Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik hou erg veel van....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Jeetje Ariane, hou op over die negeerstand. Uit-aan-uit-aan is gewoon uit hoor, al klinkt aan heel verstandig. Je moet het niet leuk gaan aankleden want je bent net zo stom aan het schelden als de rest. :19:
Afbeelding
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

Miss moet gewoon iedereen erover op houden en normaal gaan doen.
Kom op zeg! Dit draaft allemaal wel door hoor.

Vindt de nieuweling. :ok:

Edit: smiley erbij.....anders wordt het miss verkeerd geinterpreteerd. :wink:
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
Jose
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jose »

wat is er leuk aan vechtende honden:boos:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

MARC_S schreef:... want je bent net zo stom aan het schelden als de rest. :19:
Sorry? Ik geloof niet dat "de rest" allemaal "stom aan het schelden is" hoor. :denken:
Als ik voor mezelf spreek denk ik toch dat ik uiterst serieus en gewoon netjes ben geweest tegen PdB. Gos en anderen ook trouwens.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Jose schreef:wat is er leuk aan vechtende honden:boos:
:denken:

wat bedoel je?

:19:
ellebel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ellebel »

Hier nog een releatieve nieuweling, alhoewel, ik lees al heel lang mee maar reageer gewoon niet zo vaak.
Ik kom tijdens mijn werk zo vaak mensen als PDB tegen. Ik denk werkelijk niet dat zij helemaal begrijpt wat er hier fout gaat in de communicatie tussen haar en de rest. Deze mevrouw is gewoon sociaal wat minder begaafd. Ik snap best dat als je een reactie leest van haar over "jouw" ras, je dan de dringende behoefte krijgt haar te bekeren, maar geloof me, dat gaat je niet lukken. Niet eens uit pure onwil, maar het gaat er gewoon echt niet in.
Neem die reacties nou gewoon met een korreltje zout, hou in gedachten dat mevrouw op sociaal vlak misschien wat zwakker is en als je je echt ergert, negeer haar dan. Topics lopen uit de hand omdat er over en weer gereageerd wordt, en het gaat van kwaad tot erger. Neem het toch allemaal niet zo persoonlijk en serieus. Wat zal het jou nou bommen dat er ergens in Nederland een mevrouw is die jouw hond onterecht veroordeelt? Eerlijk gezegd zal de mening van mensen die ik alleen via internet ken me echt worst wezen, haar mening is niet eens belangrijk, waarom daar zo'n heisa over maken? Dan maak je het belangrijk.

Overigens, ik heb een Friese stabij, kruising herder/husky gehad en nu een boerboel, dus qua rassen kan niemand mij in een hokje plaatsen in deze :mrgreen:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

vaak als ik iets van pdb lees moet ik denken aan Afbeelding
dan ben ik gellijk weer vrolijk
Afbeelding
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Hahaha, ja dát is het Twink !!!
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Pak-de-bal schreef:
Gos schreef:
Addy schreef:
alm@ schreef:Ik begrijp het ook prima hoor :ok: Volgens mij was ik degene die PdeB uitnodigde om eens te wandelen met een van mijn herdertjes :denken: maar daar is inderdaad nooit een antwoord op gekomen.
klopt en ze heeft van meerdere mensen een uitnodiging gehad waar ze nooit op ingegaan is :wink:
Eigenlijk is dat ook wel te begrijpen bedenk ik nu. Want misschien vallen die herder wel mee, maar loop je wel te wandelen met de een of andere aso. Dus die drempel is dan wel veel hoger dan we misschien gedacht hadden. Mmm, hoe kunnen we haar over die drempel heen helpen?
ik zag het nut er niet van in, want mensen , zoals die jongen met zijn stafford, van hierboven,
zullen NOOIT aan mij vragen :

zullen we eens gaan wandlen? :19:

natuurlijk zijn het allemaal leuke honden dan, die meegaan,
dat kan je toch wel indenken?

( ben gekke henkie niet? :smile: ) Ik heb dat zo door, hoor !
he dame,

ik heb je ook uitgenodigd. ben je ook niet op in gegaan...

en sam is er zoeen die niet loskan. dus niet raar doen nu. je reageerd gewoon niet op uitnodigingen
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

je mag hier ook gezellig op de koffie komen hoor pak
geen probleem
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik heb je ook al een paar keer uitgenodigd om langs te komen bij me.
Alleen dan zonder Bauke, dus gewoon gezellig een bakkie doen.
Je hebt bij mij alleen wel gereageerd, en geantwoord dat je niet wilde.
:zweep:
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Pepie schreef:
LongFields schreef:Na 14 pagina's lang alleen maar lezen wil ik toch een reactie plaatsen in dit topic.
Wat mij persoonlijk het meeste stoort aan PdB, is niet zozeer het verkondigen van haar mening als de enige juiste en het keer op keer doen van uitspraken die totaal niet gestoeld lijken op enige hondenkennis, maar wel het complete gebrek aan reacties op anderen die iets naars meemaken, leuke foto's plaatsen of wat dan ook.
Het enige wat er gebeurt is dat PdB zich inmengt in allerlei gedrags-gerelateerde topics over met name "vechthonden". Maar een reactie in de fotohoek zal je van haar niet of zelden zien. Een reactie op een zieke hond, een hond die is komen te overlijden, een leuk resultaat dat is behaald of een reactie op een grappige gebeurtenis die in de Koffiecorner staat zijn een zeldzaamheid van onze Pak.

Dáár kan ik dus echt met mijn verstand niet bij. Het lijkt er in mijn ogen daardoor op dat PdB voornamelijk met zichzelf bezig is, en met de reacties die op haar aparte kijk op het hebben van honden komen.
Marjolein, waarom is dit zo?

Verder wil ik nog kwijt dat het niet zo is dat alleen maar negatief op haar gereageerd wordt, en Marjolein, dat weet jij ook. Een bepaald topic wat je geopend hebt een poos terug over je gezondheid leverde een flinke stroom steun- en sterktewensen op kan ik me nog goed herinneren, en ik weet zeker dat je dat ook nog niet vergeten zal zijn.

Als laatste wil ik nog zeggen:
"verbeter de wereld, begin bij jezelf".
Ik vind dat ook moeilijk om daarop te reageren,nou wil ik niks voor pdb invullen,maar soms loop ik naar de juiste woorden te zoeken,en dan reageer ik maar niet :oeps: .........En elke keer ohh wat een leuke foto neer te zetten,vind ik ook lullig staan :oeps:

Maar telkens roepen dat mensen het op haar gemunt hebben en als het ze niet bevalt ze dan maar oprotten , dat kan wel? :19:

Sorry hoor , maar jij ,Boemie en Omafia doen nu net alsof PDB een heilige is en het hele grote boze hondenforum het op haar gemunt heeft! :roll:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

MARC_S schreef:Jeetje Ariane, hou op over die negeerstand. Uit-aan-uit-aan is gewoon uit hoor, al klinkt aan heel verstandig. Je moet het niet leuk gaan aankleden want je bent net zo stom aan het schelden als de rest. :19:
Stom schelden :denken:
De "rest" scheldt ook stom :denken:
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Martijn schreef:

:smile: :smile: :smile:
halve zool.
U zegt :roll: :19:
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

bij pdb denk ik eigenlijk altijd aan dit soort sketches:

Een heleboel gepraat maar er komt niks zinnigs uit.. vooral het no but, yeah but, no but, yeah but... :smile:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ari@ne schreef:
Martijn schreef:

:smile: :smile: :smile:
halve zool.
U zegt :roll: :19:
Halve zool zei hij
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

omafia schreef:
C@rmen schreef:
omafia schreef:Weet je wat ik niet snap, PDB heeft zelf al aangegeven dat ze dit topic eigenlijk zelf een onzin topic vind omdat iedereen toch altijd onzinreacties neer zet, PDB houd niet van grote sterke honden, dat mag toch, of ben je verplicht van alle honden te houden als je op een forum wat wilt zeggen, ik vind ook niet alle honden leuk die ik tegen komt, en er zullen vast mensen zijn die mijn hondje niet leuk vinden, dat mag toch ze doen hem toch geen kwaad
Volgens mij begrijp jij niet dat het er niet om gaat of ze haar mening wel of niet mag geven maar om de manier waarop ze haar mening geeft.
Ik begrijp dat ze een mening mag geven die voor jullie acceptabel is, maar ik denk niet voor haar, want ze heeft nu eenmaal een eigen mening
nee haar wil is wet... en DAT is het probleem...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

ellebel schreef:Neem het toch allemaal niet zo persoonlijk en serieus. Wat zal het jou nou bommen dat er ergens in Nederland een mevrouw is die jouw hond onterecht veroordeelt? Eerlijk gezegd zal de mening van mensen die ik alleen via internet ken me echt worst wezen, haar mening is niet eens belangrijk, waarom daar zo'n heisa over maken? Dan maak je het belangrijk.
Het kan me helemaal niks bommen en ik lig er echt niet wakker van. Wat me wel stoort (en dat heeft te maken met de reden dat ik op dit forum kom: om wat te leren van interessante reacties van anderen), is dat als zij in een serieus topic (en dan bedoel ik niet dit topic) een typische PdB reactie geeft en iemand het waagt die van wat voor commentaar dan ook te voorzien (wat mag, want we zitten op een forum), het topic alleen nog maar gaat over hoe zielig PdB wel niet is en dat niemand haar mag tegenspreken. Dat stoort me ja.

Verder zal ze best een aardige vrouw kunnen zijn, maar ze heeft het buitengewone talent zelfs haar eigen serieuze topics aan gort te krijgen.

Het is waar dat mensen, waaronder ikzelf, op haar blijven reageren. Het vervelende is alleen dat het niet uitmaakt of iemand serieus en vriendelijk, of sarcastisch of ironisch op haar reageert, wat hoe je wat dan ook zegt, het lijkt gewoon niet binnen te komen. Dus iemand opent een topic, PdB geeft een reactie die met enkele uitzonderingen daargelaten, niet van enig inzicht getuigt, iemand anders probeert daarop in te gaan met tegenargumenten om de discussie recht te trekken i.p.v. achter Marjolein's stereotype uitlatingen aan te hollen en voila, neimand mag meer wat zeggen want iedereen is tegen haar. En dat is best wel eens frustrerend. Verder moet ik nog zien dat ze zich inderdaad rustig gaat houden als niemand op haar reageert, er is altijd wel iemand als omafia die gaat vertellen hoe geweldig de uitspraken van PdB zijn.

Maar goed, verder heeft ze een leuke hond en een aparte schrijfstijl waar ik soms gierend van onder tafel lig
:wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:( was dat maar zo, ik zou willen dat ze allemaal leuk en gezellig waren)
maar waarom? voor mij hoeft dat helemaal niet, want ik zie daar het nut niet van in... dat bedoel ik dus... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gos
Zeer actief

Jose schreef:wat is er leuk aan vechtende honden:boos:
Aan vechtende honden niks natuurlijk, maar de beschrijving van Marjolein hoe ze een oude man de struiken in duwde, was wel komisch.
Gos
Zeer actief

boemerang schreef: dat zijn er wel meer hoor die iemand betilelen als aso :wink:
of aso gedrag , tis maar net hoe je het opvat :wink:
Het maakt mij niet uit wie dat soort dingen zegt, ik vind het in geen geval netjes en nogal beledigend bedoeld. Het ging mij erom dat PdB dat soort gedrag anderen kwalijk neemt, maar het zelf ook vertoont. Dat is alles.

Verder zit er voor mij wel een heel groot verschil tussen zeggen dat iemand aso is of zich aso gedraagt.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
Sorry? Ik geloof niet dat "de rest" allemaal "stom aan het schelden is" hoor. :denken:
Als ik voor mezelf spreek denk ik toch dat ik uiterst serieus en gewoon netjes ben geweest tegen PdB. Gos en anderen ook trouwens.
ik ook ben ook heel netjes gebleven :N:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

malinois schreef:
LongFields schreef:
Ik zal voortaan de rest "die ook aan het schelden waren" erachter zetten. Hoe kunnen jullie die niet schelden je nu aangesproken voelen? :denken:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

MARC_S schreef:
malinois schreef:
LongFields schreef:
Ik zal voortaan de rest "die ook aan het schelden waren" erachter zetten. Hoe kunnen jullie die niet schelden je nu aangesproken voelen? :denken:
haha, geweldig hoe slecht mensen elkaar hier begrijpen... of moet ik zeggen: hoe slecht mensen elkaar WILLEN begrijpen!

Het is toch logisch dat het gaat om de mensen die schelden, en niet om degenen die dat niet doen :roll:
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Dit topic is haast hilarisch te noemen :roll:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

eefje_ates schreef:Dit topic is haast hilarisch te noemen :roll:
Haast? Of gewoon volledig :ok:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik vind het meer op 'n kleuterklasje gaan lijken......
Mojuan
Zeer actief

Neeltje schreef:Ik vind het meer op 'n kleuterklasje gaan lijken......
Een hilarisch kleuterklasje dan maar?
Misschien moeten we dan maar gezellig zakdoekje leggen gaan spelen ofzo. :mrgreen:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

eefje_ates schreef:Dit topic is haast hilarisch te noemen :roll:
Haast psychotisch eigenlijk.Ik krijg het iig niet meer ontward al kan dat ook iets zeggen over mijn intelligentie :mrgreen:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Paulala schreef:
Neeltje schreef:Ik vind het meer op 'n kleuterklasje gaan lijken......
Een hilarisch kleuterklasje dan maar?
Misschien moeten we dan maar gezellig zakdoekje leggen gaan spelen ofzo. :mrgreen:
Kan dat tegenwoordig ook al virtueel??
Gesloten

Terug naar “Algemeen”