in alle topicsrose schreef:Heb je nu jouw teksten weg gehaald Mellowcake'je? Apart

Moderator: moderatorteam
in alle topicsrose schreef:Heb je nu jouw teksten weg gehaald Mellowcake'je? Apart
God, wat een berg onzin, maar goed, even een klein tipje oplichten.laeken schreef:Buitenlandse honden broodfok? Voor wie? Want waar is de fokker en sinds wanneer krijgt die geld voor de pup of hond? Zo'n hond kost je 250 euro gemiddeld. Geent, ontwormd, gecastreerd, vervoerd naar Nederland, intake-gesprekken, een achterban voor opvang als het niet meer gaat en bij een goede stichting wordt ook contact gehouden en staan die mensen altijd open voor vragen. Broodfok is fokken voor geld en geen enkele Spanjaard of Griek of wat dan ook krijgt geld voor een weg-gedumpte hond.
Dat je het niet wilt geloven is niet mijn probleem, overigens zijn daar zat docu's over, maar die mag je zelf opzoeken.Kells schreef:Nou, daar geloof ik niks van. Heb je documentatie waarmee je dit kunt onderbouwen? B.t.w. Spanje en Griekenland liggen in Europa.silvester schreef:God, wat een berg onzin, maar goed, even een klein tipje oplichten.laeken schreef:Buitenlandse honden broodfok? Voor wie? Want waar is de fokker en sinds wanneer krijgt die geld voor de pup of hond? Zo'n hond kost je 250 euro gemiddeld. Geent, ontwormd, gecastreerd, vervoerd naar Nederland, intake-gesprekken, een achterban voor opvang als het niet meer gaat en bij een goede stichting wordt ook contact gehouden en staan die mensen altijd open voor vragen. Broodfok is fokken voor geld en geen enkele Spanjaard of Griek of wat dan ook krijgt geld voor een weg-gedumpte hond.
Het enten, ontwormen en castreren kost in die landen niet meer dan € 25,- hou je € 225,- over. Dat transport wordt altijd door vrijwilligers gedaan, kost niets.
Het is bekend dat de broodfokkers daar dus afspraken hebben met de asiels, en van die € 225,- een x bedrag ontvangen, zolang het/de asiel/organisatie maar een zielig verhaal ophangt en het dus naar Europa kan verschepen.
€ 25,- of € 50,- is voor ons misschien niet veel, maar daar wel, en zeker als je ziet om hoeveel honden het gaat per jaar.
Dus, erg naïef om zo'n verhaal op te hangen.
Ik geloof er ook helemaal niks van. Als je zoiets roept, dan kan je op zijn minst even een linkje geven van 1 van die docu's die erover gaan. Jij heb ze schijnbaar allemaal gezien en weet ze zo te vinden.silvester schreef:Dat je het niet wilt geloven is niet mijn probleem, overigens zijn daar zat docu's over, maar die mag je zelf opzoeken.Kells schreef:Nou, daar geloof ik niks van. Heb je documentatie waarmee je dit kunt onderbouwen? B.t.w. Spanje en Griekenland liggen in Europa.silvester schreef:God, wat een berg onzin, maar goed, even een klein tipje oplichten.laeken schreef:Buitenlandse honden broodfok? Voor wie? Want waar is de fokker en sinds wanneer krijgt die geld voor de pup of hond? Zo'n hond kost je 250 euro gemiddeld. Geent, ontwormd, gecastreerd, vervoerd naar Nederland, intake-gesprekken, een achterban voor opvang als het niet meer gaat en bij een goede stichting wordt ook contact gehouden en staan die mensen altijd open voor vragen. Broodfok is fokken voor geld en geen enkele Spanjaard of Griek of wat dan ook krijgt geld voor een weg-gedumpte hond.
Het enten, ontwormen en castreren kost in die landen niet meer dan € 25,- hou je € 225,- over. Dat transport wordt altijd door vrijwilligers gedaan, kost niets.
Het is bekend dat de broodfokkers daar dus afspraken hebben met de asiels, en van die € 225,- een x bedrag ontvangen, zolang het/de asiel/organisatie maar een zielig verhaal ophangt en het dus naar Europa kan verschepen.
€ 25,- of € 50,- is voor ons misschien niet veel, maar daar wel, en zeker als je ziet om hoeveel honden het gaat per jaar.
ach voor jou is je eigen postings vertalen naar duits ook lastersilvester schreef:Dat je het niet wilt geloven is niet mijn probleem, overigens zijn daar zat docu's over, maar die mag je zelf opzoeken.Kells schreef:Nou, daar geloof ik niks van. Heb je documentatie waarmee je dit kunt onderbouwen? B.t.w. Spanje en Griekenland liggen in Europa.silvester schreef:God, wat een berg onzin, maar goed, even een klein tipje oplichten.laeken schreef:Buitenlandse honden broodfok? Voor wie? Want waar is de fokker en sinds wanneer krijgt die geld voor de pup of hond? Zo'n hond kost je 250 euro gemiddeld. Geent, ontwormd, gecastreerd, vervoerd naar Nederland, intake-gesprekken, een achterban voor opvang als het niet meer gaat en bij een goede stichting wordt ook contact gehouden en staan die mensen altijd open voor vragen. Broodfok is fokken voor geld en geen enkele Spanjaard of Griek of wat dan ook krijgt geld voor een weg-gedumpte hond.
Inderdaad een berg onzin ,van jouw kant dus.silvester schreef:God, wat een berg onzin, maar goed, even een klein tipje oplichten.laeken schreef:Buitenlandse honden broodfok? Voor wie? Want waar is de fokker en sinds wanneer krijgt die geld voor de pup of hond? Zo'n hond kost je 250 euro gemiddeld. Geent, ontwormd, gecastreerd, vervoerd naar Nederland, intake-gesprekken, een achterban voor opvang als het niet meer gaat en bij een goede stichting wordt ook contact gehouden en staan die mensen altijd open voor vragen. Broodfok is fokken voor geld en geen enkele Spanjaard of Griek of wat dan ook krijgt geld voor een weg-gedumpte hond.
weggepest , fraai van jullie weer . !.Mellowcake'je schreef:kdjfienjfjrnhfgdggtr
Ach, iemand met de mentaliteit van ik moet NU een pup die niet te veel kost en eigenlijk heb ik er ook nog geen tijd voor komt vanzelf terug met gezondheids-, gedrags- of opvoedproblemen.Pakdebal schreef:weggepest , fraai van jullie weer . !.Mellowcake'je schreef:kdjfienjfjrnhfgdggtr
nou, wees er maar weer trots op forumleden .
Hmm als je tegen beter weten in bij een broodfokker gaat kijken en ook nog geen probleem ziet daar een pup te halen ondanks alle waarschuwingen, mwa...Pakdebal schreef:weggepest , fraai van jullie weer . !.Mellowcake'je schreef:kdjfienjfjrnhfgdggtr
ze legde dat keurig uit waarom ze dat deed , en ze heeft er toch geen hond gekocht , dus waar heb je het dan overmalinois schreef:Hmm als je tegen beter weten in bij een broodfokker gaat kijken en ook nog geen probleem ziet daar een pup te halen ondanks alle waarschuwingen, mwa...Pakdebal schreef:weggepest , fraai van jullie weer . !.Mellowcake'je schreef:kdjfienjfjrnhfgdggtr
Jij hebt overigens ook enorme constructieve bijdrages geleverd..
volgens mij heeft ze n.a.v. de constructieve bijdrages van leden besloten daar geen hond te kopen toch? Sam had ook makkelijk van een broodfokker kunnen komen, die hebben we uit een krantje gehaald. was niet zo maar had gekund. ben ik nu ook voor mijn leven vervloekt?malinois schreef:Hmm als je tegen beter weten in bij een broodfokker gaat kijken en ook nog geen probleem ziet daar een pup te halen ondanks alle waarschuwingen, mwa...Pakdebal schreef:weggepest , fraai van jullie weer . !.Mellowcake'je schreef:kdjfienjfjrnhfgdggtr
Welke landen heb jij het over? Spanje? Griekenland? Denk je nu werkelijk dat die landen nog in de middeleeuwen leven? Dat daar een dierenarts honden ent, onderzoekt, chipt en castreert voor 25 euro?silvester schreef: God, wat een berg onzin, maar goed, even een klein tipje oplichten.
Jeetje mina wat een onzin.....Jion schreef:Helemaal mee eens Mascha!![]()
Haha, jij dacht; 'mijn 24 uurs ban is weer voorbij; laat ik geen tijd verspillen en snel verder gaan met dingen uit mijn duim zuigen'.silvester schreef: Het is bekend dat de broodfokkers daar dus afspraken hebben met de asiels, en van die € 225,- een x bedrag ontvangen, zolang het/de asiel/organisatie maar een zielig verhaal ophangt en het dus naar Europa kan verschepen.![]()
Maeve schreef:En laat die zorgvuldig gefokte hond nou ook een inteeltproduct zijntineke schreef:Als je het omdraait krijg je dezelfde uitkomst waarschijnlijk de goed gefokte hond die zo behandelt word als het inteeltproduct in je verhaaltjeBadu schreef:Understatement van het moment.... je schaft een hond aan voor een X bedrag & daarna zijn de kosten voor iedere hond gelijk?
Koop een inteeltproduct, voer het brokken, castreer het & laat er veelvuldig anti vlooienzooi & andere giftroep overheen gieten. Denk zomaar dat je dan in de komende 8 jaar vele pieken lichter wordt aan DA kosten dan wanneer je een zorgvuldig gefokte pup aanschaft & gevoel ontwikkelt voor instandhouding van het systeem 'hond'
Heb je dat verhaal van "al die besmettelijke buitenlandse ziektes" er al weer bijgehaald of komt dat straks pas ?silvester schreef:God, wat een berg onzin, maar goed, even een klein tipje oplichten.laeken schreef:Buitenlandse honden broodfok? Voor wie? Want waar is de fokker en sinds wanneer krijgt die geld voor de pup of hond? Zo'n hond kost je 250 euro gemiddeld. Geent, ontwormd, gecastreerd, vervoerd naar Nederland, intake-gesprekken, een achterban voor opvang als het niet meer gaat en bij een goede stichting wordt ook contact gehouden en staan die mensen altijd open voor vragen. Broodfok is fokken voor geld en geen enkele Spanjaard of Griek of wat dan ook krijgt geld voor een weg-gedumpte hond.
hahahahaNanna schreef:Grappig dat er in jouw ogen op een hondje van 250 euro dik verdiend wordt.silvester schreef: Het enten, ontwormen en castreren kost in die landen niet meer dan € 25,- hou je € 225,- over. Dat transport wordt altijd door vrijwilligers gedaan, kost niets.
Vraag me af waarom de pups die jullie fokken dan opeens duizend euro per stuk duurder moeten zijn 'omdat je anders niet uit de kosten komt'
M@scha schreef:volgens mij heeft ze n.a.v. de constructieve bijdrages van leden besloten daar geen hond te kopen toch? Sam had ook makkelijk van een broodfokker kunnen komen, die hebben we uit een krantje gehaald. was niet zo maar had gekund. ben ik nu ook voor mijn leven vervloekt?malinois schreef:Hmm als je tegen beter weten in bij een broodfokker gaat kijken en ook nog geen probleem ziet daar een pup te halen ondanks alle waarschuwingen, mwa...Pakdebal schreef:weggepest , fraai van jullie weer . !.Mellowcake'je schreef:kdjfienjfjrnhfgdggtr
nee ik vind dat een aantal mensen het zelf op hun geweten hebben dat dit op deze manier gegaan is. en het was niet nodig.
jep ik snap dat mensen moedeloos kunnen worden maar reageer dan maar niet ipv al je frustraties over domme hondenkopers op iemand met goede bedoelingen uit te kuren
Ja dat schreef ze idd maar dat gevoel gaf ze niet. Dat t je vroeger gebeurde kan ik me helemaal voorstellen naar niet meer in 2013 met internet social media en tv. Dat kun je niet meer missen gewoon niet.M@scha schreef:volgens mij heeft ze n.a.v. de constructieve bijdrages van leden besloten daar geen hond te kopen toch? Sam had ook makkelijk van een broodfokker kunnen komen, die hebben we uit een krantje gehaald. was niet zo maar had gekund. ben ik nu ook voor mijn leven vervloekt?malinois schreef:Hmm als je tegen beter weten in bij een broodfokker gaat kijken en ook nog geen probleem ziet daar een pup te halen ondanks alle waarschuwingen, mwa...Pakdebal schreef:weggepest , fraai van jullie weer . !.Mellowcake'je schreef:kdjfienjfjrnhfgdggtr
nee ik vind dat een aantal mensen het zelf op hun geweten hebben dat dit op deze manier gegaan is. en het was niet nodig.
jep ik snap dat mensen moedeloos kunnen worden maar reageer dan maar niet ipv al je frustraties over domme hondenkopers op iemand met goede bedoelingen uit te kuren
Wie zegt dat ze heeft gewoon een afkorting neergezet en wijn moeten raden tot nu toe heeft iedereen het fout vandaar ze het dan opnieuw neerzetPakdebal schreef:weggepest , fraai van jullie weer . !.Mellowcake'je schreef:kdjfienjfjrnhfgdggtr
silvester schreef:God, wat een berg onzin, maar goed, even een klein tipje oplichten.laeken schreef:Buitenlandse honden broodfok? Voor wie? Want waar is de fokker en sinds wanneer krijgt die geld voor de pup of hond? Zo'n hond kost je 250 euro gemiddeld. Geent, ontwormd, gecastreerd, vervoerd naar Nederland, intake-gesprekken, een achterban voor opvang als het niet meer gaat en bij een goede stichting wordt ook contact gehouden en staan die mensen altijd open voor vragen. Broodfok is fokken voor geld en geen enkele Spanjaard of Griek of wat dan ook krijgt geld voor een weg-gedumpte hond.
Dus, erg naïef om zo'n verhaal op te hangen .
Tja, ik begrijp dat je van marktwerking nul verstand hebt, daarom ga ik hier maar verder niet op in.Nanna schreef:Grappig dat er in jouw ogen op een hondje van 250 euro dik verdiend wordt.silvester schreef: Het enten, ontwormen en castreren kost in die landen niet meer dan € 25,- hou je € 225,- over. Dat transport wordt altijd door vrijwilligers gedaan, kost niets.
Vraag me af waarom de pups die jullie fokken dan opeens duizend euro per stuk duurder moeten zijn 'omdat je anders niet uit de kosten komt'
Kun jij rashonden fokken met 0% COI dan?Badu schreef:Maeve schreef:En laat die zorgvuldig gefokte hond nou ook een inteeltproduct zijntineke schreef:Als je het omdraait krijg je dezelfde uitkomst waarschijnlijk de goed gefokte hond die zo behandelt word als het inteeltproduct in je verhaaltjeBadu schreef:Understatement van het moment.... je schaft een hond aan voor een X bedrag & daarna zijn de kosten voor iedere hond gelijk?
Koop een inteeltproduct, voer het brokken, castreer het & laat er veelvuldig anti vlooienzooi & andere giftroep overheen gieten. Denk zomaar dat je dan in de komende 8 jaar vele pieken lichter wordt aan DA kosten dan wanneer je een zorgvuldig gefokte pup aanschaft & gevoel ontwikkelt voor instandhouding van het systeem 'hond'
helemaal met je eens, Mascha , ze hadden moeten weten ,dat dit een nieuw (!!) lid is, en die nog als een groentje wordt aangepakt hierM@scha schreef:volgens mij heeft ze n.a.v. de constructieve bijdrages van leden besloten daar geen hond te kopen toch? Sam had ook makkelijk van een broodfokker kunnen komen, die hebben we uit een krantje gehaald. was niet zo maar had gekund. ben ik nu ook voor mijn leven vervloekt?malinois schreef:Hmm als je tegen beter weten in bij een broodfokker gaat kijken en ook nog geen probleem ziet daar een pup te halen ondanks alle waarschuwingen, mwa...Pakdebal schreef:weggepest , fraai van jullie weer . !.Mellowcake'je schreef:kdjfienjfjrnhfgdggtr
.
Waar wil je het glas mee vergelijken dan? Met het materiaal waar je hond van gemaakt is? Of de kosten die je hebt gemaakt voor de ouderdieren?silvester schreef: Tja, ik begrijp dat je van marktwerking nul verstand hebt, daarom ga ik hier maar verder niet op in.
Een tipje, als je de volgende keer in de supermarkt rondloopt en een potje jam koopt voor € 0,68 bedenk je dan wel dat als er maar één potje wordt gemaakt het glas waar het in zit al meer kost om te maken.
Edit: de tijd zal het leren, ik gok er op dat het vier a vijf jaar duurt voordat het eerste "schandaal" met een deze organisatie op tv is.
luna2906 schreef:Waar wil je het glas mee vergelijken dan? Met het materiaal waar je hond van gemaakt is? Of de kosten die je hebt gemaakt voor de ouderdieren?silvester schreef: Tja, ik begrijp dat je van marktwerking nul verstand hebt, daarom ga ik hier maar verder niet op in.
Een tipje, als je de volgende keer in de supermarkt rondloopt en een potje jam koopt voor € 0,68 bedenk je dan wel dat als er maar één potje wordt gemaakt het glas waar het in zit al meer kost om te maken.
Edit: de tijd zal het leren, ik gok er op dat het vier a vijf jaar duurt voordat het eerste "schandaal" met een deze organisatie op tv is.
Al met al reken jij een aantal dingen (zoals hotelovernachtingen, vervoerskosten etc.) door in je pupprijs, die je vervolgens wegwuift als niet bestaande kosten bij adoptie van buitenlandse honden. Of rijden hun auto's op water omdat er vrijwilligers inzitten?
Is het streven & voor zover bekend, geluktMaeve schreef:Kun jij rashonden fokken met 0% COI dan?Badu schreef:Maeve schreef:En laat die zorgvuldig gefokte hond nou ook een inteeltproduct zijntineke schreef: Als je het omdraait krijg je dezelfde uitkomst waarschijnlijk de goed gefokte hond die zo behandelt word als het inteeltproduct in je verhaaltje