Naar mijn mening is het enige foutje van jou, dat jij er vanuit gaat dat wolven carnivoren zijn en honden omnivoren.yuri36 schreef:Nee, ik was aan honden aan het denken. Foutje dus.Liesbeth schreef:
Dus wolven zijn omnivoren (volgens jou).
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pedigree puppybrok...
Moderator: moderatorteam
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Pedigree puppybrok...
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 2
Aardappeltjes met wat worteltjes (goed voor de oogjesMariskaB schreef:Zelf koken??? Voor m'n hond???yuri36 schreef: Ik weet niet of je daar zelf al iets over gezegd hebt, maar behalve brokken of rauw, is er ook nog een derde optie, nl zelf koken voor je hond, en daarvan kun je ook porties in de diepvries doen. De meeste honden vinden dat ook heerlijk en het is bovendien nog eens heel gezond voor ze. Alleen moet je dan wel een recept gebruiken dat geschikt is voor je hond, en de juiste hoeveelheid vitamines en mineralen toevoegen.
Ik ben me d'r gek! Ik heb al een hekel om in de keuken te staan voor mezelf!
Plus wat moet ik dan koken? Dat beest lust alleen gekookte kip...
De kipfile goed doorkoken natuurlijk vanwege de salmonella

Luna 25-11-2011 27-12-2017
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Nou ik ga me daar niet aan wagen.. wordt me veels te gek.... dan ben ik ook volgens mij nog duurder uit dan vers vlees of brok...
Kay zou die worteltjes en aardappels al niet opeten en alleen de kip eruit vissen... Dat kost me dan wel minimaal 30 euro per week aan kip :s en daar zit dan vast weer niet alles in wat 'ie nodig heeft...
Is er iemand hier op dit forum die zelf kookt?? behalve dan af en toe eens wat lekkers om te verwennen, maar echt iedere dag kookt voor z'n hond?? Alle maaltijden zelf samenstelt en kookt?
Wie?
Kay zou die worteltjes en aardappels al niet opeten en alleen de kip eruit vissen... Dat kost me dan wel minimaal 30 euro per week aan kip :s en daar zit dan vast weer niet alles in wat 'ie nodig heeft...
Is er iemand hier op dit forum die zelf kookt?? behalve dan af en toe eens wat lekkers om te verwennen, maar echt iedere dag kookt voor z'n hond?? Alle maaltijden zelf samenstelt en kookt?
Wie?
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Ik kook niet speciaal voor Sandy ben niet gek
Maar als er wat groente overblijft krijgt zij hier soms wel wat van
Mijn reactie op jouw was niet serieus bedoelt
Maar als er wat groente overblijft krijgt zij hier soms wel wat van
Mijn reactie op jouw was niet serieus bedoelt

Luna 25-11-2011 27-12-2017
- yuri36
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel - Locatie: sittard
Ik heb je al geantwoord Miranda, maar blijkbaar heb je mijn berichtje gemist of heb je er geen antwoord op....Miranda schreef:Nou, yuri heeft nog steeds niet weerlegt dat honden de enzymen om granen te verteren nauwelijks in hun darmen hebben, in tegenstelling tot omnivoren. Dat kán 'ie ook niet weerleggen, want het is gewoon feitelijke informatie. Hij heeft wel een heleboel rook geblazen in de hoop dat dat gemist zou worden. Tsja
Nogmaals wat ik schreef:
"Natuurlijk moet je een hond geen volle graankorrels gaan voeren, maar dat is bij de mens hetzelfde. Volle graankorrels verteert een mens ook niet. Maar als er meel van gemaakt wordt en brood van gebakken, dan kan een mens er iets mee. En zo is het met graan in de brokken van een hond net zo."
Bovendien heb je een merk Yarrah, dat vegetarische brokken heeft, en ook zijn er mensen die hun hond zelf-samengestelde vegetarische maaltijden geven en die mensen beweren net als rauw-vlees-voerders dat hun hond het er prima op doet.
Dus wat doet jouw verhaaltje van de granen en de enzymen nu terzake? Helemaal niets.
- Bandog
- Actief
- Mijn ras(sen): Bandog
Moet je bij versvlees niet veel te kluiven geven om de tanden schoon te houden?
Een hond is zijn baas.

- Icecold81
- Zeer actief
Ja... maar wie voert dat nou..... Yarrah???yuri36 schreef:
Bovendien heb je een merk Yarrah, dat vegetarische brokken heeft, en ook zijn er mensen die hun hond zelf-samengestelde vegetarische maaltijden geven en die mensen beweren net als rauw-vlees-voerders dat hun hond het er prima op doet.
Dus wat doet jouw verhaaltje van de granen en de enzymen nu terzake? Helemaal niets.
Kom... da's alleen een enkele geitenwollensokkenveganist die zich daar aan waagt
En ik ben vegetarier... betekent niet dat Kay dat daarom ook moet zijn...
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hier krijgen ze alleen Smuldier en spierwitte tanden... ook bij honden die sinds hun brokkentijd al plak hadden.Bandog schreef:Moet je bij versvlees niet veel te kluiven geven om de tanden schoon te houden?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Icecold81
- Zeer actief
Ja denk ik wel ja... of tanden poetsenBandog schreef:Moet je bij versvlees niet veel te kluiven geven om de tanden schoon te houden?
- yuri36
- Zeer actief
Je haalt me de woorden uit mijn mond RenyReny schreef:Ja maar in Orijen zit vast iets heel goeds waardoor haar poot zo over was.
Zucht................ geef haar dan ook geen vers![]()
met koffie: jammie
- Icecold81
- Zeer actief
Hmm ja en die van mij eet al een jaar brok ... en daarvoor bij vorige eigenaar ook brok.. en heeft ook plak en zie zelfs bij 1 achterin tandsteen... en hij is nog maar 4... dus als ze het krijgen.. maakt het volgens mij idd niet zo heel veel uit wat ze nu precies eten daarvoor toch?malinois schreef:hier krijgen ze alleen Smuldier en spierwitte tanden... ook bij honden die sinds hun brokkentijd al plak hadden.Bandog schreef:Moet je bij versvlees niet veel te kluiven geven om de tanden schoon te houden?
Kan me wel voorstellen dat het wellicht helpt om op botten te kluiven of tanden te poetsen ofzo...
- yuri36
- Zeer actief
Ben ik het helemaal mee eens, maar ik ben dan ook niet begonnen met Wikipedia als bron aan te halen. Dat was Malinois, onze moderator, als ik me niet vergis.Liesbeth schreef: Overigens kan iedereen zijn ei kwijt in de artikelen van Wikipedia, ook personen die met zogenaamd wetenschappelijke bewijzen aankomen.
- Icecold81
- Zeer actief
yuri36 schreef:Ben ik het helemaal mee eens, maar ik ben dan ook niet begonnen met Wikipedia als bron aan te halen. Dat was Malinois, onze moderator, als ik me niet vergis.Liesbeth schreef: Overigens kan iedereen zijn ei kwijt in de artikelen van Wikipedia, ook personen die met zogenaamd wetenschappelijke bewijzen aankomen.
Volgens mij was ik t, omdat ik de discussie carnivoor/omnivoor wou verduidelijken voor jullie
- dagmar88
- Zeer actief
MariskaB schreef:Ja... maar wie voert dat nou..... Yarrah???yuri36 schreef:
Kom... da's alleen een enkele geitenwollensokkenveganist die zich daar aan waagt![]()
Want we zijn al een jaar of 10 verder, maar als ik er aan terug denk ruik ik nog de walm die toen in huis hing.
Dat werd niks verteerd, dat beest meurde alsof ze rot was van binnen en de hoeveelheid die er van voor in ging kwam er vrijwel ongewijzigd achteruit weer uit.
- yuri36
- Zeer actief
Ik denk toch wel wat meer mensen dan enkel een "geitenwollensokkenveganist", want dan zou het merk snel terziele zijn.
gezonde honden kunnen perfect vegetarisch eten, zie:
http://www.vegandognutritionassociation.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
gezonde honden kunnen perfect vegetarisch eten, zie:
http://www.vegandognutritionassociation.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
MariskaB schreef:Ja... maar wie voert dat nou..... Yarrah???yuri36 schreef:
Kom... da's alleen een enkele geitenwollensokkenveganist die zich daar aan waagt![]()
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Ik kijk wel uit :N: Koken voor mijn hond? Alsjeblieft zeg! Wat rauwe botten, organen en spiervlees kan ze krijgen en daar kan ze het mee doen.MariskaB schreef:Nou ik ga me daar niet aan wagen.. wordt me veels te gek.... dan ben ik ook volgens mij nog duurder uit dan vers vlees of brok...
Wie?

- Icecold81
- Zeer actief
De site begint voorop al met "these are the numbers of animals killed since you clicked on this site.."
Ik vind dat toch al echt klinken voor dierenactivisten... helemaal niet dat ik daar tegen ben...
Het zal vast goed mogelijk zijn, maar ik zou daar nooit voor kiezen...
Ik ben van mening dat een hond voornamelijk vlees nodig heb, hetzij in brokken, hetzij in vers vlees (rauw, gekookt, gebakken of gefrituurd
)..
Ik geloof nooit dat een hond op dat voer normale compacte ontlasting heeft...
Ik vind dat toch al echt klinken voor dierenactivisten... helemaal niet dat ik daar tegen ben...
Het zal vast goed mogelijk zijn, maar ik zou daar nooit voor kiezen...
Ik ben van mening dat een hond voornamelijk vlees nodig heb, hetzij in brokken, hetzij in vers vlees (rauw, gekookt, gebakken of gefrituurd
- dagmar88
- Zeer actief
- yuri36
- Zeer actief
Toch wel. Ik heb een tijdje Yarrah (vegetarisch) gegeven en de ontlasting was prima.MariskaB schreef: Ik ben van mening dat een hond voornamelijk vlees nodig heb, hetzij in brokken, hetzij in vers vlees (rauw, gekookt, gebakken of gefrituurd)..
En 1 hond deed het er prima op, en de tweede eigenlijk ook, maar die heeft haar heel leven al last van een wat gevoelig maagje en ze kreeg af en toe wat oprispingen van het voer, maar vacht, ontlasting ed waren perfect.
Omdat ik allebei de honden hetzelfde wilde geven, ben ik oevrgeschakeld naar Orijen, anders was ik Yarrah vegetarisch blijven voeren.
- Icecold81
- Zeer actief
Dan is Yarrah dus al helemaal geen optie voor mij, want mijn hond heeft erg last van boeren en oprispingen met soms zelfs braken...
Weet je voedsel blijft gewoon een lastig onderwerp en waarschijnlijk zul je het nooit helemaal eens zijn met iedereen.. das niet eens mogelijk denk ik...
.. van alles wat ik nu gelezen heb....
.. ik heb in het afgelopen jaar meerdere brokken geprobeerd, waarbij Prins ong. het enige was wat hij enigszins wou...
....ik ga toch overstappen naar smuldier vanaf deze week...eerst nog mengen met mijn brokken en dan probeer ik er helemaal naar over te gaan....en zodra mijn budget weer wat breder wordt...stap ik weer terug naar Carnibest!
Ik vind het vreselijk stinken als ik het moet prakken in de bak... als ik het zie ga ik bijna braken, maar dat komt vast doordat ik vega ben
maar Kay likt zn lippen er bij af en gaat als een gek daarna langs de muren schuren en langs de banken en over de vloer...
(das weer meer iets voor gedrag topic, want snap er niets van waarom een hond dat doet.. ziet er dolkomisch uit
)
En voor mij blijft toch het belangrijkste: wat vind mijn hond lekker, waarvan kotst/boert hij het minst en waar doet hij het goed op...
En de mijne is gewoon kieskeurig.. (of weet precies dat ik net zo lang probeer tot hij wat op eet... als hij zn brokken niet eet, doet het vrouwtje er van zelf gekookte kip door of leverworst
)
Weet je voedsel blijft gewoon een lastig onderwerp en waarschijnlijk zul je het nooit helemaal eens zijn met iedereen.. das niet eens mogelijk denk ik...
.. ik heb in het afgelopen jaar meerdere brokken geprobeerd, waarbij Prins ong. het enige was wat hij enigszins wou...
....ik ga toch overstappen naar smuldier vanaf deze week...eerst nog mengen met mijn brokken en dan probeer ik er helemaal naar over te gaan....en zodra mijn budget weer wat breder wordt...stap ik weer terug naar Carnibest!
Ik vind het vreselijk stinken als ik het moet prakken in de bak... als ik het zie ga ik bijna braken, maar dat komt vast doordat ik vega ben
maar Kay likt zn lippen er bij af en gaat als een gek daarna langs de muren schuren en langs de banken en over de vloer...
(das weer meer iets voor gedrag topic, want snap er niets van waarom een hond dat doet.. ziet er dolkomisch uit
En voor mij blijft toch het belangrijkste: wat vind mijn hond lekker, waarvan kotst/boert hij het minst en waar doet hij het goed op...
En de mijne is gewoon kieskeurig.. (of weet precies dat ik net zo lang probeer tot hij wat op eet... als hij zn brokken niet eet, doet het vrouwtje er van zelf gekookte kip door of leverworst
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
waarom prak je dat dan?MariskaB schreef: Ik vind het vreselijk stinken als ik het moet prakken in de bak...

- dagmar88
- Zeer actief
Prins is prima voer hoor. Ja, granen... maar wel een geperste brok waar nog wat in zitMariskaB schreef:Dan is Yarrah dus al helemaal geen optie voor mij, want mijn hond heeft erg last van boeren en oprispingen met soms zelfs braken...
(das weer meer iets voor gedrag topic, want snap er niets van waarom een hond dat doet.. ziet er dolkomisch uit)
En de mijne is gewoon kieskeurig.. (of weet precies dat ik net zo lang probeer tot hij wat op eet... als hij zn brokken niet eet, doet het vrouwtje er van zelf gekookte kip door of leverworst)
Pluis vreet alles
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
hey yuri, dus je hebt eerst zelf gekookt, ben daarna brokken gaan geven en je hebt vegetarisch geprobeerd. En dat terwijl je jezelf continu tegen spreekt.
eerst heb je gekookt voor je hond maar dat werd te duur
daarna beweerde je dat je 24 jaar brokken hebt gegeven
en nu beweer je dat je ook vegetarisch hebt gevoed
wat is het nu?
volgens mij ben je gewoon een lul ijzer dat gewoon gelijk moet hebben en totaal nergens geen verstand van hebt en gewoon uit je nek lult. hoezo onwaarheden. pffffffffffffffffff stomme eikel. sorry maar nu ben ik het zat. discusieren oke, maar onwaarheden, en liegen en waarheden verdraaien gaat me toch echt te ver.
wat is het nu?
volgens mij ben je gewoon een lul ijzer dat gewoon gelijk moet hebben en totaal nergens geen verstand van hebt en gewoon uit je nek lult. hoezo onwaarheden. pffffffffffffffffff stomme eikel. sorry maar nu ben ik het zat. discusieren oke, maar onwaarheden, en liegen en waarheden verdraaien gaat me toch echt te ver.
- Icecold81
- Zeer actief
Nee niet met Smuldier, maar met Carnibest moest ik altijd prakken.. was anders zon halve worst vond ik ook zowatdagmar88 schreef: Prins is prima voer hoor. Ja, granen... maar wel een geperste brok waar nog wat in zit![]()
wat moet je prakken aan smuldier? Zakje opensnijden, bakje leeg gooien in z'n bak en klaar toch? En de compleet vlees versie vind ik eigenlijk minimaal ruiken zolang het koud blijft.
jouw hondje is niet kieskeurig maar heel erg slim. Charlie zou (afgezien van dat ze het niet verdraagt) ook niet iedere dag dezelfde droge brok in haar bakje willen hebben.
Pluis vreet alles
- dagmar88
- Zeer actief
MariskaB schreef:Nee niet met Smuldier, maar met Carnibest moest ik altijd prakken.. was anders zon halve worst vond ik ook zowatdagmar88 schreef: Prins is prima voer hoor. Ja, granen... maar wel een geperste brok waar nog wat in zit![]()
wat moet je prakken aan smuldier? Zakje opensnijden, bakje leeg gooien in z'n bak en klaar toch? En de compleet vlees versie vind ik eigenlijk minimaal ruiken zolang het koud blijft.
jouw hondje is niet kieskeurig maar heel erg slim. Charlie zou (afgezien van dat ze het niet verdraagt) ook niet iedere dag dezelfde droge brok in haar bakje willen hebben.
Pluis vreet allesowwww en dat stinkt zoooo dat spul byuch...
Maar met Smuldier heb je daar dus geen last van. Wat maf dat dat spul zo stinkt
- Icecold81
- Zeer actief
Ja maar Carnibest.. weet niet ik zag altijd stukken bot zitten, spierdelen, darmen ik weet niet wat ik allemaal zag en bloed...
iewww en dan deed ik het in de bak en dan moest je het op "kamertemperatuur"geven tenminste niet ijskoud....
na ja misschien ligt het ook alleen aan mij, maar ik vind het stinken...
iewww en dan deed ik het in de bak en dan moest je het op "kamertemperatuur"geven tenminste niet ijskoud....
- dagmar88
- Zeer actief
Oh, ijskoud krijgen ze het hier ook normaal niet. Denk dan dat Smuldier stukken fijner gemalen is...MariskaB schreef:Ja maar Carnibest.. weet niet ik zag altijd stukken bot zitten, spierdelen, darmen ik weet niet wat ik allemaal zag en bloed...
Beetje bloed zit wel onderin het bakje, dus recht houden is een strak plan
Ja, sommige dingen verdraagt een mensenmaag gewoon slecht. Ik voer nou al weer een tijd vers en nog steeds draait mijn maag zich om van geitenvlees... Zo'n penetrante lucht
- meg1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer
Dat riep ik 4 pagina's terug al..Dianavdberkt schreef:hey yuri, dus je hebt eerst zelf gekookt, ben daarna brokken gaan geven en je hebt vegetarisch geprobeerd. En dat terwijl je jezelf continu tegen spreekt.
wat is het nu?
Dusssszzz wie wil??
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
- Liesbeth
- Zeer actief
Bandog schreef:Moet je bij versvlees niet veel te kluiven geven om de tanden schoon te houden?
Nee, integendeel.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.