijn ziekte en het verlies van zijn tong woog hij nog maar 5,4 kilo... Zo ongeveer 1/3 van zijn gewicht kwijt geraakt daardoor allemaal. Zoals ik een keer gemeld had ging het aankomen nog niet geweldig en bleef hij lang op 5,6 kilo hangen. Intussen gaat het langzaamaan beter. Drie weken geleden woog hij 6 kilo, inmiddels is dat 6,2 kilo! Gestaag vooruit, en niet meer achteruit dus, super!
Ik weeg hem in het begin van de avond, als hij net uit is geweest. Zijn ontbijt is dan allang verteerd, en na het uitlaten zijn ook zijn blaas en darmen leeg. Leeg gewicht is dus 6,2 kilo nu. toen hij gezond en wel gewogen was op 7,9 had hij waarschijnlijk nog wel wat in zijn maag. Per saldo nu dus al 800 gram aangekomen en er moet nog een kilootje of wat bij om op zijn oude gewicht te komen. Hij is nooit dik geweest, dus 7,9 is een mooi gewicht voor hem, dan is hij op en top gezond.
De garneerspuit is inderdaad een geweldige vondst geweest. Hij kan helemaal uit elkaar en dus goed schoongemaakt worden. Vullen gaat super makkelijk zoals je in het filmpje kan zien. Voor het vulgemak heb ik om de middenstang binnenin een groene pennehuls gedaan, zodat de stop maar voor een deel naar achteren kan en daardoor de spuit telkens ongeveer 50 milliliter bevat. Ik heb er intussen 3 van liggen, twee reserve. Ook de Drinkwell heb ik intussen dubbel, en deze week komt er een reserve blender bij. Als iets kapot gaat, kunnen we dus gewoon door op de reserve en hoeft hij geen dag iets te missen.
Tot de volgende update!
xx Frank & Takkie
Laatst gewijzigd door Takkie de Teckel op 05 jan 2016 01:11, 2 keer totaal gewijzigd.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Het lijkt er langzaamaan op dat de vraag in je topictitel positief beantwoord mag gaan worden.
Héél fijn!
Leuk ook om bewegend beeld te zien. Vrolijk en alert hondje waar je niet heel veel bijzonders aan ziet, als je nirts van zijn problemen weet!
Héél fijn!
Leuk ook om bewegend beeld te zien. Vrolijk en alert hondje waar je niet heel veel bijzonders aan ziet, als je nirts van zijn problemen weet!

-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Mopsen
ik ben nieuw hier en zag dit staan en dacht dit moet ik even lezen
nou ik vind het supper wat je hebt gedaan en besloten hebt
fijn dat alles ook nog eens goed gaat !!!!
nou ik vind het supper wat je hebt gedaan en besloten hebt
fijn dat alles ook nog eens goed gaat !!!!
-
- Zeer actief
Heb net het filmpje bekeken, dat gaat goed zeg! Moet je er erg veel water aan toevoegen om het "eetbaar" te krijgen?
- Takkie de Teckel
- Actief
- Contacteer:
Hallo mensen,
Het is even geleden, dus ik geef even een kleine update. Deze keer kan ik het kort houden: Niks veranderd sinds vorige keer, behalve dat hij wel weer aangekomen is. Dat gaat haast tergend langzaam, ook al krijg hij (volgens de verpakking) genoeg voeding binnen voor een hond van 15 kg, dus ruim meer dan genoeg. Hij weegt inmiddels 6,5 kilo, dus in twee maanden 300 gram aangekomen.
Afgelopen donderdag is hij ingeënt en heeft de DA een kleine checkup gedaan: 100% prima

Ik las van een bezoekster hier nog een prive-bericht met de tip voor een geweldige stamcel dokter in Italie, super. Ik blijf de mogelijkheid voor ogen houden, maar zal niks doen zomaar (plus dat het bergen geld kosten gaat). Heb deze dokter ook een bericht gestuurd, je weet nooit. Maar hoe dan ook: we zijn nu voorlopig gewoon nog heel blij met elkaar.
@ Gos: hoeveelheid water valt mee, maar het is wel alles wat hij ongeveer ook nodig heeft in een dag. 's Ochtends ongeveer 200ml op 200 gram versvlees en 's avonds ongeveer 300 ml op 300 gram versvlees met een kuipje supermarkt pate. Hij drinkt daarnaast nog maar zelden uit de fontein, alleen na een lange wandeling bijvoorbeeld wel, en soms 's nachts. Qua hoeveelheid kan hij dit goed aan. Hij kan rustig wachten op zijn wandeling, geeft niet aan dat hij 'vol' zit en nodig moet, is voldaan na elke voedingsbeurt en staat bij de volgende weer kwispelend en springend klaar om 'gezoogd' te worden.
Tot zover voor nu! Alles 'bij het oude' en het gaat nog steeds supergoed. De 23e deze maand alweer een half jaar!
groetjes, Frank & Takkie
Het is even geleden, dus ik geef even een kleine update. Deze keer kan ik het kort houden: Niks veranderd sinds vorige keer, behalve dat hij wel weer aangekomen is. Dat gaat haast tergend langzaam, ook al krijg hij (volgens de verpakking) genoeg voeding binnen voor een hond van 15 kg, dus ruim meer dan genoeg. Hij weegt inmiddels 6,5 kilo, dus in twee maanden 300 gram aangekomen.
Afgelopen donderdag is hij ingeënt en heeft de DA een kleine checkup gedaan: 100% prima

Ik las van een bezoekster hier nog een prive-bericht met de tip voor een geweldige stamcel dokter in Italie, super. Ik blijf de mogelijkheid voor ogen houden, maar zal niks doen zomaar (plus dat het bergen geld kosten gaat). Heb deze dokter ook een bericht gestuurd, je weet nooit. Maar hoe dan ook: we zijn nu voorlopig gewoon nog heel blij met elkaar.
@ Gos: hoeveelheid water valt mee, maar het is wel alles wat hij ongeveer ook nodig heeft in een dag. 's Ochtends ongeveer 200ml op 200 gram versvlees en 's avonds ongeveer 300 ml op 300 gram versvlees met een kuipje supermarkt pate. Hij drinkt daarnaast nog maar zelden uit de fontein, alleen na een lange wandeling bijvoorbeeld wel, en soms 's nachts. Qua hoeveelheid kan hij dit goed aan. Hij kan rustig wachten op zijn wandeling, geeft niet aan dat hij 'vol' zit en nodig moet, is voldaan na elke voedingsbeurt en staat bij de volgende weer kwispelend en springend klaar om 'gezoogd' te worden.
Tot zover voor nu! Alles 'bij het oude' en het gaat nog steeds supergoed. De 23e deze maand alweer een half jaar!
groetjes, Frank & Takkie
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Super om te lezen!
En alhoewel Takkie maar langzaam aankomt, hij komt in ieder geval aan en doet het goed.
Geniet maar van elkaar.
En alhoewel Takkie maar langzaam aankomt, hij komt in ieder geval aan en doet het goed.
Geniet maar van elkaar.

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Wat mooi dat het zo mooi gaat!

Groetjes,
Sandra
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Mooi dat het zo goed gaat! Er kan trouwens best een logische verklaring zijn waarom Takkie met voldoende voedsel zo langzaam aan komt.
Het proces van kauwen in de bek heeft meer functies dan alleen het eten fijn malen. Het is ook waar het eten vermengd wordt met de eerste enzymen voor vertering. Aangezien dit nu niet tot beperkt gebeurd, kan het zijn dat Takkie niet alle voedingstoffen uit het eten haalt die er te halen zijn, doordat deze eerste stap uit het vergeringsproces overgeslagen wordt en dus naar verhouding meer nodig heeft.
Hoe dan ook! Fijn dat het zo goed gaat!
Het proces van kauwen in de bek heeft meer functies dan alleen het eten fijn malen. Het is ook waar het eten vermengd wordt met de eerste enzymen voor vertering. Aangezien dit nu niet tot beperkt gebeurd, kan het zijn dat Takkie niet alle voedingstoffen uit het eten haalt die er te halen zijn, doordat deze eerste stap uit het vergeringsproces overgeslagen wordt en dus naar verhouding meer nodig heeft.

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Dat is volgens mij niet zo bij honden. Honden kauwen niet en hebben ook de enzymen niet in hun speeksel die mensen wel hebben. Bij honden begint het verteringsproces in de maag, ze zijn gewend om grote stukken te kunnen verteren. Misschien ligt het daaraan, kvv passeert de maag natuurlijk sneller dan grote stukken vlees.Shiloh86 schreef:Mooi dat het zo goed gaat! Er kan trouwens best een logische verklaring zijn waarom Takkie met voldoende voedsel zo langzaam aan komt.
Fijn dat het zo goed gaat met Takkie!
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Wat fijn dat het zo goed gaat met Takkie!
En mooi dat hij aankomt. Wat zal dat een opluchting voor je zijn!

- Takkie de Teckel
- Actief
- Contacteer:
Dank jullie wel voor de lieve reacties 
Geen idee waarom hij daadwerkelijk nou zo langzaam aan komt, maar zolang hij wel aankomt (en niet teveel weegt) vind ik het best. Voedingsstoffen worden toch in de darmen eruit gefiltert, niet in de maag zozeer? De maag verteert en maakt klein en vloeibaar zodat de darmen de voeding eruit kunnen filteren, zo ongeveer had ik het geleerd als ik het me goed herinner. Maar dat is alweer even geleden
Vandaag ben ik zelf jarig, maar doe er niet veel mee dit jaar, dus we gaan samen even richting Spaarnwoude straks, even de natuur in.
Ik houd jullie over n tijdje weer op de hoogte!
groetjes, Frank & Takkie

Geen idee waarom hij daadwerkelijk nou zo langzaam aan komt, maar zolang hij wel aankomt (en niet teveel weegt) vind ik het best. Voedingsstoffen worden toch in de darmen eruit gefiltert, niet in de maag zozeer? De maag verteert en maakt klein en vloeibaar zodat de darmen de voeding eruit kunnen filteren, zo ongeveer had ik het geleerd als ik het me goed herinner. Maar dat is alweer even geleden

Vandaag ben ik zelf jarig, maar doe er niet veel mee dit jaar, dus we gaan samen even richting Spaarnwoude straks, even de natuur in.
Ik houd jullie over n tijdje weer op de hoogte!
groetjes, Frank & Takkie
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Hartstikke goed nieuws dus enneh van harte met je verjaardag
Ik hoop dat je een fijne genietdag hebt.

Ik hoop dat je een fijne genietdag hebt.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dank voor de update
Klinkt hartstikke goed zoals het gaat
In ieder geval............... hij komt aan al is het dan langzaam

Klinkt hartstikke goed zoals het gaat

Takkie krijgt zijn voeding vloeibaar, dus inderdaad hele goede kans dat het de maag te snel passeert en dat dat een van de redenen is dat hij niet snel aankomt.Gollum schreef:Dat is volgens mij niet zo bij honden. Honden kauwen niet en hebben ook de enzymen niet in hun speeksel die mensen wel hebben. Bij honden begint het verteringsproces in de maag, ze zijn gewend om grote stukken te kunnen verteren. Misschien ligt het daaraan, kvv passeert de maag natuurlijk sneller dan grote stukken vlees.
In ieder geval............... hij komt aan al is het dan langzaam