Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup gebeten door boerboel

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Wil de hond schreef:Een Boerboel-broodfokker is nou net waar Nederland op zat te wachten. En al helemaal op eentje die beweert dat ze lieve honden fokt waar niks geen problemen mee zijn.

Dat je geld verdient met dingen die je doet is normaal, maar wat niet normaal is dat je klaagt dat je er niets mee verdient terwijl dat wél zo is. Ga dan wat anders doen, als je dat al kunt tenminste.
Hahah Wil, ik heb eigenlijk nog nooit een fokker horen vertellen dat ze over houden aan de pups, ongeacht het ras en de productie per jaar.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

sotho schreef:
chrico schreef:Nu ga ik me even niet geliefd maken :mrgreen:

Ik heb net de website bekeken en 1 nest in 4-2004 en een nest nu is toch geen drama. Zit ruim een jaar tussen. Dat de prijs van de honden zo hoog ligt vind ik niet verbazend als ik hoor wat verschillende rassen kosten.
Het toeleg verhaal is soms wat overtrokken maar ga eens uitrekenen de uren die er in zitten om de pups groot te brengen, gewoon buiten de normale kosten aan voer DA enz enz.
NOU INDERDAAD
DOE HET MET VEEL LIEFDE MAAR HEB FF REKENSOM GEMAAKT
KAN ZE FF KIJKEN WAT IK OVERHOU
Je gaat toch niet rekenen he :N:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

chrico schreef:Jouw keuze is om ze te houden en niet te vermenigvuldigen. Een ander word er niet beter van hoeveel tijd je steekt in je honden.
Een nest fokken is ook een keuze hoor. Niemand dwingt je daartoe. JIJ wil toch pups? Prima dat je er geld voor vraagt, maar doe niet alsof het een opoffering is en je er op toe moet leggen. Laat me niet lachen!
Een ander wordt wel beter van de tijd die ik in mijn honden steek..ze zijn netjes opgevoed en beiden gelukkig. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:
Wil de hond schreef:Een Boerboel-broodfokker is nou net waar Nederland op zat te wachten. En al helemaal op eentje die beweert dat ze lieve honden fokt waar niks geen problemen mee zijn.

Dat je geld verdient met dingen die je doet is normaal, maar wat niet normaal is dat je klaagt dat je er niets mee verdient terwijl dat wél zo is. Ga dan wat anders doen, als je dat al kunt tenminste.
Hahah Wil, ik heb eigenlijk nog nooit een fokker horen vertellen dat ze over houden aan de pups, ongeacht het ras en de productie per jaar.
Nee, omdat dat blijkbaar schande is. :denken: Wat mij betreft rij je een BMW van je nesten..kan mij dat nou schelen! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Eline* schreef:
chrico schreef:

Nee, omdat dat blijkbaar schande is. :denken: Wat mij betreft rij je een BMW van je nesten..kan mij dat nou schelen! :wink:
Ik snap dat ook niet helemaal hoor,ben het met je eens. I
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

chrico schreef:

Weet je, één van de problemen die dit soort fokkers met zich meebrengen is de kans op verruiming van de RAD.

Heb je er al bij stil gestaan dat het enige wat nodig is om ook jouw ras hieronder te laten vallen het optrekken van de maximum-hoogte is?
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

sotho schreef: DUS GEEN PARELS
1000 is de prijs die gehanteerd word volgens de normen van SABT
Dus als goede fokker hou je je daaraan anders ben je geen goede fokker
zAL FF DE REKENING OPMAKEN VOOR JE DAN WEET JE METEEN WAT IK OVERHOU
6 X 1000 EURO HONDJES verdient YES
wat eraf gaat............

1000 dekgeld
moeder 8 spuiten gehad omdat ze geen persweeen had 50 euro
gisteren gechipt en geent 300 euro
met 9 weken enten 100 euro
geboortebewijzen opsturen naar SABT 100 euro
eten voor de pups 150 euro
ren gemaakt voor de pups buiten 100 euro
werpkist gemaakt 150 euro
matras voor werpkist 50 euro
moeder baarmoeder onstekking kuurtje 50 euro
werk opgezegd 3 maandlonen 2100 euro
3 maanden aan huis gebonden 24 uur per dag GRATIS
TOTAAL 4150 euro
JOEPIE IK VERDIEN ER DUS GOUD AAN :ok: 1850 euro
NOU DAAR KAN JE DUS WEL EEN MERCEDES VOOR KOPEN
IK HOOP EEN CABRIO
het is natuurlijk een beetje ridicuul om eerst je "maandloon" als kosten op te geven en dan nog eens aan te geven dat je er maar een beetje aan overhoudt. Als we het fokken zien als vervangende baan voor wat je eerst deed hou je aan een nest als dit dus zo'n 4000 euro over, verdiend in 3 maanden tijd. Dat is toch een heel aardig loon. Dat is niet erg, maar zeg dan niet dat je er niks aan overhoudt. In ieder geval verdien je nu dubbel het maandloon van je vorige baan. Terwijl je thuis kunt werken, niet gek voor een hondenliefhebber. Waarom je echt drie maanden lang 24 uur per dag aan huis gebonden zou moeten zijn snap ik niet zo. Natuurlijk hebben de pups extra aandacht nodig, maar ik mag toch hopen dat je ze best af en toe een uurtje met moeders alleen kunt laten.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Als je er zo weinig aan over houdt als je zegt, waarom fok je dan?

Waarschijnlijk vertel je me nu dat je dit uit liefde voor het ras doet.

Maar ook die vlieger gaat bij mij niet op, want beetje bij beetje Nederland volpompen met dit soort honden getuigt in mijn ogen niet bepaald van liefde voor het ras.

Fok je ook Goldens, even tussendoor?
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

sotho schreef: NOU INDERDAAD
DOE HET MET VEEL LIEFDE MAAR HEB FF REKENSOM GEMAAKT
KAN ZE FF KIJKEN WAT IK OVERHOU
u schreeuwt nogal. daar hebben anderen last van. wilt u wat zachter praten, in uw geval die caps lock er eventjes afhalen.

hartelijk dank alvast, mevrouw, meneer.
monica
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's

Ongelezen bericht door monica »

Gadver de Gadver.... sorry hoor... ik loop nu ff te kokken hier :N:
wat vind ik jullie allemaal zeikerds zeg...
Jullie lopen de 1 na de ander af te zeiken !! over broodfokker dit en broodfokker dat !! ( Doen jullie dit bij alle fokkers van elk ras ?? )
Sommige van jullie zijn nog realistisch maar sommige geven echt een antwoord van een kind van 8 jaar....
Jullie MOETEN GEEN OORDEEL GEVEN OVER IETS WAAR JE GEEN REED VANAF WEET :kotz:
en om met z'n alle nou 1 lid hier van de forum af te gaan zeiken met z'n alle vind ik ook behoorlijk ......... :jank: om te janken dussss.

Sorry voor de leden die dus wel normaal antwoorden...
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
linlin

monica schreef: Jullie MOETEN GEEN OORDEEL GEVEN OVER IETS WAAR JE GEEN REED VANAF WEET :kotz:
u schreeuwt ook al. erg naar. en reet schrijf je met een -t. reed is dat wat u gisteren in uw auto deed. maar dat terzijde.

zo. :mrgreen: en nu gaat uw lin het topic 'ns lezen. :mrgreen:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Moet ik me aangesproken voelen, ondanks dat je Reet met een "T" schrijft? :mrgreen:

Broodfokkers zijn toch gewoon mensen die honden fokken en daar geld aan overhouden?
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

monica schreef: Sommige van jullie zijn nog realistisch maar sommige geven echt een antwoord van een kind van 8 jaar....

7 jaar :pffff:
monica
Zeer actief

linlin schreef:
monica schreef: Jullie MOETEN GEEN OORDEEL GEVEN OVER IETS WAAR JE GEEN REED VANAF WEET :kotz:
u schreeuwt ook al. erg naar. en reet schrijf je met een -t. reed is dat wat u gisteren in uw auto deed. maar dat terzijde.

:wat: wooowwwww wat ben jij slim zeg... :blah:
monica
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
monica schreef: Sommige van jullie zijn nog realistisch maar sommige geven echt een antwoord van een kind van 8 jaar....

je voelt je eigen best aangesproken he :smile:
monica
Zeer actief

Wil de hond schreef:
Moet ik me aangesproken voelen, ondanks dat je Reet met een "T" schrijft? :mrgreen:

Broodfokkers zijn toch gewoon mensen die honden fokken en daar geld aan overhouden?
hahaha schrijf fouten maken is menselijk.. :wink:
en tuurlijk zijn broodfokkers gewone mensen die lekker geld verdienen aan de pups... maar vind het niet zo redelijk dat sommige hier van het forum gelijk iemand uitmaken dat ze een broodfokker zijn... :denken:
Er zijn ook goede fokkers bij.. ik heb er al een aantal bezocht , en ik moet zeggen dat bij de meeste waar ik langs kwam , dat de hondjes gewoon lekker op de bank liggen ... en echt niet zoveel fokken dat ze er dik geld aan zouden kunnen verdienen ...
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Hoe wil je dan dat ik een broodfokker noem, Monica?
linlin

monica schreef:
linlin schreef:

eehh... ja, in vergelijking wel.

het valt mij iedere keer weer op dat bepaalde mensen (ik laat mij netjes uit) zich tot bepaalde honden aangetrokken voelen, uitzonderingen daargelaten. staffords. ambulls. cane corso's. rottweilers in mindere mate. en nu dan boerboels.

waarom is dat zo?
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

linlin schreef:
monica schreef:
linlin schreef:

het valt mij iedere keer weer op dat bepaalde mensen (ik laat mij netjes uit) zich tot bepaalde honden aangetrokken voelen, uitzonderingen daargelaten. staffords. ambulls. cane corso's. rottweilers in mindere mate. en nu dan boerboels.

waarom is dat zo?
gaat je geen reedt aan, kijk naar je eigen :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

monica schreef:
Angel-eyes schreef:

je voelt je eigen best aangesproken he :smile:

Je moet gewoon bij de feiten blijven :pffff:
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

linlin schreef:
monica schreef:
linlin schreef:

waarom is dat zo?
Is daar iets mis mee dan? Moet ik mij aangesproken voelen met mijn staffje en kruising dog? Vorige hond een ambull....ben ik een bepaald mens, en ik ben benieuwd wat de niet minder nette bewoordingen zijn voor mensen zoals ik.
Carmen
monica
Zeer actief

Kijk daar heb je best gelijk in... Linlin.. ik zie inderdaad ook van die patsers lopen ... met of een staffie of een Rottweiler of een BB in dit geval.. maar de meeste mensen scheren helaas gelijk iedereen over 1 kam uit... je krijgt gelijk een stempel op je voorhoofd van de meeste hondenbezitters van : van zo.. jij hebt een staffie dus je bent associaal ..
vind ik niet kunnen..
Ik kijk ook altijd eerst wat voor een soort eigenaar erbij loopt , en inderdaad ik zie ook regelmatig een 1 of andere eikel ermee lopen en dan loop ik echt te kotsen !!
Er zijn ook normale mensen die zo'n soort hond hebben .. en misschien is het wel het stoere.. als ik naar me zelf kijk..
ik hou bijvoorbeeld niet van kleine hondjes of van honden met lange haren.... of van die standaard honden die iedereen al heeft..
Dus dan sla ik de boeken open en ik ga dan de fokkers bezoeken.. kijken of zo'n soort hond bij mij past.. en als ik kijk naar de uitstraling van zo'n hond , dan smelt ik gewoon !
Ik heb zelf 3 staffies gehad waarvan ik er nu nog 1 heb.... en dat is Noa.. het is echt waar een wereld beest.. ze luisterd goed GG1 en ze is lekker sociaal.. mijn andere 2 staffies waren ook super.. die reu was wel iets pittiger maar ik had hem goed onder controle ! maar hij is helaas te vroeg overleden :jank: Ik heb nu zelf ook een BB en hij is pas 1 jaar , en ik weet hij is nog in de bloei van zijn leven en moet zich ook nog verder ontwikkelen , zowel in uiterlijk als in karakter ! tot nu toe is het heerlijke hond , komt lekker bij je liggen en luisterd ook super .. ben net 1e geworden met hem van de hondenschool voor de gehoorzame hond :mrgreen:
Geen 1 van al mijn honden hebben iets gedaan waar ik me voor zal moeten schamen.. en of je het gelooft of niet ??!! Ze hebben nog nooit een gevecht uitgelokt ! Ik kon met 3 staffies lopen , en alle 3 los en ze waren gewoon onder appel bij mij.. en Harry ( BB ) ook..
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef: Broodfokkers zijn toch gewoon mensen die honden fokken en daar geld aan overhouden?
Ik mag toch hopen dat je iets minder kortzichtig bent dan dat je je nu uitlaat. :wink: Als jij een perfect nest fokt met een prachtig mooie teef en een perfecte reu met beiden mooie boomjes van bv een tja-noemeenswat, wil ik daar graag een pup van, waar ik ook nog veel voor wil betalen en dan mag jij van dat geld best op vakantie naar de Bahama's! En dan ben je gewoon geen broodfokker.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
monica
Zeer actief

Carmen schreef:
linlin schreef:
monica schreef:
linlin schreef: u schreeuwt ook al. erg naar. en reet schrijf je met een -t. reed is dat wat u gisteren in uw auto deed. maar dat terzijde.

waarom is dat zo?
Is daar iets mis mee dan? Moet ik mij aangesproken voelen met mijn staffje en kruising dog? Vorige hond een ambull....ben ik een bepaald mens, en ik ben benieuwd wat de niet minder nette bewoordingen zijn voor mensen zoals ik.
Carmen
hahaha wil je niet weten .. en ik ook niet Carmen... :wink: Iedereen denkt dat we associaal volk zijn , omdat we zulke honden hebben ...!!!
ze moesten eens beter weten !!
Kan ik ook zeggen ... de meeste mensen die mij gaan staan uitschelden dan zijn het van die kakmensen die een golden retriever hebben ofzoiets :19:
monica
Zeer actief

Eline* schreef:
Wil de hond schreef: Broodfokkers zijn toch gewoon mensen die honden fokken en daar geld aan overhouden?
Ik mag toch hopen dat je iets minder kortzichtig bent dan dat je je nu uitlaat. :wink: Als jij een perfect nest fokt met een prachtig mooie teef en een perfecte reu met beiden mooie boomjes van bv een tja-noemeenswat, wil ik daar graag een pup van, waar ik ook nog veel voor wil betalen en dan mag jij van dat geld best op vakantie naar de Bahama's! En dan ben je gewoon geen broodfokker.
AMEN.. :ok:
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

monica schreef:
Carmen schreef:
linlin schreef:
monica schreef: :wat: wooowwwww wat ben jij slim zeg... :blah:

waarom is dat zo?
Carmen
hahaha wil je niet weten .. en ik ook niet Carmen... :wink: Iedereen denkt dat we associaal volk zijn , omdat we zulke honden hebben ...!!!
ze moesten eens beter weten !!
Kan ik ook zeggen ... de meeste mensen die mij gaan staan uitschelden dan zijn het van die kakmensen die een golden retriever hebben ofzoiets :19:
Ja maar dan hoor ik nergens bij want ik ben ook een kakkerd :jank: ik doe iets niet goed :19:
linlin

monica schreef: Kan ik ook zeggen ... de meeste mensen die mij gaan staan uitschelden dan zijn het van die kakmensen die een golden retriever hebben ofzoiets :19:
uitschelden? golden?
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

linlin schreef:
monica schreef: Kan ik ook zeggen ... de meeste mensen die mij gaan staan uitschelden dan zijn het van die kakmensen die een golden retriever hebben ofzoiets :19:
uitschelden? golden?
Uitsgolden? :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ten eerste is het van de zotte te gaan zeggen dat je uurloon van je niet werken gaat berekenen op de pups. Dat gaat nergens over want je werkt op dat moment niet en ik garandeer je dat je geen onbetaald verlof hebt gevraagd of wel soms?

Ik reken toch ook geen Universitair avondloon op de kanaries omdat ik ze ook na 19:00 uur om het uur moest voeren? Daar kies je voor en dat doe je graag, dat telt dus domweg niet mee :smile:

Verder is het geld verdienen aan het fokken van honden letterlijk broodfokken want je eet van het geld wat je honden in de la brengen. Niet dat dat erg is want je fokt misschien goede honden.
Je kan ze echter ook voor minder weg doen en er niks aan over houden :19:

Broodfokken heeft echter in de volksmond gewoon een andere betekenis gekregen, een heel negatieve.

Ik werk voor mijn brood, de ander fokt er boerboels voor en werkt niet die maanden. Precies hetzelfde. Als je er niks voor zou vragen is het dus geen broodfokken maar een hobby. :wink:
Afbeelding
monica
Zeer actief

:denken: heeft het wel nut om jou iets uit te proberen te leggen Linlin :denken:

geloof het niet.... want je loopt gelijk een quote te kopieren :jank:
pppffffff wordt er zo moe van !!
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”