silvester schreef:Nakisha schreef:
Silvester, schaam je je niet kapot met dit soort posts? Enige idee hoe je de fokkerij van je vriendin hiermee kan schaden? Het is nu voor iedereen die een béétje moeite doet al bekend om welke fokster het draait. Pupkopers lezen dit soort dingen ook...
Nee, ik schaam mij niet, en mijn vriendin ook niet, en er zijn er nog veel meer die het eens goed vinden dat iemand gewoon eens de waarheid op tafel legt. Tevens fokken wij op een verantwoorde manier, ons laatste nestje was van 2010 en ons volgende nestje (als alles goed gaat) pas op zijn vroegst 2014.
Ehm Silvestertje

Je bedoeld natuurlijk jullie ( lees Melanies)
1e nestje na eerst te zijn leeggebleven van Dolina in 2010 waarbij jullie (Melanie dan) Dolina tijdens de keizersnede direct hebben
moeten laten castreren (vanwege 3 vergane pups) met het het
directe gevolg heeft dat jullie met haar dus niet meer "konden" fokken en pas "op zijn vroegst" in 2014 weer een nestje
kunnen fokken omdat Wanda
dan pas "oud" (lees volwassen) genoeg is om een nestje mee te fokken.
Echt, je maakt jezelf (en het fokgebeuren van je/jullie) behalve belachelijk veel interessanter dan je (het) in werkelijkheid bent(is) alsof het een "bewust en doordachte" keuze is om "pas weer" op zijn vroegst in 2014 een nestje te fokken
Jeetje zeg,
1 Nestje nog maar meegemaakt van
vriendin die niet helemaal als "gepland/gewenst" is verlopen en nu al de bek over alsware je (jullie) de goeiste fokker met al tientallen nestjes en ervaring op zijn naam
Overigens, over verantwoord fokken gesproken. Als ik fokker zou zijn, zou ik persoonlijk met een hond met een dusdanig ziekelijke voorgeschiedenis en die zwaar letsel aan de ruggewervels heeft gehad incl. gebroken borstbeen sowieso niet zijn gaan fokken. Maar he, ik ben geen fukker dus misschien, héél misschien dat ik daar anders over zou hebben gedacht als ik wel fukker zou zijn geweest
silvester schreef:
@smoekie:
Mijn vriendin ( en ik, zoiets doe je namelijk samen) fokken en hebben namelijk echte honden die voor hun ontbijt net zulke stoeprandeneukertjes als dat jij bezit krijgen.

een simpel zieltje die zich enigzins iets van "status" denkt te kunnen ontlenen vanwege zijn (nou ja, die van Melanie74 dan) "echte" (tatra) honden

waar "jullie" (nou ja, zij dan weer) mee fokken
Ik ben blij met
mijn stoeprandenneukertje
silvester schreef:Judith-Diesel schreef:Maar wat wil je?
Iedereen weet dat Kees geen broodfokker is, dus waarom zou je ons waarschuwen?
Geen broodfokker? Heb je ze wel allemaal nog op een rijdje?
Maar waarom dan? (tis trouwens rijtje ipv rijdje) Een broodfokker is voor mij iemand die nest na nest met 1 en dezelfde teef heeft, deze volledig "uitmergeld" in een afgelegen schuurtje of waar dan ook waar er geen "last" van is, totaal geen oog heeft voor de gezondheid van deze teef en de nakomeling en diezelfde nakomelingen liefst met 6 wkn alweer de deur uit doet zonder maar om te kijken of de pups wel "gezond" genoeg zijn om te vertrekken.
Mwoah, nee, dan zie ik Kees niet echt als broodfokker hoor. Dat een broodfokker ook iemand is die fokt en daarmee in zijn onderhoud voorziet, ja dat zou kunnen ja. Maar is dat per direct slecht dan??? Tatra geeft doorgaans meen ik een stuk of 8-10 pups (niet uitzonderlijk) x gemiddeld 1250-1500 als ik het goed heb is toch een dikke 12000 euro (uitgaande van 8 pups) als er maar met 1 teef gefokt wordt. Vaak wordt er met meerdere teven gefokt (die van jullie zijn nu nog niet zover) en worden er misschien 2 nesten per jaar geboren, nou ja, dan heb je het toch over een dikke 24000 euro waar na aftrek (en laat ik eens grof zijn) toch een dikke 15000 euro van overblijft

leuk extra'tja toch
Heb zo'n optelsommetje nog niet zolang geleden er ook wel eens uitgegooid hoor. En dan kun je lullen over de belastingdienst, maarre tis niets wat "aangegeven" hoort te worden, dus vooralsnog belastingvrij "meegenomen" (al zou dat laatste wat mij betreft best onder de inkomstenbelasting mogen vallen trouwens)
Pepie schreef:Zo raar vind ik het allemaal niet hoor wat hij zegt,en normaal gesproken als een ander zoiets zegt dan is het hele forum in rep en roer,van mij mag bp hoor,ik vind een kruising leuk,maar ik zit ook wel met verbazing te lezen hoe positief er gereageerd word,er zijn er vele voor minder afgebrand en toen was het geen laster.
Heb je ook gelijk in hoor. Maar dat is toch met bijna alles zo? Ik heb ook wel eens bij iemand mijn vraagtekens geplaatst, maar omdat dat dan een zogenoemd "vooraanstaand" fokker zou zijn werd alles "weggepoetst/rechtgepraat"
Moet zeggen dat ik mijn buik inmiddels wel een beetje vol heb van al die "goeie" fokkers die zogenaamd fokken onder het mom van "rasverbetering" hoor