Maar zij was een halve, vandaar dat zij op de jackies reageertMARC_S schreef:
Wuilus negeerde ook witjes, zelfs als die haar beten. Ook Yorkies waren lucht. JR was een ander verhaal.
Zij was zelfs een herder x bouvier. Nog erger!![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tot 2x toe maltezers doodbijten
Moderator: moderatorteam
-
jidde
- Qal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
- Aantal honden: 2
Ben je nou echt zo dom of snap je echt niet dat honden niet kunnen redeneren?Pak-de-bal schreef:ja.. hallo... een correctie van schuddend in de bek houden, tot er geen leven meer in zit..
nou, je hebt wel een typisch kijk op een correctie , hoor
Ik vind je verder een enorm grappige troll hoor maar doe eens beter je best.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Ik werk bij Kawasaki, en die maken ook robots. Alleen nooit een Bauke model gezien, dus waar die toch vandaan komt?Pak-de-bal schreef:gaan we er een draai aanmaken , dat die Malthezer de schuldige is?Brigitte schreef:Sorry maar dan krijgt gewoon die Malthezer een holwipper terug richting baasSuuz schreef:Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat als je met een staff of wat voor hond dan ook loopt en er komt een grote boze Maltezer op je 'afstormen' dat je niet in staat bent om te voorkomen dat hij die hond doodbijt.
Als je je eigen hond een beetje kent en je ziet die hond aankomen dan moet gewoon koste wat kost die kop in de lucht blijven, al moest ik op m'n eigen hond gaan zitten of weet ik veel wat, ik zou er alles aan doen.
En als je dat niet kan, omdat hij te sterk voor je is dan had je nooit zo'n hond moeten nemen.![]()
Ik zou het vreselijk vinden als een van mijn honden een ander doodbijt, ook al kwam die andere aanstormen, ik zou nooit de schuld bij dat andere baasje neerleggen.![]()
![]()
het moet niet gekker worden, toch?
Gisteren heeft Bauke ook een Maltezer kwaad gezien, maar Bauke deed niets![]()
Hij negeerde volledig deze kleine hond, die naar hem blafde
( ze zaten wel allebei aan de lijn, en ik weet zeker dat dat niets had uitgemaakt)
we liepen achter elkaar, dus Bauke hàd zo een spurt kunnen nemen, maar nee![]()
dus waar hebben we het over?
-
chrico
- Zeer actief
nee schat, dat is wat jouw hersenspinsel jou laat denken dat er staat.MARC_S schreef:
Jouw honden verwonden dus alleen zeg je als er een hond op ze afkomt als ze ergens lopen. Ze bijten dan maar dat is normaal voor honden want dat hoort bij de hondentaal.
Maak jij je nu maar druk om jouw hondjes, de mijne erbij gaan jouw gedachtegang te boven.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Dan moet die hond van jou wel signalen afgevenLars schreef:Blijft het feit dat je die plaat-voor-de-kop maltezer dus gewoon bij je houdt en als hij losbreekt je jammer genoeg de gevolgen van zijn eigen gedrag moet dragen.![]()
Ik ga in ieder geval geen rekening houden met plaat-voor-de-kop exemplaren van welk ras dan ook, als ze de waarschuwingen van mijn hond al niet snappen hoe moet ik dan zien wat hun eigen insteek is?Ik hou gewoon netjes mijn hond bij me en verwacht dat van een ander ook.

- Mit
- Zeer actief
Geloof mij nou maar, dat doet ie echt wel bij grotere hondenFrenk schreef:Dan moet die hond van jou wel signalen afgevenLars schreef:Blijft het feit dat je die plaat-voor-de-kop maltezer dus gewoon bij je houdt en als hij losbreekt je jammer genoeg de gevolgen van zijn eigen gedrag moet dragen.![]()
Ik ga in ieder geval geen rekening houden met plaat-voor-de-kop exemplaren van welk ras dan ook, als ze de waarschuwingen van mijn hond al niet snappen hoe moet ik dan zien wat hun eigen insteek is?Ik hou gewoon netjes mijn hond bij me en verwacht dat van een ander ook.
Kleintjes vindt ie leuk
- Qal
- Zeer actief
Geef mij de vertaling dan maar.Frenk schreef:Dan moet die hond van jou wel signalen afgeven
Moet ik hem dan preventief muilkorven omdat ie verbaal ontzettend lelijk doet tegen dominante plintenpissers of moet ik hem de hemel inprijzen omdat hij los ontzettend voorzichtig en lief met ze omgaat? Zeg jij het maar.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ja ok, wat jij wil.chrico schreef:nee schat, dat is wat jouw hersenspinsel jou laat denken dat er staat.MARC_S schreef:
Jouw honden verwonden dus alleen zeg je als er een hond op ze afkomt als ze ergens lopen. Ze bijten dan maar dat is normaal voor honden want dat hoort bij de hondentaal.
Maak jij je nu maar druk om jouw hondjes, de mijne erbij gaan jouw gedachtegang te boven.
chrico schreef:Ik ga er vanuit zoals ik zou reageren en dat is dat ik op zo een moment ingrijp voor mijn honden het zouden doen maar ga er ook vanuit dat als dit gebeurd nadat je mij gepasseerd bent en ik niet zie wat er gebeurde dat ik ook te laat kan zijn met ingrijpen. Dan nog zijn mijn honden op dat moment niet fout maar jij als baas van de ontsnapte hond.
1 van mijn honden blaft niet, gromt zelden, maar verteld wel met zijn houding wat hij wel en niet goed vind. Bijten is geen laatste redmiddel, bijten is hondentaal, soms zacht soms hard net wat de tegenstander verdiend op zo een moment.
-
chrico
- Zeer actief
Sorry marc, maar je treiterij gaat nu wel lang door. Naar mijn verzoek te stoppen luister je niet dus zal ik het via een ander moeten doen.MARC_S schreef:Ja ok, wat jij wil.chrico schreef:nee schat, dat is wat jouw hersenspinsel jou laat denken dat er staat.MARC_S schreef:
Maak jij je nu maar druk om jouw hondjes, de mijne erbij gaan jouw gedachtegang te boven.![]()
chrico schreef:Ik ga er vanuit zoals ik zou reageren en dat is dat ik op zo een moment ingrijp voor mijn honden het zouden doen maar ga er ook vanuit dat als dit gebeurd nadat je mij gepasseerd bent en ik niet zie wat er gebeurde dat ik ook te laat kan zijn met ingrijpen. Dan nog zijn mijn honden op dat moment niet fout maar jij als baas van de ontsnapte hond.
1 van mijn honden blaft niet, gromt zelden, maar verteld wel met zijn houding wat hij wel en niet goed vind. Bijten is geen laatste redmiddel, bijten is hondentaal, soms zacht soms hard net wat de tegenstander verdiend op zo een moment.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Mit
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
Maar de honden waar hier volgens mij over gesproken wordt, of die ik in ieder geval bedoel als ik het heb over preventief muilkorven, die gaan zonder waarschuwing, zonder signalen af te geven, meteen over tot grijpen voor de kill.Jinx schreef:Geloof mij nou maar, dat doet ie echt wel bij grotere hondenFrenk schreef:Dan moet die hond van jou wel signalen afgevenLars schreef:Blijft het feit dat je die plaat-voor-de-kop maltezer dus gewoon bij je houdt en als hij losbreekt je jammer genoeg de gevolgen van zijn eigen gedrag moet dragen.![]()
![]()
Kleintjes vindt ie leuk
Daar zouden jullie je dan toch niet door aangesproken moeten voelen

- Mit
- Zeer actief
Wij voelen ons ook absoluut niet aangesproken hoorFrenk schreef:Maar de honden waar hier volgens mij over gesproken wordt, of die ik in ieder geval bedoel als ik het heb over preventief muilkorven, die gaan zonder waarschuwing, zonder signalen af te geven, meteen over tot grijpen voor de kill.Jinx schreef:Geloof mij nou maar, dat doet ie echt wel bij grotere hondenFrenk schreef:Dan moet die hond van jou wel signalen afgevenLars schreef:Blijft het feit dat je die plaat-voor-de-kop maltezer dus gewoon bij je houdt en als hij losbreekt je jammer genoeg de gevolgen van zijn eigen gedrag moet dragen.![]()
![]()
Kleintjes vindt ie leuk
Daar zouden jullie je dan toch niet door aangesproken moeten voelen
Maar we wilden gewoon even wat voorbeelden geven hoe het bij ons gaat en dat dat gewoon goed gaat.
Aangezien ik geen hond heb die meteen voor de kill gaat maar wel een hond die niet vriendelijk is tegen grotere andere honden is dat de enige vergelijking die ik kan trekken en voorbeelden die ik kan aanhalen
-
laeken
- Zeer actief
Je moet nu inderdaad wel een klacht indienen bij het moderatorteam want ik ga wel heeeel ver als ik je even wijs op je eigen verhaal van enkele weken geleden.chrico schreef:Sorry marc, maar je treiterij gaat nu wel lang door. Naar mijn verzoek te stoppen luister je niet dus zal ik het via een ander moeten doen.MARC_S schreef:Ja ok, wat jij wil.chrico schreef:nee schat, dat is wat jouw hersenspinsel jou laat denken dat er staat.MARC_S schreef:
Maak jij je nu maar druk om jouw hondjes, de mijne erbij gaan jouw gedachtegang te boven.![]()
Ik heb inderdaad gehoord dat jij en nog wat mensen nu alles op alles zetten om mij gebanned te krijgen. Maar deze poging vind ik buiten alle proporties slecht zelf
-
jidde
- Qal
- Zeer actief
-
chrico
- Zeer actief
Ik heb het modteam gevraagd om hetzelfde verzoek te doen aan jou zoals ik dat gedaan heb, gewoon simpelweg stoppen met mij of mijn honden overal bij te slepen in een topic als ik reageer. Als ik al jou tegenstijdigheden moet gaan zoeken dan ben ik morgen nog bezig dus ik begin daar niet aan als je het niet erg vind.MARC_S schreef:
Je moet nu inderdaad wel een klacht indienen bij het moderatorteam want ik ga wel heeeel ver als ik je even wijs op je eigen verhaal van enkele weken geleden.![]()
Ik heb inderdaad gehoord dat jij en nog wat mensen nu alles op alles zetten om mij gebanned te krijgen. Maar deze poging vind ik buiten alle proporties slecht zelfIk had het wel via dat topic van Inge gespeeld als ik jullie was
Degene die jou die info geeft over mij mag zich dan wel eens heel hard achter de oren gaan krabben over de juistheid van die info. Zo belangrijk ben je nu ook weer niet
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
chrico
- Zeer actief
Oh okee. Gelukkig maar dat je vriendin wel het onderscheid maakt tussen een hond die voor de kill gaat en 1 die dat niet doet.Lars schreef:Gezellig.chrico schreef:Sorry marc, maar je treiterij gaat nu wel lang door. Naar mijn verzoek te stoppen luister je niet dus zal ik het via een ander moeten doen.Zo'n groot obstakel is Marc nou toch ook weer niet? Buiten dat, hij heeft wel een klein puntje in deze discussie.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
laeken
- Zeer actief
Mensen moeten ook weer niet hypocriet worden in deze kwesties. Zolang Pak de bal over het hele forum uitgesmeerd tot rellen leidt denk ik dat dit ene wissewasje tussen mij en Whera nu niet bepaad in proportie staat. Iedereen tegen PdB op de laagste manier lijkt me dan meer een opmerking waard Wendy!
Verder vond en vind ik gewoon dat ik een heel sterk punt maak in een discussie die Whera hoogstpersoonlijk eerder in deze topic met me aangegaan is. Op haar verzoek welteverstaan
Ik zie nu niet bepaald waar ik haar treiter of scheld oid maar dat zal zeker aan mij liggen 
Verder vond en vind ik gewoon dat ik een heel sterk punt maak in een discussie die Whera hoogstpersoonlijk eerder in deze topic met me aangegaan is. Op haar verzoek welteverstaan
- Frenk
- Zeer actief
Ik zal proberen om zo goed mogelijk als deze platte tekst mij toestaat uit te leggen wat ik bedoel, want ik wil niet dat iemand denkt dat ik hier te lichtzinnig of naief over doe.Lars schreef:Geef mij de vertaling dan maar.Frenk schreef:Dan moet die hond van jou wel signalen afgevenHij leeft samen met een kleintje maar ieder ander kleintje wat hij aangelijnd tegenkomt en ook maar een beetje dominant is blaft en gromt hij de kleine hondenhemel in.
Gooi ik hem los met zo'n beestje dan is er niks aan de hand.
Moet ik hem dan preventief muilkorven omdat ie verbaal ontzettend lelijk doet tegen dominante plintenpissers of moet ik hem de hemel inprijzen omdat hij los ontzettend voorzichtig en lief met ze omgaat? Zeg jij het maar.
Sommige honden zijn door mensen gefokt op hondagressie.
Er zijn verkeerde baasjes die zich door een dergelijk ras aangetrokken voelen.
Onder die honden bevinden zich types die gestoord/doorgefokt zijn en zonder waarschuwing/aanleiding/signalen een andere hond grijpen als ze maar de kans krijgen.
En er zijn honden die door omstandigheden of bij hun geboorte vals of gestoord geworden zijn.
Die 'gestoorde' honden lopen hopelijk aangelijnd.
Zelfs dan kan het gebeuren dat een witje/swiffertje/plintenpisser (
Als de aanlopende hond dan ongewenst gedrag vertoont is een correctie op zijn plaats.
Natuurlijk kan een terechte correctie al op heel veel schade uitlopen. Vreselijk, maar zo werkt het. Daar heb ik het niet over.
Maar als die hond zonder waarschuwing/signalen meteen grijpt en killt, dan zijn we echt een brug te ver.
Een dergelijke 'gestoorde' hond had gewoon preventief gemuilkorfd moeten zijn.
Da's mijn mening

- Moos
- Zeer actief
Arme mensen....Nanna schreef:http://www.telegraaf.nl/video/4139138/H ... id=4139138
De tweede keer is het hondje dus inderdaad uit haar armen getrokken schijnbaar.
Het zal je maar gebeuren zeg

-
Brigitte
- Zeer actief
Nee klapk*t, om te zorgen dat die hond dan minder schade op loopt dan wanneer hij tussen 2 kaken verdwijntPak-de-bal schreef:gaan we er een draai aanmaken , dat die Malthezer de schuldige is?Brigitte schreef:Sorry maar dan krijgt gewoon die Malthezer een holwipper terug richting baasSuuz schreef:Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat als je met een staff of wat voor hond dan ook loopt en er komt een grote boze Maltezer op je 'afstormen' dat je niet in staat bent om te voorkomen dat hij die hond doodbijt.
Als je je eigen hond een beetje kent en je ziet die hond aankomen dan moet gewoon koste wat kost die kop in de lucht blijven, al moest ik op m'n eigen hond gaan zitten of weet ik veel wat, ik zou er alles aan doen.
En als je dat niet kan, omdat hij te sterk voor je is dan had je nooit zo'n hond moeten nemen.![]()
Ik zou het vreselijk vinden als een van mijn honden een ander doodbijt, ook al kwam die andere aanstormen, ik zou nooit de schuld bij dat andere baasje neerleggen.![]()
![]()
Dus die krijgt voordat mijn hond hem zou kunnen pakken een enkeltje eigenaar van maat 42
-
jidde
ik heb ik jou en Whera nog enig vertrouwen dat jullie er wat mee doen, iets wat ik in pdb niet hebMARC_S schreef:Mensen moeten ook weer niet hypocriet worden in deze kwesties. Zolang Pak de bal over het hele forum uitgesmeerd tot rellen leidt denk ik dat dit ene wissewasje tussen mij en Whera nu niet bepaad in proportie staat. Iedereen tegen PdB op de laagste manier lijkt me dan meer een opmerking waard Wendy!![]()
![]()
![]()
Verder vond en vind ik gewoon dat ik een heel sterk punt maak in een discussie die Whera hoogstpersoonlijk eerder in deze topic met me aangegaan is. Op haar verzoek welteverstaanIk zie nu niet bepaald waar ik haar treiter of scheld oid maar dat zal zeker aan mij liggen
- Qal
- Zeer actief
Geen idee wat mijn mening, die van mijn vriendin of onze honden in het algemeen te maken hebben met jouw onvrede met Marc maar okee?chrico schreef:Oh okee. Gelukkig maar dat je vriendin wel het onderscheid maakt tussen een hond die voor de kill gaat en 1 die dat niet doet.
Het is nu heel makkelijk om persoonlijk te worden maar dat doe ik lekker niet.
- Frenk
- Zeer actief
Nanna schreef:http://www.telegraaf.nl/video/4139138/H ... id=4139138

-
laeken
- Zeer actief
Misschien moet jij dan eens ophouden met op mij reageren en mij beledigen als je zo fijngevoelig bent dat de meester er nu bijgehaald moet worden.chrico schreef:Ik heb het modteam gevraagd om hetzelfde verzoek te doen aan jou zoals ik dat gedaan heb, gewoon simpelweg stoppen met mij of mijn honden overal bij te slepen in een topic als ik reageer. Als ik al jou tegenstijdigheden moet gaan zoeken dan ben ik morgen nog bezig dus ik begin daar niet aan als je het niet erg vind.MARC_S schreef:
Je moet nu inderdaad wel een klacht indienen bij het moderatorteam want ik ga wel heeeel ver als ik je even wijs op je eigen verhaal van enkele weken geleden.![]()
Ik heb inderdaad gehoord dat jij en nog wat mensen nu alles op alles zetten om mij gebanned te krijgen. Maar deze poging vind ik buiten alle proporties slecht zelfIk had het wel via dat topic van Inge gespeeld als ik jullie was
Degene die jou die info geeft over mij mag zich dan wel eens heel hard achter de oren gaan krabben over de juistheid van die info. Zo belangrijk ben je nu ook weer niet
Ik begin ook sterk het gevoel te krijgen dat je perse het laatste woord wil ofzo. Ik bedoel als je zo'n last van me hebt lijkt me de eerste stap eens niet steeds een bericht op me te tikken.
Tjonge, nu gaat het dus weer over ons omdat jij zo nodig weer de zoveelste klacht tegen me indient.
Laatst gewijzigd door laeken op 03 jun 2008 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
chrico
- Zeer actief
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Ik neem aan dat niet iedereen die het niet met jou eens was in dat topic onder "jullie" wordt geschaard?MARC_S schreef:Ik heb inderdaad gehoord dat jij en nog wat mensen nu alles op alles zetten om mij gebanned te krijgen. Maar deze poging vind ik buiten alle proporties slecht zelfIk had het wel via dat topic van Inge gespeeld als ik jullie was
-
laeken
- Zeer actief
- Mit
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
Nee natuurlijk niet. Bemoei je er alsjeblieft niet mee want dit is iets tussen mij en Whera en niemand anders.Tamara. schreef:Ik neem aan dat niet iedereen die het niet met jou eens was in dat topic onder "jullie" wordt geschaard?MARC_S schreef:Ik heb inderdaad gehoord dat jij en nog wat mensen nu alles op alles zetten om mij gebanned te krijgen. Maar deze poging vind ik buiten alle proporties slecht zelfIk had het wel via dat topic van Inge gespeeld als ik jullie was