We starten in de
1e week januari met trainen bij MG hondenschool Jottem
Helaas is Gila nu wel even van de herplaats site af. Ik had verzocht om Gila tot na de cursus op "hold" te zetten maar dit word een lastig verhaal. Mijn achterliggende gedachte was, mensen kunnen en mogen informeren over haar tijdens de cursus, maar dan zou ik erbij vertellen dat het wel of niet goed doorlopen van de cursus bepalend is voor wel of niet herplaatsten, maar dat word dus te lastig.
Aan de ene kant ook wel te begrijpen.
Dus, tot na de cursus blijft ze uberhaupt bij ons, daarna bepalen we of we de herplaatsing doorzetten.
In de tussentijd trainen we gewoon door met haar en maken echt wel kleine stapjes, maar een ondeugt blijft ze af en toe wel, tot soms lachwekkend aan toe.
Ik kreeg wel meteen door, van Jottem, dat er qua trainen allemaal nieuwe inzichten, manieren en methodes zijn, dus voor voor mij word het ook weer leerzaam. Om die reden gaat Petra ook mee. Beetje lastig dat ik nu ploegendiensten draai, nu moet ik het wel inplannen, maar gelukkig hebben ze een vroege en een late klas en Gila is sociaal genoeg om in elke groep te kunnen trainen.
Wel benieuwd wat er uit haar gedragstest komt.
Ze was meegegeven als zijnde erg onderdanig, maar wij schatten dat iets anders in?
Daarbij begint er sterk het vermoeden te bestaan dat er ook iets Stafford in Gila zit, wellicht was mama een kruising Mechel/Staff of papa een kruising Rotti/Staff? Of dat nog de uitkomst van de gedragstest kan beinvloeden, dat merken we wel. Ben in ieder geval blij dat het in ieder geval haar gedrag naar andere dieren toe niet bepaald, ze blijft een heerlijk open, en spontane meid naar alle andere honden toe. Soms iets te wild voor wat ielere honden, maar ze laat zich makkelijk door hen corrigeren om het rustiger aan te doen.
Nu zegt zo'n gedragstest ook niet alles natuurlijk, met King kwam indertijd er een uitslag uit die ik daarna nooit meer gezien heb. Maar goed, tis altijd wel even leuk om mee te maken wat voor indruk er ontstaat met zoiets
Hoe ze reageerd op zo'n opslaande paraplu? Op dat blik met steentjes om een schrikeffect te creeeren? Dat dreigend insluiten met onbekende mensen? We zullen zien.
Ben nu alleen wel begonnen om haar te laten wennen aan een tijdje in de auto blijven, alleen, want dat zal daar ook moeten gebeuren. Als wij in de klas zitten voor het theorie gedeelte, dan moeten de honden even in de auto blijven, dus we nemen haar nu bijna voor elk boodschapje mee in de auto, klein of de weekendboodschappen, om te wennen, maar dat gaat behoorlijk goed.
Ze is alleen behoorlijk waaks in de auto, en binnen word ze dat ook al, maar dat vinden we prima. Alleen het blaffen niet uit de klauwen laten lopen