Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
TessaThomas schreef:
Maar wat Cesar zegt, of wat iemand in een krant/tijdschrift schrijft is ook een mening, tenzij het onderbouwd is met feiten. En daar is onderzoek voor nodig waarin onderzocht is waarom iets zo werkt en niet anders, waar je dus niet omheen kan. (okee, soms blijken de feiten na een aantal jaar niet meer te kloppen als er nieuw onderzoek uitgevoerd wordt, dus dan is die uitkomst ook geen waarheid meer) Een mening op andermans mening baseren kan wel, maar dan blijft het jouw mening en geen waarheid.
Snap je dat? Het blijft een mening, dat je het gezien/gehoord/gelezen hebt maakt het nog geen waarheid, tenzij er een goed wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is.
een kaakchirurg , die uit een boek ( geschreven feiten ) een operatie voorbereid , moet het maar links laten liggen
want
dat is maar een mening en geen waarheid ?..
nou lekkere boel wordt dat dan ..
Nee, want daar is eerst onderzoek naar gedaan hoe dat het beste kan gebeuren. Die kaakchirurg bedenkt niet in het wilde weg methodes om die vervolgens uit te voeren. Die zoekt eerst de vaststaande feiten.
nou eerlijk gezegd vind ik de context wel belangrijk.
als ik tegen pietje zeg dat ik vind dat ie onzin praat hoeft jantje niet net te doen alsof ik dat tegen hem gezegd heb.
dat is gewoon draaien met feiten: ja het is gezegd, maar nee, niet in die context en niet tegen hem!
Laatst gewijzigd door renee-uk op 08 jul 2013 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Pakdebal schreef:
een kaakchirurg , die uit een boek ( geschreven feiten ) een operatie voorbereid , moet het maar links laten liggen
want
dat is maar een mening en geen waarheid ?..
nou lekkere boel wordt dat dan ..
Maar dat gaat over totaal iets anders dan gedrag. Gedrag is veranderlijk, is voor elk individu uniek. Dat bij iedereen bloed rood is, is een feit.
Nogmaals, ik zie opvoeding van honden (en gedrag) toch als iets wat je per hond en mens moet bekijken. Ook Cesar pakt per hond dingen anders aan die niet altijd bij zijn 'methode' passen. En ook hij verandert in de jaren van mening en leert bij.
Maar doordat het niet zwart/wit is is het wel verstandig niet één mening als feit te presenteren en denken dat dat de enige weg naar Rome is. Er zijn meerdere wegen. Of het je eigen voorkeur heeft is wat anders.
Ze zei toch dat ze niet "werkte". Je weet wel "werkte" als in verleden tijd En wie ben jij dan om dat dan verder ter sprake te brengen? Hoeveel mensen hier op het forum werken er? Hoeveel mensen hier op het forum zijn er wel niet op de 1 of andere manier (lichameliljk) gehandicapt? Sinds wanneer doet dat er bij ''sjullie" ineens toe
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Roompie schreef:Daar gaat het toch helemaal niet over. Het gaat toch om je topics? En die gaan veelal over honden en hoe jij dat gedrag ziet en beschrijft. Dat doe jij vanuit jouw mening en niet vanuit harde feiten.
dat is discussieren , alles er bij halen als voorbeelden
Marjoleine schreef:
En voor je het weet zijn je hersenen ook weg
kinderachtig wel, om een domme opmerking te maken , over mijn werk, dat de stukjes hersenen in de zuiger kwamen tijdens een operatie
was een verkeersongeluk
dus met jou kan je niet op een normale manier je werk uitleggen , Marjoleine ?.
Heb jij deze quote zitten verkloten?
Ik heb dat niet gezegd.
En misschien lullig, maar dit meld ik.
ach, ik heb van jou ook wat gemeld , en ja, het is lullig van je dat je dit deed , mij belachelijk maken
Als nu iedereen op dat rode uitroeptekentje ! gaat zitten drukken dan wordt het hier OF erg rustig OF de mods reageren er niet meer op. Het is hoe dan ook een win-win situatie, dus ik zeg,....drukken maar!!
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.
Ze zei toch dat ze niet "werkte". Je weet wel "werkte" als in verleden tijd En wie ben jij dan om dat dan verder ter sprake te brengen? Hoeveel mensen hier op het forum werken er? Hoeveel mensen hier op het forum zijn er wel niet op de 1 of andere manier (lichameliljk) gehandicapt? Sinds wanneer doet dat er bij ''sjullie" ineens toe
TessaThomas schreef:
Nee, want daar is eerst onderzoek naar gedaan hoe dat het beste kan gebeuren. Die kaakchirurg bedenkt niet in het wilde weg methodes om die vervolgens uit te voeren. Die zoekt eerst de vaststaande feiten.
precies, en Cesar heeft daar ook onderzoek in gedaan , en kan het nu als de enige methode verkondigen .
Pepie schreef:
Ben jij nu dezelfde mickie die toen ook al een waas voor ogen kreeg als je alleen maar haar naam zag staan?
Niet ook al Peep. Ze reageert hier netter dan een hoop anderen. Hoe het eerder was weet ik niet, maar het lijkt me niet verkeerd om oude koeien lekker in de sloot te laten. Aan de nieuwe hebben de modjes al hun handen vol gok ik.
Maeve schreef:Nee, van een reu die met een loopse teef in huis woont denk jij dat hij dominant is omdat hij in huis plast Echt, jij bent een genie!
wie zegt dat JIJ de waarheid opschrijft ?
ik ben nog steeds van mening , dat dit geen angstplassen is , maar echt doelbewust plaatsen van een plas, en dat is markeren
Volgens mij was iedereen het erover eens dat het markeren was. Alleen de reden waren ze het niet allemaal over eens.
Omdat wij niet kunnen weten wat de reden is omdat we de hond niet kennen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou. Groetjes Gonnie. Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
TessaThomas schreef:
precies, en Cesar heeft daar ook onderzoek in gedaan , en kan het nu als de enige methode verkondigen .
Nee hoor, er bestaat ook nog een Turid Rugaas, Jan Fennell. Om even wat namen te noemen.
TessaThomas schreef:
er bestaat geen enige methode als het om honden gaat.
geen enkele hond is hetzelfde, geen enkele hond reageert hetzelfde en beide geldt ook voor trainers.
wat voor pietje met zijn hond een geweldige methode is kan voor jantje met zijn hond faliekant verkeerd uitpakken en zelfs een trainer met meerdere honden kan voor al die honden een andere methode aanhouden.
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Roompie schreef:Daar gaat het toch helemaal niet over. Het gaat toch om je topics? En die gaan veelal over honden en hoe jij dat gedrag ziet en beschrijft. Dat doe jij vanuit jouw mening en niet vanuit harde feiten.
dat is discussieren , alles er bij halen als voorbeelden
Dat zeg je nu.. en wat wij nu aan het doen zijn is inderdaad discusseren . Maar jij hebt nog wel eens de neiging om je topics, die je vanuit jouw mening post, over te brengen als harde feiten. En dat klopt niet.
renee-uk schreef:nou eerlijk gezegd vind ik de context wel belangrijk.
als ik tegen pietje zeg dat ik vind dat ie onzin praat hoeft jantje niet net te doen alsof ik dat tegen hem gezegd heb.
dat is gewoon draaien met feiten: ja het is gezegd, maar nee, niet in die context en niet tegen hem!
Dat klopt. Daar heb je voor de volle 100% gelijk in. Maar we weten beiden ook hoe er vaak met quotes gekloot wordt om de boel maar een "gunstige" draai te geven. Daar doen we allen als het ons uitkomt aan mee. Maar, ga niet zeggen dat je iets niet gezegd hebt. Of dat iets niet zo bedoelt is terwijl dat wel degelijk zo is. En dat is nu (betreft nu pdb toevallig) wel het geval.
Marjolein heeft het bericht gemeld omdat ze dat
Marjoleine schreef:Ik heb dat GVD niet gezegd!
.
Terwijl ze dat dus wel degelijk heeft gezegd
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Maeve schreef:Er zijn toch echt meerdere mensen geweest die je hebben gezegd dat je theorie niet klopt. En dan is het 10 tegen 1, wie zou er dan gelijk hebben?
Overigens bestaan er ook meer emoties dan alleen dominantie en angst. Echt waar
wat maakt het uit ?
Bij een paarden race gaat ook niet iedreen op hetzelfde paard wedden , maar er is er maar 1 die de winnaar kan zijn !
Maeve schreef:Er zijn toch echt meerdere mensen geweest die je hebben gezegd dat je theorie niet klopt. En dan is het 10 tegen 1, wie zou er dan gelijk hebben?
wat maakt het uit ?
Bij een paarden race gaat ook niet iedreen op hetzelfde paard wedden , maar er is er maar 1 die de winnaar kan zijn !
Maar dat is dus weer jouw mening. En geen feit. Want het maakt wel degelijk uit dat er meer emoties zijn gezien daar veelal je opvoeding aan afhangt.
Edit.. iets meer info gegegeven.
Laatst gewijzigd door Roompie op 08 jul 2013 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zal eerst eens een cursus kwooten volgen
Kan ik je zo binnen no time leren hoor
Maarre blijft een feit dat je iets als "tegenwoordige tijd" als voorbeeld noemt terwijl dat "verleden tijd" is/was
Dat klopt. Daar heb je voor de volle 100% gelijk in. Maar we weten beiden ook hoe er vaak met quotes gekloot wordt om de boel maar een "gunstige" draai te geven. Daar doen we allen als het ons uitkomt aan mee. Maar, ga niet zeggen dat je iets niet gezegd hebt. Of dat iets niet zo bedoelt is terwijl dat wel degelijk zo is. En dat is nu (betreft nu pdb toevallig) wel het geval.
.
nee, daar doen we zeker niet met zn allen aan mee
en jij weet ook dat het niet zo is als pdb doet voorkomen, die opmerking was niet aan haar gericht maar het werd tegen bp gezegd.
dus zoals ik al zei: jha het is gezegd, maar nee, niet in die context en dat verandert wel degelijk het hele verhaal.
TessaThomas schreef:
CM geeft zelf aan dat hij géén methode heeft. En die heeft hij ook niet want één methode werkt niet voor álle honden .
Maeve schreef:Nee, van een reu die met een loopse teef in huis woont denk jij dat hij dominant is omdat hij in huis plast Echt, jij bent een genie!
wie zegt dat JIJ de waarheid opschrijft ?
ik ben nog steeds van mening , dat dit geen angstplassen is , maar echt doelbewust plaatsen van een plas
Er zijn toch echt meerdere mensen geweest die je hebben gezegd dat je theorie niet klopt. En dan is het 10 tegen 1, wie zou er dan gelijk hebben?
wat maakt het uit ?
Maar een gedragsprobleem is geen paardenrace en er valt ook niet te winnen Je kunt hooguit een hond verpesten als je zijn gedrag verkeerd leest en dus verkeerd reageert. En dat is dan weer de reden dat mensen je reacties vervelend vinden. Je verkondigt ze als feit EN vaak klopt er helemaal niks van. Lekker dan, als een malle een hond corrigeren omdat hij volgens jou dominant is terwijl hij eigenlijk enorm nerveus is door een factor van buitenaf en daardoor verlatingsangst heeft.
Ik zal eerst eens een cursus kwooten volgen
Kan ik je zo binnen no time leren hoor
Maarre blijft een feit dat je iets als "tegenwoordige tijd" als voorbeeld noemt terwijl dat "verleden tijd" is/was
.
nee, daar doen we zeker niet met zn allen aan mee
en jij weet ook dat het niet zo is als pdb doet voorkomen, die opmerking was niet aan haar gericht maar het werd tegen bp gezegd.
dus zoals ik al zei: jha het is gezegd, maar nee, niet in die context en dat verandert wel degelijk het hele verhaal.
Ja ik heb even teruggelezen en dat klopt
Marjoleine schreef:
bouvierpoedel schreef:Kut zeg de 1 word met haar BL geout en ik word uit de kast getrokken als meisje.
Jaja, life sucks.
En voor je het weet zijn je hersenen ook weg
renee-uk schreef:nee, daar doen we zeker niet met zn allen aan mee
Klopt. Maar tis wel iets wat Marjoleine heeft gezegd. Misschien niet in de context zoals Marjolein dat eerder deed overkomen. Maar gezegd heeft ze het zeker, en gezegd heeft ze het vlak nadat Marjolein zelf daar eerder een voorbeeld over vertelde. Dus indirect was het wel degelijk een opmerking (of zoals wij dat vaak noemen) steek onder water
Pepie schreef:
Ben jij nu dezelfde mickie die toen ook al een waas voor ogen kreeg als je alleen maar haar naam zag staan?
Niet ook al Peep. Ze reageert hier netter dan een hoop anderen. Hoe het eerder was weet ik niet, maar het lijkt me niet verkeerd om oude koeien lekker in de sloot te laten. Aan de nieuwe hebben de modjes al hun handen vol gok ik.
De tekst die ik zocht is verwijderd..zo netjes vind ik haar niet..ze zit weer aardig in haar nek te hijgen.