Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kijktip: Gaus versus Millan, vanavond Ned 1 Pauw en Witteman

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Kijktip: Gaus versus Millan, vanavond Ned 1 Pauw en Witteman

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef:Dat kan, ik vind hem in veel gevallen ook prima. Alleen werkt hij met 3 dingen. De poke in de hond om hem eruit te laten snappen. De choke collar en de alpha roll. Dat geeft mij aan dat de basis niet mijn ding is. Al doet hij duizend goede dingen, hij verkoopt choke collars, doet niks dan mensen aansporen om de alpha roll te doen en hij trapt met zijn voet naar een hond die naast hem aan de choke collar loopt. Als dat je ding is is dat je ding. Alleen als je tegen harde methodes bij honden bent dan moet je niet net doen alsof die van CM niks dan vredelievend zijn. Je leest in deze topic dat veel mensen die dingen al thuis doen. Waarom, omdat de hond aan de riem trekt. Jeetje, dat kan je op zoveel mildere manieren afleren. En wat is dan het argument? Het moest wel....

Als hij mij wil overtuigen dan haalt hij voor hij met een hond gaat werken de prikker eraf. Dan haalt hij ook de TT eraf en dan zegt hij ook dat dat ondingen zijn. Zolang hij er zelf mee blijft werken en ook echt honden van de grond trekt aan prikkers staat hij voor mij in hetzelfde rijtje als de mensen waarvoor ik met Eva weggerend ben bij africhting. Die deden dat ook. De mechelaar met de voorpootjes van de grond heen en weer slingeren aan de prikker. Ik zag dat als onmacht en zolang CM daar geen afstand van neemt kan ik niks anders dan hem met argusogen bekijken. Dat geeft toch niks?
Dat mag, maar het is JOUW mening... jij doet het overkomen alsof het een feit is, en dat is het niet, want ik zie dit nl niet zo op deze manier en meer mensen met mij blijkbaar niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik ben ook kritisch op het gebruik van stroombanden en dan met name de uitleg die er in het programma bij gegeven wordt. Dus dat deel ik met je. Prikkers heb ik volgens mij alleen gezien als 'eigen' halsbanden van honden. Hij ruilde ze juist om voor een platte riem. Omdat hij zei dat het toedienen van extra pijnprikkels, zeker bij 'vechthonden' ervoor zorgt dat zij zich nog meer afsluiten en in een 'zone' raken. :19:

Ik vind hem niet werken op basis van (blijvende) angst en keiharde agressie. Ik zie het gewoon echt niet :19:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

En zijn reactie als Baby Girl eindelijk gaat eten, prachtig! En dan zijn daar Mr President en Angel.
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

MARC_S schreef:Dat kan, ik vind hem in veel gevallen ook prima. Alleen werkt hij met 3 dingen. De poke in de hond om hem eruit te laten snappen. De choke collar en de alpha roll. Dat geeft mij aan dat de basis niet mijn ding is. Al doet hij duizend goede dingen, hij verkoopt choke collars, doet niks dan mensen aansporen om de alpha roll te doen en hij trapt met zijn voet naar een hond die naast hem aan de choke collar loopt. Als dat je ding is is dat je ding. Alleen als je tegen harde methodes bij honden bent dan moet je niet net doen alsof die van CM niks dan vredelievend zijn. Je leest in deze topic dat veel mensen die dingen al thuis doen. Waarom, omdat de hond aan de riem trekt. Jeetje, dat kan je op zoveel mildere manieren afleren. En wat is dan het argument? Het moest wel....

Als hij mij wil overtuigen dan haalt hij voor hij met een hond gaat werken de prikker eraf. Dan haalt hij ook de TT eraf en dan zegt hij ook dat dat ondingen zijn. Zolang hij er zelf mee blijft werken en ook echt honden van de grond trekt aan prikkers staat hij voor mij in hetzelfde rijtje als de mensen waarvoor ik met Eva weggerend ben bij africhting. Die deden dat ook. De mechelaar met de voorpootjes van de grond heen en weer slingeren aan de prikker. Ik zag dat als onmacht en zolang CM daar geen afstand van neemt kan ik niks anders dan hem met argusogen bekijken. Dat geeft toch niks?
Ik ben het met je eens maar je moet je wel realiseren dat de honden waar cesar mee bezig is anders vaak ingeslapen worden. Het zijn dus geen honden die met een andere methode nog te redden zijn.
Afbeelding
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Neeltje schreef:En zijn reactie als Baby Girl eindelijk gaat eten, prachtig! En dan zijn daar Mr President en Angel.

Ja! Cool he! Ik vind het zowiezo knap wat hij met Baby Girl heeft kunnen bereiken.
Afbeelding
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Lellibel schreef: Ik ben het met je eens maar je moet je wel realiseren dat de honden waar cesar mee bezig is anders vaak ingeslapen worden. Het zijn dus geen honden die met een andere methode nog te redden zijn.
Voor de sint bernard in een van de filmpjes die Marc heeft geplaatst kan ik me toch niet voorstellen dat het beest ingeslapen zou worden als hij niet leerde traplopen. Dit vind ik dus een voorbeeld waar de aanpak buiten proporties is. Het is gericht op een snelle oplossing, terwijl het ook op een andere manier zou kunnen. Bovendien zag ik de noodzaak niet dat de hond perse die trap op moest.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zie zelf ook niet de noodzaak van twee pitbull-teven in huis nemen en die dan perse los samen willen hebben. :denken: Of een zwarte werk-herder perse bij de kat in de kamer willen hebben terwijl die allebei niet samen kunnen. Of inslapen van een hond die mensen in de achtertuin hebben en niet uitlaten omdat hij uitvalt. Ik snap wel dat er een aantal zeer ernstige gevallen best wel hard aangepakt moeten worden OMDAT die mensen niet weten wat ze doen overigens, maar veel gevallen worden ook keihard aangepakt omdat ze bv perse in het zwembad moeten, of zoals net aangegeven de trap op zouden moeten lopen. Volgens mij moet je Sint Bernhards sowieso niet met alle geweld naar je bovenverdieping willen hebben. :denken: Als die 1 keer valt kun je hem inslapen als hij iets breekt.

En wat me ook stoort is dat mensen net doen alsof die honden alleen zo "gered" kunnen worden. Je kan een hond ook op een andere manier de trap op leren lopen of leren geen kat aan te vallen. Wij hebben toevallig gister de honden bij het konijn gelaten. Wel een gaas neergezet voor de zekerheid. Toen zijn we ze gaan trainen en van eerst willen opeten zijn we geeindigd met twee honden die zeer kalm waren gaan liggen ergens. Ondanks dat het konijn daar liep en ondanks dat het echt het eerste konijn niet was dat ze gepakt hebben. :neenee: :mrgreen: Je kan ook NEE! zeggen en ze leren wat wel moet zonder een wurgtouwtje. :wink: Maar dat gaat niet zo snel nee. Dat duurt een uurtje of wat en je hond moet niet keihard zijn doordat hij altijd al flink gecorrigeerd wordt. Want dan is nee hetzelfde als een scheet. Maar dat heb je wel zelf veroorzaakt. Maar als ik die herder zag die met die TT werd bewerkt omdat hij op de kat af ging dan vond ik dat A een luxe probleem, B hij viel zijn bazin aan ivm redirectie en dus heb je er een probleem bij en C het helpt toch niet. Die hond kan nooit veilig bij die kat. :U: Dus daar was weinig aan de hand behalve dat de baasjes meer wilden dan ze ooit konden verwachten van het soort hond dat ze zelf in huis genomen hadden.

Soms is herplaatsen veel beter dan aanpakken. En soms is de tijd nemen een manier om helemaal geen prikkers en wurglijnen te hoeven gebruiken. Ik merk overigens dat de echte hardcore problemen zelden over zijn bij de update. Je ziet dan altijd dat ze er nog mee bezig zijn en inmiddels zijn ze dan wel al een maand een hond aan het prikken, wurgen en trapjes aan het geven op straat. Ik zou me schamen maargoed.

Nogmaals, hij doet veel dingen goed maar ik vind de mensen hier wel erg klakkeloos. Heb ik al 20 keer gezegd maar ik krijg ook al 20 keer reacties als "die honden worden anders ingeslapen" of "wat moet je anders?" Je kan zoveel anders doen. Bij geen van die honden zie ik een baas die uberhaubt iets goed doet over het algemeen dus erg veel kansen krijgt zo'n hond nu ook niet bepaald. :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef: Nogmaals, hij doet veel dingen goed maar ik vind de mensen hier wel erg klakkeloos. Heb ik al 20 keer gezegd maar ik krijg ook al 20 keer reacties als "die honden worden anders ingeslapen" of "wat moet je anders?" Je kan zoveel anders doen. Bij geen van die honden zie ik een baas die uberhaubt iets goed doet over het algemeen dus erg veel kansen krijgt zo'n hond nu ook niet bepaald. :wink:
Ik ben niet klakkeloos, ik zie het probleem niet, soms zou ik het ook anders doen, maar soms ook niet...
Maar goed, ik geloof dan ook niet in alleen positief trainen, en kan me goed vinden in een aantal van zijn manieren... zeker als ik de honden zie, want die reageren allemaal goed, geen angstig gestresste honden dus hij doet het goed in mijn ogen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Wat was dat voor heel erg schattig klein bruin hondje dat gisteren naast die dober stond te bedelen? :mrgreen: Overigens vond ik ook dat de uitzending met die dober erg goed was.
Frenk
Zeer actief

Ik heb 't filmpje met de StBernard die trap moest leren lopen ook gezien en dat is bij mij helemaal niet blijven hangen als uitermate ernstig ofzo. :scratch:
Maar dat zegt dan vast veel over mij :engel:
Afbeelding
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Frenk schreef:Ik heb 't filmpje met de StBernard die trap moest leren lopen ook gezien en dat is bij mij helemaal niet blijven hangen als uitermate ernstig ofzo. :scratch:
Ik vind het niet normaal om een hond met dichtgeknepen strot de trap op te sleuren. Stel dat een kind de trap niet op durft, zou je het dan wel normaal vinden als het met een band om z'n nek naar boven gesleurd wordt? Ik denk dat iedereen die zoiets zou zien de kinderbescherming zou bellen. Waarom wordt het bij een hond dan wel normaal gevonden?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Belle schreef:
Frenk schreef:Ik heb 't filmpje met de StBernard die trap moest leren lopen ook gezien en dat is bij mij helemaal niet blijven hangen als uitermate ernstig ofzo. :scratch:
Ik vind het niet normaal om een hond met dichtgeknepen strot de trap op te sleuren. Stel dat een kind de trap niet op durft, zou je het dan wel normaal vinden als het met een band om z'n nek naar boven gesleurd wordt? Ik denk dat iedereen die zoiets zou zien de kinderbescherming zou bellen. Waarom wordt het bij een hond dan wel normaal gevonden?
zo dan, slechte vergelijking zeg. Maar de Bernard had ook naar boven geclickerd kunnen worden, dat ben ik met je eens.
laeken
Zeer actief

malinois schreef:
MARC_S schreef: Nogmaals, hij doet veel dingen goed maar ik vind de mensen hier wel erg klakkeloos. Heb ik al 20 keer gezegd maar ik krijg ook al 20 keer reacties als "die honden worden anders ingeslapen" of "wat moet je anders?" Je kan zoveel anders doen. Bij geen van die honden zie ik een baas die uberhaubt iets goed doet over het algemeen dus erg veel kansen krijgt zo'n hond nu ook niet bepaald. :wink:
Ik ben niet klakkeloos, ik zie het probleem niet, soms zou ik het ook anders doen, maar soms ook niet...
Maar goed, ik geloof dan ook niet in alleen positief trainen, en kan me goed vinden in een aantal van zijn manieren... zeker als ik de honden zie, want die reageren allemaal goed, geen angstig gestresste honden dus hij doet het goed in mijn ogen.
Daarover verschillen we gewoon van mening. Ik vind mijn honden vele malen leuker tonen dan de honden waar CM mee aan het werk is. Als ik lekker met Cleo wandel dan loopt die zo vrolijk rond dat ik daar alleen maar van kan genieten. Ik raak haar nooit op een rottige manier aan en erger nog, ze hoeft niet eens te luisteren. Ik vraag meestal of ze wat wil doen en ze doet het dan meestal ook wel. Eva ben ik strenger maar ik raak haar met geen vinger aan en ik schreeuw nooit tegen haar. Hooguit als ze iets heel ergs doet maar dat helpt dan niet zo. Ik vraag en zij doet. Heeft ze weinig motivatie dan zwaai ik even met de bal of pak een koekje. Als ze gaat jagen dan roep ik NEE! en dan draai ik me om. Komt ze meteen weer terug. De laatste tijd wil ze schapen pakken. Dan loop ik dus gewoon elke dag even langs de schapen en nu na 2 weken zijn we al zover dat ik weer lekker kan ballen naast de schapen. Gewoon nee zeggen als ze kijkt en belonen als ze niet kijkt. Steeds dichter bij totdat ze calm en submissive bij de schapen is. En langzaam maar zeker is het kwartje gevallen. Ik hoef dus geen TT en ik hoef dus niet te corrigeren. Ik corrigeer echt wel eens hoor, maar 95% van de gevallen kan ik het vragen en haar zeggen wat ze moet doen. Als ik dat vergelijk met mensen die zeggen dat alleen corrigeren werkt dan zie ik dat dus anders. Immers, als corrigeren zo goed zou werken waarom lopen dan honden die gecorrigeerd moeten worden zo ongeveer hun hele leven met een prikker of TT? Dan helpt het toch niet? :denken: Wat ik doe helpt wel. Immers, ze stopt er gewoon mee voor altijd. Niet alleen als ik op de TT druk of aan de riem ruk. Dat is het verschil voor mij. Mijn honden zijn domweg altijd happy en wij zijn een flower power hondenfamilie. :E: En als ik dan CM bezig zie dan is dat wat ik NIET wil en ik wil ook niet dat mijn honden zo doen als de honden waarmee hij werkt.

Ik vond overigens dat die bazin van Baby Girl gister veel meer met de hond kon dan CM. Hij had de middelen om de hond te trainen. In de omgang was de bazin veel en veel verder dan hij met die hond. Hij zei het notabene zelf. Ik moet zacht worden, Amerika leert me dat ik veel te hard met honden ben. Nu zag hij dat zelfs please zeggen iets kon betekenen voor een hond. Ik begrijp prima dat mensen daar geen zin in hebben maar laten die dan in hemelsnaam nooit een husky of een windhond nemen want die gaan nooit direct en altijd alles doen wat je zegt. Ook niet na heel heel veel correcties. :U: Juist niet eigenlijk.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:
Belle schreef:
zo dan, slechte vergelijking zeg. Maar de Bernard had ook naar boven geclickerd kunnen worden, dat ben ik met je eens.
De vergelijking laat ik maar even voor wat 'ie is. Dat er ook op een andere manier gewerkt had kunnen worden, zeker. Maar er leek mij geen blijvende schade te zijn gedaan en daarom is het bij mij niet blijven hangen denk ik.
Was het zachtzinnig? Nou nee. Maar was het dierenmishandeling? Nee, ook niet :19:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Hoi Frenk, als dat normaal is dan moet je toch eerlijker gaan kijken. :wink: Hoe zou Nederland reageren als we paarden zo naar de slachtbank trokken? Dus aan een waslijn om hun nek op hun zij en buik over de grond? Of als we varkens aan touwtjes om hun nek kokkend en op hun zij spartelend een trailer in gaan trekken? Dat is dus wel letterlijk wat die Sint Bernhard even mee moest maken. :jank: Hij lag gewoon op zijn zij te kokken hangend in een waslijn dun lijntje om zijn strot dat hem alle adem ontnam omdat een mannetje domweg op zijn allerhardst aan hem stond te trekken. :eek: Ik vind het heel erg vreemd dat je dat niet schokkend vind eigenlijk. Als iemand dat bij frenk zou doen zou je hem vermoorden.

Dat begrijp ik dus even niet zo :denken:

Ik zeg niet dat die hond niet doorgetrokken mag worden over een drempel die onneembaar lijkt hoor. Ik heb ook wel eens mijn honden bij de dierenarts naar binnen getrokken. Maar nooit aan een slipketting en al helemaal niet aan een dun touwtje :neenee: . Doe dat dan alsjeblieft gewoon aan een brede halsband en stop als de hond gaat kokken en op de trap begint te spartelen waardoor hij valt. :U:

Ik zeg niet dat het verboden moet zijn maar als je het mij vraagt, meteen afkappen die hap en nooit zo met je hond omgaan. Ik doe mijn honden weg als ik mezelf betrap op dat soort dingen. Ik begrijp dat mensen mij ook helemaal niet serieus nemen met mijn honden. Maar dat geeft verder ook niet want ik vind zelf dat ik heel ver gekomen ben met al mijn honden. We zijn in elk geval allemaal gelukkig. Natuurlijk hebben ze allemaal hun problemen maar dat lijkt me logisch omdat elke hond een individu is en elk mens zijn eigen dingen wel of niet kan accepteren of afleren. Ik heb met Eva nu een soort vertrouwens-crisis gehad. Ik wist domweg niet zeker of ze niet gaat bijten in sommige situaties. Maar omdat ze een jaar lang alles kan zonder bijten wijt ik dat niet aan mijn soort opvoeding. Als dat niet goed was kon ze ook niet gewoon een wedstrijd op een club lopen en elke week 2 avonden in een groep trainen zonder dat er ooit problemen waren. En bij mij met wandelen heeft ze al in geen 1,5 jaar iets verkeerd gedaan wat dat aangaat. Maargoed, ik weet dat het wel kan gebeuren als ik eens niet op tijd nee kan roepen of even iets niet zie aankomen. Maar daar gaat echt geen touwtje om de nek of sssht tegen helpen denk ik. Ik denk dat het dan erger wordt. :wink: Want dan gaat de zen uit de hond. :U:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Belle schreef:
Omdat een hond geen kind is? Ik pak hier ook door over het algemeen in zo'n geval, zachte heelmeesters maken stinkende wonden ben ik van mening.
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

En dus mag met een hond maar alles gedaan worden ." Flikker het bij wijze van van en op de trap " ...maar leren zal het en wel nu. :pffff:
Wat boeit dat het ook anders kan...hoppa, gaan met die banaan.
En dat allemaal omdat het geen kind is . :cheer: :cheer: :cheer:

Met rust, vertrouwen komt men ook een heel end ...vaak nog veel verder ook.

edit: in het geval van die Sint, ik heb die afl toevallig gezien, zou ik het echt schokkend vinden als er zo met je hond omgegaan wordt en dat je het normaal vindt nog veel schokkender.
Dit kan op een heel andere manier gedaan worden. Ik zie totaal de noodzaak niet om dit zo hard aan te pakken en zo door de hond heen te knallen alsof het een levenloos iets is.
In mijn ogen onbegrijpelijk dat deze manier normaal gevonden wordt .
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

MJ schreef: Met rust, vertrouwen komt men ook een heel end ...vaak nog veel verder ook.
:ok: :ok:
laeken
Zeer actief

Nuyvilaq schreef:
MJ schreef: Met rust, vertrouwen komt men ook een heel end ...vaak nog veel verder ook.
En ik krijg steeds meer het idee dat dat nu net niet overkomt uit die programma's van de dog whisperer. Ik vind het meer lijken op je moet gewoon doortrekken dan loopt je hond uiteindelijk vanzelf wel mee. :U: En ik vind dat als dat al gebeurd het maar zelden echt goed gaat met die hond. Ik zie goede dingen maar de nadruk vind ik wel erg liggen op "temmen" en niet echt op begrip. Inderdaad, zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Toch is het absoluut niet zo dat dus maar alles hard moet en zonder geduld. Mijn honden zitten niet in het leger. Ik ben er ook niet in gegaan want ik haat dat soort dwang en autoritair gedoe. Het is ook hun leven waar ik rekening mee zal moeten houden. En ze zitten echt niet te wachten op een baas die ze ergens doorheen sleurt. Volgens mij komt het dan met Cleo echt nooit meer goed en Eva is dan de kruipende herder waar ik persoonlijk een hekel aan heb. :wink: Ik wil vrije honden die denken dat het leven alleen maar leuk is. Als ze echt iets ergs doen ben ik er heus wel meteen bij om daar een punt achter te zetten. Desnoods krijgen ze een correctie die ze nog lang bij blijft. Maar als ze niet willen zwemmen of niet de trap af durven gaat het hier echt anders dan bij CM hoor. :E: En het werkt altijd! :cool2: Als ze achter een kat aangaan is het nog altijd zo dat ze hier ook even goed aangesproken worden. En eigenlijk vind ik dat al niet helemaal eerlijk omdat ze puur en alleen doen wat hun instincten ingeven. Maarja, ik kan er niet tegen als ze een kat pakken en doodmaken dus dat mag echt niet :S:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Pendrag schreef: Zijn basiscursus (gehoorzame hond in 3 en halve week) is niet voor niets met zo'n hoog tempo. Je bent dan zo intensief met je hond en zijn opvoeding/training bezig dat er eigenlijk alleen ruimte is voor gewenst gedrag.
Dat vind ik wel een beetje vaag klinken hoor. Het zorgt óók voor een vlotte doorstroom :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MJ schreef:En dus mag met een hond maar alles gedaan worden ." Flikker het bij wijze van van en op de trap " ...maar leren zal het en wel nu. :pffff:
Wat boeit dat het ook anders kan...hoppa, gaan met die banaan.
En dat allemaal omdat het geen kind is . :cheer: :cheer: :cheer:

Met rust, vertrouwen komt men ook een heel end ...vaak nog veel verder ook.

edit: in het geval van die Sint, ik heb die afl toevallig gezien, zou ik het echt schokkend vinden als er zo met je hond omgegaan wordt en dat je het normaal vindt nog veel schokkender.
Dit kan op een heel andere manier gedaan worden. Ik zie totaal de noodzaak niet om dit zo hard aan te pakken en zo door de hond heen te knallen alsof het een levenloos iets is.
In mijn ogen onbegrijpelijk dat deze manier normaal gevonden wordt .
Nee niet alles maar soms moet je even doorpakken om het beste resultaat te krijgen, misschien niet jouw manier, maar dat wil toch nog niet zeggen dat het verkeerd is?
Ik zeg ook niet dat clickeren en puur positief trainen slecht is... alleen geloof ik er niet in dus werkt het hier niet... :19: Als je iets doet moet je er voor de volle 100% achter staan en in geloven, dat doe ik niet dus werkt het nooit.
Mijn honden hebben allemaal nog het volste vertrouwen in en respect voor mij dus zolang dit nog zo is zal het vast nog wel meevallen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Nuyvilaq schreef:
En ik krijg steeds meer het idee dat dat nu net niet overkomt uit die programma's van de dog whisperer. Ik vind het meer lijken op je moet gewoon doortrekken dan loopt je hond uiteindelijk vanzelf wel mee. :U: En ik vind dat als dat al gebeurd het maar zelden echt goed gaat met die hond. Ik zie goede dingen maar de nadruk vind ik wel erg liggen op "temmen" en niet echt op begrip. Inderdaad, zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Toch is het absoluut niet zo dat dus maar alles hard moet en zonder geduld. Mijn honden zitten niet in het leger. Ik ben er ook niet in gegaan want ik haat dat soort dwang en autoritair gedoe. Het is ook hun leven waar ik rekening mee zal moeten houden. En ze zitten echt niet te wachten op een baas die ze ergens doorheen sleurt. Volgens mij komt het dan met Cleo echt nooit meer goed en Eva is dan de kruipende herder waar ik persoonlijk een hekel aan heb. :wink: Ik wil vrije honden die denken dat het leven alleen maar leuk is. Als ze echt iets ergs doen ben ik er heus wel meteen bij om daar een punt achter te zetten. Desnoods krijgen ze een correctie die ze nog lang bij blijft. Maar als ze niet willen zwemmen of niet de trap af durven gaat het hier echt anders dan bij CM hoor. :E: En het werkt altijd! :cool2: Als ze achter een kat aangaan is het nog altijd zo dat ze hier ook even goed aangesproken worden. En eigenlijk vind ik dat al niet helemaal eerlijk omdat ze puur en alleen doen wat hun instincten ingeven. Maarja, ik kan er niet tegen als ze een kat pakken en doodmaken dus dat mag echt niet :S:
Ik wil ook vrije honden en geen kruipende honden en die heb ik ook niet... dus als je doorpakt wil dat niet zeggen dat je kruipende honden krijgt...
Xavi wilde eerst, toen hij hier net was, ook niet buiten lopen, ja terug naar huis... ik ben gewoon doorgelopen en na een weekje liep ie mee als een kievit....
En niks kruipen, sleuren of wat dan ook... gewoon hop doorlopen...en braaf als ie een paar pasjes gelopen had, maar niet stoppen.
Maar goed, wat ik al zei het is wat je zelf wil en kan, deze manier werkt voor mijn honden en voor mij het beste, al jaren... dus ik zie totaal niet in waarom ik dat zou moeten veranderen... Ik heb geweldige honden, vrij en met veel plezier... dat vind ik het belangrijkste en wat iemand anders er van vind, tja daar kan ik niet echt wakker van liggen. Ik moet er mee leven... niet iemand anders. :wink:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

malinois schreef: Xavi wilde eerst, toen hij hier net was, ook niet buiten lopen, ja terug naar huis... ik ben gewoon doorgelopen en na een weekje liep ie mee als een kievit....
da's bij iedereen zo hoor, ongeacht de 'trainingswijze' Als je hem de heenweg getild had en de terugweg had laten lopen was hij net zo vrij geweest.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef: Xavi wilde eerst, toen hij hier net was, ook niet buiten lopen, ja terug naar huis... ik ben gewoon doorgelopen en na een weekje liep ie mee als een kievit....
da's bij iedereen zo hoor, ongeacht de 'trainingswijze' Als je hem de heenweg getild had en de terugweg had laten lopen was hij net zo vrij geweest.
dat zal best maar sorry daar begin ik niet aan, dat is niet mijn manier...
ze hebben pootjes gekregen om op te lopen dan doen ze dat ook maar... en het werkt dus geen probleem.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Wij hebben het ook wel eens gedaan. Ik vond het best leuk hoor :wink:
Maar de eerlijkheid gebied mij óók te zeggen dat ik het een bijna sektarische ervaring vond, die paar weken.
Ik kon mij (vanzelfsprekend :mrgreen: ) niet in elk facet van het lesprogramma vinden, maar er was ook absoluut geen seconde tijd om ergens wat dieper op in te gaan. Ik begrijp dat wel, want voor je het weet zit je elke avond in een discussiegroepje, maar ik kreeg er ook wel eens een beetje vreemd gevoel bij.
Die pas-sessie's voor de gentle leader waar iedereen eigenlijk toch wel naartoe gepushed werd, en de 'voerinfo' van de sponsor enzo, en die speciale MG riemen die je eigenlijk wel moest hebben.

Ik vond dat onze instructrice een stuk beter tot haar recht kwam toen die basiscursus afgelopen was, en de druk er vanaf was :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
laeken
Zeer actief

malinois schreef:
ze hebben pootjes gekregen om op te lopen dan doen ze dat ook maar... en het werkt dus geen probleem.
Ik had er wel begrip voor dat een baby-dier dat van nature zeer slecht bezig is door van het nest weg te lopen dat dus niet kan. Dan blokkeren ze. Ma gaat eten halen en het is niet handig als er dan een nest pups van 8 weken mee gaat. Die moeten thuis blijven en daarom lopen pups niet mee. Eva rende overigens terug naar huis als ik haar los meenam. :F: Op een bepaalde afstand van huis vond ze het wel weer leuk geweest en weg was ze. :lekkerpuh: :smile: En eenmaal thuis raakte ze dan in de war omdat de deur dicht was natuurlijk en dan kwam ze weer aanrennen. :engel: Ze was er net nog niet klaar voor. Ik heb haar gewoon beloond voor meelopen. Niet meegetrokken. En nu wil ze niks liever dan mee wandelen. Dus overal zijn meerdere manieren voor natuurlijk.

Ik zeg niet dat jij dingen verkeerd doet maar je kiest wel bewust altijd voor de no-nonsense aanpak. Hoe dan ook. En ik niet. En je zegt dat mijn manier een manier is van negeren van slecht gedrag en dat is dus echt niet waar. Ik kan mijn eten op tafel laten staan als ik weg loop, ik kan mijn honden eigenlijk alles laten doen wat jij ermee kan behalve dingen die ze niet kennen. Niet geleerd hebben dus. Eva kan zoeken, mij stellen, luid geven, pakwerken en revieren. Ze kan zoveel zonder dat ik ooit correcties geef tijdens trainen of spelletjes. Waar het mij om gaat is dat mijn honden geen dwang ervaren. Er is niks mis met dwang maar ik wil vrije blije lerende honden en geen honden die straf vermijden. Ik ben zelf ook zo opgevoed. Zonder enige vorm van lijfstraffen en zonder enige vorm van dwang zover dat mogelijk is. Daar wordt je creatief van heb ik het idee en ik merk dat mijn honden hoe zachter ik ze behandel zelf ook zachter en leergieriger worden. Want uiteindelijk ben ik echt de enige niet die met een muilkorf moet werken bij een zeer pittig uitgepakte Belg. Ook mensen die hard trainen en waarvan de hond op hoog niveau afgericht is lopen met honden met muilkorven en een prikker of een TT om maar wat te noemen. Dus puntje bij paaltje hoef je niet hard te zijn tegen een hond. Eva is een hele hele zachte hond. Als ze echt over de streep gaat is een NEE! ruim voldoende en als ze ergens totaal in opgaat is een zeer milde correctie al genoeg. Dat is wel zo omdat ze niet afgehard is in correcties. Als je begint met corrigeren en doorpakken op jonge leeftijd dan denk ik dat je honden daardoor later veel harder aangepakt moeten worden. Wuilus heb ik wel opgevoed met de slipketting omdat dat 20 jaar geleden nu eenmaal je van het was en ik geen verstand van honden had. Die hond kon op het laatst door alles heen haar gang gaan. Ze beet me ook nog als ik te ver ging. Dat had ik toch echt zelf gedaan en toen ik een leren band kocht en daarmee stopte werd het wel degelijk een totaal andere hond en kon ik pas echt van haar genieten. Dus met Eva ben ik meteen zo begonnen en ik clicker niet, ik negeer geen slecht gedrag en ik sta niet te hopen op goed gedrag. Ik stuur ze gewoon. Daarom zeggen wij hier altijd, een belgische herder kan een pittig ding zijn maar goddank zit er een enorm stuur op. Ik trap dus zelden keihard op de rem. Als je goed stuurt hoeft dat in mijn ogen ook niet. Dan kun je heerlijk samen scheuren en dan zit de hond ook lekker omdat hij weet dat er niet ineens iets kan komen waardoor hij zich kapot schrikt of pijn krijgt :E:

Want je doet wel steeds alsof ik je aanval maar jij bent het die constant mijn berichten aanvalt en zegt dat ik slecht gedrag negeer en loop te clickeren. Ik heb werkelijk nog nooit geclickerd en ik negeer soms slecht gedrag als ik denk dat negeren een zinvolle reactie is. Het is niet zo zwart wit. Vaak is dat ook zo overigens, dat ik slecht gedrag negeer. Worden ze druk als ik thuis kom dan negeer ik ze. Gaan ze liggen dan begroet ik ze kalm en sinds ze dat door hebben pakt Eva de bal en gaat ze op de bank liggen. Vloeit de spanning weg en dan is ze dus ook kalm zonder dwang en gedoe. :U: Dat hebben ze zelf kunnen bedenken en ik hoef niks te zeggen. Juist dat zelf bedenken ben ik een groot voorstander van. :wink:

Dus niet steeds doen alsof ik jou aanval als ik reageer op een van de berichten die jij post naar aanleiding van wat ik zeg. We zijn het hier niet over eens en dus reageer ik soms. Maar dat is niet hetzelfde als aanvallen. Jij zegt dat je niks merkt aan je honden als je doorpakt. Ik zie dat gewoon anders omdat ik een ander referentiekader heb en daar weet jij weer niks van want jij kan helemaal niet weten hoe ik dingen doe en ook niet hoe mijn honden zijn. Ik weet wel hoe honden zijn die je hard aanpakt omdat ik dat zelf ook altijd gedaan heb. Dat geeft echt andere honden. Ik geloof best dat je je niveau bij IPO nog niet kan bereiken zonder door te pakken omdat in die sport altijd wel ergens door gepakt wordt. Maar zodra er iemand komt die een manier laat zien waarbij dat niet nodig is en die wel het niveau haalt verandert dat misschien zelfs wel een keer. En niet gaan sputteren want elke africhter op het forum gebruikt correctiebanden en straft de hond. Ik ken niemand, niet in dagelijks leven en niet op het forum, die dat niet doet maar wel IPO of knpv doet. Dat is onlosmakelijk aan elkaar verbonden en daarom konden wij dus geen IPO doen. Hoe dan ook eindig je met straffen. Dat wil ik niet. Behendigheid kan op het hoogste niveau zonder straffen. Dus daar kozen we voor. Helaas is dat dus nu afgelopen. :S:
Afbeelding
Neeltje

Pendrag schreef: Of honden zouden moeten worden ingeslapen licht in hoofdzaak aan de eigenaar.
Dat wordt in iedere uitzending bij CM ook duidelijk gemaakt. Maar goed, als ze er verder niets aan doen, zal het dier dus ook worden ingeslapen, daar doen ze in Amerika niet ze moeilijk over als hier in Nederland. Jou hond bijt andere honden/mensen en je lost het probleem niet op. Hoppa, weg ermee. Heb je soms ook de aflevering gezien met een hond die al 'huisarrest' had gekregen en in de tuin alleen nog maar in een geheel, dus ook bovenop afgesloten ruimte moest zitten?

Zeker, veel van deze mensen hadden zowiezo niet aan zo'n hond moeten beginnen, maar goed, ze hebben het gedaan en mijn petje af dat ze er toch nog mee verder willen. Vele anderen (in Amerika) zullen hun hond of de straat op gooien of een spuitje laten geven. Je bent je ervan bewust dat er al zeker zo'n 3 à 4 miljoen honden per jaar in Amerika worden ingeslapen in de asielen? Gewoon omdat er veel te veel zijn. Dat er gebieden zijn waar je niet eens met je hond buiten kunt gaan wandelen omdat er te gevaarlijk is door al de zwerfhonden roedels die er zijn?
Neeltje

MARC_S schreef:
malinois schreef:
Rosita Compagner schreef: da's bij iedereen zo hoor, ongeacht de 'trainingswijze' Als je hem de heenweg getild had en de terugweg had laten lopen was hij net zo vrij geweest.
Ik had er wel begrip voor dat een baby-dier dat van nature zeer slecht bezig is door van het nest weg te lopen dat dus niet kan. Dan blokkeren ze. Ma gaat eten halen en het is niet handig als er dan een nest pups van 8 weken mee gaat. Die moeten thuis blijven en daarom lopen pups niet mee. Eva rende overigens terug naar huis als ik haar los meenam. :F: Op een bepaalde afstand van huis vond ze het wel weer leuk geweest en weg was ze. :lekkerpuh: :smile: En eenmaal thuis raakte ze dan in de war omdat de deur dicht was natuurlijk en dan kwam ze weer aanrennen. :engel: Ze was er net nog niet klaar voor. Ik heb haar gewoon beloond voor meelopen. Niet meegetrokken. En nu wil ze niks liever dan mee wandelen. Dus overal zijn meerdere manieren voor natuurlijk.

Ik zeg niet dat jij dingen verkeerd doet maar je kiest wel bewust altijd voor de no-nonsense aanpak. Hoe dan ook. En ik niet. En je zegt dat mijn manier een manier is van negeren van slecht gedrag en dat is dus echt niet waar. Ik kan mijn eten op tafel laten staan als ik weg loop, ik kan mijn honden eigenlijk alles laten doen wat jij ermee kan behalve dingen die ze niet kennen. Niet geleerd hebben dus. Eva kan zoeken, mij stellen, luid geven, pakwerken en revieren. Ze kan zoveel zonder dat ik ooit correcties geef tijdens trainen of spelletjes. Waar het mij om gaat is dat mijn honden geen dwang ervaren. Er is niks mis met dwang maar ik wil vrije blije lerende honden en geen honden die straf vermijden. Ik ben zelf ook zo opgevoed. Zonder enige vorm van lijfstraffen en zonder enige vorm van dwang zover dat mogelijk is. Daar wordt je creatief van heb ik het idee en ik merk dat mijn honden hoe zachter ik ze behandel zelf ook zachter en leergieriger worden. Want uiteindelijk ben ik echt de enige niet die met een muilkorf moet werken bij een zeer pittig uitgepakte Belg. Ook mensen die hard trainen en waarvan de hond op hoog niveau afgericht is lopen met honden met muilkorven en een prikker of een TT om maar wat te noemen. Dus puntje bij paaltje hoef je niet hard te zijn tegen een hond. Eva is een hele hele zachte hond. Als ze echt over de streep gaat is een NEE! ruim voldoende en als ze ergens totaal in opgaat is een zeer milde correctie al genoeg. Dat is wel zo omdat ze niet afgehard is in correcties. Als je begint met corrigeren en doorpakken op jonge leeftijd dan denk ik dat je honden daardoor later veel harder aangepakt moeten worden. Wuilus heb ik wel opgevoed met de slipketting omdat dat 20 jaar geleden nu eenmaal je van het was en ik geen verstand van honden had. Die hond kon op het laatst door alles heen haar gang gaan. Ze beet me ook nog als ik te ver ging. Dat had ik toch echt zelf gedaan en toen ik een leren band kocht en daarmee stopte werd het wel degelijk een totaal andere hond en kon ik pas echt van haar genieten. Dus met Eva ben ik meteen zo begonnen en ik clicker niet, ik negeer geen slecht gedrag en ik sta niet te hopen op goed gedrag. Ik stuur ze gewoon. Daarom zeggen wij hier altijd, een belgische herder kan een pittig ding zijn maar goddank zit er een enorm stuur op. Ik trap dus zelden keihard op de rem. Als je goed stuurt hoeft dat in mijn ogen ook niet. Dan kun je heerlijk samen scheuren en dan zit de hond ook lekker omdat hij weet dat er niet ineens iets kan komen waardoor hij zich kapot schrikt of pijn krijgt :E:

Want je doet wel steeds alsof ik je aanval maar jij bent het die constant mijn berichten aanvalt en zegt dat ik slecht gedrag negeer en loop te clickeren. Ik heb werkelijk nog nooit geclickerd en ik negeer soms slecht gedrag als ik denk dat negeren een zinvolle reactie is. Het is niet zo zwart wit. Vaak is dat ook zo overigens, dat ik slecht gedrag negeer. Worden ze druk als ik thuis kom dan negeer ik ze. Gaan ze liggen dan begroet ik ze kalm en sinds ze dat door hebben pakt Eva de bal en gaat ze op de bank liggen. Vloeit de spanning weg en dan is ze dus ook kalm zonder dwang en gedoe. :U: Dat hebben ze zelf kunnen bedenken en ik hoef niks te zeggen. Juist dat zelf bedenken ben ik een groot voorstander van. :wink:

Dus niet steeds doen alsof ik jou aanval als ik reageer op een van de berichten die jij post naar aanleiding van wat ik zeg. We zijn het hier niet over eens en dus reageer ik soms. Maar dat is niet hetzelfde als aanvallen. Jij zegt dat je niks merkt aan je honden als je doorpakt. Ik zie dat gewoon anders omdat ik een ander referentiekader heb en daar weet jij weer niks van want jij kan helemaal niet weten hoe ik dingen doe en ook niet hoe mijn honden zijn. Ik weet wel hoe honden zijn die je hard aanpakt omdat ik dat zelf ook altijd gedaan heb. Dat geeft echt andere honden. Ik geloof best dat je je niveau bij IPO nog niet kan bereiken zonder door te pakken omdat in die sport altijd wel ergens door gepakt wordt. Maar zodra er iemand komt die een manier laat zien waarbij dat niet nodig is en die wel het niveau haalt verandert dat misschien zelfs wel een keer. En niet gaan sputteren want elke africhter op het forum gebruikt correctiebanden en straft de hond. Ik ken niemand, niet in dagelijks leven en niet op het forum, die dat niet doet maar wel IPO of knpv doet. Dat is onlosmakelijk aan elkaar verbonden en daarom konden wij dus geen IPO doen. Hoe dan ook eindig je met straffen. Dat wil ik niet. Behendigheid kan op het hoogste niveau zonder straffen. Dus daar kozen we voor. Helaas is dat dus nu afgelopen. :S:
Het dringt nog steeds niet tot je door hoe de geestestoestand is van de dieren die Cesar Millan behandelt. Dat zijn al lang geen lieve aardige hondjes meer die door een beetje negeren rustig worden. Die zijn gewoon hartstikke doorgedraaid.. Je blijft het maar over hoe jou honden zijn prima, maar jou honden zitten niet in het programma en die worden niet behandeld. En dus kun je de methode die hij gebruikt op die honden niet projecteren op jouw honden. Mijn hond hoeft ook niet zo gehandeld te worden. En in de puppycursus die ik van Cesar Millan heb gedaan, wordt met geen woord gesproken over in de zij prikken of op de rug gooien.
laeken
Zeer actief

Neeltje schreef: Het dringt nog steeds niet tot je door hoe de geestestoestand is van de dieren die Cesar Millan behandelt. Dat zijn al lang geen lieve aardige hondjes meer die door een beetje negeren rustig worden. Die zijn gewoon hartstikke doorgedraaid.. Je blijft het maar over hoe jou honden zijn prima, maar jou honden zitten niet in het programma en die worden niet behandeld. En dus kun je de methode die hij gebruikt op die honden niet projecteren op jouw honden. Mijn hond hoeft ook niet zo gehandeld te worden. En in de puppycursus die ik van Cesar Millan heb gedaan, wordt met geen woord gesproken over in de zij prikken of op de rug gooien.
Ach, die zijn helemaal niet doorgedraaid. Dat vindt jij misschien. Mijn honden zijn dan nl ook doorgedraaid. Cleo gaat ook niet in een klein blauw zwembad en Eva durfde tot 12 maanden ook geen trappen te lopen. En ze wil als we trainen ook niet geaaid worden door vreemden. So what? Dan leer ik ze dat op mijn manier als ik dat nodig vind. En niet alles MOET! Ik vind het totaal belachelijk om te doen alsof een of andere extreem pittige herder doorgedraaid is als hij niet met katten kan :piew: . En waarom moet je nu weer zo nodig kippen bij een jachthond met prooidrift. :denken: Eerlijk gezegd vind ik dat weer veel doorgedraaider. :wink:

En weer die opmerking over negeren. Alsof je negeert als je niet doortrekt. Alsof je negeert als je je hond geen TT om doet. Sorry, daarmee geef je al aan dat je niet eens leest wat ik zeg. En je vindt honden doorgedraaid omdat ze normaal hondengedrag vertonen. En omdat ze een baas hebben die ze gek gemaakt heeft. Waar praten we dan eigenlijk nog over? Jij vindt het normaal dat een hond die geen trappen wil lopen of een hond die op een kat af wil gewurgd wordt tot hij erbij neervalt en ik vind dat dus niet normaal. Die wolfhond vond ik nl wel normaal. Hij raakte opgefokt van honden omdat hij aan een korte riem en de prikker liep. En omdat ze er niks mee deden. Als dat al doorgedraaid is dan weet ik het ook niet meer. Ik vond het in elk geval dood normaal dat die hond redirectie had naar zijn baasjes. Dat hebben zoveel honden die met zoveel onbegrip behandeld worden. De baasjes en CM zijn soms doorgedraaid als je het mij vraagt.

Zou jij vlees eten van een koe die aan een waslijn om de nek het slachthuis ingetrokken werd. Omdat ze niet meer zelf durfde lopen? Dus maar doortrekken? Want die koe is doorgedraaid omdat ze weigert naar het abattoir te lopen? Je beseft toch ook wel dat die honden niet dwars zijn maar niet anders kunnen? Daar is niks doorgedraaid aan. Leer het ze gewoon en ga er niet zo respectloos en zo ongeduldig mee om. Dat vind ik onwaardig en oneerlijk.
Afbeelding
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

je hebt sterke punten waar ik het toch mee eens ben,bij het zwembadavontuur had ik ook zoiets van waarom moet dit eigenlijk. :hmmm:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”